Na Koralmbahn vyjela měřicí souprava, testuje trať na rychlost 250 km/h
Testovací souprava na Koralmbahn. Pramen: ÖBB
Z celé Koralmbahn vede téměř 50 kilometrů v tunelech.
Z celé Koralmbahn vede téměř 50 kilometrů v tunelech.
U nás máme zase zprovozněnou Kozinu. 🙂
A taky poloviční nebo čtvrtinovou velikost ekonomiky v moderní historii.
Proč lze v drážních tunelech jezdit 250 km/h a většina silničních je omezena na 80 km/h?
Aspoň na budoucí středočeské D3 by to mohlo být na 130, nebo budoucich plánovaných 150.
Řekl bych, že je to intenzitou provozu a s tím souvisejícím rizikem vzniku nehod.
Muze strojvedouci jet v jine nez presne dane stope a potencialne tak zpusobit kolizi?
Asi tam nekde bych hledal odpoved…
Ke stejné kolizi může dojít i mimo tunel, kde jsou zas svodidla a plot.
Pod migračními koridory pro zvěř se taky jezdí 130 a je to de fakto tunel.
Jenže tunel pod zvěřovodem je velmi krátký, max. nějakých 100 metrů. Že zrovna v něm bude stát porouchané vozidlo je velmi nepravděpodobné, stejně tak odklízení nehody nebo zásah IZS v něm je výrazně snazší než v několikakilometrovém tunelu.
A mimo tunel je mezi jízdním prujem a svodidly, natožpak ploty zpravidla mnohem více místa než v tunelu, ať už pro vybočení, odstavení vozidla či práci policie a záchranných složek. Viz výše.
Zkrz ten drátěný plot je ale docela dobře vidět, narozdíl od betonové roury https://mapy.cz/s/bovunebado
Je tam 100 km/h.
Každá nehoda v tunelu, kdy začnou hořet vozidla, je potenciálně mnohem katastrofičtější, než na volné dálnici či pod mostem, kde ten kouř má kam zmizet. Kapišto?
…tunel s omezenou délkou.
Lidi jako Vy za volant mimo závodní okruh vůbec nepatří, už jen kvůli neschopnosti vyhodnotit nebezpečí a případné následky kolize. Přitom jsou to nejspíš právě oni, kdo se nejvíc vzteká, když je silnice neprůjezdná, protože se stal nějaký ťukanec nebo i něco horšího. Nikdy jste si nevšiml, že v tunelech většinou (téměř) zcela chybí krajnice, takže když v pruhu vedle Vás něco jede, resp. speciálně při předjíždění nějakého rozměrnějšího vozidla, prakticky nemáte jakýkoliv prostor kamkoliv uhnout a jakékoliv vybočení, jehož riziko se s rostoučí rychlostí prudce zvyšuje, může mít velmi zlé následky? Stejně tak odstavit porouchané vozidlo tak, aby nepřekáželo,… Číst vice »
Vy jste pana Jana někdy videl řídit? Máte pocit, ze kdo chce neomezenou rychlost na dálnicích v Německu, ten neumi řídit? Ono to nějak souvisí? Ja na kole jen málokdy jedu více než 60 km/h, bojím se. Ten kdo se nebojí a jezdi z kopcu dolu 70 i vic, proč by měl být v řízení kole horší? A myslíte, že kdo si z kopce netroufne ani 50, umi jezdit lepe než já?
Co to sem motáte za bláboly? Napsal jsem snad cokoliv o tom, že by neuměl řídit? Ne, jen že někdo, kdo chce jezdit 130 nebo dokonce 150 za plného provozu v tunelech, je všem kolem nebezpečný, protože není schopen posoudit riziko, které svým jednáním vytváří. Váš příměr s kolem je zcela zcestný, když to na kole pustíte příliš rychle z kopce, ohrožujete ve většině případů jen sám sebe. Kdežto potenciálně nebezpečnou jízdou autem ohrožujete kromě sebe i všechny kolem. Proto říkám, na závodním okruhu ať si klidně jezdí, tam své umění může uplatnit. A ohrožovat krom sebe bude jen lidi,… Číst vice »
Protože před vlakem je hlídaný volný úsek, aby stihl zastavit před překážkou.
