Na koridor pro novou VRT z Prahy do Drážďan padly první „žaloby“ od obcí
Železniční most přes Labe v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Žalobu avizovaly samosprávy již po schválení klíčového dokumentu.
Žalobu avizovaly samosprávy již po schválení klíčového dokumentu.
Dobře, chcete podat žalobu? Podejte, ale pak počítejte s tím, že veškeré náklady, o které se stavba prodraží, budete platit ze svých kapes!
ciste z pravne technicistniho pohledu:
stavajici legislativa toto neumoznuje – a i kdyby neco v tom duchu proslo, na tuto kauzu uz by se z principu zakazu retroaktivity pravnich predpisu ani vztahnout nesmelo………….
Ústecký kraj zrušit!!!
A to pomůže jak? Ty obce by to podaly stejně tak i v jinym kraji.
Absolutní neschopnost místních politiků a úředníků
To radši už rovnou zrušit všechny kraje…
Ale no tak, vždyť podporují skanzen – Kozí dráha!
Proti smradlavé a hlučné dálnici by žádné námitky nikdo neměl že? Jakmile se má postavit něco „EKO“ tak je zle.
Opravdu máte pocit, že stavby dálnic probíhají bez podobných žalob?
Ja mam pocit, ze casto je ten odpor mirnejsi a nebo jevtsinou napadana „ekologickymi“ organizacemi…
Tady se to dalo cekat, ale divil bych se, kdyby tohle melo sanci u soudu uspet, argumentace obci je uplne mimo… stavba se jich samozrejme mirne dotkne, cca u te hlavni silnice a kousek za ni, ale pak uz budou prace probihat pod zemi a provoz bude mimo obe obce, resp. nekde hluboko pod zemi mezi nimi…
Když ona ta dálnice je pro většinu obyvatel většinou využitelnější než kolem obce procházející trať. Z železniční trati mají obyvatelé malé obce většinou nulový užitek, hluk a bariéru.
pokud nebude v Rohovladove Bele vystaven prestupni terminal, pak zde budiz objektivne receno, ze vliv VRTky na jeji obyvatele bude jednoznacne negativni
1) VRTka sice neni smradlva, nicmene hlucna je docela dost
2) zrovna proti stavbe D8 coby dalnici vedouci zminenym krajem bylo namitek, obstrukci a protestu neurekom
To neni tak uplne pravda, soupravy zde budou jezdit s rychlosti okolo 200km/h, coz u vysokorychlostnich vlakovych souprav vubec hlucne neni, jsou az prekvapive velmi tiche… hlucne jsou pokud je rychlost plna a jsou v mistech, kde se odrazi zvuk, napr. v krytych stanicich…
nebo mezi trimetrovymi zdmi kolem trati – a nemene hlucny je vjezd nebo vyjezd soupravy do tunelu
Jo další liniová stavba, co půjde složité překonat, protože mimoúrovňové křížení je drahé, a s minimálními benefity pro místní, je úplný požehnání!
Plynovod postavíš, zakopeš a krom ochranného pásma je „navždy“ hotovo. Dopravní stavby mají výrazne vetší „trvalý provozní smog“.
V tunelu?? U vlaku jako trvaly?? U dalnic a silnic ano, tam je kontinualni hluk znacny..
V obci Líbeznice to vidí jinak, tak mají 3.4 km dlouhý tunel u VRT
Rekl bych, ze tam je uplne jiny problem…. a asi vime vsichni kde…
U chlumce je trat v tunelu a to pomerne hluboko…
Jak to dělali s tranzitním plynovodem Hodonín – Polsko?
EIA z roku 2019, stavba na ortofotomapě a dneska už je hotovo. Jak to dělali, že obce nežalovaly NET4GAS a nebylo z toho roky tahanic?
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP353?lang=cs
Frank Bold je bývalý Ekologický právní servis – největší škodiči hned po Patrikovi nebo spíše na jeho úrovni.
Takže naprosto žádné překvapení, že se angažují i zde.
