Na koloběžce osmdesátkou. Firma nabízí českou homologaci umožňující obejít rychlostní limity
Sdílené elektrokoloběžky Bolt ve městě Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Několik technických úprav umožní legalizovat elektrokoloběžky jako motocykly.
No tak to budou mít pohotovost a záchranáři hodně nových klientů. I havrani si přijdou na své…
při té rychlosti a akceleraci to je jednosměrný lístek na krchov….seškrábnou ze silnice akorát mastný flek.
Dělá se to lopatou a hadicí.
Ale toto není článek o chytrosti jistého dovozce, ale pouhá reklama dalšího šmejda , který chce vydělávat 20000 za úpravu , kterou si může udělat každý sám. A navíc nic uživateli nezlehčuje před úřady či policií 🙁
Když si přečtu článek tak se dozvím jen že za 20000 Kč dostanu obyčejný neplatný papír , krásná zlodějna …
Úprava typu odstranění led pásků z boku (si je vypnu na klik sám, přední světlo mi svítí trvale taky samo , výměna kontrolerů a motorů … hovadina , to fakt mohl napsat jen debil který tomu vůbec nerozumí … kategorie z je z a jiná zatím podle právních předpisů neexistuje tak co tu ten borec povídal za pohádky.
Jelikož na legálním elektrokole se motor vypíná při 25 km/h , pak asi to bude normální kolo, co jezdí tou padesátkou.
„Obava úřadu že zahlcení žádostmi o registraci koloběžek.“
Tak jednak nevím, co s těmi kolobezkami majitele doposud dělali, proč si je pořizovali.
Pak samozřejmě je to jasné, že všechny systémy mají největší zátěžový test chvíli po spuštění (viz covid).
Myslím že snadne řešení je prostě na jeden okrsek vyhradit úředníka, co by se těmi SPZ zabýval, ať pracuje vlastním tempem. Doposud si majitelé zvládli počkat, tak to zvládnou i rok.
Pokud nezvládnou uvolnit ani toho jednoho, je někde chyba.
Taky mě tohle překvapilo. Dyť normálně naopak vymýšlí koko***y, aby se úředníci nenudili a měli co na práci. Viz nedávná nutnost registrace dronů a jistě bychom toho našli víc.
Jestli to chápu dobře, tak z koloběžky udělají něco jako motorku (bude potřeba mít řidičák), takže to je na nic, kdo na tohle má, pořídí si radši rovnou motorku, která je homologovaná (elektromotorky se běžně prodávají nebo aspoň nabízejí, v provozu jsou vidět celkem ojediněle), než takového kočkopsa někde na hraně zákona.
No někteří cyklisti, kteří přesahují 25 km/h jsou skoro až agresivní, když z té jejich rychlosti dosažené právě vlastní silou, musí kvůli někomu na stezce brzdit.
Ale jooo, tihle koloběžkáři vesele jezdí na červenou, po chodnících, v protisměru… Ministerstvo zase jde někomu na ruku, protože tohle není možné – jak může zrušit předepsanou SPZ?
Prý by nestíhali… nápor vždycky na začátku bude, tak si udělají pořadník a postupně.
No to musí být naprosto úžasná věc, letos se mi povedlo spadnout z koloběžky tak maximálně v rychlosti 5 km/h, podotýkám, že se jednalo o koloběžku Kostka. Naražená žebra jsem cítil nejméně dva měsíce, stejně tak Loket a koleno. Nemít helmu, skončil jsem v bezvědomí…. V uvedené rychlosti je to volná jízdenka na hřbitov.