Do oblouku v tunelu je totiž dost blbě vidět, o dost hůře než ve volné krajině a na silnici se jezdí na rozhled, ne podle přístrojů.
V kolika dálničních tunelech je plnohodnotný odstavný pruh?
To uz je hotove? To je neskutecne. U nas na frydek a frydlant bez tunelu a v puvodni stope za 20 let nekopli do zeme.
Na Frýdlant to nebude nikdy SZ má stále čas.. budeme jezdit po tom tankodromu.
No celé ještě ne – v tom dlouhém tunelu ještě chybí dráty, kabely a takové věci, to má být až za dva roky. Ale tu korutanskou část zvládli hodně rychle, přitom to je oproti stávající trati taky z velké části novostavba.
Není to hotové. Jen ta část od Klagenfurtu po začátek toho dlouhého tunelu, na kterém je ještě dost práce. Pro dálkovou dopravu je ten hotový úsek zatím nepoužitelný. Ale pro regionální dopravu to přinese velké zlepšení už teď.
https://de.wikipedia.org/wiki/Koralmbahn
Začali v roce 2002, to je 21 roků. Z toho 6 let přípravy a stavbu samotnou zahájili v roce 2008. Hotové to má být až 2025, tj za dva roky.
Především: pokud bychom měli HDP na hlavu každé z posledních 30 let na úrovni Rakouska, mohli bychom mít vrt taky. Jenže ještě musíme v žít v potaz,vze OBI neměli před třiceti lety železniční tratě v tristním stavu, nemuseli je rozsáhle opravovat pro pouhé uvedení do normoveho stavu.
Pozor tohle je ale trať na 250. Když říkám, že by měl stát stavět takovou trať v souběhu s D11 a D35 přes Svitavy do Mohelnice, to jsem dostal mínusu, že to pro Čr pomalé…
Je to pomalé, protože by stejně jezdila jen osobní doprava a ta by mohla jezdit na novostavbě rychleji, nákladní vlaky by měli k dispozici koridor.
A z koridoru by stavbou VRT na 350km/h zmizela veškerá osobní doprava, takže by se na něj vešlo „nekonečně mnoho“ nákladů?
Ne, jen ta rychlá (EC,IC,Ex, a možná i některá R).
Pak se tam ty pomalejší vlaky trochu lépe srovnají.
No právě, „trochu lépe“.
Když z Prahy na Moravu bude jen jedna VRT, a to přes Vysočinu a Brno, tak je jasné, že z koridoru přes Českou Třebovou na Olomouc zmizí jen nejvyšší vrstva dálkových vlaků. Osobní, spěšné vlaky, rychlíky i dnešní IC/EC na severní Moravu (ty, co zastavují v Třebové, Zábřehu…) tam zůstanou. Tím spíš, pokud / dokud to do Olomouce po VRT přes Brno nebude výrazně rychlejší než tudy. Takže zas až tak moc se to neuvolní.
Nehledě na to, kolik času ušetříte na cestě z Prahy do Olomouce se dvěma zastávkami, jestli v_max bude 250 nebo 350?
Z Prahy do Olomouce budou dvě možnosti. Buď stávající upravená trať s Vmax většinou oscilující mezi 160 až 200 km/h nebo VRT přes Brno (320 km/h) a zřejmě Přerov (z Brna 200 km/h). Třeba nejrychlejší Ostrava z Prahy přes Brno by měla být za 2 hodiny.
Výkřik do tmy. Přečtěte si, na co jsem reagoval.
