Na jihu Čech vyjedou cyklobusy, novinkou je propojení Lipenska s centrální Šumavou
Cyklobus. Pramen: Jihočeský kraj
Na Kvildě je zajištěna návaznost na cyklobusy Plzeňského kraje.
Na Kvildě je zajištěna návaznost na cyklobusy Plzeňského kraje.
Přední Výtoň nebo Pohorská Ves zase nic. 🙁
Chápu, přejet přívozem z Frymburku do Přední Výtoně je nepřekonatelný problém, viďte. A Pohorská Ves je 10 km od Hojné vody. Na kolo jak dělané. A do Kaplice na vlak to je 20 – 30 km. Krásný celodenní výlet? Co víc byste chtěl?
Podle názvu jsou to sice „cyklobusy“, ale využívat jich mohou přece i ne-cyklisté, ale to JIKORD zjevně nezajímá.
„Cyklobus“ je spíše jen název vozidla nebo soupravy, který vyjadřuje možnost (vhodnost) použití i pro dopravu jízdních kol: jako charakteristiku těch linek by asi bylo lepší používat názvu „sezónní turistické linky“, resp. „sezónní turistické linky s dopravou i jízdních kol“ – a některé by třeba mohly klidně fungovat i v zimní sezóně pro lyžaře (především běžkaře).
Pěší nesmí využít přívoz? Hezký demagogický pokus. 😉
Mohou, ale je to zbytečná ztráta času, který pak chybí k možnému využití v oblastech, kam už se jinak než pěšky skutečně dostat nelze.
Zatimco zajíždka do Přední Výtoně pro ostatní ztráta času asi není. Přívozem je to pár minut, nic co by výrazně zdržovalo.
CYKLOBUS je jednoslovný (docela výstižný) komerční název pro tu vaší: „sezónní turistickou linku s dopravou i jízdních kol“.
Připoměl jste mi tím jedno veledílo gymnaziálního profesora Metánovského: „Přítaž i odpud hvězd, jako doplněk soustavy Koperníkovy a zevšeobecněnosť tohoto pojma“. 🙂
Provozovatel Cyklobusu oprávněně předpokládá, že zájemce o nějakou konkrétní lokalitu si přečte propozice k lince a pokud mu i přesto nebude něco jasné, tak položí dotaz.
Ono až tak nemusí jít o samotnou Pohorskou, kde vlastně nic není, a vlastně ani o cyklisty. Novohradky jednoznačně potřebujou zpřístupnit pro pěší, a to až do Pohoří.
Na druhou stranu jízdy přímo do/z CB jsou nesmysl, úplně by stačilo k Ex7 v Rybníku / Kaplici, popř. dejme tomu z těch Nových Hradů (žst).
Vždyť jede z Nových hradů do Hojné vody bus. Ach jo…
Což řeší Pohoří jak přesně?
Chtěl jste zpřístupnit Pohoří pro pěší.
Nikdo pěším nebrání, aby tam došli „po svých“ z nějaké zastávky autobusových spojů provozovaných okolo.
Ono na tom Pohoří neni nic víc, než v Pohorské Vsi, spíš teda ještě míň.
A zajímalo by mně, jak byste řešil setkání cyklobusu s protijedoucím vozidlem třeba v okolí Baroňáku.
https://www.google.it/maps/@48.6306441,14.6570797,3a,75y,307.73h,76.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYOYG_U0QX1rNvUOD-O9Gig!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu
Zákazem vjezdu v určité časy.
🙂 Vy jste zřejmě převážnou část svého života strávil ve Švýcarsku…
Viz výše. Blíže jak z Kaplice.
Na Pohoří se pěšky dostanete.
Problém je, že turistický ruch je dost poplatný počasí, tedy velké výkyvy zájmu. Když by jezdily busy za hnusného počasí do skoro neosídleného území prázdné, tak se ozvou jiní a napíšou tady něco o vzduchovozičích.
Taky tu srandu musí někdo z něčeho zaplatit.
S možností dlouhodobě špatného počasí snad objednatel těch linek při úvahách o jejich objednání a financování počítal – JIKORD je dost velkým tragédem pokud jde o organizaci IDS, ale „šotouštví“ svých úředníků asi obhájit dokáže, zejména když jde o jen sezónní záležitost.
