Na koridor pro novou VRT z Prahy do Drážďan padly první „žaloby“ od obcí

Železniční most přes Labe v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční most přes Labe v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Žalobu avizovaly samosprávy již po schválení klíčového dokumentu.

149 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pietro

Plně chápu Hrobce, které trasování VRT dost poškozuje, ale v případě Chlumce je to spíš absurdní situace. VRT Chlumec míjí zcela mimo zástavbu a ještě v tunelu. Pikantní ale je to, že trasa VRT „varianta H“, kterou Chlumec paradoxně upřednostňoval vede mnohem blíže zástavbě Chlumce a dokonce přímo pod domy obyvatel Chlumce. Tedy. pokud vůbec její starostlivá jasnost vnímá Český Újezd a jeho obyvatelstvo jako součást Chlumce.

honza_kl

Pochopme už všichni, že v České republice žádná vysokorychlostní trať nikdy nebude…

xyz

Sám český stát měl tu možnost, aby trasu přes Hrobce a Chlumec měl odedávna ve svých plánech. Tím pádem by už dávno byla tato trasa i v krajských ZÚR.

Když to stát přeplánoval, tak musí počítat s tím, že se proti té změně někdo ozve.

Aleš

Tady prostě nic nebude, nutno si přiznat, že každý hodí vidle.. Není hotova ani druhá kolej z Pardubic do HK, natož nějaké nové stavby. Jsme pro smích celé Evropě… Pomalí, předražení, neschopní…

xyz

Z Pardubic do HK je druhá kolej všude tam, kde to je potřeba z hlediska konstrukce GVD.

V situaci, kdy je HK přípojovou skupinou ve 30min. intervalech, není druhá kolej mezi HK a Opatovicemi nijak nutná.

P. S. „celé Evropě“ rozhodně ne – viz počty traťových kolejí či traťová rychlost (natož délka VRT-sítě!) v téměř všech ex-komunistických zemích.

xyz

** K té polemice o dvou kolejích Pardubice – HK vypíchnu (zejména v kontextu vyjádření „jsme pro smích celé Evropě“), že dokonce i Švýcarsko má vcelku dost tratí s hustým provozem, které přesto jsou dvoukolejné jen zčásti nebo dokonce vůbec.

Namátkou Curych – Zug (oběma trasami), návazně Zug – Arth-Goldau (přitom jde o mezistátní trať z Curychu do Itálie!), dále např. Winterthur – Schaffhausen; i po loňské výluce zůstává zčásti jednokolejná rýnská trať mezi St. Margrethen a Sargansem atd.

marcel.stancl

To jsme zatím je problém 2.kolej Radotín – Krč tunelem….

Johnyka

V tomhle mají lepší zákony Poláci. Tady do toho kecá, kde jaký jouda. Pak se veškerá potřebná výstavba jen prodlužuje a prodražuje. Stejně se to nakonec postaví, ale dýl a dráž.

xyz

Pak je otázkou, proč Poláci nemají ani kilometr VRTky na 320 km/h. P. S. před pár dny jsem v jiné diskusi (o tragickém úmrtí staré ženy pod koly olomoucké tramvaje, pod kterýmžto článkem se jeden „diskutující“ navážel do toho, že staří lidé by v MHD neměli jezdit sami) zmínil dva velmi staré lidi, kde jeden z nich mi toto pondělí poslal e-mailem zprávu o úmrtí své (rovněž velmi staré a do vysokého věku činorodé) švagrové. Včera jsem zajel do Chrudimi na (od 10. 10. se konající a shodou okolností dnes 17. 11. končící) výstavu o stejnojmenném tatínkovi toho pána. Mnohé… Číst vice »

Petr Hrubý

Ale v tomto případě to je jinak. V Ústeckém kraji byl VRT již v zásadách územního rozvoje a obce s touto variantou asi 20 let pocitaly. Ale ta původní trasa se přestala politikům na kraji libit a odhlasovali změny. A proto to napadají ty obce, ony se nějak rozvíjely, měly své územní plány a najednou je vše jinak… Škoda že to autor článku nepopsal celé.

Fučida

No vidíte, většina lidí si to nemyslí. Protože z té dálnice bude mít pravděpodobně aspoň nějaký užitek. Kdežto z VRT, která má nejbližší zastávku desítky kilometrů daleko, budou mít akorát problémy.