Železniční trať souběžná s dálnicí by měla maximální rychlost 120 km/h (a to pouze v přímých úsecích), protože dálnice má úplně jiný tvar přechodnic.
Stoupání a klesání tratě souběžně s dálnicí by by bylo sjízdné tak nanejvýš pro tramvaje s kolejnicovými brzdami.
PseudoVRT německého typu s nákladním provozem přes stojí násobky toho, na co vyjde poctivá VRT. V Německu veřejnost začíná zjišťovat, že pseudoVRT jsou mrhání veřejných prostředků, protože mají kvůli obrovským rozdílům v jízdních dobách velmi malou kapacitu a DB Infra je kvůli nim tvrdě kritizována. Za nesmyslné fantasmagorie vám i já dám mínus.
A jaktoze je vrt od Hranic na Ostravu vedena s souběhu s D1? Na 350?
Třeba protože je D35 vedena mnohem členitějším terénem než VRT Moravská brána a je tudíž mnohem klikatější?
Protože tam ta D1 vede víceméně přímo? Už ve Studénce uhýbá bokem, protože u Bravantic by to nevyšlo.
PseudoVRT? V čem je trat s rychlostí na 300 pseudo? Tím, že jsou tam zastavky pro vlaky co jedou jen 200? Omezuje to nějak možnost aby ICE3 tam jelo až 300?
Rozhodně to pro ČR není pomalé a to tak akorát. Důležitější je stejně plynulost než maximální rychlost.
Tunel? Fuj!!! To je strašně drahé a dřív se to (skoro) nestavělo a taky železnice fungovala, tak proč se do něčeho takového pouštět. Kopec lze přece objet nebo přejet!
Přesně. Krásně jste vystihl myšlení místních nihilistů, kteří se řídí heslem „hurá na stromy!“
Všechno je uspěchané. Železnice taky. Lidé chtějí být čas doma či v práci 🙂
Novostavba 127 kilometrů dlouhé železniční tratě, z toho 50 kilometrů v tunelech. Zní to jak z jiného světa a přitom se jedná o realitu hned vedle u sousedů. Ten rozdíl mezi námi a Rakouskem je pořád ohromný. A když si člověk uvědomí, jaký „výkon“ podávala SŽ v uplynulých 20 letech, je jasné, že se na tom nejspíš dlouho nic nezmění.
HDP Rakouska a HDP Česka, to by mohlo stačit….
To je možná důvod, ale minoritní.
Stop dreaming – start doing.
Minoritní? Opravdu? 🙂
Souhlas. Já myslím, že velmi příznačné je, že ČR za více než 30 let „modernizace“ nedokázala postavit ani trať z centra hlavního města na letiště a ani jedno dálniční spojení na rakouskou hranici.
A mezi Ostravou a Brnem to je ostuda.. jednokolejka z Přerova.
Kdyby jen to, taky máme jeden jediný elektrifikovaný dvoukolejný přechod do Německa, nedostatečnou kapacitu pro náklady asi na všech koridorech, téměř neexistující odklonové trasy, rozpadající se tratě čekající dlouhá desetiletí na rekonstrukci (např. 323) a mnoho dalšího.
Protože ta trať na letiště není součástí koridorů? A tudíž se při modernizaci koridorů (Pra-Ova je o 2 hodiny rychlejší) nestavěla.
A to je argument, že se za 30 let nedokázala postavit? Vždyť to po těch koridorech je nejdůležitější železniční stavba ve státě. Přitom by tu modernizaci potřebovala opravdu velmi, i bez odbočky na letiště.
Praha – Ostrava o 2 hodiny rychlejší není, v roce 2001, když už byl 1. koridor tuším aspoň zčásti rozkopaný, jezdilo IC Praha – Bohumín cca. 4:40, dnes jsou nejrychlejší spoje 3:19, přitom s méně zastávkami (sice staví v Libni, ale Hranice, Suchdol a Studénku projíždí, tam večerní IC z Prahy stavěla).
