Na jihu Německa vykolejil osobní vlak. V převrácených vozech zahynuli tři lidé

Jednotka 612 pro provoz linky RE55. Foto: Ministerstvo dopravy Bádenska-WürtemberskaJednotka 612 pro provoz linky RE55. Foto: Ministerstvo dopravy Bádenska-Würtemberska

Oblastí se před vykolejením přehnala silná bouřka.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
platamond

Nejedná o Sigmaring, ale Sigmaringen, tj. mezi Sigmaringenem.

fous55

Jak vůbec mohl přes to esíčko projet, aniž by vypadl z kolejí a prooral svršek? Nebo se to esíčko vytvořilo až po nehodě?

MP22

Vždyť z něj vyletěl nahoru do toho svahu

Aquinas

Myslím si, že právě to „S“ bylo příčinou nehody. Ale ať přemýšlím jak přemýšlím nemohu přijít na to jaké síly ho mohly vytvořit. Kdyby v tom místě byl alespoň ujetý svah tak neřeknu, ale není.

berka496

Ale ujetý svah je už před tím „S“. Otázka zní spíš jestli bylo příčinou ten ujetý svah nebo až to „S“?

N.N.

Není v lidských silách takovéhle S vyrobit. Pro představu: Limit vodící síly (tj, působící vodorovně a komo na směr jízdy) je 50 kN. To odpovídá hmotnosti 5 tun volně zavěšené na laně a kolej musí takovou vodící sílu vydržet s rezervou.

N.N.

Síly při nehodě. Ujetý svah je ještě před esíčkem.
Vlak jel od sesuvu rovně po tečně, část vykolejená, část nikoliv (další a další podvozek měl méně a méně zeminy v cestě). A jak se souprava začala skládat naštorc, tak to povolilo, koleje i souprava.

Aquinas

Právě, že je ujetý svah před tím S. Když se člověk podívá na tu geometrii tak pokud neklame fotografie vypadá to jako by chtěl modelář postavit kruh z kolejnic R3 kterých by měl málo a tak by použil jednu R2. Taky by to nevyšlo. Zkrátka to na fotografii vypadá jakoby nájezd od sesuvu o kterém hovoříte k tomu S byl posunut vlevo a radisu oblouku se zvětšil zatímco radius tratě za S zůstal stejný. Pokud byla půda na svazích tak podmáčená, že došlo k sesuvu svahu lze předpokládát, že ještě podmáčenější byla půda přímo v tom zářezu.Je možné, že souprava… Číst vice »

Zahn

Povšimněte si stromů na této fotografii vlevo. Do nich vlak po vykolejení narazil a kinetická energie 240 tun (dvě spřažené dvouvozové jednotky) jedoucích v okmažiku nárazu stále rychlostí značně vyšší než 100 km/h byla na takovou deformaci zcela dostatečná.
https://www.yourvalley.net/stories/train-derailment-that-killed-3-in-germany-apparently-was-caused-by-landslide,602435

Zahn

Zbytky vlaku leží přibližně v tomto místě. Sice je ten zářez temný, ale i přesto je ve fotomapě patrné, že na trati žádné esíčko není.
https://maps.app.goo.gl/Qf55T2DgnpVKHEiy6

Martin

Docela překvapivé, že na takovém místě je rychlost až 160 km/h, u nás by něco takového bylo tak na 50 a ještě možná ani to ne

panZdenda

U nás by po takové bouři vlak vyfasoval nekompromisně „foukací“ rozkaz a jel by dle rozhledu strojvedoucího takovou rychlostí, aby zastavil před případnou překážkou na trati nebo nesjízdným místem.

Armando Andreoli

Obdobně jsme jezdili minulý týden na Brenneru. Zprvu přerušený provoz, později pouze náklad po jedné koleji Vmax30.

Aquinas

Čož je rozumné

berka496

Jenže v tento moment by „jen“ 50 km/h zřejmě záchránila minimálně jeden lidský život + menší materiální škody 🙁 . A menší počet zraněných.

Pezos

Zcela rozhodně, jelikož by v tom vlaku nebylo 100 lidí, ale možná 10.