Fučida

Četl jste vůbec, co jsem napsal? Klíčový výraz je „desítky kilometrů“.

xyz

Navíc ta hodina by byla z Prahy do Ústí. Ne do Drážďan.

Jaaa

Ten člověk nečerpá výhod fungující české ekonomiky? Levituje ve vzduchoprázdnu?

Prostě jenom krátkozraké sobectví.

František

VRT pomůžou ekonomice tak možna jako hladová zeď, ale místo toho se dají stavět i dálnice a nebo nový úseky normální železnice.

To že někdo z Ústí či Jihlavy bude za hodinu v Praze prosperitu fakt nepřinese.

Ghv

A co být za hodinu z Prahy v jiném hlavním městě EU? Co jet par hodin k moři?
Kdyby EU měla fungující VRT tak se mohla omezit letecká doprava atd.

Petr

Co České ekonomice přinese, že Češi budou za 5 hodin v Benátkách, nebo za 2 hodiny v Berlíně, a naopak? Více turistů v Praze? Neříkám, že nepřinese nic. Ale podívejte se na ty náklady.

Oproti tomu zásadní investice do celostátních i regionálních tratí by pomohla zvýšit mobilitu obyvatel v rámci České republiky a místního trhu práce. Pomohla by udržet pracující obyvatele a na venkově. Náklady zlomkové oproti VRT.

Proti VRT se obce bouří, ale kdybyste navrhl elektrizovat a narovnat nějakou lokálku, budou Vám ruce líbat.

MajT

Jasný, pojďme dále tvrdit že lepší mobilita obyvatelstva k ničemu není.

richard

Samozřejmě, že ano. Lidé budou moci zůstat v Ústí nebo v Jihlavě, ale pracovat v Praze. Firmy se mohou rozhodnout umístit své sídlo do těchto dvou míst s vědomím, že zaměstnance najdou v Praze, v případě Jihlavy v Brně.

fous55

Základní problém schválené změny Zásad územního rozvoje je ten, že nebyla v souladu s Politikou územního rozvoje, kterou schválila vláda. Ta totiž vyžadovala, aby se prověřilo trasování přes Lovosice/Litoměřice. A Správní Železničáři prověřili pouze trasování přes Litoměřice a na Lovosice hodili bobek. Soud nebude posuzovat, kudy má VRT vést, ale klidně to může zrušit pro nesprávný postup přípravy.

Tomáš Záruba

Tyhle dvě základní alternativy prověřeny a porovnány byly.

Zlámalík

A to je přesně to, kde Frank Bold (dříve EPS) udeří. Jako ano, je to dobře, oni prostě hlídají, aby stát respektoval svoje zákony. Že tím vylévají dítě i s vaničkou je asi osud, pokud stát neumí dodržet, co si napíše do zákonů.
Ostatně s D52 do Mikulova to bylo před 15 lety nachlup stejný. Tehdy ty Zásady měl JmK neplatné.

Honza

Vstoupím do problému ANO/NE pro VRT v obecné rovině. Všiml jsem si a myslím že nejsem sám na nechuť mít za humny cokoli. Tím myslím širokou škálu stavebních činností které naší malou zemičku posouvají o kousek modernizace a kvality žití vpřed. Čistírny odpadních vod, skládky komunálního odpadu, skládky nebezpečného odpadu, elektrárny jakéhokoli typu, přehrady, obchvaty měst atd. Velmi často se ukazuje jak v demokratické zemi ovlivňuje výstavbu např. obchvatů obcí a měst jen několik desítek nespokojených. Co k tomu dodat?

Zlámalík

Asi to, že by pomohlo, kdyby se stát choval jako partner. Státu to tady nepatří, tahle země je lidí, co v ní žijí. A pokud jim někdo začne nakazovat, postaví se na zadní.
U našich se měla na domě stavět v devadesátkách nástavba. Vše OK, materiál využitý levně odjinud, paráda. Jen pak došel jeden chytrák organizátor a na otázku z pléna, jak se bude řešit stavební dvůr, ukázal na borovice a trávník vedle domu se slovy „tohle půjde do pr… a tady se to udělá“. No a tím akce nástavba skončila a není tam dodnes.
A vo tom to je.

xyz

Trasování D8 bylo též předmětem sporů, konkrétně přes České Středohoří, kterýžto úsek tak dlouho zůstával jediným chybějícím.

(A nakonec se poněkud protáhla nejen jeho příprava/projednávání, ale i jeho výstavba.)

