Na jihu už jsou všechny RegioPantery, vytlačí žehličky od Lipna

Jihočeský RegioPanter, nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJihočeský RegioPanter, nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy budou elektrické vlaky na jihu Čech provozovat až do prosince 2033.

Odebírat
Upozornit na
guest
73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka z CB

Hezký, ale co je to platný, když v JČ chybí nějaká koncepce IDS, absolutně nenavazující spoje vlak-bus v nějakém rozumném taktu i ve všední dny. Jet mezi dvěma, řekněme dvoutisícovými městy i s přestupem v Budějovicích je zážitek na půl dne.

Jirka z UL

Hezký, ale k čemu když v JČ kraji chybí jakákoliv koncepce IDS. A to i když nejedete do nějaké Lhoty, ale potřebujete se dostat mezi dvěma cca dvoutisícovými městy a ještě s přestupem v ČB. Katastrofa na půl dne.

Patrik

Na co teď budou řidiči bavoráků nadávat? Když jezdí takovéto moderní vlaky? Zatímco na silnicích čím dál více smradlavé vraky.

Bakiy

Zrovna včera odpoledne jsem před dvěma řidičema, dá-li se to tak nazvat, na přejezdu u přehrady intenzivně, tím novým moderním strojem, brzdil. Tedy řidiči bavoráků zahájili likvidaci moderních strojů nasazením vlastních životů a bavoráků. Bimbadla byla funkční…

frantaklika343

Až přestane typický český musímmítismus a aťsosedzávidísmus (jsem velký cyklista, celej rok se vozím autem, ale v létě v JČ jsem velký sportovec s plným vybavením a až se někdo probere a omezí pohyb mladých úspěšných bouráků z Prahéééé na turistických cestách (neohlížejících se na nic) bude kapacita jinak perfektních Regio Panterů dostatečná. Smlouva je na dost dlouhou dobu…..

Michal M

Drsná a ještě drsnější tvář Františka Klikovského?

František Klikovský

No smlouva je na dlouhou dobu a až opadne BOOM (česká módnost, že každý musí mít vše – v tomto případě být kolař, elektrokolař atd….) a konečně se někdo probere a přestane tolerovat buzeraci pěších (hlavně rodin s dětmi) na čistě turistických trasách, co měli turistickými zůstat (pevných cyklostezek je až dost), bude kapacita RegioPanterů plně dostačující….. Jinak opravdu povedený vlak (na české poměry).

Karl vB.

19 dvoučlánkových RegioPanterů zabezpečí do roku 2033 veškerou regionální dopravu (mimo Bechyňky), objednávanou Jihočeským krajem.
Jedná se o unifikaci vozového parku v solidním standardu, který běžným uživatelům osobní železniční dopravy umožní jistotu dopředu vědět , čím pojedou. To má podstatný vliv na vzrůst obliby a získání nových cestujících, kteří nemají rádi (zpravidla nepříjemná) překvapení.
Ještě by se časem mohl kraji povést podobný unifikační krok v motorové trakci, částečně i na základě zkušeností s nasazením bateriových vozidel v Moravskoslezském kraji a po zhodnocení poměru cena/výkon.
Šukafony a Regionohy následně posílat pouze na retro jízdy.

M 474 003

Kola mají jezdit, a ne se přepravovat ve vlaku. Pokud má někdo problém šlapat, ať si pořídí elektrokolo.

Apollo17

Ale ani na tom elektrokole většina neujede víc, než 100 km/den.To by mohli jezdit max 50 km od baráku.

El Barto

Jenže ti cykloturisté ty vlaky využívat chtějí a i tak činí, a internetového diskutéra se neptají, co a jak mají dělat.
Blbé, že?

hor411

😀

Jiří Kocurek

Jenže ti cykloturisté … dají kola na střechu auta …

PS: Cykloaktivisté jsou v superpozici: Zakázat či povolit?

Juraj

Proč s sebou zbytečně tahat auto, pokud nemusím?
To automaticky znamená řešit parkování, ale taky se vracet vždy do výchozího bodu. To není úplně obraz flexibility, co?

