Na koridoru Brno – Česká Třebová začíná další výluka. Rychlíky skončí ve Svitavách
Railjet u Svitav. Foto: Michal Málek / České dráhy
Osobní vlaky Blansko – Letovice budou jezdit v motorové trakci.
Osobní vlaky Blansko – Letovice budou jezdit v motorové trakci.
Nebylo by rychlejší objíždět další výluku přes údolí autobusy Choceň-Litomyšl-Svitavy?
Vzpomínáte si na reklamu ČD v době začátku rekonstrukce D1?
„Auta stojí-vlaky jedou!“
Nějak se tomu musím smát, když jsem z Prahy za 2 hodiny v Brně…
Teď by si mohli dát úplně stejnou reklamu všichni dopravci, jen otočit ty dvě slova.
Upozornil bych taky na skvělou slovenskou výluku na trati z Nových Zámků do Zvolena …
Prostě Dobrá správa. 🤣
Jen si říkám, že nechápu, proč se při téhle megavýluce neudělá taky nějaká peronizace Rájce Jestřebí.
Protože to „ekonomicky nevychází …“ Neudělalo se to při „první modernizaci“, neudělá se to při druhé modernizaci …
To se mi snad zdá. 😀 Jestli SŽ jejich práce obtěžuje, ať to dají někomu, kdo má o železnici a správu infrastruktury skutečný zájem. Takhle roz*****ou síť fakt nepamatuju. Chápu, že je údržba věcí dlouhodobou a neukončitelnou, ale ani v současném vedení nevidím rozumnou koncepci.
Takže dle tebe měli počkat na skončení výluky Blansko – Brno nebo na ujetí náspu? Nebo myslíš jiné řešení?
Je-li momentálně na trase mezi dvěma největšími městy 13 výluk, jak se v diskusi vypočítává, tak je něco hodně špatně. Nutnost oprav/ rekonstrukce nevyskočila ze dne na den. Myslící správce by nejdřív dal do cajku/ upgradoval objízdnou trasu, tedy CELÉ tratě 231, 230 a 250 a pak začal opravovat hlavní tah. Druhou věcí je, že se SŽ v Poříčanech roky hrabe jak student v dámském přirození, že od Poříčan do Velimi nepřibude 3. kolej a že po skončení prací nastane akorát (možná) návrat k předchozímu stavu. Marketingově to určitě SŽ prodá – zkrátili jsme JD z 3.5 na 2.5 hodiny.
Otázkou je, jestli je horší 13 výluk současně, nebo kdyby ty výluky byly zřetězené za sebou…. „Myslící správce“ ale musí mít na to prachy, aby mohl všechno rekonstruovat (nehledě na to, že tím samozřejmě vytvoříte další výluky)
Ať je a hlavní trase těch výluk třeba 20, ale ať je sjizdná co nejrychlejší objízdná trasa a ne že současně rozdrbu Poříčany a most přes Labe u Čelákovic a nemám dodělaný průtah Nymburkem a věci kolem Velkého Oseru.
Velký Oser… Okej, ode dneška této obci už neřeknu jinak. Skvělé. 😁
Co je na jiřinském mostě rozdrbaného…?
Jenže „nemyslící správce“ dostane peníze „DNES“ a musí je ZÍTRA „rozfofrovat“, protože POZÍTŘÍ by je nedostal … svůj podíl na tom mohou mít taky odložená výběrová řízení na dodavatele – někdo se odvolal, termín se posuvá o několik měsíců … A paradoxně buďme rádi, že se TO dělá „DNES a ZÍTRA“, protože „POZÍTŘÍ a dále ….“ to bude vzhledem ke všeobecnému zdražování dražší … A kdyby náhodou došly peníze na rozdělanou stavbu (objektivně kvůli zdražování všeho), tak strýček Skrblík bude muset se skřípěním zubů ty prachy před MD správci obstarat … Konec konců, modernizaci železniční infrasttuktury lze považovat za výdaje… Číst vice »
Takže podle tebe je 13 výlukových akcí na jedné trase málo? Nebo myslíš jiné řešení?