SYN

Ano též mi nějak chybí ta asertivnost při přípravě dálnic, zejména v té oblasti…

Jaaa

Zrovna D8 je exemplární příklad selhání systému – ale toho státně – byrokratického.

Petr

Tak at k takovym projektum stat pristupuje mene tragicky nez zatim dela. Koralky a zrcatka venkovu fakt nestaci.

MarSei

Dobře, chcete podat žalobu? Podejte, ale pak počítejte s tím, že veškeré náklady, o které se stavba prodraží, budete platit ze svých kapes!

marek hudec

ciste z pravne technicistniho pohledu:
stavajici legislativa toto neumoznuje – a i kdyby neco v tom duchu proslo, na tuto kauzu uz by se z principu zakazu retroaktivity pravnich predpisu ani vztahnout nesmelo………….

JGR

spíš obce ze svých kapes náklady na advokáty, i když tu při prohrají

xyz

A když by mezitím např. klesly ceny stavebních prací, tak by se jim ten rozdíl naopak vracel? 🙂

Mmch. jaký by byl „referenční bod“, podle kterého by se to počítalo? Rok dokončení 2030? https://teplicky.denik.cz/zpravy_region/rychlovlakem-do-prahy-uz-v-roce-2030-rika-radek-cech-ze-szdc-20190605.html 🙂 (jak tohle mohlo být myšleno vážně…)

P. S. Však Dobré správě nic nebránilo to budovat v trase již dříve zanesené do ZÚR, takže Chlumec ani Hrobce by tím dotčeny nebyly.

Hrušan

Ústecký kraj zrušit!!!

Zdrasa

A to pomůže jak? Ty obce by to podaly stejně tak i v jinym kraji.

Hrušan

Absolutní neschopnost místních politiků a úředníků

xyz

V sousedních krajích jsou schopnější?

Mmch. ten komentář o zrušení je úplný „výkřik“, když si vezmu, že Ústecký kraj tedy aktualizoval ZÚR do takové podoby, která odpovídá navržené trase VRT, kteroužto trasu navrhlo MD.

Takže Ústecký kraj přinejmenším do určité míry následoval přání MD.

Bez přezdívky

To radši už rovnou zrušit všechny kraje…

Josef Pešek

Zavedeme okresní a krajské výbory KSČ a dosadíme soudruha Pláteníka. Ten to vyřeší, když dokázal vyřešit pěstování ředkviček ve svém okresu.

František

Ale no tak, vždyť podporují skanzen – Kozí dráha!

Aussiger

Hrušane..Hrušane..žaloby by pak stejně podala obec byť formálně patřící k Sasku nebo SČ kraji…

berka496

Proti smradlavé a hlučné dálnici by žádné námitky nikdo neměl že? Jakmile se má postavit něco „EKO“ tak je zle.

Herold

Opravdu máte pocit, že stavby dálnic probíhají bez podobných žalob?

Martin

Ja mam pocit, ze casto je ten odpor mirnejsi a nebo jevtsinou napadana „ekologickymi“ organizacemi…
Tady se to dalo cekat, ale divil bych se, kdyby tohle melo sanci u soudu uspet, argumentace obci je uplne mimo… stavba se jich samozrejme mirne dotkne, cca u te hlavni silnice a kousek za ni, ale pak uz budou prace probihat pod zemi a provoz bude mimo obe obce, resp. nekde hluboko pod zemi mezi nimi…

Stráťa

Když ona ta dálnice je pro většinu obyvatel většinou využitelnější než kolem obce procházející trať. Z železniční trati mají obyvatelé malé obce většinou nulový užitek, hluk a bariéru.

marek hudec

pokud nebude v Rohovladove Bele vystaven prestupni terminal, pak zde budiz objektivne receno, ze vliv VRTky na jeji obyvatele bude jednoznacne negativni

SYN

Třeba proto že v těchto místech se momentálně nic na železnici nemění?

xyz

Modřicemi bude procházet „druhá dvoukolejka“ – VRT.

Ale Dobrá správa modřickým občanům už v prezentaci vysvětlila, že VRT zabrání ve stěhování lidí do Brna (a mnoho dalšího zajímavého). https://www.mesto-modrice.cz/sites/default/files/ext/prezentace_modrice_prosinec_2022.pdf

Stráťa

Brno je opravdu malá obec… typická ukázka malých obcí o kterých píšu.

PS: Vím že Modřice jsou formálně samostatné ale prakticky to není vidět.