Za Rakouska(-Uherska) bylo v letech 1849 – 1908 na území ČR postaveno 25 km tunelů. ZA vylhaného Těžkoslovenska to bylo v letech 1918 – 1992 9 km tunelů a v ČR jako takové bylo postaveno 17 km tunelů. A bylo postaveno mnohem více. V současné době se velmi intenzivně pracuje na přípravě 500 km VRT a více než 70 km tunelů. O jakém snění to žvaníte?
Já žvaním o Vámi zmíněném období 1992-2023. Upřímně ve srovnání s Vámi uvedenými historickými úseky – žádná hitparáda.
Jednoduchá aritmetika praví že za dob vlády Fandy Pepy druhého v roce 1938 přijel do dnešní ČR první vlak (1849 byl otevřen 1. tunel) To máme tedy 80 let 25 km tunelů, to je bratru 312,5 m za rok. Vylhané Těžkoslovensko existovalo 74 roky, to je 108 m za rok. Za dobu existence ČR je to 542 m za rok. A protože byla ČR v devadesátých letech velmi chudou zemí (např. Libye měla HDP na hlavu téměř dvojnásobný), tak byly všechny nové tunely postaveny až po roce 1995 tedy v posledních 25 letech, takže skutečná hodnota je pro ČR 672 m tunelů… Číst vice »
Po roce 1998. 1995 byl překlep.
Naprosto nesmyslné srovnání. Jestli jste si nevšiml, dnes jsou na nově stavěné železniční trati úplně jiné požadavky, než to bylo za císaře. Tehdy taky tehdejší inženýři vůbec neuměli dlouhé úpatní tunely stavět. A v české krajině ani těch tunelů nebylo moc potřeba, kopce šly ve většině případů objet, což stačilo – hlavně, že do daných míst železnice vůbec byla dovedena. V meziválečném ČS nebyla situace jiná a v poválečném měl stát jiné priority, než zlepšovat vedení tratí na českém území (na Slovensku se ty tunely myslím celkem stavěly, protože tam v horách vznikaly úplně nové trati, i když nevím, kolik… Číst vice »
Hlavně se tehdy 60-80 km/h považovalo za závratnou rychlost. První lokomotiva stavěná pro 100 km/h byla až v roce 1895, tak proč by stavěli tratě na 200 km/h – ostatně ani jinde ve světě nebyly.
A na hřebovém upěvnění lítat 160 km/h taky dost dobře nejde.
Ne, to rozhodně není argument, to by se v ČR nemohly stavět žádné tunely (ani třeba Blanka) nebo dálnice. Tím spíš, že nemalá část nákladů na tunely jde do pracovní síly a ta je v ČR výrazně levnější.
Anebo se podívejte do Německa, to má HDP podobné jako Rakousko, přitom mnohem méně hornatý terén a koncentrovanější osídlení (=vhodnější pro železnici), ale vyjma nových ICE tratí tam jsou železnice v podobně zuboženém stavu jako v ČR.
Ony i v ČR do železnic v posledních letech natekly desítky miliard – jenže se podívejte, jak byly použity.
No snad vám bude jako vysvětlení stačit, že vámi zmíněné země 40 nebudovali nereálný socialismus, nýbrž kapitalismus a proto jsou tam kde, na rozdíl od ČR, jsou.
To ale směšujete dvě rozdílné věci. A ani 40 let socialismu není vysvětlení, podívejte se na Polsko: to taky 40 let budovalo, před 30 lety nemělo infrastrukturu skoro žádnou, teď má hotovou páteřní dálniční síť a staví VRT.
To by bylo kvikotu… Automatické vyvlastnění u liniových staveb, nemožnost se soudit o intenzity zásahu do vlastnických práv, maximálně se dá řešit odškodnění za vyvlastnění a to je stejně dané znaleckým posudkem. Koncentrace přípravného řízení. Pak jsou státní investice věcí nejvyššího státního zájmu, takže neexistuje, že bude nějaký úředník dělat problémy. Soudci jsou všichni vybraní PiSem, tam taky problémy nehrozí atd atd 🙂 A stejně soud neznamená žádný odklad.
