Na jihu Slovenska vykolejil nákladní vlak, ochromil trať na Maďarsko
Vykolejení nákladního vlaku Gbelce. Pramen: FB/Öcsi És Timi
Vlaky Praha – Budapešť a zpět jsou nahrazovány v úseku Strekov – Štúrovo autobusy.
Vlaky Praha – Budapešť a zpět jsou nahrazovány v úseku Strekov – Štúrovo autobusy.
Stav infraštruktúry je na SVK žalostný. Za 30 rokov sa urobila jedna jediná trať BA – ZA (a aj to ešte nie je hotové a kompletné). A pritom sa už dávno mohla v rámci rozvoja S liniek okolo Bratislavy modernizovať (dvojkoľajka, elektrifikovaná) trať BA – Komárno. Za tie prachy, čo stála D4 tam mohla byť kľudne aj VRT.
A dnes by nikto nemusel nič zložitého riešiť, proste by sa diaľkové spoje presmerovali z BA – KN – HU ….. (čo sa inak mohli aj tak, ale otázka je v akom stave je trať NZ – KN).
Realita Slovenska… Jednoduchý občan (hlupák/dement? ) volí zlodeja, populistu, zmrda bažiacom po moci a mafiana Ficka + Petríka, lebo neviem/e prečo.. možno (zneužitie pojmu) Mier stačí a potom to v tejto krajine vyzerá tak ako teraz, diaľnice (až na D1 – hotová v 2010) cesty 1. triedy ktoré su ako poľné cesty, mosty ktoré padajú, železnica ktorá ako tak je ok od Trnavy po Žilinu … Potom nastane krutá realita Raž a jeho FANTAS MAGORIE na YouTube (asi Kaliho matroš), vysmech (normalne zmyšlajucemu) ľudu… Mohlo to tu byť 15 rokov min, ale treba v prvom rade kradnúť, druhom rade kradnúť,… Číst vice »
Ktery dopravce to schytal tentokrat? Vozit svitky po tratich ZSR zacina byt celkem adrenalinovy sport.
Kolikate vykolejeni a vysypani svitku to je? Treti za 5 let?
PKP Cargo
Ještě ze jedu na AC DC autem. Jizdenky pro 2dospely a 2 děti staly z Prahy cca 2300 Kč jedním směrem.
To vám nezávidim, připravte se na dopravní kolaps a připravte si další pětikilo za parking. Někdy se prostě šetřit nevyplácí, zítra si na mě vzpomenete :-)
Predpokladám že Vojtech tým myslel že ide do Bratislavy autom, v čom nevidím žiaden dôvod na dopravný kolaps. Na samotný koncert sa autom prakticky ani ísť nedá.
Užívejte, my jsme jeli raději do Vídně, kde máme s dopravou dobré zkušenosti
Co tak zkusit spatecni?
Praha hl.n. – Bratislava hl.st. – Praha hl.n., Mezinárodní jízdenka (CITY STAR ZSSK), 2. třída, 2x Dospělý 26—64 let / Bez slevového průkazu + 2 deti 10 – 14 let: 3104 Kč.
No, a potom do toho môže prísť ešte miestenka (nie všade je v cene) a cena ide zasa hore. Ale keby aj nie, jedná sa o skoro 130 €. Autom je to hore-dole dokopy dajme tomu 700 km. To je bežným autom cca jedna plná nádrž a to je cca 70-75 €. Odchádzaš kedy chceš, zastavíš sa kde chceš, … A ešte ušetríš skoro 60 €. Ja už ani zo ZA do OV nechodím vlakom, lebo spiatočný lístok je necelých 600 CZK za jednu osobu, čo je zhruba cena nafty za cestu autom. Navyše to mám z domu do domu,… Číst vice »
No nezapomeň na amortizaci auta, dálniční známku atd.. 700 km x 5 korun to je 3500 Kč navíc plus ta dálnice. Auto není zadarmo.