Jaaa

“ Z železniční trati mají obyvatelé malé obce většinou nulový užitek.”

Oni jsou totiž naprosto soběstační a nevyužívají žádné služby ani ekonomiku celého státu, že.

marek hudec

1) VRTka sice neni smradlva, nicmene hlucna je docela dost
2) zrovna proti stavbe D8 coby dalnici vedouci zminenym krajem bylo namitek, obstrukci a protestu neurekom

Martin

To neni tak uplne pravda, soupravy zde budou jezdit s rychlosti okolo 200km/h, coz u vysokorychlostnich vlakovych souprav vubec hlucne neni, jsou az prekvapive velmi tiche… hlucne jsou pokud je rychlost plna a jsou v mistech, kde se odrazi zvuk, napr. v krytych stanicich…

marek hudec

nebo mezi trimetrovymi zdmi kolem trati – a nemene hlucny je vjezd nebo vyjezd soupravy do tunelu

Alibaba

To jen, pokud je tunel blbě navržen. A navíc se tady v tunelu nebude jezdit víc jak 250 km/h, spíš jen 200.

SYN

No celkem ano, ale to jim vysvětlujte… budou vás považovat za účelového lháře… „a stejně bariéra“!

Martin

Je to logicke, vlaky jsou na nejvyssi konstrukcni rychlost stavene tak, aby splnovaly hlukove limity, pri nizsich rychlostech hluk vyrazne klesa, nova souprava na 350km/h s distribuovanym pohonem je tak ticha pri rychlosti 200km//h… naopak u vlaku konstruovanych na 200km/h pri plne rychlosti budou na hlukovem limitu pri teto rychlosti.
Vjezd do tunelu bude celkem daleko od obce a na tu nizkou rychlost 200km/h… dlouhe tunely se na vyssi rychlost nevyplati stavet… a zaroven hluk vyrazne prehlusi komunikace, ktera tam uz je…

František

Jo další liniová stavba, co půjde složité překonat, protože mimoúrovňové křížení je drahé, a s minimálními benefity pro místní, je úplný požehnání!

Alibaba

A v tomto konkrétním případě Chlumce se bude jak blbě překonávat? Které trasy přeruší?

Martin

Nuzete to blize specifikovat, na kterem mist ta trat bude tvorit barieru? Pac je cela mezi obema castmi obce v tunelu a to cca 30-70m hluboko…

Antos

Plynovod postavíš, zakopeš a krom ochranného pásma je „navždy“ hotovo. Dopravní stavby mají výrazne vetší „trvalý provozní smog“.

Martin

V tunelu?? U vlaku jako trvaly?? U dalnic a silnic ano, tam je kontinualni hluk znacny..

Hrušan

V obci Líbeznice to vidí jinak, tak mají 3.4 km dlouhý tunel u VRT

Martin

Rekl bych, ze tam je uplne jiny problem…. a asi vime vsichni kde…
U chlumce je trat v tunelu a to pomerne hluboko…

Jiří Kocurek

Jak to dělali s tranzitním plynovodem Hodonín – Polsko?
EIA z roku 2019, stavba na ortofotomapě a dneska už je hotovo. Jak to dělali, že obce nežalovaly NET4GAS a nebylo z toho roky tahanic?

https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP353?lang=cs

František

A na co by si měli stěžovat? Hluk z přepravy plynu? Že jak je to zakopaný, narušuje to migrační cesty zvířat? Málo přechodů? Emise z přepravy plynu?

Avoda

Frank Bold je bývalý Ekologický právní servis – největší škodiči hned po Patrikovi nebo spíše na jeho úrovni.

Takže naprosto žádné překvapení, že se angažují i zde.

Hnízdo

Bývalo, dnes organizují např toto: https://www.boldfuture.cz/ za účasti předních představitelů státu a byznysu…

Např. MPO si je najalo ke zprostředkování dohody s obcemi u Gigafactory v Líních u Plzně a dohoda byla doručena…

To je se VW rozhodl stavět jinde je pak už jiný příběh

Avoda

Jestli jste jejich zaměstnanec, tak se klidně snažte dál, ale o aktivitách tohoto spolku vím opravdu své a mám toho plný HDD na počítači. Pavla Černého znám od doby, kdy před 35 roky studoval gympl ve F.n.O., Josefa Karlického posledních pět let a třeba jejich kauzu blokace výstavby MÚK Nošovice od okamžiku kdy vznikla. Pohádky o dobrotě FBA a jejich „zásluhách“ ohledně Rekonstrukce státu si nechte pro jiné. Mne zajímají fakta a např. jimi vytvážené „Zásady obcí pro spolupráci s investory“ vytváří na úrovni samospráv korupční nástroj, který tady doposud nebyl. Stejně jako jimi prosazované možnost obcí určovat každému podnikateli… Číst vice »

Jaaa

Jj., “plný HDD”, takže zase jen tajemné poznání, které máte jen vy.