Dle některých tady je asi nejlepší řešení dělat těch 13 výluk postupně…
Seskládat jednotlivé výluky do jedné a provádět tytéž práce…
Čas jízdy náhradního autobusu Brno – Svitavy je velmi optimistický. Ten, kdo psal ten jízdní řád, evidentně netuší, jak vypadá I/43 ve všední den odpoledne. Ten autobus za těch 80 minut dojede možná do Letovic, a pak ho čekají ještě dva semafory – Březová a Svitavy. Takže odpolední rychlíky budou mít na odjezdu ze Svitav cca 30 minut zpoždění každý…
Nebudou. Oficiální čekací doby jsou samozřejmě tajné, ale zkušenost z Blanska je, že při zpoždění autobusu nad 15-20 minut vlak nečeká a ujíždí – předpokládám, že ve Svitavách to udělají zrovna tak.
Nabízelo by se jet do Blanska o autobus dřív, když to tam jede několikrát za hodinu, ale to taky nejde, protože jízdenky ČD neplatí před pravidelným odjezdem spoje. Leda si koupit jízdenku na spojení o dvě hodiny dřív, ale to zase máte smůlu s rezervací.
Nebo to vyřešit tím způsobem, že to rozdělím na dvě jízdenky..
Což je pro normálního člověka tak trochu mimo realitu ….
Asi tak … kdysi jsem jel NAD z Vyškova do Brna, do Brna téměř + 120 minut ….
Jet vlakem v dnešní době v ČR je za trest. Ať se nikdo nediví že tolik lidí dá přednost autu..
Lidé jezdící vlakem si už na výluky zvykli a lidé jezdící autem by nad vlakem ani neuvažovali a třeba studenti často nemají jinou možnost než vlak/bus.
Proto jsou vlaky často i dnes beznadějně nacpané a to i přes všechny ty výluky. Drahé pohonné hmoty automobilismu také nenapomáhají.
A jezdit například Praha-Brno se z vlastní zkušenosti docela dá zvládat i přes Vysočinu. Trvá to sice jako před xx lety ale pocitově je to ve třídě Relax (RJ) s cateringem nebo s Railjetem (rj) v první třídě dnes úplně o něčem jiném.
studenti jezdí mnohdy společně a nad vlakem nebo autobusem vůbec neuvažují…
Jen ty 3 a 1/2 hodiny jsou fakt šílený opruz
No, nemyslím si. Praha-Brno za 3,5 hodiny fakt není něco, na co by si pravidelně dojíždějící člověk zvyknul.
Potvrzuju
V dnešní době už rozhodně na mnohých tratích není za trest jezdit vlakem jako tomu bylo ještě relativně nedávno. Ano, jedete déle, ale s tím se tak nějak počítá. Horší je, pokud dojde k nějaké mimořádné situaci a pak máte zpoždění několik hodin. Nicméně ve vlaku už to není jen o tom kochat se přírodou. Mnoho lidí má ještě zažito „když jedu autem, jsem dříve doma s rodinou“. No, jak se to vezme. Ve vlaku můžete pracovat (nebo dělal něco jiného, co byste dělal doma bez rodiny), v autě by to asi nebylo rozumné 🙂
Neví někdo zda bude ještě letos výluka kvůli stavbě mostu u Svitav, kvůli dálnici D35.
Říkali, že tuto výluku k tomu využijí.
Už se tam týden bagruje.
Ale to bylo myšleno kvůli stavbě východního obchvatu Svitav na silnici I/43, která začala letos. D35 u Svitav se ještě zdaleka nestaví, tak to by nešlo.
Škoda, že se rovnou neposune 25 kV až těsně k Třebové…
A kde bys to chtěl přepínat? Vždyť tam není kousek sklonově nenáročné koleje…
Takže I. tranzitní železniční koridor ČD při jeho výstavbě zfušovali, že se musí sanovat dříve než je vůbec celý dostavěn?
Asi by se to tak dalo říct. Ono se to jeví, že ta první verze výstavby železničních koridorů byla metodou „aby to zas tak moc nestálo a šlo to rychle, aby bylo co ukazovat“. Asi nebyly zkušenosti, byl zkrátka takový „nultý ročník“.