Tomáš R.

Vždycky, když se někde v debatě objeví tenhle „názor“, tak si kladu otázku, zda ho jeho autor použil proto, že se mu zdá věcný, vtipný, originální, podložený, přínosný, trefný, důrazný, smysluplný, duchaplný či možná ještě nějaké jiné přídavné jméno by se dalo vymyslet, nebo zda je jeho autor prostě jen debil.
Jak je to u vás?

Michal M

Jeho autor má zřejmě 120 kg a na kole jel naposledy před 40 lety do hospody…

Tomáš R.

Tak to jako pozor, i s téměř 120 kg se dají na kole podávat celkem solidní výkony:-)

Twix

Je to myšleno většinou naprosto vážně. Lidi jezdí na kole nejspíš proto aby spálili kalorie, a ne třeba proto aby poznali pěkná místa, nebo si udělali výlet s někým kdo třeba bydlí jinde. Tudíž stačí jezdit kolem svého baráku a nepotřebuju skončit jinde než kde jsem začal. S běžkami bych také do vlaku lézt neměl, mám počkat až napadne sníh před vchodem.

Michal Tvrdý

Ako návštevníka Lipna a fanúšika železnice mi samozrejme žehličky budú chýbať. Ale na bežnú prevádzku je to jednoznačne lepšie …. nielen z pohľadu cestujúceho, ale hlavne z pohľadu rušňovodiča, ktorý si teraz len s rukami vo vreckách prejde na druhú stranu a nemusí behať s mašinou po stanici, rozpájať a spájať súpravu, …..

Pavel Vavříček

Do Bechyně vás ještě zaveze

John

Objizddeni dvoopater žehličkou pod hrází mělo své kouzlo.

Bakiy

A ještě větší kouzlo to mělo v Rybníku při vyhánění vožralejch z kolejí… Tohle mi fakt chybět nebude…

Martin Grill

Jestli mi někdo chce tvrdit, že se do 2x 010 vejde více kol, než do Pantera, tak bych to rád viděl graficky. Navíc má Panter širší dveře a je nízkipodlažní, což usnadňuje manipulaci s koly a zkracuje pobytové časy.

libor

hlavně do 010 či 810 je s kolem či kočárem doslova peklo, zlatej Panter.

Kubrt

Nemám nic proti panterům na Lipence, ale – ony tam jezdily 010? Já si vzpomínám jen na patra a BDs.

El Barto

Ještě tam cca 10 let zpět jezdily Btx763 a snad i Bdtx766.

Bakiy

Ano. Když si někdo vzpomenul, že tam patra po 30 letech provozu nesmí. Cca tři roky tam pak jezdily dvě soupravy – jedna 3x 021 a druhá 4x 010 (samozřejmě i s úpravou na kolovůz). Zpočátku to tahala řada 742/714, než se žehličky vybavily zásuvkama a zdrojem pro napájení a ovládání bafíků…

Jiří Kocurek

Tyhle? https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_015.php

Nakládka úzkým průchodem do salonu musela být neskutečně pomalá.

El Barto

Ona to asi ani u těch B(d)tx nebyla žádná sláva. Úzké dveře, vysoká podlaha…

kubiqcz
Pája

Přesně. Do Pantera v pohodě strkám kola i syna. Rychle, bez zbytečného zdržení. Už před lety i kočárek. Nízkopodlažnost má svoje výhody.

Pospíšil

Na lipence jezdilo patro + Bds. Vejde se do nich přinejmenším 56 kol.

Mirek

Alespoň nějaká pozitivní zpráva o obnově vozového parku, jen bych radši viděl vícesystémového pantera radši na Os Tábor-Benešov u Prahy

Aaabbb

Ano, tam by nasazení Pantera s Vmax 160 km/h namísto Regionovy s 80 km/h umožnilo dosažení atraktivnější jízdní doby a zejména systémových návazností na obou koncích trasy, které dnes chybí.