Dokud nebudou publikované, neexistují.

Typický dezinformační trik.

Míra

Začínám si přát, aby kontroly a taková napadení řešil evropský soudní dvůr, pak by opravdu někteří mohli říkat o nás bez nás, ale takhle, připadá mi, že NIKDO NECHCE ROZVOJ dopravní infrastruktury A TÍM POSILOVÁNÍ A DISERFIKACE NAŠÍ EKONOMIKY, KTERÁ BY SE TAK MOHLA ZBAVIT ZÁVISLOSTI NA Německu, poté by možná bylo i na zdravotnictví, školství a armádu, bohužel tady evidentně radši budeme plakat, že nemáme peníze, namísto toho, abychom snižovali naše výrobní a přepravní náklady

Míra

Upřímně by mě zajímalo, kdo tu ekonomickou škodu zaplatí, ale asi mám odpověď, mi stávající a budoucí daňový poplatníci, že jim hanba není a neupadne jim huba u nás v zastupitelstvu v jedné pražské MČ je situace bohužel stejná, nejvíc se věří těm co nejvíce řvou a vědí o těch věcech kulový, ale jakože totální

Josef Pešek

Ano a evropský soudní dvůr by delegoval zvláštní lidový soud v čele se lidovým prokurátorem soudruhem Urválkem a na všechny vináky by dopadla lidová spravedlnost za to, že radostně nebudují, ale sabotují kolektivní snažení.

Jaaa

Radši bych teda diverzifikaci než desertifikaci. Mít místo fungující ekonomiky pustinu tady provádějí někteří jiní 😉

Hnízdo

Když se používá síla místo DIALOGU, nemůže to vyvolat nic jiného než reakci…

Správa železnic říká, že ŽALOBY jsou formou dialogu…

Pokud to SŽ má takto nastaveno, těžko se obcím divit

Jiří Kocurek

Jestli někdo přijde na obecní úřad a začne vyřvávat, že to jsou všecko řidiči, h- jezdí vlakem, vyhrožovat likvidací řidičské obce … jako někteří místní ultras … tak takové vyhrožování in situ na žalobu samozřejmě bude.

Hrušan

Jestli komunikace SŽ vypadá jako video VRT a VRTek, tak by to chtělo vycházet všechny , kdo za to zodpovídá…
To je totiž totální AMATÉRISMUS

Josef Pešek

Na jejich uvolněná místa dosadíme hrušany, do Chlumce pošleme buldozery a žádný Chlumec nebude. Není Chlumec, není problém.

Bergman

Není se čemu divit, když všech 600 podaných námitek bylo ze strany Ing. Bergmanové (analogie Sosny na Ústeckém kraji) zamítnuto jen ideologicky…To je největší slabina celého schválení, chybějící odůvodnění PROČ ty obce nemají pravdu

Marie Svobodova

Bergmanová je Sosna v sukni

SYN

Co chcete na 600 námitkách jednotlivě zdůvodňovat? Něco jako nedávno „bianco“ podávání námitek ekoaktivistů pomocí stanfardního formuláře?
Některé námitky si jistě důkladnou odpověď zaslouží, většina z nich je ovšem zcela obecného charakteru a kopie…

TomasH

Co si má člověk představit pod pojmem: „zamítnuto jen ideologicky“??

Dusmor

To je důsledek toho, že se místo svobodné dohody obou stran o ceně používá násilí pomocí státu, soudů a zákonů.

FrenkyUL

Strana zvolená ze strachu v malém městečku bude blokovat strategickou investici státu pro všechny. Jak dohodnout?

Kubrt

Jak to dopadne, záleží na soudu.

Dfg

Prostě se s nimi nebavit a postavit to!