Teď se konečně došlo k poznání, že když se do toho hrábne, tak je třeba udělat věci „z gruntu“, všechny najednou a takovým způsobem, aby v provozu obstály alespoň dvě desetiletí.
Tady je „alespoň dvě desetiletí“ splněno s přehledem a překročeno o cca 5 roků.
To je otázkou, ze kdy je ten násep…
Podle wiki bylo zdvoukolejnění trati hotové v roce 1869 🙂
Stavělo se tak, aby to nebylo drahé … Před těmi necelými 30 lety se kalkulovalo se sumou kolem 70 mld …
Alespoň se konečně ty výluky koordinují. Kéž by tomu tak bylo častěji.
Jen aby SŽ neudělala výluku celé sítě s tím, že ji opraví naráz a důkladně.
Kéž by se zavřel celý úsek od Třebové dolů, aby se to udělalo z gruntu nové a rychlejší
Zanedbáme-li ta krátká stoupání k Lačnovu a do třebovického sedla, je to „od Třebové dolů“ prakticky na všechny strany…
Tak si sedněte k mapě, namalujte si novou trasu a rozhodněte se, které obce vlak v nové trase neobslouží, protože bude 30 pater hluboko v tunelu. A 30 pater bez výtahu bude chodit málokdo.
V další fázi výluky vlaky vůbec nevyjedou ze svých výchozích stanic.
Zatím to je pohoda, však z Phy do Brna je jen 13 výluk.
Tak to máme v úseku Praha-Brno výluky: odbočky před Kolínem, Pardubice, Bezpráví, teď u Letovic a Blansko. Není to málo, Antone Pavloviči?
Ono je ale lepší udělat tu sanaci, když už na trati jedna výluka je. Pokud možno, tak v úseku Svitavy-Brno udělat co nejvíce prací, ať je pak aspoň pokoj a není potřeba víc než drobná údržba.
A nečekat, až bude v Adamově a Blansku hotovo, načež zavřít obě koleje u Svitav a až tam bude hotovo, tak to zavřít potřetí za sebou kvůli mostu pro D35. To by bylo na ránu vysokým napětím.
Až na to, že trať Praha – Brno nyní přes Svitavy nevede. Tím samozřejmě nehájím současné rozkopání okolí Peček.
Hlavně nesmí chybět prihloupla otázka na A P.:-( trapný fenomén takřka všech netovych diskusi:-(
Tak to nečtěte, když je to podle vás trapný fenomén 😀
„Díky provedeným úpravám zde budou vlaky moci opět využívat traťovou rychlost 140 km/h, navrhované stavebně-technické řešení umožní její budoucí zvýšení až na 160 km/h.“
Proč se tam sakra nedá 160 hned?
Tipnu si, že papírování. Na opravu stačí sand jen ohlášení stavby. Pro zvýšení na 160 km/h bude potřeba další úřední „kolečko“.
Protoze cele provedeni rekonstrukce trati z CT do Brna je demence vesmirneho rozmeru. Je to nejzpackanejsi cast ceskych koridoru, bohuzel zrovna podstatna cast trati mezi dvema nejvetsimi mesty v CR.
Ona to byla především oprava trati v havarijním stavu spojená s mírným vylepšením nástupišť a elektrizací.
Když se pár let předím elektrizovala Přerovka, tak v Kolejetíně i Nezamyslicích (přestupní stanice) zůstala štěrková nástupiště. Proti tomu byl koridor na Třebovou ještě luxus. Firmy… byly vesměs stejné.
Kolejetíně, co to píšu? Kojetíně, samozřejmě.
Kolejetín je hezčí 🙂🚂
U nás v Pv se někdy říká i kokotín
Já jsem myslel, že to bylo schválně. Už jsem slyšel i horší přezdívku Kojetína 😃
Vojetín?
A nás v Pv? Město cca 45000 ovcí a nalézt do tornáda nebo béčka, horolezčina
Protože tam jsou sakra přejezdy, kterým by se musely sakra prodloužit přibližováky, což je věc, která se neudělá ani sama, ani bagrem, ale musí se dělat jinak…?