Na kopce elektricky. Dopravní podnik hledá stavitele dalších dvou trolejbusových linek
Vizualizace tramvajové smyčky na Strahově. Foto: DPP
Stožáry se začnou stavět příští rok, zprovoznění se plánuje do konce června 2026.
Když tak koukám u nás na severu by brzy mohli být pouze parciální trolejbusy a elektrobusy, jen nevím, jak by značili noční linky, protože linka 911 brzy bude mít dráty nejen v úseku Prosek-Čakovice, ale i v úseku Střížkov-Kuchyňka, kde by dráty sdílela s budoucí linkou 61(201) a najdou se i další úseky, nebo linka 910 z letiště, ta Zbraslav je také do kopce a na lince 129 by mohl být také parciální trolejbus, tedy zajištěné obě konečné, jak já letišti, tak i Baně
A co vozidla? Bude s čím jezdit? Pamatuju si na nějaké potíže s výběrkem na vozy, které vyhrála Bozankaya…
DSZO by se měl učit od DPP.
Nic proti tomu, v žádném případě. Ale: 136 (i jih), 177, 195, 135, …
Určitě v budoucnu, až bude hotové nové železniční spojení Praha-letiště-Kladno, tak stávající trolejbusy Trollino 24 budou bez práce a linky 136, 177 a 195, dále ještě linka 183 jsou žhavými kandidáty na nasazení
195 se má výhledově rušit – v jižní části ji nahradí prodloužená 133 a v severní 188, když z Malešic bude na Želivského jezdit tramvaj.
Ale v principu si rozumíme, elektrifikace se svazkem 135+136+213 do budoucna počítá.
Nestačily by troleje až od Holečkovy nahoru?
Předpokládám, že míra zatrolejování dané linky vychází z trakčního výpočtu a dosavadních zkušeností DPP s provozem parciálních trolejbusů, a nikoliv z volného rozmaru.
No tak zase na druhou stranu na tý placce se moc energie nespotřebuje. Velikost baterky toho trolejbusu je obvykle volitelná a proti výstavbě vedení jsou to drobné i v tom počtu vozidel.
Překlep v posledním odstavci, Peroutkovou jezdí 137, nikoliv 131 😉
Z té nové smyčky Bořislavka si to už vyloženě říká o trolejové prodloužení až na Veleslavín Kladenskou ulicí. A na Strahově by smyčka měla vzniknout dodatečně spolu s tramvají.
I když bych si dovedl představit nějakou autobusovou linku provozovanou v Kladenské ulici nějakou méně frekventovanou linkou s malými autobusy, tak přece jenom si nemyslím, že by se tam uživila jedna trolejbusova linka. A v době parciálních trolejbusu je propojení trolejbusovych tratí mezi Borislavkou a Veleslavínem dost zbytečné.
Spíše by bylo vhodné po vybudování bus pruhu od Jeneralky na Borislavku uvažovat o zatrolejeni useku mezi Borislavkou a Nebusicemi, popř až do Přední Kopaniny a návazne mezi Jeneralkou a Velkými Prilepami.
Kladenskou ulicí bude do budoucna jezdit linka 116, pak dál spoji teď osamělý canvour na Nové Vokovice. Ale u autobusu mi vše připadá jako smělé plány, takové prodloužení 156 na Bulovku nebo 122 na Košík je ve výhledu PID už od 2019 a nic se neděje.
Linka 116 by Kladenskou ulici až do Nových Vokovic mohla jezdit už teď.
Přesně tak…
V té Kladenské by to mohlo dávat smysl na Veleslavín ve chvíli, kdy tam bude dvojkolejný S-Bahn na Bubny a Masaryčku. Do té doby spíš asi ne
Kde bude nástupní místo na lince 176? Posune se blíž ke kolejím?
To by bylo rozhodně užitečné – ale tam už mohou jezdit parciály třeba také i jen nabaterie. Spíš asi nikdo neví, kde tam tu linku ukončit, a kdyby to byl přesun ukončení trolejbusové linky od smyčky tramvají, pak by to nové místo asi vyžadovalo i nějakou statickou nabíjecí infrastrukturu, se kterou také zjevně aspoň zatím nikdo nepočítá. Takže půlkilometrový pěší přesun nebo přestup na tramvaj pro cestu na jednu zastávku asi zůstane navždy definitivní realitou.
Kdyby ta tramvaj na autobus nějak rozumně navazovala a nedělalo se to podle nějakého paragrafu „na MHD se nedobíhá ale čeká“…
Před časem se tu psalo, že město schválilo záměr propojit 176 a 134 do jedné linky. Pokud se to zrealizuje, tak bude konečná na Karláku jen dočasná.
https://zdopravy.cz/praha-bude-mit-dalsi-trolejbusovou-linku-tentokrat-se-nove-elektrifikuje-podoli-183271/
Stávající konečné