Auto mám tak či tak, diaľničné známky celoročné mám tak či tak, servis mám podľa počtu rokov, keďže ročne až tak veľa nenajazdím. Takže okrem nákladov na naftu nemám žiadne ďalšie dodatočné náklady … Takže keby som šiel vlakom, tak to auto doma stojí aj so zaplatenými známkami a servisom … A to nehovorím o tom, že odstať sa na IC z mojej obce (Brezany) do ZA je tiež celkom umenie … o parkovaní v ZA pre zákazníkov železníc škoda hovoriť. Po rekonštrukcii za stovky miliónov EUR vznikne presne 0 !!!!!!! parkovacích miest …..
Pre človeka, ktorý auto nemá je najťažšia otázka „mám na auto a oplatí sa mi ?“. Niekomu áno, niekomu nie.
Ak dokážeš naplniť auto ľuďmi, tak sa oplatí. Priemerná vyťaženosť osobných aut v EÚ je asi 1,2 osoby. Pre takýchto stavať diaľnice je značný luxus.
Prozatím ani TASR nemá nic nového. A asi jen dodají, že je to předmětem vyšetřování. Ale třeba co převáželi, mohli oznámit, snad to někdo hlídá, :):) Možná sušenky ze Sereďě :):):).
To už dispečeři neumí operativně odklony Komárno/Komárom ? Náhradní autobusová doprava vyžene lidi do autobusů na trvalo!
Ta neschopnost ZSSK zaridit dopravu pres Komarno je zarazejici a pritom na useku (Bratislava -) Nové Zámky – Štúrovo – Budapešť pomalu kazdy kvartal neco lehne.
Pane bože, voni takhle nemaji co vozit nákladní dopravci a voni to málo co ještě mají,tak poztraceji, Mařka slyšela si to ??!!
No jo, Mařka… Že by opět ztráta kompatibility traťové části s částí vozovou?
Před jedenácti lety jsme rozjeli vlaky 42306/42307 Rotterdam – Dunajská Streda a holandští vozmistři nám vyřazovali i polovinu vozů ze soupravy na „kontakt ložiskové komory s rámem podvozku“. Osadili jsme lokomotivu měřičem přetížení. Tehdy to ještě na Slovensku bylo docela dobré, ale nejhorší místo bylo staroboleslavské zhlaví Lysé nad Labem a celá středočeská část pravobřežky v nereko úsecích. A tak jsme tam jezdili 90 a přes Lysou 80…
Nechají si rozpadnout trať a pak se diví 🙂
V centrále ZSSK:
– Nehoda na trati Bratislava-Štúrovo!
– To už je zas tretí piatok v mesiaci?!
😊
Vinníkom nie je ZSSK, teraz len čiastočne obeťou, keď musí presmerovať svoje vlaky.
To bude iba narážka na to, že na tej trati je v posledných týždňoch doprava zastavená až príliš často (nehody, búrky…)
Ani na časti MAV nie sú problémy výnimkou.
Podle fotky nákladní vlak používá moderní stealth technologii…
Anebo odhazovací podvozek, letecká technologie z první světové války, novinkou není ani použítí kolejnic ke vzletu.
Novinkou je kombinace odhazovacího podvozku a železniční ranveje.
Vlaky z Maďarska a Slovenska jsou nespolehlivé dlouhodobě. V pohraničních stanicích by to chtělo u odpoledních spojů tak 30 minut vaty, aby se zpoždění tolik nepřenášelo do ČR.
Chtělo by to záložní soupravu v BV…
Možná by to nebylo špatné, ale tentokrát by se nevyužila – ze stanice Strekov odjíždí vlaky směr Praha bez čekání na autobusy, tedy k nám přijíždí včas
A zaplatí ji Záhuba.
Je to legrace komolit příjmení jiným lidem, že? Tak pokračujte, ale na jiných stránkách 😀
Momentálne to smerom do Prahy práveže je relatívne spoľahlivé keďže na SK 110 je virtuálna výluka v rámci ktorej sú navatované jazdné doby, ale reálne je trať prejazdná štandardným spôsobom, takže meškania malého rozsahu sa tam celkom darí stiahnuť. Samozrejme keď sa reálne stavba začne, pôjde do späť do pôvodného stavu.
Odklon z Nových Zámků přes Komárno do Komáromu a dále na Budapešť by asi nešel…
Samozřejmě šel, ale to by Slováci museli chtít, museli by zvednout zadek a museli by pro to něco udělat. Ale lepší je přece si dát večer borovičku a říkat, jak to bylo za komoušů úžasné a krásné.