Kde staví VRT? CMK nepočítaje
Nemá hotovou a není na naší úrovni ani v silniční ani v železniční infrastruktuře. Pouze nás dohání. Zapomněl jste to vydělit rozlohou, nebo počtem obyvatel.
A kolikpak si těch dálnic platili poláci sami a kolik z dotací ?
Jakože věci postavený za dotace se nepočítaj? Nebo jakouže hlubokou myšlenku jste to chtěl ventilovat…
To Češi bývali mohli taky…
A kde je prosím problém v tom, abychom si naše dálnice a VRTky nechali proplácet z EU?
A my tu 33 let budujeme kapitalismus a nemáme dostavěné koridory..a ty první už se rozpadají jak se na tom šetřilo.
tem nejstarsim castem koridoru bude za chvili 30 let.
jste si snad myslel, ze vydrzi navzdy?
Umíš číst? Jinak nové položený kolejový rošt má životnost 50 let.. stačí to pravidelně podbit a měnit některé díly ze. Ale ono se na tom setrilo a TV se neměnilo vůbec.
Ušetříme korunu, proděláme na brzkých rekonstrukcích a přestavbách miliony. Nic nového v Československu, ČSFR i ČR.
Těch 50 let možná někde na lokálce, kde skoro nic nejezdí. Ale na koridoru a zvláště v obloucích to je horší – třeba v úseku Brno-Blansko nedávná rekonstrukce rozhodně nebal první výměna kolejnic v obloucích po koridorizaci 1998. Pražce taky dostávají dost zabrat a byly masivně měněny už dříve…
Nesmysl!!! Nikde na světě tak zatížené tratě, jako jsou zatížené české koridory, nevydrží 50 let. A pokud ano, tak se po nich posledních 20 let jezdí do 50 km/h.
„pravidelně podbit“
A když zjistíš, že kamenivo už není dostatečně hranaté, ale tím provozem se zakulatilo, tak budeš řvát vzteky, nebo to úůjdeš opravit?
Nemá. Pražce mohou. Ovšem kolejnice se odjíždějí, dokonce v obloucích kolem 350m poloměru se musejí co dva roky vyměňovat a mezi tím co dva roky prohazovat. U Bezpráví běžná věc.
I. koridor ještě není ani dostavěný, nejdůležitější tunely se odložily, nepřevedlo se to na střídavý proud, etc.
Tak najednou vadí, že se po 25 letech dělá težká údržba?
A ty chceš někom,u vyčítat, že údržbu nedělá?
Šetřilo se na betonu do patek TV na asi 30 kilometrech. Dále se rozpadl během prvního roku panelový spodek někde u Uherska. A co dál nějaké popraskané pražce – 30 km, baj voko. Co se rozpadlo ještě kvůli nekvalitě výrobků? Možná, zebty kolejnicové hlavy odešly do kopru o dva roky dřív, protože v prvním desetiletí nebyly dostatečne často broušeny. Dál nevím o ničem, co by nevydrželo plánovanou zivotnost.
Uz 30 let tu zadny nerealny socialismus neradi.
Taky si račte uvědomit, že státní kasa byla plajte a byl tady obrovský vnitřní dluh, protože investice…
Tak například se naprostá většina tratí postupně buď modernizuje, nebo uvádí do normového stavu. Zničené železnice po komunistech.
Zničené po komunistech..povídačky že mu hráli. Vozilo se mnohem víc nákladů a ty tratě dostaly zabrat. Ale tratovka vlastnila techniku a opravovalo se .. spolu se železničním vojskem.