Bývalo, dnes organizují např toto: https://www.boldfuture.cz/ za účasti předních představitelů státu a byznysu…
Např. MPO si je najalo ke zprostředkování dohody s obcemi u Gigafactory v Líních u Plzně a dohoda byla doručena…
To je se VW rozhodl stavět jinde je pak už jiný příběh
Jestli jste jejich zaměstnanec, tak se klidně snažte dál, ale o aktivitách tohoto spolku vím opravdu své a mám toho plný HDD na počítači. Pavla Černého znám od doby, kdy před 35 roky studoval gympl ve F.n.O., Josefa Karlického posledních pět let a třeba jejich kauzu blokace výstavby MÚK Nošovice od okamžiku kdy vznikla. Pohádky o dobrotě FBA a jejich „zásluhách“ ohledně Rekonstrukce státu si nechte pro jiné. Mne zajímají fakta a např. jimi vytvážené „Zásady obcí pro spolupráci s investory“ vytváří na úrovni samospráv korupční nástroj, který tady doposud nebyl. Stejně jako jimi prosazované možnost obcí určovat každému podnikateli… Číst vice »
Začínám si přát, aby kontroly a taková napadení řešil evropský soudní dvůr, pak by opravdu někteří mohli říkat o nás bez nás, ale takhle, připadá mi, že NIKDO NECHCE ROZVOJ dopravní infrastruktury A TÍM POSILOVÁNÍ A DISERFIKACE NAŠÍ EKONOMIKY, KTERÁ BY SE TAK MOHLA ZBAVIT ZÁVISLOSTI NA Německu, poté by možná bylo i na zdravotnictví, školství a armádu, bohužel tady evidentně radši budeme plakat, že nemáme peníze, namísto toho, abychom snižovali naše výrobní a přepravní náklady
Upřímně by mě zajímalo, kdo tu ekonomickou škodu zaplatí, ale asi mám odpověď, mi stávající a budoucí daňový poplatníci, že jim hanba není a neupadne jim huba u nás v zastupitelstvu v jedné pražské MČ je situace bohužel stejná, nejvíc se věří těm co nejvíce řvou a vědí o těch věcech kulový, ale jakože totální
Když se používá síla místo DIALOGU, nemůže to vyvolat nic jiného než reakci…
Správa železnic říká, že ŽALOBY jsou formou dialogu…
Pokud to SŽ má takto nastaveno, těžko se obcím divit
Jestli někdo přijde na obecní úřad a začne vyřvávat, že to jsou všecko řidiči, h- jezdí vlakem, vyhrožovat likvidací řidičské obce … jako někteří místní ultras … tak takové vyhrožování in situ na žalobu samozřejmě bude.
Jestli komunikace SŽ vypadá jako video VRT a VRTek, tak by to chtělo vycházet všechny , kdo za to zodpovídá…
To je totiž totální AMATÉRISMUS
VRT vede jakýsi Jakub Bazgier. Dříve tajemník Bc. Zdeňka Žáka, později pán, který měl na starost úsek Dejvice – Veleslavín. Inu, manažerský talent s jasnými výsledky.
Není se čemu divit, když všech 600 podaných námitek bylo ze strany Ing. Bergmanové (analogie Sosny na Ústeckém kraji) zamítnuto jen ideologicky…To je největší slabina celého schválení, chybějící odůvodnění PROČ ty obce nemají pravdu
Bergmanová je Sosna v sukni
To je důsledek toho, že se místo svobodné dohody obou stran o ceně používá násilí pomocí státu, soudů a zákonů.
Strana zvolená ze strachu v malém městečku bude blokovat strategickou investici státu pro všechny. Jak dohodnout?
Jak to dopadne, záleží na soudu.
Prostě se s nimi nebavit a postavit to!
Ano a hlavně tyhle obce pak budou řvát jako první, že nemají peníze, přitom to VRT a případně plavební stupeň Děčín by velmi snížili náklady na vývoz a to co se přiveze, což by mělo za následek snižování cen potravin apod. a nějaká drahota by neexistovala, nebo bychom jí měli daleko více pod kontrolou, než dnes
Ne ze by lepsi infra nebyla potreba, ale u nas je problem mala konkurence mezi retezci i vyrobci. A to zadny plavebni stupen nevyresi – kvuli tomu dalsi retezec nepribyde
Já neprodám. Jak se dohodneme?
Dostanete lepší nabídku nebo prodá soused.
… a tak postavili železnici okolo Kunovic, nikoliv kolem Kelče.
Já myslím, že jestli si to lidé nepřejí, tak by se v Chlumci stavět nemělo. Už nikdy. Nic. Ani opravovat. Totéž Heřminovy. Totéž Horní Lideč.
Pokusy o žaloby by byly, ale před stavebním řízením to nejde. Viz rozsudek NSS https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/nsscr/4-aos-2-2013-58
Alespoň vidíme nadutost tamních obecních zastupitelstev
Nadutost je to predvsim od molochu SŽ. Vzdyt uz cuka i od opravy Kozi drahy co slibila Kraji.
A vite, ze zaloba se tyka rozhodnuti KU o zmene ZUR a ne stavby jako takove?
Zákony bohužel tohle umožňují, tak se nesmíme divit, že dálnice nejsou dostavěné a VRT je stále na jen papíru. A jestli se všichni takhle budou bránit, tak míst VRT budeme mít prd…
Nejen to, zaostavame za okolnimi zememi… a nejen v infrastrukture, ale take ekonomicky a bude to stale horsi…
Ekonomicky horší by to nepochybně bylo, pokud by stát nasekal další biliónový dluh za šotomegalomanskou stavbu a provoz VRT.
