Na jihu už jsou všechny RegioPantery, vytlačí žehličky od Lipna
Jihočeský RegioPanter, nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
České dráhy budou elektrické vlaky na jihu Čech provozovat až do prosince 2033.
Ako návštevníka Lipna a fanúšika železnice mi samozrejme žehličky budú chýbať. Ale na bežnú prevádzku je to jednoznačne lepšie …. nielen z pohľadu cestujúceho, ale hlavne z pohľadu rušňovodiča, ktorý si teraz len s rukami vo vreckách prejde na druhú stranu a nemusí behať s mašinou po stanici, rozpájať a spájať súpravu, …..
Do Bechyně vás ještě zaveze
Jestli mi někdo chce tvrdit, že se do 2x 010 vejde více kol, než do Pantera, tak bych to rád viděl graficky. Navíc má Panter širší dveře a je nízkipodlažní, což usnadňuje manipulaci s koly a zkracuje pobytové časy.
hlavně do 010 či 810 je s kolem či kočárem doslova peklo, zlatej Panter.
Nemám nic proti panterům na Lipence, ale – ony tam jezdily 010? Já si vzpomínám jen na patra a BDs.
Ještě tam cca 10 let zpět jezdily Btx763 a snad i Bdtx766.
Ano. Když si někdo vzpomenul, že tam patra po 30 letech provozu nesmí. Cca tři roky tam pak jezdily dvě soupravy – jedna 3x 021 a druhá 4x 010 (samozřejmě i s úpravou na kolovůz). Zpočátku to tahala řada 742/714, než se žehličky vybavily zásuvkama a zdrojem pro napájení a ovládání bafíků…
Přesně. Do Pantera v pohodě strkám kola i syna. Rychle, bez zbytečného zdržení. Už před lety i kočárek. Nízkopodlažnost má svoje výhody.
Alespoň nějaká pozitivní zpráva o obnově vozového parku, jen bych radši viděl vícesystémového pantera radši na Os Tábor-Benešov u Prahy
Ano, tam by nasazení Pantera s Vmax 160 km/h namísto Regionovy s 80 km/h umožnilo dosažení atraktivnější jízdní doby a zejména systémových návazností na obou koncích trasy, které dnes chybí.
Jenže se obávám, že s nasazením Pantera z Tábora do Benešova Jihočeský kraj moc nezmůže, to je záležitostí PID. Souhlasím s Vámi, že ta Regionova na tom koridoru působí opravdu strašně!!!
Ano, mimo jednoho školního vlaku, je zbytečně velká. Jinak cestující vejdou do 30 ks. Navíc od GVD26 tam jezdit RS1.
No a občas jede i 810, což je ještě zajímavější.
hlavně by to chtělo tu Regionovu upravit na Vmax 160, aby pořádně lítala po takové trati…
Tak ten RS1 bude mít Vmax 120, lepší než nic. K té elektrické jednotce se tam snad taky někdy dopracujeme… pokud tedy nebudou osobáky zrušeny ve prospěch nějaké zónové Sp vrstvy.
Od prosince tam mají jezdit Rs1 plus se tam teď občas objevuje Liška.
Zrovna na Lipence klidně mohli nechat jezdit ty soupravy dál, nemusí všade jezdit to samé. Krásná a pomalá trať, bylo fajn si otevřít okna a kochat se 🙂
Přesně tak. Navíc jsem zvědavý jak to budou řešit v letní sezóně, kdy tam každý jezdí s mega krosnou.
Projeli jste se už s panterem II. generace? Za mě to je velmi příjemné svezení a vzhledem k tomu, že interiér je velmi podobný regioshutlu od Stadleru, takže vaše obavy nejsou na místě, protože tam se vejdou v klidu lidi s lyžemi, běžkami a dalšími sportovními věcmi, tajže být vámi se vůbec nebojím
Skupina péti lidí s lyžemi je trochu jiná liga než s kolama… 😉
Jestli to znamená, že bude jezdit míň šotoušů, tak super zpráva.
Ano, pro šotouše to krásné bylo, ale jako objednatel nebo běžný cestující bych tam na vecne časy s 210 a dvěma vozy opravdu jezdit nechtěl.
No, takže to mj. znamená konec dopravy cyklistů na Lipno, neboť se tam nemají šanci vejít….takže se to stane nespolehlivé a tak přestanou jezdit…super , velká gratulace…aneb vše pro cestující ….
Na vytížených spojích se i nadále počítá s občasným nasazením klasické soupravy místo Pantera
Občasným si mám vyložit jako sezonním?
Hlavně v sezóně budou jezdit některé spojené, tím vznikne prostor pro turnosování klasických souprav a v jednom panterů je místo po až 10 kol pokud si pamatuju dobře, takže se není čeho bát
No, 10 kol oproti kapacitě BDs, to bude terno, vy jste asi taky nikdy necestoval s kolem což….?
A kolik těch kol tam tak jezdí? Já jsem se vracel z teplého červnového víkendu z Lipna a kolo jsem v tom panteru měl jediný. Pravda, bylo to až v 7 večer.
Deset ne. Pouze osm a ještě “rozházených” po celém vlaku. On tam může panter ve dvojici? To je mi ale novinka… A i kdyby, 16 kol je na Lipenku málo!
Ona ta sezóna, kdy je tam nával vlastně dost krátká. Troufnu si říct 3 měsíce v roce,zbytek je dost slabší sezóna nebo žádná sezóna.. asi by byla skoda tam neposlal nové jednotky…
Jako že občas pojede Panter, občas klasika? A když se tam vydám s kolem, bude to jako sázka do loterie, co zrovna pojede?
A proč se tedy kupovali Panteři, když se počítá s nasazením žehliček/klasické soupravy? Kdo zaplatí její údržbu? A co až žehličky vozy nebudou? Otázka několika málo let. Stačí “projetá” kola…
Na Panterech na Lipno se mi nelíbí jediná věc, nedostatečná kapacita pro cyklisty (jak zmiňuje někdo výše). Ale pořídit pět panterů s úpravou pro více kol, to ne, protože… Atypy by to nebyly, jen to schvalování…
Údržbu „Žehliček“ bude platit vlastník. Leda že byste to vzal za něj, o čem dost silně pochybuji.