Tak to je dobrej vtip …
jel jste nekdy vlakem za komoušů? Samé pomalé jízdy. Kolejové převyslé styky tak v háji, že se kola uplně propadala. Vozy šílené …
Jezdil začátek 90 let. Že by to bylo tak otřesné..určitě ne. Ještě dnes je hodně úseku na které se od Komančů nesáhlo.
Na začátku 90. let se na železnici nově rekonstruovalo a modernizovalo poměrně dost věcí, napadá mě například elektrifikace a s tím související částečná rekonstrukce trati HK – Jaroměř z roku 1993 anebo modernizace a elektrifikace úseku Česká Třebová – Brno, započatá v roce 1992. To se Vám to jelo, po novém…Možná už si to jenom špatně pamatujete, komunisté skončili už v roce 1989. Pokrok přišel až se svobodou a nejvíc se toho modernizovalo po vzniku samostatné České republiky.
Jasně a proto Ostrava Frýdek stále nemáme dráty a modernizace v nedohlednu. Pokrok ? Svoboda .. bláboly.
Tam do toho hážou vidle obce podél těšínské trati, prý kvůli tamní očekávané zvýšené zátěži během rekonstrukce trati 323.
Na který se nešáhlo? Aspoň 3, prosím.
Přes stanice 100 km/h, protože soudruzi nebyly schopni udržovat výhybky na vyšší rychlost.
Železniční vojsko se možná tak hodilo na opravu regionálních tratích, protože opravu pro vyšší rychlosti (nad 80) nebyly schopni udělat pořádně.
Trať 280, pamatuju rychlostníky na 110 km/h, když se tam koncem 80. let udělal autoblok a vyměnil se kolejový rošť i se štěrkem.
Po asi 15 letech provozu se na celé trati zavedla 80 km/h, aby se zlevnila údržba. Za dalších 10 let se tam objevovaly bláťáky a skončilo to PJ 30 km/h z Valmezu až do Lhotky.
Tolik k vysoké předrevoluční kvalitě.
Přesně. To si taky pamatuju.
To se pletete, za komunistů železnice chátrala a upadala. Pátrejte a divte se.
Železninční vojsko… dlělali to sice špatně, ale za to rychle (neřešení spodku, zasypané odvodnění, odpad po čištění ponechaný na svazích…)
Ale do zimy to vypadalo vpohodě!
Rudí fašouni dovedli českou železniční železniční síť na pokraj kolapsu. Já si velmi dobře pamatuju, že pokud byla traťová rychlost vyšší než 120 km/h, tak před každou stanicí stál rychlostník s hodnotou 100 km/h. Já si velmi dobře pamatuju, že na každých 20 km tratě byla aspoň jedna pomalá jízda. Já si velmi dobře pamatuju třičtvrtě hodiny z České Třebové do Zábřehu. Asi všichni zde pamatujeme plahočení jednokolejkou z Benešovu do Veselí. Většina z nás pamatuje výlet okolo Plzně před výstavbou tunelu. Vy jste lhář tak sprostý, že obelháváte i sám sebe.
Oprava se dělala stylem, za které bych dělal pracky. Hlavně mezi léty 1970 a 1989. Zahrabané odvodnění a oprava byla jen výměna roštu a svršku, nejdůležitější bylo zkrátit dobu výluky. Kvalita práci úplně v prdeli. Svařovali projeté styky a vůbec se ani nesnažili je narovnat. Znám i sváry, které nebrousili, jen je za červena osekali sekerou a kladivem. Například v Radotíně. Rezavý mosty. Rozsypaný přejezdy i kolej v nich. Zflikovaný zabezpečovačky. Všude mour, chlív, bordel a nálety. Koleje prolité mazivy.