Šotomegalomanská stavba? Myslíte dostat konečně naše hlavní tratě na úroveň 90. let 20. století ve Francii, Německu a Itálii? Jsem netušil, že tam mají tak silnou šotokliku…
To víte, nároková ekonomika – všichni natahují ruku, všichni chtějí dotace, všichni mají práva, ale pracovat pro celek, to nechtějí. Povinnosti má vždy někdo jiný, oni ne.
Oni mají jen právo mít se dobře – ostatní, zařiďte to. Ale mně se to nesmí vůbec dotknout.
Sociologové tomuto fenoménu říkají privatismus – jen já a moje.
To jste vystihl přesně
Nechtěl bych žít v zemi, kde zákon neumožňuje obrátit se na soud. Myslíte, že v zemích typu D, CH, F, B kde jsou rozvinuté silniční i železniční sítě, se občané a municipality nemůžou obrátit na soud?
O tom to ale není. Lidé jsou prostě sobečtí.
To v této diskuzi je zcela zřejmé, že dopady na místní sobecky mnohé nezajímají.
Portál je dost daleko od Chlumce. Nejdřív si něco zjisti.
Jen odděli dvě části obce od sebe neprostupnou bariérou. Co takhle řídit se vlastní radou. 😉
Můžete mi tu neprostupnou bariéru ukázat na mapě, stejně jako ty dvě části obce mezi kterými je teď takový cvrkot?
Šíříte dezinformace. Stačí pár minut a najdete si na netu mapku prokazující, že k žádnému oddělení v Chlumci nedojde.
Lzete… i presto, ze se da velmi dobre dohledat, ze tomu tak vubec neni…
Ano, jsou sobečtí. Ovšem to platí i v těch zemích, které jsou infrastrukturně dál, než my a nejsou to despocie. Takže nějaké slušné řešení ten problém zjevně má.
A oni snad ve Švýcarsku nebo Rakousku vyměnili lidi …?!
Tak vidíte, tam to šlo, aniž by někdo vlítnul na obec a dělal tam pořádky ve vandalském stylu.
Většina žalob je stejně účelových a podaná v poslední možný den. Nepřichází hlavně s žádným řešením.
Tak at k takovym projektum stat pristupuje mene tragicky nez zatim dela. Koralky a zrcatka venkovu fakt nestaci.
„Jedná se o nedůvodný a protiprávní zásah do našeho práva na samosprávu“
To jsou ti nejidiotštější teroristi, co tahle země má. Fakt, kam se na to hrabou Děti země. Doufám, že to soud rozcupuje. Tohle je naprostá šílenost…
Být krajem, tak jim neopravuji cesty – to je takový zásah do samosprávy obce, až to není možné.
Ještě tak chápat rozdíl mezi opravou a novostavbou.
Apropós, proš by se kraje měly mstít obcím za Správu železnic, je mezi tím nějaká příčinná souvislost?
To není msta. Veřejné prostředky jsou omezené, a měly by být alokovány tam, kde to dává největší smysl. Nevidím nic špatného na tom, že se například na NIMBYnovy nad Opavou nedostane…
Holt se VRT bude muset postavit dál od Chlumce, bude to dražší a ten rozdíl v ceně bude potřeba někde ušetřit. Třeba v Chlumci.
Zrovna Vy byste mohl ironii poznat, ne?
Chlumec předpokládám stále bojuje proti tunelu pod ním, s portálem až za silnicí I. třídy?
Já jenom jestli se nic nezměnilo v tom jejich lhaní o „půlení obce“…:)
ano
ano, během stavby se to tam bude klepat, budou tam pracovat cizinci a jezdit okolo obce auta s hlínou.
Jj, já si tuhle projel Brenner po místní silnici, a bylo to peklo, ty stopy po stavbě největšího tunelu v Evropě…
Kdy se konečně opraví chyby v zákonech a omezí teror a klidně okopíruje funkční polský model?
Jasně a kolik tedy je ta odhadní cena zámku v Králově Dvoře. Tam byla podaná žaloba dávno. Naopak „šikulové“ na Dobříši si zrušili územní rezervu na obchvat a teď si stěžují na silnou dopravu přes město a chtějí omezení tranzitu. 😀
Polský model opravdu ne. To je opačný extrém.
Doufám, že nadšení pro polský model by vám vydrželo i poté, co by dopadl vás osobně.
Dle palců u příspěvků je zdejší posádka tvořena zejména lidmi, kteří nelpí na majetku a rádi ho obětují ve prospěch celku 🙂
… ale až potom, co ho znárodní. Podobnost s historií není náhodná.
“Té lípy se nevzdám!”