loket 😇
To bude o něco složitější. Kupodivu pády v malé nrychosti bývají nebezpečnější, nežli při rychlosti větší. Když jedete pomalu, v podstatě se zkacite, máte plné ruce řidítek, takže sebeobranné reflexy nefungují zcela správně. Při vyšší rychlosti se buď koulíte, nebo jste ve skluzu. A když jste ještě vhodně oblečen, nebezpečí nehrozí při pádu, ale rizikem je naráz do pevné překážky. A při opravdu velkých rychlostech je nebezpečné i to koulení, protěže odstředivá síla Vám zabrání udržet tvar, takže rruce, nohy, nedejbože hlava létají a narážejí všude kolem. Nakonec stačí praxe z lyží, nebo kola, nebo alespoň pár pohledů na pády… Číst vice »
Tady je nějaký výzkumný článek, nečetl jsem ho ale někoho by zajímat mohl: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.researchgate.net/profile/James-Ouellet/post/Does_anyone_know_about_a_specific_correlation_between_motorcycle_crash_parameters_eg_vehicle_impact_speed_and_injury_outcomes_for_the_riders/attachment/59d64bed79197b80779a5d92/AS%253A482324581228548%25401492006549902/download/Ouellet%2B-%2BSpeed%2B%2526%2Bseverity%2B-FINAL%2B-%2B2013-09-03%2Bw%2Bpage%2Bnum.pdf&ved=2ahUKEwjEy97vyNSHAxXy1QIHHVXQALgQFnoECCoQAQ&usg=AOvVaw2wVvgBmSPpP1C0eXIs-CwK
jste normální? koloběžka, kde nejsou žádné bezpečnostní prvky…. vzhledem k nízké váze a vysoké rychlosti se takový uživatelé dostanou akorát na krchov. Narazit na koloběžce do zdi, tak borce budou sloupávat v cihlách.
Jistě, mám taky za sebou několik pádů z kola (koloběžku nemám), na tom náledí to nemohlo být víc jak 5 km/hod a rameno jsem cítil snad ještě půl roku. (Bylo to v zimě, v zatáčce se pod vrstvou sněhu schovával led (kdo jezdí i v zimě, ví, že sníh neklouže, ale led ano) no a tím, že to balo v zatáčce, tak jsem skončil na zemi, na rovině bych to asi vybral.) Taky jsem v životě dvakrát skončil s několika stehy a to taky nebylo z nijak velké rychlosti (do 20 km/h). Prostě kdo nic nedělá nic nezkazí, kdybych nejezdil… Číst vice »
Ale kecko, prej v bezvědomí 🤣🤦letěl jsem 40kou a přes řídítka, max palec otočený a naraženej, pád na asfalt a v klidu, pořídil jsem silnější s 13palcovkama a lítám 3x vic a no problém. Záleží na koloběžce a hlavně jen tupci koupí s malými kolečkami
V tom případě jste nemehlo. přeji hezký den
Podtrženo sečteno jsou elektrické koloběžky (kromě dětských do 250W) defakto zakázáné a nelze je legálně provozovat. Jsou v konfliktu evropské směrnice a národní zákony a je v tom neuvěřitelný zmatek. Elektronická koloběžka 300W bez sedadla je motorové vozidlo, které nepřihlásíte. Z druhé strany po domácku vyrobené motokolo nebo koloběžka s dvoutaktním motorem 1000KW amatérsky dodatečně přimontovaným v garáži na koleni je legální a můžete s ní i na cyklostezky, do lesa, kamkoliv,.nepotřebujete nic. Takto vypadá naše legislativa.
Bylo by dobré kdyby zde mínusáři dali argument proč tomu tak není, samotnému se mi to nelíbí ale Policie vydala interní metodiku ke kontrole a tou nemá šanci koloběžka projít.
„s dvoutaktním motorem 1000KW“ to asi těžko
1KW, řešíte překlep ok dík
Máte ty údaje špatně. Najděte si přílohu č. 8 Vyhlášky č. 153/2023 Sb., která limity definuje.