HDP možná podobná mají, ale síť železnic vůbec ne. Německo ji má nejhustější v Evropě (Rakousko ve srovnání asi 1/7), navíc ji protínají tranzity ve všech možných směrech. Tratě jsou velmi přetížené. Investice ročně v bilionech Eur tak nejsou naoko patrné, ale ve srovnání před 30-40 lety je to sakra znát. Rozsáhlé modernizace páteřních tras až na 200km/h započaly už v 60-tých letech. Ovšem díky zpřísnění a sjednocení evropských bezpečnostních norem byla později velká část „degradována“ na 160.
Haha. Vždycky se tvrdilo, že ČR má nejhustší železniční síť na světě, tak jak ji Německo může mít nejhustší v Evropě? Přitom srovnávat hustotu sítě v Německu a v Rakousku je nesmysl, v alpských údolích postavíte jednu trať a máte tím pokrytu prakticky celou poptávku, že na ledovcích nebo v řídce osídlených bočních údolích trati nejsou (nebo jsou dávno zrušené – v těch bočních údolích), není na závadu. Německé trati jsou velmi přetížené, protože se desítky let sotva udržují. Biliony eur do nich neinvestují ani náhodou, nedávno jsem viděl srovnání, podle nějž Německo na osobu do železnic investuje asi třetinu… Číst vice »
K tomu jak byly peníze využity. Nemám problém ani tak s rekonstrukcemi méně využívaných tratí jako jiní diskutující, ale štve mě, že namísto údržby u nás děláme extrémně drahé rekonstrukce. Opravdu potřebovala stanice Pardubice tak obrovskou investici? Bylo opravdu třeba přebudovat veškerá nástupiště a nestačilo je jen opravit? Totéž ohledně kolejiště, nikdo nepotřebuje Pardubice projíždět ve 160km/h neb tam všechno zastavuje, bylo tedy účelné předělávat všechen železniční spodek si svršek? Je opravdu třeba všude montovat kilometry zábradlí v protitankové kvalitě? Je třeba mít na všech nádražích dlažbu? To nedělají ani Švýcaři. Bylo třeba kompletně předělat zastávky Tatce a Cerhenice, když… Číst vice »
A ten skoro bilion z EU utrácení za modré zábradlí… ve Španělsku za to postavili celou síť VRT
Proboha, kam na takové historky chodíte?
Není to jen o HDP.
Fondy EU, ty by na zaplacení drtivé většiny ceny mohly stačit..
(pokud z nich nebudeme platit hnízda pro čápy nebo rozhledny v údolí, že)
Co nám brání se v HDP přiblížit Rakousku?
HDP/osobu je zhruba na jedné úrovni jako Španělsko a Itálie. Ekonomie Španělska a Itálie je hrůza. Ale nemají strach investovat do budoucnosti a dělat dluhy. Přesně naopak v ČR: Nechce se investovat, je strach a proboha, dluhy! Zadlužení v ČR je 44.5% s HDP. Itálie 143, Španělsko 112, Německo 65, Francie 112, Rakousko 80…
Smysluplná investice na dluh přinese zvýšení produktivity a HDP.
No, dluhy… ČR je aktuálně nejrychleji se zadlužujícím státem EU, jen to není kvůli investicím. Jinak souhlas. Ono by koneckonců ani nebylo nutné hned sekat dluhy, stačilo by efektivně využívat penězovod z EU…
No já nevím, ale když si představím, že dlužím dlouhodobě 143% toho, co vydělám…tzn., že úměrně tomu roste rok co rok reálná částka, tak se opravdu obávám o budoucnost mých dětí.
Píšete blbě nesmysli jak nějaký populista v politice (“obávám o budoucnost mých dětí”). Když se investuje není budoucnost.
🤦♂️
Ano.
A teď si představte, že si někdo vezme hypotéku na 500 % toho, co vydělá ročně. Správně by se zadlužit neměl a … proto je potřeba regulovat nájem!
