Na jihu Čech vznikne koncem června 44 kilometrů dlouhé dálniční staveniště
Dálnice D3 severně od tunelu Pohůrka už má asfaltovou vozovku (28. 5. 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ředitelství silnic a dálnic zahájí stavbu 12 kilometrů mezi Kaplicí nádražím a Nažidly.
Asi tolik km chybí na D3 ve středních Čechách…
Tam chybí přes 60 km.
Chudáci oběti a pozůstalí tehdy té autobusové nehody. To se stalo jen díky politikům a to můžete dálnice dávno nebyla hotová
Zkuste to znovu a česky. Ten autobus neřídili politici ale jeden konkrétní polovodič.
Oni ti politici ovšem hned po nehodě slibovali brzkou stavbu dálnice. 😉
Politici slibují brzké cokoliv. Je nutné používat kritické myšlení. Předejde se tak velké osobní frustraci…
Bezpochyby máte stran kritického myšlení pravdu, ale co kdyby bylo standardem, že politici neslibují nesplnitelné, než abychom jako normu bezmyšlenkovitě pojali stav, kdy melou nesmysly a my si museli terminy pomocí nějaké bulharské konstanty přepočítávat, aby vycházely reálněji?
Takový standard bohužel nikdy nenastane. Sestimsmiř.
Podle odborníků byl řidič nezkušený, hlavní povolání měl jako taxikář. Dále překročil v nebezpečném klesání u osady Nažidla povolenou rychlost, neměl profesní licenci na autobus, nebyl odpočinutý, při jízdě se bavil s kolegou a v osudném místě nakupil za volantem spoustu dalších chyb.
V rychlosti více než 110 kilometrů v hodině najel v prudkém klesání na pravou krajnici, kde se autobus odrazil od svodidel. Kvůli zbrklé reakci šoféra a výšce vozu ztratilo vozidlo stabilitu. Nakonec sjelo do levého příkopu, který nechránila svodidla.
je to tak, takových nebezpečných míst na českých silnicích jsou mraky, jen tady se často a rádo vytahuje…
Nebezpečná místa nejsou. Jsou mezi námi nebezpeční, agresivní a hloupí řidiči. Málo z nás jezdí slušně.
Taky nese odpovědnost dopravce, že ho pustil za volant. A úřady, že dovolily dopravci takto fungovat.
Máte naprostou pravdu. Tenkrát jsem tento případ sledoval v tisku a opravdu za tuto nehodu nemohli politici a ani nedostavěná dálnice. Smutná událost.
Nakonec nesjelo do levého příkopu, protože tam není. Silnice je tam na asi 4-5metrovém náspu a svodidla tam byla z obou stran. Ale hlavní problém byl v tom, že z autobusu NEOPLAN se po převrácení stal kabriolet a všem v horním patře to srazilo hlavu. Tím samozřejmě nechci bránit řidiče, který byl hovado.
Zdravíme trolí účet Anofertu!
Nejnáročnější je úsek s tunelem, tenhle bude 2 nejnáročnější.
„zřejmě nejnáročnější úsek D3 na jih od Českých Budějovic“. Tunel není na jih od ČB.
Ve slibech politiků, zejména těch modrých, měla dálnice D3 fungovat už zhruba před 30 lety.
1994? To se urgentně propojovala ČR s Německem přes Plzeň, takže před 30 roky asi sotva.
Stavba dálnice D3 byla zahájena v roce 1988 (obchvat Tábora).
Tak jen pro připomenutí dva významné roky: 1991 byl zprovozněn první úsek D3 (obchvat Tábora) a 1997 vláda vyřadila D3 z harmonogramu stavby dálnic v ČR.
1997 přišla přírodní katastrofa a každému bylo jasné, že priority jsou jinde.
Na stavbu dálnice nebylo ani pomyšlení, ani peníze a ani stavební kapacity. Co mělo ruce, nohy a bagr, to bylo na Moravě a dávalo do kupy zničnou infrastrukturu a domy.