A co tam mám špatně? 1 kW u jízdních kol DODATEČNĚ vybavených, koloběžky mají integrované motorky a na ně je směrnice EU o 250W Jízdní kolo se považuje za jízdní kolo i v případě, že je dodatečně vybaveno pomocným motorkem, jestliže a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola, b) jeho výkon nepřesáhne 1 kW, c) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3, d) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a e) montáž pohonného systému – motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo si nevyžádá zásah na… Číst vice »
Přijde mi stejně zajímavé, že elektrokoloběžkám tu rychlost omezíme na 25 km/h z důvodu bezpečnosti, ale u aut o tom nechceme ani slyšet. Přitom je asi nasnadě, že auta jsou potenciálně mnohem nebezpečnější. A jasně, pro řízení auta potřebujete řidičák, ale v těch nehodách IAD přesto s přehledem vede.
Elektrokoloběžky jsou v České republice defakto zakázáné, kromě dětských. Co je nad 250KW a bez sedačky nejde legálně provozovat nebo přihlásit. Jde o benevolenci Policie ale ty flastry hrozí příšerný.
Já to beru tak že do 25 km/h s tím můžete jet na „širokém chodníku“ tedy smíšené cyklostezce jako kolo.
Nad 25 km/h jsou podle mě zakázané jenom protože nejsou předpisy pro homologování, stejně tak si nemůžu jezdit vesmírnou lodí.
Bohužel zákon to takhle nebere, zakazuje ten výkon a je jedno kolik budete jezdit.
V praxi se setkávám na silnici s cyklisty kteří jedou 2,3 i 4 vedle sebe a vůbec je nevzrusuje že za nimi jedu s dodávkou oni cyklisti jsou taky dobrá zver na silnici neohleduplny arogantní
To je problém tady v ČR. V Německu se chovají úplně jinak, když vidí auto zařadí se za sebe (i cyklisti v pubertálním věku), při přejíždění přes silnici z cyklochodníku na cyklochodník počkají a nevjíždí na přechodu před auta, na přechodech dají chodcům přednost, i když za nima nic nejede.
Formální dotaz:
Mohl by prosím autor textu definovat, co se konrétně skrývá pod pojmem: „PO MĚSTSKÝCH CESTÁCH“, který použil v poslední větě?
Jde zase o nějaký nedokonalý překlad ze slovenětiny, nebo jde novou kategorii pozemní komunikace, jejíž zavedení mi uniklo?
Nominální výkon a maximální jsou dvě rozdílné věci. Například u elektrokol je nominální výkon motorů udáván 250W, ale maximální výkon bývá až např. 850W. Udávat 250W jako max. je nicneříkající – hodně záleží na hmotnosti jezdce+stroje a vypovídající by byl výkon na kg hmotnosti, ale to by se zase špatně kontrolovalo. Na jedné straně se tu bojuje proti CO2 a dalšímu bordelu z motorů, ale podpořit legálně různá elektrovozítka, která jsou z pohledu EU ekologická to ne. Na cyklostezky je nepustíme a na silnici, pokud člověk není sebevrah nepojedete. Být „friendly“ prostředí, mají potenciál nahradit dost jízd autem na krátké… Číst vice »
S tím, kolik zařve na silnicích lidí a jak to tam o obecně vypada, by se nebál jen psychopat.
Ano a další perlička české legislativy a o tom hodně lidí neví – ty běžné Xiaomi koloběžky a podobné, co jezdí 20 km/h mívají z výroby 300W motory a to je tedy dle našich zákonů moped a měl by mít RZ, povinné ručení, STK, ŘP, nesmíte na cyklostezky, moto helma. Pokud si ale koupíte koloběžku bez motoru a amatérský na ni namontujete motor (může být i spalovací) pak nepotřebujete vůbec nic a jezdíte s výkonem 1000W a až 50ccm v případě benzínu bez jakéhokoliv omezení, po cyklostezce a klidně i v národním parku, jste cyklista – může být i na… Číst vice »
Nepletete si několik pojmů dohromady? Není limit 250 W na maximální trvalý výkon a 1000 W na špičkový výkon?
Není
No na to právě narážím, jaký výkon je tedy ten správný, podle kterého se to bude posuzovat?