Kromě HDP také to, že o výstavbě nových tratí nerozhodují ani oebb, ani ČSD a nástupnické společnosti, nýbrž v obou státech ministerstvo dopravy. A také například to, že Rakušani narozdíl od komunistů v ČSSR tratě udržovali a modernizovali kontinuálně od druhé světové, takže v roce 1990 neměli najednou potřebu všechny tratě uvést do řádného normového stavu. A jak si můžete nastudovat, za třicet let se to dohnat nedá. Češi stále nemají dostatek peněz, nejsou dost bohatí, aby si mohli dovolit za své více modernizovat a stavět. A ano, je to z části neschopností a sobeckostí i těch, co řídí firmy.… Číst vice »
Mluvte za sebe, panáčku. Já zrovna na nízký standard zvyklý nejsem a na tom, že nekradu, si dost zakládám!
Píšu o Češích jako celku a tak to je, i pokud zrovna vy ve všech ohledech vybočujete.
Není. Negeneralizujte, nezobecňujte, vnímejte svět takový, jaký skutečně je.
pokud se tady 40 let na infrastrukturu totalne kaslalo, tak se to nekde projevit musi.
a projevuje se v tom, ze stav zeleznic byl na zacstku 90. let zcela tristni.
a nemuzete se na jejich uvedeni do aspon trosku pouzitelneho stavu zcela vykaslat, jinak by se vam rozpadly.
chapete uz?
Hlavně že od 89 se na ni nekasle
Poslední větší modernizace a zrychlení částečně v nové stopě bylo z Brna do Tišnova v 50. letech a pak jen to, co sežralo velkorypadlo hnedouhelného dolu.
Ukažte mi modernizaci alá Zábřeh-Třebová mezi roky 1960-89, kde se zvyšovala rychlost novou stopou a novými tunely z 80 km/h nad 120 km/h.
Kde v Česku potřebujeme 50 km dlouhý tunel?
Hehe, leda tak pod Vysocinou 🙂
Šotonápad: VRT Praha-Ostrava se nesmí vyhnout České Třebové! A byl z toho tunel pod Jeseníky.
https://mapy.cz/s/favosehave
Teď vážně: Ze Smíchova do Berouna je to polovina.
Kde je řeč o 50km tunelu? Ze Smíchova do Berouna anebo z Ústí n.L. směr Drážďany by se dost hodily a ty by nebyly o moc kratší než ten pod Koralpe.
A ty také postaveny budou. Proč zde vyvádíte jako nějaké rozmazlené dítě? Samotná výstavba Koralmského tunelu bude trvat nejméně 26 let. A té výstavbě předcházelo bez pár týdnů 10 let přípravných prací. Jinak řečeno Rakušané na stavbu úpatních tunelů potřebují bezmála 40 let. I nevkusně bohaté Švýcarsko staví úpatní tunely celá desetiletí. Jak byste je chtěl postavit rychleji? Už umíte psát, tak byste se i ve stavebnictví mohl od báboviček na pískovišti posunout blíže k realitě.
Vyvádíte tady Vy. Napřed reagujete naprosto nesmyslnou připomínkou a když Vás člověk opraví, tak ho hned kritizujete. Srovnejte si napřed sám, co vlastně chcete. Jen za každou cenu napsat negativní odpověď?
Fajn, tak tedy postaveny budou. Tedy dokud se dřív nezhroutí civilizace. Kdy? Stavět se zatím nezačaly, přípravné práce taky moc daleko nejsou. Takže i kdyby to šlo hodně rychle, tak ty tunely budou hotové někdy po roce 2050. To je něco, na co by ČR měla být pyšná?
V posledních letech se teprve začíná něco dít, takže tady neříkejte jako je to ostuda. Peněz je více, první posun by mohl být takový že jestli ty zkoušky na 200 na IV. koridoru vyjdou, 200 si rychle najde cestu všude. Peníze poslední dobou jsou. To že v Česku chybí dálnice je problém pro železnici, ubývají jí peníze, a tak kvůli tomu neděláme tyto méně megalomanské projekty. V něčem je snad doženeme, VRT.