Aquinas

Takže když bude velká voda taky po silnici pojedete 90 a budete si říkat, že nic nehrozí? Pak vás ale nesmí překvapit, že most který budete muset přejet nebude existovat a vy nestihnete zastavit.

Petr Šimral

Pokud by jel na „foukáček“, tak by to rozhodně na počet cestujících nemělo vliv…

Aquinas

Jedna věc je kolik se tam jezdí za běžných podmínek a druhá kolik se tam jezdí nebo mělo by se jezdit za podmínek vyjímečných. Moc nevěřím tomu, že rychlost není při nebo po nějakých extrémních povětrnostních podmínkách nižší a jezdí se tam 160Km/h i když strojvědoucí neví co ho čeká a čeho může vlétnout.

N.N.

„Foukací rozkazy“ se na SŽ taky zavedly až po několika srážkách se stromy.

Aquinas

Tak u nás na tratích s podobným charakterem příliš vlaků s naklápěním aby mohlo dojít k redukci odstředivých sil při průjezdu oblouků nejezdí.

Petr Frýdlant

Mezi mrtvými je strojvedoucí a ještě jeden zaměstnanec DB a cestující. Zraněných přibližně 50 z toho 25 vážně a 5 lidí bojuje o život. Příčina zatím neznámá, ale přiklánějí se k sesuvu půdy na trať.

Aquinas

Děsné. Kam se hrabe náš balík na útěku. Nehezkou „šikanu“ mají na těch kolejnicích takže to asi nemohlo jinak dopadnout, ale mohlo se to alespoň obejít bez mrtvých a vážně zraněných 🙁

Maty

Hodinu poté jsem chytl přesně tu samou bouřku při mé služební cestě přes Německo – šílená průtrž, dlouho jsem takovou nezažil. Jen tak pro zajímavost, jednoka má číslo 612 612 🙂

Cargo10

A dostáváte mínusy…bez vysvětlení. Buď nesouhlasím a napíšu v čem, ale mínusy jen tak? Tohle je prostor pro diskusi.

Novomír

Ode mě mínus za smajlíka.

zyx

Tak já ty fotografie úplně podrobně nezkoumal, tedy to číslo nemohu potvrdit. Ale minimálně účastníky té MO jsou 2 jednotky BR 612. A pokud výše uvedené číslo je správně, tak je to cislo 2.vozu, tedy jednotka označována obvykle dle 1.vozu by byla 612 112.

Petr

Třeba já čím mívám více mínusů, tím jsem se svým příspěvkem spokojenější,.Hlavně negativní ohlasy mi dávají sílu na diskuzi.Takže já třeba za mínusy děkuji!Každopádně, smutná událost.

Pavel Skládaný

A je na ní napsáno 612 633. To je druhá zajímavost.

berka496

Hrúza. Ať je mrtvých co nejméně.

Aquinas

Nejen jich, ale i středně těžce nebo těžce zraněných

Laurin a Klement

Zrovna dneska ráno jsem jel stejnou jednotkou z Chebu do Norimberka a když to v poměrně vysoké rychlosti házelo ze strany na stranu jako na horské dráze, říkal jsem si, že to někdo musel schválit jako rychlost bezpečnou…

troglj

My jsme jeli v sobotu a před Norimberkem jsem si taky připadal jako po jednom vícepivu. Ale to se stává i např. v Interiéru, když jdu na záchod.

Petr Šimral

To je prostě více oblouků zleva zprava. Uvědomte si, že tato jednotka jezdí o 20 – 30 km/h rychleji, než konvenční vlaky…

Krakonoš

Jako místně neznalý se ptám. Kolik je tam traťová rychlost?

Petr Šimral

Podle openrailwaymap.org je tam pro konvenční vlaky 110 – 120 km/h, tedy pro vlak s naklápěcí technikou by to mohlo být 140 km/h.

Aquinas

Na železnici neexistuje nic jako snížení rychlosti z důvodů extrémního počasí? Takže po bouřce s větrem se jezdí jako obvykle a čeká se kdy kde bude přes trať ležet strom do kterého vlak najede?

Petr Šimral

Na české železnici to existuje, ale jak to funguje v Německu Vám předpisově nepovím…

Karl vB.
Armando Andreoli

Podle informace v článku zahynul strojvedoucí spolu ze zácvikářem. Smutné.