Pokud kolobku rozjedete a s něčím do ní narazíte , budou škody závislé zejména na tom jak jste do ní tlačil, tedy práci (výkonu).
Softwarové omezení rychlosti do 25 kmh u koloběžek a elektrokol a „taky elektrokol“ si samozřejmě nemalá část jejich majitelů okamžitě nechává vypnout. Čili důležitý je faktický stav a ne to, jaké má koloběžka papírové označení.
Ano, proto občas policisté dělají měření maximální rychlosti na měřicí stolici a pak rozdávají nepěkné pokuty.
Z kopce ale rychleji jet můžu, že?
Na elektrokole můžete jet na rovině i do kopce třeba 80km/h, ale elektromotor smí tahat jen do rychlosti 25km/h. Obvykle to tak na normálních elektrokolech je.
Pokud to ušlapeš, tak i do kopce. Jenom nesmí motor pomáhat.
Pořád něco regulujeme. Kdo se chce zabít má možnost. Je to přirozený výběr v praxi.
Ďáblův advokát: ale já nechci, aby někdo jedoucí na koloběžko-motorce zabil mne jen proto, že jede na nebezpečném dopr.prostředku.
Bohužel to dost často odnese nevinný, nemyslím úrazem, ale po právní stránce.
Legislativu obejdeš, ale fyziku nikoliv.
Česká legislativa je hlavně úplně matoucí a nedává smysl. Nemluvím o tady těch silných strojích, ale v Česku se prodávají běžné téměř všechny koloběžky nad 250W – tzn. moped??? a zde není jasno, i na stránkách Policie najdete v tiskových zprávách protichůdná tvrzení, všechny ty Šaomky a spol u nichž prodejci uvádí bez ŘP a instalují do nich omezovače na 25kmh mívají od 300W do 500W a to ůdajně být nesmí = řidič by měl být ŘP, STK, SPZ, povinné ručení ale bez sedadla to prý zaregistrovat nejde takže vlastně tato vozidla legálně nesmí jezdit? Na druhou stranu česká legislativa… Číst vice »
Žádné omezení výkonu tam od novely zákona není. 14 kg nebo 25 km/h. Všechny nové Xiaomi koloběžky mají 400-450 W.
Není to tak bohužel zkuste pohledat, také jsem naštvaný koupil jsem a partnerka nemá ŘP a jde o obyčejnou Xiaomi 300W a je potřeba řidičský průkaz
Super, kdejaký blbec muže jezdit kdekoli na koloběžce 80km/h. Ale na babetu, která jede sotva 40 musí mít ŘP za nehorázné peníze a lékařskou prohlídku. Navíc až od patnácti let.
Tak zrovna zdravotní stav bych u držitelů ŘP kontroloval přísněji. Když pak člověk vidí starší nebo objemnější kolegy, kteří sotva otočí volantem na parkoviště z dorazu na doraz, skoro by se bál chodit po chodníku.
Ale těch 80km/h bych ji nechal, pokud budou na silnici, kam patří, tak se s těma minikolečkama brzo odfiltrují z provozu sami (do nemocnic).
Aby ta filtrace šla rychleji, tak bych jim povolil 100km/h.
Podle zákona nemůže. Na koloběžku s 80 km/h potřebujete přinejmenším ŘP pro kategorii AM.
Než někoho nazvete blbcem je potřeba vědět fakta. Nad 250w a 25 kmh je nutný řp, povinné ručení a helmu.
Jestli opravdu nemusí mít RZ, tak by na Těšnově zasloužili nakopat.
Jinak nic proti, pokud s tím bude někdo jezdit jak má a kde má, tak jeho volba … já bych na to, přiznávám zbaběle:), nevlezl … ale ta RZ by rozhodně měla být povinná.
Nejen zákaz vjezdu na cyklostezky, ale taky do lesa nebo na různé účelové komunikace, kde je dopravním značením zákázán vjezd motorových vozidel.