Dá sa nám Slovákom, aj ZSSK vyčítať veľmi veľa vecí, ako aj to, že tá posledná veta bohužiaľ vystihuje pomerne veľkú časť národa. Ale poznajúc niektorých ľudí v ZSSK a ich zanietenie, ktorí sa práve pri takýchto mimoriadnostiach väčšieho rozsahu s dopadom na medzinárodnú dopravu vkladajú do riešenia situácie, nemôžem v tejto súvislosti s vašim názorom súhlasiť. Na odklonovú cezhraničnú vozbu potrebujete súhlas oboch zahraničných partnerov, mať k dispozícii rušňovodičov (na obdivoch stranách hranice) s príslušnými poznaniami trate, HKV atď. Je tam viacero faktorov, ktoré musia zapadnúť do seba. Stačí, že jeden nezapadne a odklon sa nekoná. Pokiaľ mám správne… Číst vice »
Na mieste je otázka prečo príslušní rušňovodiči poznanie nemajú, keď takýto odklon je potrebný pomerne často.
Pokud strojvedoucí neumí varianty [Šturko/Komar/Rusovce],tak ať jezdí na zaloze.
No to jste těm strojvedoucím fakt nandal.
Za to môžu tupí manažéri ZSSK, ktorí ich na to poznanie nepošlú.
„využitie Komárno/Komárom pre EC zlyháva práve na absentujúcich poznaniach rušňovodičov“ – za to by si gen. riaditeľ ZSSK zaslúžil na pol roka (alebo viac) zobrať polovicu platu a cele prémie.
A pronájem pilotů je pojem neznámý…?
Nebláznite! V jednej z medziľahlých staníc sú v prvej staničnej koľaji také štyri „blaťáky“, že si neviem predstaviť, koľko Metropolitanov by tam prešlo bez následkov…
Zrejme nie ďaleko doba, keď vlaky budú jazdiť Praha – Břeclav – Viedeň – Budapešť .
Kto bude chcieť cestovať z Bratislavy niekam slušným vlakom, tak bude musieť najprv „doprdkať“ motoráčíkom do Hegyeshalomu (z Nových Zámkov s prechádzkou cez Dunaj do Komáromu a zo Štúrova do Budapešti).
Neskutečný slovenský bordel, absolutní neochota něco dělat, povyšování a pomlouvání Čechů, jak vše děláme špatně, železniční doprava jedna velká katastrofa. Ale hlavně že mají Fica, vlastence.
No jako výlev hezkej, ale zdá se mi, že těch hromad máme letos víc než Slováci.
Ne hezkej, ale pravdivej. Chtělo by se taky podívat, kolik toho přes Slovensko jede, resp.zbylo.
Trate ŽSR sú jedna tragédia, ale prejdenie návesti „Stoj“ sa stáva českým národným športom.
Ono jestli se to u vás jenom netutlá.
Aby se dala projet návěst stůj, musí v první řadě něco jet.
V poslední době je tato trať mimo provoz celkem často, záplavy, srážka s busem, popadané stromy, atd.
By mohli pomalu zvážit zda se nevyplatí změnit trasu Metropolitanu.
Přes Rajku nebo Vídeň?
Ani maďarská vlajková trať Budapest – Hegyeshalom nie je v bohvieakej kvalite. Bola síce zrekonštruovaná na 160km/h, ale kapacitne už nestačí a keďže je v blízkosti Dunaja, býva často podmáčaná……
Na Slovensku je problémom katastrofický stav celej trate, kde sa s určitými výnimkami neinvestovalo už asi 50 rokov. Na Maďarskej strane sú to zasa zosuvy pôdy v okolí Vyšehradu. Predpokladám že v najbližšej dobe sa nič z toho nebude riešiť…….
Na maďarské straně je mezi Tatabánya a Bicske silně ochromen provoz výlukou, která obnáší rychlost 10 km/h téměř v celém úseku
S tím, co se děje posledních pár let a ještě nějakou chvilku nejspíš dít bude, se divím, že linku nechtějí zkrátit do Bratislavy. Stejné, co se týče pendolína do Košic, mnohem víc užitku bych viděl v taktu do Budějic, kde alespoň využije svůj potenciál.