Konkrétní podnět k tomu podal tehdy ministr Stanjura, myslel že se k rozvoji proškrtáme.
V roce 1997??? Jako řadový pěšák v ODS?
To by tady nesměly existovat neziskovky které tomu házely klacky pod nohy.
Kdo házel klacky pod nohy stavbě D3 okolo ČB a na jih od nich?
První roky po sametu se prioritně řešilo propojení s Německem (D5 a D8) a Polskem (D1). Rakousko bylo na vedlejší koleji, jelo si svoje blokace hranic (Temelin nein danke) a vstupu ČR do EU (Benešovy dekrety). Na jejich straně v podstatě nebylo s kým jednat. Proto nějaké protahovaní dálnice k hranicím tehdy nedávalo velký smysl. Dtto železnice.
Praha blokovala D52 na Vídeň a blokuje ji do dnes….
Blokoval to kraj v Brně, nebyla krajská dokumentace, nejdříve si něco přečti….
No hlavně Rakušáci v té době razili nějaký čas politiku, že se nové dálnice stavět už nebudou, protože jsou neekologické a nejsou potřeba. Jenže se pak z toho rychle vzpamatovali a mají hotovou A5 až k hranici. My se mj. na to odvolávali a tudíž, že není kam spěchat a nespěchali jsme až dosud…
To je nesmysl. D3 před 30 lety nebyla prioritou, ani se o ní reálně nejdnalo
A kdypak se začne stavět v SČ?
https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Super..ale reálně? Víme jpřeci jak to chodí..
Reálně by se mohlo začít stavět 2029/2030.
Reálně se začne za pět let. A bude to platit i kdykoliv v budoucnosti.
V trase StC useku uz probiha geologicky pruzkum.
Což je základ, bez toho se nedá udělat prováděčka na mosty ani na tunely.
Tak si říkám, jestlu není na čase přejmenovat Kaplice-nádraží na Střítež, když s Kaplicí (emi?) to nemá nic společného.
Jenže Střítež je jinde.
https://mapy.cz/s/pudohejeru
Obecní úřad sídlí naproti nádraží
No to jo. Ale najděte si Střítež, ta je jinde, tam pouze sídlí OÚ protože je to pro všechny osady, které patří pod Střítež nejdostupnější místo.
Tato Střítež (v Česku jejich x dalších) je složena z místních částí:
– Kaplice Nádraží – sídlo OÚ
– Raveň
– Střítež
https://www.info-stritez.cz/
Na clanku je asi jedina smutna vec. A to mapka, kde vedle nove dalnice se jak had vlni jednokolejna zeleznice na Linec bez vize do blizke budoucnosti, ze se situace alespon trochu zlepsi. A pak se budeme divit a nadavat, proc je vsude tolik aut. Rozumna alternativak autu zkratka neni.
V každém případě aspoň díky za koridor Praha-ČB. Podobně úpravy dál na jih by byly také pěkné, ale to bude až na příští generaci.
Úplně do ČB bohužel ještě nějakou dobu ne.
Stavba SŽ C-01 Tunely NemaŠe
Stav Příprava
Zahájení realizace 2026
Konec realizace 2032
takže +5let min.!
Nicméně i trať z ČB na jih prošla modernizací za 1 miliardu Kč (dotace EU), takže dnes jezdí i Jihočeský expres (nevím kolikrát denně) až do Lince.
Jižní expres 😉
4x denně a vždy skoro prázdný.
byl bych rád, rád že tam vedou aspoň dráty a ty vlaky, co tam jezdí, tak tam aspoň normálně projedou, i když je to klikaté a pomalé, ale průjezdné. jsou směry, které je potřeba udělat urgentněji….a to nejen přes hranice, ale dost v tuzemsku nám toho chybí…
No urgentněji asi ano, ale naše napojení na Rakousko je prostě tragické ať už v železniční či silniční dopravě.
silnice již brzo na Linz bude fajn 😉
Ano, ale jen pokud vaše cesta začíná v Táboře nebo jižněji.