Michal M

Ano, to je 3x dražší způsob jak tam vozit vzduch…

Kusi

Jenže se obávám, že s nasazením Pantera z Tábora do Benešova Jihočeský kraj moc nezmůže, to je záležitostí PID. Souhlasím s Vámi, že ta Regionova na tom koridoru působí opravdu strašně!!!

platamond

Ano, mimo jednoho školního vlaku, je zbytečně velká. Jinak cestující vejdou do 30 ks. Navíc od GVD26 tam jezdit RS1.

noerf

No a občas jede i 810, což je ještě zajímavější.

libor

hlavně by to chtělo tu Regionovu upravit na Vmax 160, aby pořádně lítala po takové trati…

Twix

Tak ten RS1 bude mít Vmax 120, lepší než nic. K té elektrické jednotce se tam snad taky někdy dopracujeme… pokud tedy nebudou osobáky zrušeny ve prospěch nějaké zónové Sp vrstvy.

Karl vB.

Po úpravě na Vmax 160 by Regionoha možná letěla, ale myslím, že pouze jednou.

Jiří Kocurek

Přestavba Škody 120 na Škodu 240:
Motor byl doplněn o 1 řadu válců, zdvihový objem zvýšen na 2900 ccm, dosazeno přeplňování. Do kabiny byl zastavěn bezpečností rám, zhoršuje to nastupování do vozu, zadní dveře přivařeny. Brzdy byly komplet přestavěny na kotouče, vepředu s vnitřním chlazením a do kufru byla dosazena zátěž 120 kg. Na zadní nápravě byly hřídele vyměněny za vysokopevnostní, ramena přední nápravy byla vyztužena.
Za cenu této přestavby jste mohli mít Porsche 911.

El Barto

160 by ten stroj dosáhl možná tak ve volném pádu.

John

Pomocný motor na tuhé palivo?

MiRo

Tak tam nasaďte Regínu TRIO, to přece musí jet 160 když to má dva motoráky a každý je na 80.

Tomariero

Od prosince tam mají jezdit Rs1 plus se tam teď občas objevuje Liška.

platamond

Až od prosince 25! Lišky jezdí kvůli zácviku personálu, zde se s nimi nikdy nepočítalo.

Hoermalmeister

Od 12/2029 by ji měly pokrýt jednotky z nového výběrka PIDu, spolu s R49, S4, R44 a případně nové S55

platamond

To fakt ne, výběrko má být na současnou elektriku, panťáky. Kdoví, zda se do toho vlezou Sp do Tábora. Tady je smlouva na RS1 do roku 34

Hoermalmeister

Haas o tom mluvil na konferenci o vhd v Brně

Michal M

Toto vozební rameno už neexistuje.

Pako

Zrovna na Lipence klidně mohli nechat jezdit ty soupravy dál, nemusí všade jezdit to samé. Krásná a pomalá trať, bylo fajn si otevřít okna a kochat se 🙂

Tomas

Přesně tak. Navíc jsem zvědavý jak to budou řešit v letní sezóně, kdy tam každý jezdí s mega krosnou.

Mirek

Projeli jste se už s panterem II. generace? Za mě to je velmi příjemné svezení a vzhledem k tomu, že interiér je velmi podobný regioshutlu od Stadleru, takže vaše obavy nejsou na místě, protože tam se vejdou v klidu lidi s lyžemi, běžkami a dalšími sportovními věcmi, tajže být vámi se vůbec nebojím

Bakiy

Skupina péti lidí s lyžemi je trochu jiná liga než s kolama… 😉

CHODECzJIHU

Nové pantery mají bohužel podélné zavazadlové police. A do nich uložit a pak vyndat běžky je poněkud krkolomné.
I to příjemné svezení si představuji trochu jinak – třeba příjemnější osvětlení, kvalitní větrání, pohodlná sedadla, více než 1 WC (když ve stanicích a zastávkách většinou není kam), že cestující nebudou v zimě při otevřených dveřích v průvanu a nebude je obtěžovat pípání dveří i daleko od nich…

MP22

Jestli to znamená, že bude jezdit míň šotoušů, tak super zpráva.