Obyvatelia Nových Zámkov a okolia by mali písať hromadné sťažnosti na ZSSK za neschopnosť viesť vlaky cez Komárno.
Úsek Nové Zámky – Štúrovo – Budapešť je značne náchylný na výpadky v doprave a ZSSK by mala zabezpečiť dopravu cez Komárno.
To by najprv Maďari museli súhlasiť s vedením vlakov cez Komárno – Komárom. A získanie ich súhlasu je beh na dlhú trať…
ZSSK môže povedať , že potrebuje obsluhu Nových Zámkov a otáčať tam EC. (NAD NZ – Štúrovo a ďalej Os MÁV)
V NZ by mali len trochu viac zbrojenia.
A stačí táto trať kapacitne na vedenie Os a EC dopravy? Je to len jedna koľaj…..
Os vlakov je málo, EC každé 2 hodiny, čo nie je nezvládnuteľné. Stačí trochu prepísať GVD.
Predpokladám že EC vlaky by cez Komárno jazdili len počas výluk – keď by platil špeciálny cestovný poriadok. Takže cestujúci by prišiel na stanicu a ani by netušil že sa niečo zmenilo a zmeškal by svoj vlak…..
Skôr to vidím na opačný problém – ideš na vlak v určitý čas, ale pôjde niekedy neskôr, lebo sa tam vopcha‘ EC.
ZSSK by si to vedela vyriešiť, ale SADisti by boli radosťou „besni od radosti“, ze môžu ľuďom z vlaku zdrhnut‘ pred nosom.
Obyvatelům Nových Zámků je to nejspíš úplně ukradené, ti jezdí do Maďarska vlakem minimálně.
Ide najmä o cestujúcich BA – NZ v EC, ktorích je celkom dosť.
Používať bezcenné komentáre z Facebooku priamo v článku je dosť primitívne.
skoda, ze sa nedaju prikladat foto do diskusii, prilozil by som najnovsiu “dzunglu” z useku Kuty-Bratislava….:-(
pošlete prosím na sura@zdopravy.cz, určitě rádi využijeme
Nějak takto? https://www.youtube.com/watch?v=upFUZbae__E&t=135s
No jo, ale to je 15 let zpátky…
Teď je to horší o 15 let a žádné opravy…
Koho to překvapuje. Ta trať se ŽSR rozpadá pod rukama.
A organizace NAD ze strany ŽSSK je taky chuťovka. V civilizovaném světě by dávala u expresů smysl NZ-Štúrovo. Když už ty vlaky nečekají, tak ať cestující tvrdnou na pořádném nádraží a ne mezi kukuřicí ve Strekově.
Neplánovaná NAD sa aj v civilizovanom svete rieši pomerne obtiažne. Zohnať ASAP „dostatok voľných autobusov“ v čase letnej sezóny je skoro nemožné.
Už jsem se lekl, jestli je na Slovensku také nezasáhl výpadek IT technologií! Ještě že ty tam nepoužívají, oni si vystačí sami…
Je to síce na zaostalej úrovni, ale nejaké IT sa tu už používa.
Vy máte jistě na mysli toho Ítý… Ale to se tuším psalo ET, ale je možné že ho tam dodnes mají jako výkřik technologií
Předpokládám že jako u nás.. úředník naskenuje formulář, v počítači ho vyplní a vytiskne…. v tištěné formě předá dál…
Toto je ještě v pohodě. Skutečná chuťovka je třeba výplata důchodu člověku, který žije v zahraničí. Jako by nebylo dost ponižující, že nějaké „potvrzení o žití“ se minimálně v rámci EU vůbec musí vyplňovat (to si úředníci neumí poslat mezi sebou?) Ale toto potvrzení můžete poslat elektronicky následujícím způsobem (doslovně zkopírováno z webu ČSSZ). Klient tiskopis vyplní, vytiskne, podepíše jej vlastnoručním podpisem, vlastnoruční podpis si nechá úředně ověřit, naskenuje jej z listinné do elektronické podoby, podepíše jej kvalifikovaným elektronickým podpisem podle nařízení eIDAS , který bude ve formátu stanoveném v Prováděcím rozhodnutí Komise (EU) č. 2015/1506/ a zašle jej e-mailem… Číst vice »