Neboli dát stejné prachy za funkčnější systém (protože vystavěný na přípojích a tedy s vyšším plošným pokrytím a/nebo počtem spojů) by bylo jako špatně, protože by mohlo pršet, zatímco do toho nyní plánovaného jistě nezaprší?
Jistě je vám známo, že Jihočeský kraj ve spolupráci s POVED připravuje IDS.
Z toho důvodu by asi nebylo vhodné zrovna v tomto období autonomně překopávat zažitý systém sezónních cyklobusových linek.
Až se nový IDS zprovozní a „sedne si“, bude možné (a logické) tyto sezónní linky taky do něj nějakým způsobem začlenit.
Do Pohorský dojedete snadno na kole, třeba z Nových Hradů -nádraží. Při té frekvenci aut, kterou lze na silnicích do této skoro koncové destinace očekávat, to není (kromě jízdy do kopce) žádný problém. Z Benešova/Č.to můžete vzít přes Kuří a Lužnici a z Pohorské pokračovat až na Pohoří na Šumavě a do Karlstiftu a Freistadtu.
http://www.bucherser-heimat-verein.at/index.htm
A víte, že na kole se dá i jezdit ? Ne ho jen vystavovat u hospody ?
A teď si představte, o kolik lepší službu by stejné počty vozidel a kilometrů udělaly, kdyby to bylo koncipované jako „last mile od vlaku“.
Zejména ta linka z Tábora je vážně… ehm.
Ta linka z Tábora je rozhodně rychlejší jak vlakem na Šumavu. 😉
A vlakem z Tábora do Strakonic je to rychlejší přes Budějovice než lokálkou.
Pokud o to zájem nebude, tak je pořád jednoduší zrušit bus a nestojí to tolik, takový experiment. Když se to chytí, tak… kéž by to nepotřebovalo dotovat.
Když ten bus už jezdí dlouho. Proč by neměl jezdit dál? Pochopil jste kontext? Co s tím mají společného Strakonice. Bez dotace by byla cena násobně vyšší za přepravu kola, to by zas jiní řvali, proč je to tak drahé.
Kus pravdy má i Záruba: jako základ pro rychlost dopravy vlakem nelze přece u takových speciálních vlakových spojů a priori brát cestovní doby zastávkových vlaků, když i ty by podobně jako ty autobusy většinu mezilehlých obcí rovněž projížděly. Ale je také pravda, že ty autobusové linky příliš nekopírují železniční tratě a vzájemně rychleji spojují a lépe obsluhují jiná místa než vlaky. Umím si ale představit třeba i víkendový „turistický“ Sp vlak v trase Tábor – Milevsko – Písek – Strakonice – Horažďovice – Sušice – Klatovy – Železná Ruda, samozřejmě s přípoji jak vlakovými, tak i autobusovými a s odjezdem… Číst vice »
Z Tábora na Rudu vlakem? To je na celý den. To si tak dát oběd a jet zase domů… Když se na to podívám na idos z Milevska, jsou to 4hod cesty už nyní, přestupy vychází tak akorát max 20min.
A autobusem je to snad rychlejší? A o kolik?
Hmm, zcela jiný směr. Pěkně zavádějící argumentace.
Z Tábora ovšem žádný přímý rychlý vlak na Šumavu nejezdí, tak nechápu, s čím chcete tu autobusovou linku srovnávat.
Vy toho nechápete… 😉
Ti lidi chtějí na kole zpravidla jezdit a ne ho pořád někam zvedat při přestupech.
A právě proto chybějí ty přímé vlaky toho typu, který jsem zmínil. Což samozřejmě není odmítání autobusových linek, pokud jsou trasovány jinudy než v souběhu s železniční tratí.
Které nijak nesouvisí s článkem. A ti víte jak? Protože chybí vám?
super, říkám si, kam se hrabe vlak. Nedávno mě na tuto myšlenku s vlakem přivedlo to, jak se pořád řeší JHMD a jeho turistický význam, ale prostě BUS, co jede z ČB přes Třeboň JH NB do Slavonic a vezme kole je prostě jinde něž jet vlakem, doveze vás dál a při cestě zpět vás vyzvedne třeba až v Třeboni…