Aaabbb

Ano, pro šotouše to krásné bylo, ale jako objednatel nebo běžný cestující bych tam na vecne časy s 210 a dvěma vozy opravdu jezdit nechtěl.

T_t

No, takže to mj. znamená konec dopravy cyklistů na Lipno, neboť se tam nemají šanci vejít….takže se to stane nespolehlivé a tak přestanou jezdit…super , velká gratulace…aneb vše pro cestující ….

ČSK Rail

Na vytížených spojích se i nadále počítá s občasným nasazením klasické soupravy místo Pantera

Tomas

Občasným si mám vyložit jako sezonním?

Mirek

Hlavně v sezóně budou jezdit některé spojené, tím vznikne prostor pro turnosování klasických souprav a v jednom panterů je místo po až 10 kol pokud si pamatuju dobře, takže se není čeho bát

T_t

No, 10 kol oproti kapacitě BDs, to bude terno, vy jste asi taky nikdy necestoval s kolem což….?

Twix

A kolik těch kol tam tak jezdí? Já jsem se vracel z teplého červnového víkendu z Lipna a kolo jsem v tom panteru měl jediný. Pravda, bylo to až v 7 večer.

Bakiy

Kola se na Lipně vozí odpoledne z Vyššího Brodu na Lipno. Vlaky ve 13:30, 14:30 a 15:30. Na oběd z kopce sjede každý, ale jak zpět? Ostatní vlaky jich vozí nula nula prdt, že se to vejde i do vozu Bdt…

Bakiy

Deset ne. Pouze osm a ještě “rozházených” po celém vlaku. On tam může panter ve dvojici? To je mi ale novinka… A i kdyby, 16 kol je na Lipenku málo!

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

No hádáte se tady jestli 8 nebo 10 🤣 a ono je jich 9. Nic to však nemění na tom, že je to více jak panter první generace (3 místa) a méně než BDs (25 míst). A podle vagonwebu se teoreticky dá i do Bdmteeo vměstnat 8 kol. A ať je to jak chce, není to problém. Jel jsem Dřevolínou, která má místa na 4 kola. Jelo tam 11 kol a upřímně mi bylo líto průvodčí. A sranda byla, že na naší straně nefungoval záchod a dostat se přes ty kola (+ další vozy, kde na jednom místě seděli lidi… Číst vice »

Bakiy

Panter první generace (650.0) jich má právě těch 8. Druhé trochu víc (asi těch 9, hádat se nebudu 😂) a i trochu líp “poskládaných” do vlaku. Ale podstatný je, že to je v obou případech málo a o průser vlakové četě, protože lidi ty kola prostě naloží a vyhodit se nenechají! Do prvního auta na přejezdu to bude jak v tom dřevolínu, pak?

Libor

Ona ta sezóna, kdy je tam nával vlastně dost krátká. Troufnu si říct 3 měsíce v roce,zbytek je dost slabší sezóna nebo žádná sezóna.. asi by byla skoda tam neposlal nové jednotky…

Honza

Jako že občas pojede Panter, občas klasika? A když se tam vydám s kolem, bude to jako sázka do loterie, co zrovna pojede?

Bakiy

A proč se tedy kupovali Panteři, když se počítá s nasazením žehliček/klasické soupravy? Kdo zaplatí její údržbu? A co až žehličky vozy nebudou? Otázka několika málo let. Stačí “projetá” kola…
Na Panterech na Lipno se mi nelíbí jediná věc, nedostatečná kapacita pro cyklisty (jak zmiňuje někdo výše). Ale pořídit pět panterů s úpravou pro více kol, to ne, protože… Atypy by to nebyly, jen to schvalování…

Pája

Údržbu „Žehliček“ bude platit vlastník. Leda že byste to vzal za něj, o čem dost silně pochybuji.

Bakiy

Nebude. Sešrotuje je. Proto ta otázka…