Na Koralmbahn vyjela měřicí souprava, testuje trať na rychlost 250 km/h

Testovací souprava na Koralmbahn. Pramen: ÖBBTestovací souprava na Koralmbahn. Pramen: ÖBB

Z celé Koralmbahn vede téměř 50 kilometrů v tunelech.

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) finišují s přípravami na spuštění provozu na nové trati Koralmbahn, přesněji řečeno na její korutanské části mezi St. Paul im Lavanttal a Klagenfurtem. Vedle zkoušek mostů a cvičení záchranářů v tunelech jsou aktuálně na programu i jízdy měřicí soupravy, která trať testuje při rychlosti 250 km/h. To je na Koralmbahn maximum.

„Zkušební jízdy jsou předpokladem pro oficiální schválení provozu. Vlaky jsou vybaveny četnými senzory, které přesně zaznamenávají například vibrace, chování trolejového vedení nebo sílu radiového signálu,“ uvedly ÖBB. S otevřením úseku pro provoz s cestujícími se počítá před koncem roku.

Testovací souprava na Koralmbahn. Pramen: ÖBBTestovací souprava na Koralmbahn. Pramen: ÖBBTestovací souprava na Koralmbahn. Pramen: ÖBBZastávka Mittlern na Koralmbahn. Pramen: © ÖBB/MECvičení hasičů v jednom z tunelů na Koralmbahn. Pramen: ÖBB/Matthias FischerKoralmbahn. Pramen: ÖBB

Novostavbu 127 kilometrů dlouhé tratě Koralmbahn mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem nazývají v Rakousku projektem století. Z celé Koralmbahn vede téměř 50 kilometrů v tunelech. Zhruba uprostřed je 33 kilometrů dlouhý tunel pod horským masivem Koralpe, který byl definitivně proražen v červnu 2020. Jde o nejdelší železniční tunel v Rakousku a šestý nejdelší na světě. S jeho dokončením koncem roku 2025 bude zprovozněna celá Koralmbahn.

Na korutanské straně jsou tunely Grafensteintunnel, Lindtunnel, Kühnsdorftunnel, Peratschitzentunnel, Srejachtunnel, Untersammelsdorftunnel, Steintunnel a Granitztaltunnel. Posledně jmenovaný je se šesti kilometry druhý nejdelší na trase.

Tagy Koralmbahn ÖBB
122 komentářů