Karl vB.

Jaký je podle vás rozdíl v ceně života cestujícího a zaměstnance železnice, když to tak separujete?
Smutné je, že při tom neštěstí zahynuli lidé. Tečka!

Armando Andreoli

Když už tedy očekáváte moji reakci na vaši přitroublou otázku, tady je má dodatečná odpověď. Ani náznakem jsem nesnížil hodnotu života někoho z postižených touto nehodou. Pouze jsem v diskuzi zmínil fakt, že v článku, na který jste odkazoval, byla zmínka o kandidátovi, jehož profesní dráha byla takto předčasně tragicky ukončena. Osobně jsem se ohlédl třicet let zpátky a nelituji jediného dne, kdy jsem měl možnost vést vlak. Možná měl tento, možná mladík, stejný sen. Z vaší strany zbytečná poznámka. Tečka!

Karl vB.

Vaše úvodní poznámka mi připomněla neštěstí u Milavče. Tam strojvedoucím postavili pomníček, na který jim ani nestálo za to, uvést jméno zemřelé cestující.
https://zdopravy.cz/strojvedouci-kteri-zemreli-loni-pri-srazce-vlaku-v-milavcich-maji-pomnicek-121795/
PS: Životní sny a cíle nemají pouze strojvedoucí, ale i běžní cestující, bez ohledu na věk.

Flancek

Ta zkourcená kolej je následek nebo příčina?

Rudolf Tuček

Psali o sesuvu svahu, tak zřejmě příčina.

Vinkler

Souhlas – příčina. Bahnem ještě projel, ale na tom esíčku vykolejil – na bok, trefil strom čelem vlaku … a proto byli mrtví zpředu. Viz červená koncová světla na konci vlaku ………
ps: pro laiky – pokud jel 100km/hod. tak se zastavil až na 150-200metrech o svah apod …

Vinkler

Upřesnění = příčina je ta kolej.

abc

Vždyť tam ani nedojel.

N.N.

Zválená zeleň je už před tím „esíčkem“ a ruku na srdce: Takhle oblouky na trati nevypadají. Ne před nehodou.

N.N.

https://images.bild.de/688675ec223bd21bc1bdc6d2/d7c56cb00c9c730c61f37b9ab7bd09fe,26b566d1

Následek, sesuvem prolítnul ještě předtím. Tem omlácený strom ukazuje, kam až to vyletělo.

Petr Šimral

Ta zkroucená kolej je následek.
Vlak vykolejil na sesuvu půdy, první vůz začal šplhat zářezem vzhůru a když stále ještě ve vysoké rychlosti přerazil strom, tak podvozky těch vozů, které zůstaly na kolejích vyrobily tento posun kolejového roštu.

Aquinas

Díky za vysvětlení. Sice si to neumím předsavit, ale třeba to tak bylo. Tedy pokud prvotní příčina nebyla posun svahu s posunem kolejového lože které narušilo geometrii vedení na kterém vak vykolejil a vzniklé síly tu geimetrii ještě dále upravyly.

Vypadá to, že ujel ten svah vpravo který posunul kolejové lože doleva čímž napřímil oblouk směrem vlevo do toho svahu kam vlak vylétl. Pak stačilo aby v té rychlosti podvozky nepobraly tu náhlou změnu vedení kolejí pravo a souprava vyletěla ven z oblouku.

Aquinas

*upravily

Tmel

Hrůza. Nezbývá, než jen doufat, aby těch mrtvých bylo co nejméně.

Klabát

Podle diskuze na K-R minimálně 3 mrtví a 50 zraněných.

Aquinas

Dávám plus za příspěvek s informací a mínus za její obsah takže ve výsledku ode mě nemáte nic.

Aquinas

59- za to, že se mi nelíbí co ta informace říká? Neumím si představit člověka, který by nad takovým výsledkem jásal. Z hodnocení je zřejmé, že jen jeden člověk pochopil jak to myslím a tomu všechna čest a velký dík.

Aquinas

Tak ne jeden. Bude jich více i když ty – stále přibývají rychleji