Míra

Ano a hlavně tyhle obce pak budou řvát jako první, že nemají peníze, přitom to VRT a případně plavební stupeň Děčín by velmi snížili náklady na vývoz a to co se přiveze, což by mělo za následek snižování cen potravin apod. a nějaká drahota by neexistovala, nebo bychom jí měli daleko více pod kontrolou, než dnes

Gwann

Ne ze by lepsi infra nebyla potreba, ale u nas je problem mala konkurence mezi retezci i vyrobci. A to zadny plavebni stupen nevyresi – kvuli tomu dalsi retezec nepribyde

Pat

Já neprodám. Jak se dohodneme?

Stráťa

Dostanete lepší nabídku nebo prodá soused.

Alibaba

Ale sousedovu parcelu nepotřebuji, tak hodně s trasováním VRT nehnu.

Jiří Kocurek

… a tak postavili železnici okolo Kunovic, nikoliv kolem Kelče.

Dusmor

Každý má svou cenu. A když je ta cena moc vysoká, tak holt neprodá. Ale soused prodá. A vysvětluj pak rodině, že jsi promarnil takovou skvělou příležitost.

Nose Peak

Já myslím, že jestli si to lidé nepřejí, tak by se v Chlumci stavět nemělo. Už nikdy. Nic. Ani opravovat. Totéž Heřminovy. Totéž Horní Lideč.

Dfg

Přesně tak! Na nimbysty a škůdce se musí tvrdě

xyz

Vyjádření představitelů petičního výborů ohledně domova pro seniory v Horní Lidči https://valassky.denik.cz/zpravy_region/horni-lidec-kauza-referendum-domov-senioru-20241014.html

Jaaa

Celá tahle kauza je absurdní, “argumenty” a svědectví opravdu velmi mnoha lidí byly slyšet ve všech celostátních médiích, nějaké vyfabrikované vyjádření s tím nepohne.

Mají z ostudy kabát před celou zemí a mohou si za to jen a jen sami.

xyz

„Argumenty“ několika občanů (s tím „děti se budou dívat na umírající staré lidi“).
Úplně stejně tak se do celostátních médií mohlo dostat toto.

P. S. to, že je to namísto hřiště + poblíž vodního toku, je „neokecatelné“.

Kubrt

Nechtěl bych žít v zemi, kde zákon neumožňuje obrátit se na soud. Myslíte, že v zemích typu D, CH, F, B kde jsou rozvinuté silniční i železniční sítě, se občané a municipality nemůžou obrátit na soud?

Jaaa

O tom to ale není. Lidé jsou prostě sobečtí.

M19

To v této diskuzi je zcela zřejmé, že dopady na místní sobecky mnohé nezajímají.

FrenkyUL

Portál je dost daleko od Chlumce. Nejdřív si něco zjisti.

M19

Jen odděli dvě části obce od sebe neprostupnou bariérou. Co takhle řídit se vlastní radou. 😉

Twix

Můžete mi tu neprostupnou bariéru ukázat na mapě, stejně jako ty dvě části obce mezi kterými je teď takový cvrkot?

Zdrasa

Šíříte dezinformace. Stačí pár minut a najdete si na netu mapku prokazující, že k žádnému oddělení v Chlumci nedojde.

Martin

Lzete… i presto, ze se da velmi dobre dohledat, ze tomu tak vubec neni…

Jaaa

V původní, 4 roky staré variantě. Dnes už ne.

Jaaa

Vždyť to kvůli nim celé přeprojektovali. Takže zrovna tady bych SŽ a MD z nezájmu neobviňoval. Teď je spíš na občanech, aby vzali rozum do hrsti.

Že SŽ katastrofálně neumí komunikovat (když se náměstek chová jako nadčlověk, jaké lidi si pak asi vybírá) a Stavební správa VRT v mnoha případech připomíná (jak se jí i jinde na SŽ říká) spíše chráněnou dílnu než profesionální sbor, to je samozřejmě druhá věc.

Kubrt

Ano, jsou sobečtí. Ovšem to platí i v těch zemích, které jsou infrastrukturně dál, než my a nejsou to despocie. Takže nějaké slušné řešení ten problém zjevně má.

Jaaa

Lidé na západě překvapivě až takto sobečtí nejsou. Často je velmi zajímá obecné blaho, ostatně to jsou důvody, proč má na západě na rozdíl od nás Green Deal masovou podporu – něco co zaprděný Čecháček jednoduše nechápe.

Jiří Kocurek

A oni snad ve Švýcarsku nebo Rakousku vyměnili lidi …?!

Tak vidíte, tam to šlo, aniž by někdo vlítnul na obec a dělal tam pořádky ve vandalském stylu.