Ono se myslí motorových vozidel jako ty co mají pohonné hmoty, pokud pojede po vyznačené stezce v lese na koloběžce, která není hlučná a nevypouští spaliny, tak by neměl být sebemenší problém
NE. Motorové vozidlo je dle zákona i ta koloběžka, pokud jede nad 25 km/h. Právě proto je třeba řidičák a spol.
Jakmile má konstrukční rychlost nad 25 km/h, tak na cyklostezku NESMÍ. Stejně jako motorka, kterou dle zákona vlastně je.
Takže podle vás je jezdit elektroautem po lese OK?
Však motor taky nevypouští spaliny.
Na takových místech se jezdí i na kolech s dodatečně přidělaným spalovákem, viz příspěvek výše.
U nas na chate vsichni zaryti vidlaci nechteji elektricky auta, ale tykev si klidne rozmlati v 80 km/h na kolobezce, aby nemuseli z hospody pesky 😆
To je dost mimo. Jako kdybyste tvrdil, že nechtějí auto na baterku, ale mobil na baterku jim nevadí. Právě v oblasti mikromobility dává elektrický pohon možná největší smysl, protože už je cenově dostupný a prakticky neřešíte dojezd.
Přesně tak.
Přesně, dojezd + parkování.
To bude mrtvých… Já jsem jel jen 40 a zlomil jsem si kyčelní kloub…
To buďte rád, že jste naživu.
Jestli jste padal jako cestující z lokálky do Hoštic,tak se nedivím 😀
Lidské ego a pohodlnost nezná hranic. Jakýkoliv prvek pasivní mobility zvyšuje riziko v provozu. Proč nejdou cestou jako u elektrokol, že motor zvyšuje efektivitu, ale musíte ho zároveň pohánět lidskou silou. Samostatný pohon bez lidské aktivity má smysl u hendicapovaných lidí, ale ne u mladých zdravých lidí.
Je škoda, že se masověji nepoužívá ekologický setrvačník místo baterek:
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/receptar-po-americku-udelejte-si-kolo-se-setrvacnikem-243585
Protože na kolobce se nenamáhá noha, kterou se odrážíte, ale noha, na které stojíte…
Myslíte na normální? Je to skutečně pravda?
Protože nejde pořádně jet na elektrokoloběžkách, které se prodávají, s odrážením nohou. Ještě tak na těch ve stylu Xiaomi, na kterých se oproti dražším stojí trochu níž ale i tak se nedá jet víc než cca 15-20 km/h, stojí se přecijenom výš, takže je to dost makačka, navíc méně stabilní, řekl bych nevhodné na silnici a jakmile se vybije úplně, tak to jde hodně z těžka (odpor motoru předpokládám). Vyzkoušeno párkrát na asfaltové stezce v lese, když jsem na Xiaomi dle mého odhadu věděl, že mi baterie nevystačí na dojetí domů o pár km, tak preventivně jsem v cca 40%… Číst vice »
Dívám se do eshopu a naprostá většina nedětských koloběžek má výkon vysoko nad 250W.
A když článek chápame, že aby nebyly nutné ty registrace, musí se splnit OBĚ podmínky, tedy do 250 W a do 25 km/h, tak naprostá většina koloběžek musí mít to STK, povinné ručení, registraci, řidičák a přilbu.
Já mám jen povinné ručení a přilbu. Policie zatím kontrolovala jednou a bylo to v pořádku.
Přesně tak to je, obchody jsou plné nových koloběžek 300W-400W, kde obchodníci uvádí, že mají omezovač do 25KM, některé verze se dokonce jmenuji EU VMAX25 ale v ČR je tohle jedno, protože zde platí 250W, ovšem pokud si koupíte koloběžku a doma v garáži na ni pridelate amatérský 1000W spalovací motor tak můžete jezdit a nic se vám nestane, protože dle české legislativy je to v pořádku, toto je nemotorové vozidlo a jízdní kolo
V novele platné od 2024 žádné výkony motoru už nejsou. Rychlost do 25 km/h nebo do 14 km/h při váze nad 25 kg. Vše nad je motorové vozidlo.