No tam bude chybět ještě rakouský úsek a napojení ve Středočeském kraji. Ale ano souhlasím, že to bude fajn a rozhodně to bude oproti stávajícímu stavu obrovský pokrok.
A co obnovit koněspřežku? Ta vede až do Welsu.Samozřejmě s novými mladými kobylami.
Jojo na vlaky se zvysoka kašle i na údržbu. Nechávají to zchátrat a pak řeknou že Česku stačí jen ty 4 koridory nebo kolik jich je.
Já nerozumím tomu, proč tady mají všichni výpadky paměti. Když se začal opravovat IV. koridor, jednalo se s Rakouskem, zda s tratí na jejich straně něco budou dělat, aby to nebylo tak, že my postavíme trať na 160km/h (a Jihočeský kraj za zlepšení dost loboval) a u nich to bude stále lokálka. Oni řekli, “ nebudeme, bude dálnice“. V tu chvíli to u nás ekonomicky nevyšlo, protože na těch 40 km na hranice je největší obcí Kaplice, která má 7500 obyvatel. Trať se tedy opravila jen ve stávající stopě. Na rakouské straně je ta trať ve stejném stavu, ve stejných… Číst vice »
myslím si, že současná trať je naprosto v pohodě na provoz, až se vyřeší jiné problémy české železnice (a že jich je Nemaše, Praha-Beroun, Plzeň – ČB, Brno- Vyškov, atdatdatd ), můžeme se zabývat tratí do Summerau 😉
Přesně tak. Navíc to mělo ještě jeden efekt: Udělala se tolik potřebná težká údržba a trať je tak prakticky bez technických závad, jezdí se.
Oproti tomu (Brno-)Blažovice-Vyškov-Přerov má nejméně 2x do roka výluku a flikuje se jednokolejka, už 10 let v kuse. Čeká se na novostavbu.
Nejedná se o výpadky paměti, ale o přizpůsobení se objektivním podmínkám. Rakousko, kromě stavby Koralmbahn, intenzivně řeší svoje vnitro ve směru Wien – Salzburg a Wien – Graz. Nejedná se pouze o přidávání 3. a 4. kolejí, ale i o výstavbu nových nákladních terminálů pro kombinovanou dopravu a rozšiřování osobního příměsta. Modernizace tratí do Česka je až v dalším pořadí. Stejně to máme my, když jsou k nutnému řešení důležitěiší trasy, jako např. Brno – Přerov, nebo tunely u Berouna a Ševětína. Velenická trať se připravuje, protože tam rakouská strana přislíbila součinnost. Sice se tam u nich zatím nic neděje,… Číst vice »
Ani dvoukolejka není zárukou, že ubyde aut. Kupříkladu já, když vidím ceny za jízdné, zpoždění prakticky u každého vlaku, který (někdy ani ještě ne-)vyjel, a teď nehoda v Pardubicích, tak budu hooooodně přemýšlet, jestli někde nechat auto a věřit ve spolehlivost ostatních.
Jasně, auta přece nikdy nebouraj…
https://nehody.policie.cz/
On asi nikdo nevylučuje, že se kdekoliv a komukoliv může přihodit mimořádná událost.
Jako odrazující faktor bych viděl ten následný chaos a neinformovanost.
Neštěstí v Pardubicích je toho jasným důkazem.
Přihodilo se to včera ve 22:45 a kdy měl správce infrastruktury a osobní dopravci na svých stránkách vyvěšeny první informace o omezení provozu a jakou vypovídací hodnotu pro případného cestujícího ty informace měly?
> správce infrastruktury a osobní dopravci na svých stránkách vyvěšeny první informace
O některých uzavírkách silnic se na stránkách správce infrastruktury nedozvíš nikdy…
Zatím jediné co se plánuje je dvoukolejný výjezd z ČB pro tratě Do Velenic a Linze s tunelem, jenže to bude nejdřív v roce 2035 viz: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/161047159/Studie+proveditelnosti+%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADho+uzlu+%C4%8Cesk%C3%A9+Bud%C4%9Bjovice/def1b250-9f62-4bea-b390-cb043e3cc33f