Jaaa

Ti lidi tam jaksi mají jinou mentalitu. Přejeďte do Rakouska a hned za hranicemi uvidíte rozdíl – stovky a stovky větrníků bez blábolů o jejich “škodlivosti”. Lepší důkaz nedostanete.

Tyhle vaše hraběcí komentáře jsou čím dál trapnější.

xyz

V jaký den jsou podané, je vcelku jedno.

IMHO považuji za logické, když text žaloby je co nejvíce upřesňován, tzn. využít časového prostoru a až na sklonku té lhůty odeslat již „vypilovaný“ text.

Obdobně tak bývá „na poslední chvíli“ odesláno mnoho bakalářských, diplomových i jiných prací.

P. S. Obce z „RozVRTané krajiny“ řešení (ze svého pohledu) přinášely – zůstat u původního trasování, zaneseného do ZÚR Ústeckého kraje už značnou řádku let.

Martin

Nejen to, zaostavame za okolnimi zememi… a nejen v infrastrukture, ale take ekonomicky a bude to stale horsi…

cbtrk

Ekonomicky horší by to nepochybně bylo, pokud by stát nasekal další biliónový dluh za šotomegalomanskou stavbu a provoz VRT.

Zdrasa

Šotomegalomanská stavba? Myslíte dostat konečně naše hlavní tratě na úroveň 90. let 20. století ve Francii, Německu a Itálii? Jsem netušil, že tam mají tak silnou šotokliku…

Josef Pešek

Koukněte se na youtube na: Les Betes noires des SNCF, ať se poučíte, jak funguje v 21. století železnice ve Francii a budete ji cpát jako vzor.

xyz

Přesně tak. Francie = fůra tratí bez osobní dopravy nebo bez provozu, případný špatný stav mnohde znamenal zastavení provozu bez snahy o opravu.

Ano, krom toho slušná délka VR-sítě, ale s VR-stanicemi vesměs „v polích“ (což platí i pro relativně velká města jako např. Besancon nebo Avignon).

Josef Pešek

Nejen to. Všechny TGV Atlantique ve šrotu a u SNCF chybí asi 100 vysokorychlostních jednotek. Poptávka cestujících převyšuje nabídku a všichni jsou rádi, že zaplatí 100 éček za jízdenku a dostanou se z bodu A do bodu B. Viaduct de Garabit na spadnutí a trať s kolejnicemi a elektrizací z 30. let 20 století přes něj na zavření. Rozpadlá seřaďovací nádraží s ručními výměnami a bez zabezpečovacího zařízení. Rušení regionálních spojů kvůli poruchám techniky a nedostatku personálu. Atd. Zlatá SŽ. To video výše uvedené je opravdu poučné.

xyz

Ani těch vlaků přes ten viadukt moc nejezdí.

A nedostatek personálu = i kdyby těch 100 dalších VR-jednotek bylo, tak by pro ně nemusel být personál.

Jinak pro nedostatek personálu byly v roce 2019 četně odříkány i vlaky (těch několik spojů, co za den jezdily) Lille – Comines. Někde by šlo o příměstskou trať s přinejmenším 1h taktem, tam šlo o „popelku“, kde byl ve 12/2019 zastaven provoz…

Jaaa

To víte, nároková ekonomika – všichni natahují ruku, všichni chtějí dotace, všichni mají práva, ale pracovat pro celek, to nechtějí. Povinnosti má vždy někdo jiný, oni ne.

Oni mají jen právo mít se dobře – ostatní, zařiďte to. Ale mně se to nesmí vůbec dotknout.

Sociologové tomuto fenoménu říkají privatismus – jen já a moje.

Dfg

To jste vystihl přesně

Josef Pešek

Zaostáváme jako za Slovenskem a Polskem? A taky bych řekl, že některé německé hlavní tratě zaostávají za českými hlavními tratěmi. Tak jak to s tím zaostáváním je?

Dfg

Za slovenskem nezaostávame, za PL i DE rozhodně

Josef Pešek

Tratěmi a železnicí rozhodně ne. Byl jste tam někdy?

Petr

Pokusy o žaloby by byly, ale před stavebním řízením to nejde. Viz rozsudek NSS https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/nsscr/4-aos-2-2013-58

Míra

Alespoň vidíme nadutost tamních obecních zastupitelstev

Petr

Nadutost je to predvsim od molochu SŽ. Vzdyt uz cuka i od opravy Kozi drahy co slibila Kraji.