Zdroj?
A zatímco se ulicemi měst a vesnicemi ozývá pravidelný hluk motorek a čtyřkolek frustrátů, všechny samozřejmě s platnou STK z Ústí nad Orlicí, stát si řeší tiché elektrokoloběžky. Jako by nebylo jedno, co si s tím uživatel provede. Hlavně když neomezuje druhé. Tohle není fér.
To se míchají hrušky s jabkama. Český systém STK je prohnilý až na půdu, ale to neznamená, že se má řešit jen to. Ostatně, ty STK se díky vtipnému lobbingu ještě zhoršily. 😀
Mno představa že se odněkud vynoří tichá koloběžka 80km/h mne teda docela děsí
Kamarád má vcelku líbivou elektrokoloběžku s odpružením náprav, přijíždí na naše cyklosrazy častokrát na ní. Jakmile se mu otočí vítr do protějšku, začne být nervózní, že nedojede domů, protože mu to ubere více baterie.
Ono neni problem svistet 80, ale taky to z toho kvaltu nejak ubrzdit. A kdo kdy vysedaval za jizdy z kola nebo kolobky, a ani to nemuselo byt 30+, tak uz vi, ze to proste ubehnout nezvladne a parakotoul proti jedoucimu kamionu taky asi nebude to prave orechove.. B-)
zajímalo by mě, jak ustojí jezdec jedoucí 80 km/h výmol. Malá kola jsou nebezpečná.
Zrovna minulý týden jsem byl u tety na návštěvě a mají tam výjezd ze dvora vydlážděn dlažbou, takovou tou starou, kde jsou mezi dlažbou i celkem široké spáry. A jela holčička na koloběžce, taková ta pro děti a samozřejmě že jí kolečko se zaseklo v té spáře . No a měla celkem hodně co dělat aby to ustála, koloběžka se totiž zasekla.
Tak asi i v těch 80 prostě polití přes řídítka, chci to vidět na vlastní oči 🙂
Ale taky ty kolečka na koloběžkách pro děti jsou šíleně malá, odhadem tak o polovinu menší než na takových koloběžkách před cca 20 lety. Elektrokoloběžky mají oproti nim větší a širší kola, zvlášť ty co jsou dělané na 40+ km/h. Ale i na obyčejné Xiaomi s max 25 jsem několik výmolů a propadlých kanálů s podivem (trochu šokem) projel a ustál 🙂 Kdo jezdí stejné trasy a není *****, tak si ty nebezpečná místa pamatuje 😉 resp. vzhledem ke stavu vozovek v ČR si pamatuje místa, kde to může v klidu rozjet 😀
No nevím, no, já tedy asi nejsem takový sadista, abych nějak toužil po tom se dívat, jak malé holčičky létají přes řídítka koloběžek jedoucích ještě okamžik před tím rychlostí 80 km/hod… 🙂
Pořád jsem nepochopil proč ta kola nejsou větší, u odrazecich koloběžek jsem viděl to přední mnohem větší.
Jj 80 kmh jsou dovolené a 300W 20kmh zakázané, nejde je legálně přihlásit a současně překročili směrnici EU
Výborně, radarem a fotkou identifikovatelné nejsou (nemají RZ), ale řidiče aut budeme kasírovat za 2km/h navíc (jak říká jeden debilní slogan – protože můžeme).
Kamarad ktery dela na traumatoligii, rikal ze v poslednich letech je narust opravdu neprijemnych zraneni kvuli jizde na elektrokolobezce. Pokud mate nehodu na kole, tak to taky neni zadny slava, ale mate alespon minimalni sanci se na pad pripravit, zatimco na kolobezce jsou kolecka mnohem mensi a o problemu vubec nemusite vedet. Proste jedete a v lepsim pripade se probudite az v nemocnici. A to i za strizliva…
Je to tak, na koloběžce jezdím a stabilita je výrazně horší než na kole. Nad 25 km/h to hrozí už průserem.
Jo jo tomu věřím.
Ale je super jet po městě autem a potkat na místě kde je rychlost 80 km/h koloběžku, která jede 20 km/h 🙁
Povolení jet na koloběžce osmdesátkou bude typicky české malé řešení. Obava úřadů ze zahlcení žádostmi o registrace koloběžek přispěje jen k dalšímu zatížení už přetíženého zdravotního systému.
Jj, základem české úřední mašinérie je přehodit problém na někoho jiného.
Lidi se prostě nechtějí mít dobře, oni se jen chtějí mít dobře pro sebe.
To záleží na lidech, když jede někdo na elektrokoloběžce nějakou trasou poprvé, tak to chce jet opatrněji/pomaleji. Pravidelné trasy už se pak dá pamatovat si nebezpečná místa, resp. vzhledem ke stavu vozovek v ČR spíš naopak pamatovat si místa, kde se dá jet bezpečně rychleji. A po zimě to chce opět větší opatrnost…
Na těch vehiklech se dá slušně zrakvit i s rychlostním omezením. Kdo na tomhle potřebuje jet padesát, je opravdu magor.
Jsem jezdíval přes 40 km/h na kole, po větru pohoda. Nicnémě kolo mělo kvalitní brzdy. Nevím jak moc dobře brzdí tohle.
když najedete s kolem na rantl, trochu to drncne. když najedete na rantl s koloběžkou, je to jak narazit do zdi. malá kolečka dělají svoje…
Rantl člověk vidí a když se nežene, kam nevidí … Jestli to někdo napere ve 25 km/h na 5cm rantl, tak si na kole udělá osmicu jak prase a nejspíš taky poletí.
Typicky ale ve městě tram koleje a na dědinách zase zase odvodnění v podobě U profilu přes cestu. Jsou ale cesty, kde bych se nebál jet víc než těch 25 km/h. Je to na zodpovědnosti každého, aby dával pozor, kam jede. Bacha na posysp po zimě v zatáčkách.
no moje kola se shovívavě usmívají. ano, na tom nejsportovnějším (horské XC) bych ten rantl zaznamenal, na enduru bych o něm ani nevěděl. rozhodně by ni jedno nepotřebovalo součinnost jezdce na vyřešení problému 5cm@25km/h… sjedu kdejakou skálu, ale na koloběžku bych nevlez.
Na kole není problém takovouhle překážku nebo třeba díru přeskočit. Samozřejmě to musíte umět.
Ale problém je že na těch koloběžkách jezdí kdokoliv a vsadím se že takový člověk si myslí že nemusí vůbec nic umět.
Minulé žena na koloběžce v černých šatech a bylo jí vidět až tam 🙁
A co přesně vypovídá to, kam jí bylo vidět, o tom, co umí?
tak třeba bylo možné posoudit „opotřebovanost infrastruktury“.
Jak zodpovědnost každého.
Úplně se těším jak nějaký magor na koloběžce se vyseká a dopadne těsně před moje pohybující se auto, tak mě budou soudit za zabití z nedbalosti 🙁
A nikdo nebude řešit jestli jsem tomu mohl zabránit nebo ne !
To už je dnes běžné. Na křižovatce seskočí a koloběžka se řítí dál do křižovatky a on jí strhne řídítky zpět. Pokud jede někdo po hlavní, tak má slušnou šanci jí koupit tou koloběžkou do auta. Ale on přeci do křižovatky nevjel, jen tam protočil koloběžku. 🙁
Vážně srovnáváte 40 km/h na kole a 50 km/h na koloběžce? A kolik jste jezdil na skateboardu?
Nějak se to vyfiltrovat musí, no.
Pokud zabijí jen sebe, tak klidně.
To je jak zatáčka bez omezení rychlosti, značka vám sice 90 km/h jet nezakazuje, ale nějaký obecný předpis o jízdě na rozhled a bezpečné rychlosti ano.