Petr

A vite, ze zaloba se tyka rozhodnuti KU o zmene ZUR a ne stavby jako takove?

Petr

Protože ýaloba na stavbu lze podat až v okamžiku stavebního řízení. Jenže ono ani nejde o to co se soudí, ale jak se zakopají jednotlivé strany. Jinak řečeno, aby se trasa projednívala léta, kdy je na to čas. Tak se snaží vše rozhodnout v řádu jednotek let. Ostatně trasa, na kterou si místní „zvykli“ už pře čtyřiceti lety, vede tunelem a vychází ze Studeného nad Chodouní. Bohužel byla jedním škkrtem zrušena.

Ondřej

„Jedná se o nedůvodný a protiprávní zásah do našeho práva na samosprávu“

To jsou ti nejidiotštější teroristi, co tahle země má. Fakt, kam se na to hrabou Děti země. Doufám, že to soud rozcupuje. Tohle je naprostá šílenost…

Šalina na Špilas

Být krajem, tak jim neopravuji cesty – to je takový zásah do samosprávy obce, až to není možné.

Jiří Kocurek

Ještě tak chápat rozdíl mezi opravou a novostavbou.

Apropós, proš by se kraje měly mstít obcím za Správu železnic, je mezi tím nějaká příčinná souvislost?

Nose Peak

To není msta. Veřejné prostředky jsou omezené, a měly by být alokovány tam, kde to dává největší smysl. Nevidím nic špatného na tom, že se například na NIMBYnovy nad Opavou nedostane…

Holt se VRT bude muset postavit dál od Chlumce, bude to dražší a ten rozdíl v ceně bude potřeba někde ušetřit. Třeba v Chlumci.

xyz

A ten „největší smysl“ (= obec, kde nikdo neprotestoval proti ničemu?) tedy najdete jak?

Proč by měla být VRT dál od Chlumce automaticky dražší? (VRT pod Chlumcem = VRT skrz centrum Ústí = VRT dlouhým a drahým Středohorským tunelem.)

Mmch. pokud by se nerealizovala VRT vůbec, tak se ušetří ještě víc. 🙂

xyz

P. S. Pokud by Nové Heřminovy souhlasily s přehradou dle původního záměru (tzn. většího než jaký je nakonec „plánován“ – takovým způsobem, že mj. ŘSD dosud nebylo schopno postavit přeložku silnice 1. třídy, což je podmínka výstavby přehrady, která zatopí příslušný úsek té silnice), tak by celé zanikly, takže do Nových Heřminov by pak už nešla ani koruna.

Šalina na Špilas

Zrovna Vy byste mohl ironii poznat, ne?

Jaaa

Stát má nad samosprávou ve strategických projektech navrch.

J.K.

Chlumec předpokládám stále bojuje proti tunelu pod ním, s portálem až za silnicí I. třídy?

Já jenom jestli se nic nezměnilo v tom jejich lhaní o „půlení obce“…:)

Martin

ano

FrenkyUL

ano, během stavby se to tam bude klepat, budou tam pracovat cizinci a jezdit okolo obce auta s hlínou.

J.K.

Jj, já si tuhle projel Brenner po místní silnici, a bylo to peklo, ty stopy po stavbě největšího tunelu v Evropě…

xyz

Tam pro minimalizaci povrchového provozu vozidel stavby postavili i tunelový přivaděč mezi brennerskou dálnicí a místem v blízkosti pomocných stavebních tunelů https://mapy.cz/s/fagudozono

Petr

Kdy se konečně opraví chyby v zákonech a omezí teror a klidně okopíruje funkční polský model?

Petr

Jasně a kolik tedy je ta odhadní cena zámku v Králově Dvoře. Tam byla podaná žaloba dávno. Naopak „šikulové“ na Dobříši si zrušili územní rezervu na obchvat a teď si stěžují na silnou dopravu přes město a chtějí omezení tranzitu. 😀

Lukáš

Polský model opravdu ne. To je opačný extrém.

Kubrt

Doufám, že nadšení pro polský model by vám vydrželo i poté, co by dopadl vás osobně.
Dle palců u příspěvků je zdejší posádka tvořena zejména lidmi, kteří nelpí na majetku a rádi ho obětují ve prospěch celku 🙂

Jiří Kocurek

… ale až potom, co ho znárodní. Podobnost s historií není náhodná.

Nose Peak

“Té lípy se nevzdám!”

xyz

V Polsku nejsou vůbec plánovány VRT pro 320 km/h.