Na jihu Čech vyjedou cyklobusy, novinkou je propojení Lipenska s centrální Šumavou

Cyklobus. Pramen: Jihočeský krajCyklobus. Pramen: Jihočeský kraj

Na Kvildě je zajištěna návaznost na cyklobusy Plzeňského kraje.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hroch

Přední Výtoň nebo Pohorská Ves zase nic. 🙁

M19

Chápu, přejet přívozem z Frymburku do Přední Výtoně je nepřekonatelný problém, viďte. A Pohorská Ves je 10 km od Hojné vody. Na kolo jak dělané. A do Kaplice na vlak to je 20 – 30 km. Krásný celodenní výlet? Co víc byste chtěl?

výletník

Podle názvu jsou to sice „cyklobusy“, ale využívat jich mohou přece i ne-cyklisté, ale to JIKORD zjevně nezajímá.
„Cyklobus“ je spíše jen název vozidla nebo soupravy, který vyjadřuje možnost (vhodnost) použití i pro dopravu jízdních kol: jako charakteristiku těch linek by asi bylo lepší používat názvu „sezónní turistické linky“, resp. „sezónní turistické linky s dopravou i jízdních kol“ – a některé by třeba mohly klidně fungovat i v zimní sezóně pro lyžaře (především běžkaře).

M19

Pěší nesmí využít přívoz? Hezký demagogický pokus. 😉

výletník

Mohou, ale je to zbytečná ztráta času, který pak chybí k možnému využití v oblastech, kam už se jinak než pěšky skutečně dostat nelze.

M19

Zatimco zajíždka do Přední Výtoně pro ostatní ztráta času asi není. Přívozem je to pár minut, nic co by výrazně zdržovalo.

Karl vB.

CYKLOBUS je jednoslovný (docela výstižný) komerční název pro tu vaší: „sezónní turistickou linku s dopravou i jízdních kol“.
Připoměl jste mi tím jedno veledílo gymnaziálního profesora Metánovského: „Přítaž i odpud hvězd, jako doplněk soustavy Koperníkovy a zevšeobecněnosť tohoto pojma“. 🙂
Provozovatel Cyklobusu oprávněně předpokládá, že zájemce o nějakou konkrétní lokalitu si přečte propozice k lince a pokud mu i přesto nebude něco jasné, tak položí dotaz.

Tomáš Záruba

Ono až tak nemusí jít o samotnou Pohorskou, kde vlastně nic není, a vlastně ani o cyklisty. Novohradky jednoznačně potřebujou zpřístupnit pro pěší, a to až do Pohoří.
Na druhou stranu jízdy přímo do/z CB jsou nesmysl, úplně by stačilo k Ex7 v Rybníku / Kaplici, popř. dejme tomu z těch Nových Hradů (žst).

M19

Vždyť jede z Nových hradů do Hojné vody bus. Ach jo…

Tomáš Záruba

Což řeší Pohoří jak přesně?

Karl vB.

Chtěl jste zpřístupnit Pohoří pro pěší.
Nikdo pěším nebrání, aby tam došli „po svých“ z nějaké zastávky autobusových spojů provozovaných okolo.
Ono na tom Pohoří neni nic víc, než v Pohorské Vsi, spíš teda ještě míň.
A zajímalo by mně, jak byste řešil setkání cyklobusu s protijedoucím vozidlem třeba v okolí Baroňáku.
https://www.google.it/maps/@48.6306441,14.6570797,3a,75y,307.73h,76.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYOYG_U0QX1rNvUOD-O9Gig!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu

Tomáš Záruba

Zákazem vjezdu v určité časy.

Karl vB.

🙂 Vy jste zřejmě převážnou část svého života strávil ve Švýcarsku…

M19

Viz výše. Blíže jak z Kaplice.

Karl vB.

Na Pohoří se pěšky dostanete.
Problém je, že turistický ruch je dost poplatný počasí, tedy velké výkyvy zájmu. Když by jezdily busy za hnusného počasí do skoro neosídleného území prázdné, tak se ozvou jiní a napíšou tady něco o vzduchovozičích.
Taky tu srandu musí někdo z něčeho zaplatit.

výletník

S možností dlouhodobě špatného počasí snad objednatel těch linek při úvahách o jejich objednání a financování počítal – JIKORD je dost velkým tragédem pokud jde o organizaci IDS, ale „šotouštví“ svých úředníků asi obhájit dokáže, zejména když jde o jen sezónní záležitost.

Tomáš Záruba

Neboli dát stejné prachy za funkčnější systém (protože vystavěný na přípojích a tedy s vyšším plošným pokrytím a/nebo počtem spojů) by bylo jako špatně, protože by mohlo pršet, zatímco do toho nyní plánovaného jistě nezaprší?

Karl vB.

Jistě je vám známo, že Jihočeský kraj ve spolupráci s POVED připravuje IDS.
Z toho důvodu by asi nebylo vhodné zrovna v tomto období autonomně překopávat zažitý systém sezónních cyklobusových linek.
Až se nový IDS zprovozní a „sedne si“, bude možné (a logické) tyto sezónní linky taky do něj nějakým způsobem začlenit.

Karl vB.

Do Pohorský dojedete snadno na kole, třeba z Nových Hradů -nádraží. Při té frekvenci aut, kterou lze na silnicích do této skoro koncové destinace očekávat, to není (kromě jízdy do kopce) žádný problém. Z Benešova/Č.to můžete vzít přes Kuří a Lužnici a z Pohorské pokračovat až na Pohoří na Šumavě a do Karlstiftu a Freistadtu.
http://www.bucherser-heimat-verein.at/index.htm

PvvS

A víte, že na kole se dá i jezdit ? Ne ho jen vystavovat u hospody ?

Tomáš Záruba

A teď si představte, o kolik lepší službu by stejné počty vozidel a kilometrů udělaly, kdyby to bylo koncipované jako „last mile od vlaku“.
Zejména ta linka z Tábora je vážně… ehm.

M19

Ta linka z Tábora je rozhodně rychlejší jak vlakem na Šumavu. 😉

Jiří Kocurek

A vlakem z Tábora do Strakonic je to rychlejší přes Budějovice než lokálkou.

Pokud o to zájem nebude, tak je pořád jednoduší zrušit bus a nestojí to tolik, takový experiment. Když se to chytí, tak… kéž by to nepotřebovalo dotovat.

M19

Když ten bus už jezdí dlouho. Proč by neměl jezdit dál? Pochopil jste kontext? Co s tím mají společného Strakonice. Bez dotace by byla cena násobně vyšší za přepravu kola, to by zas jiní řvali, proč je to tak drahé.

výletník

Kus pravdy má i Záruba: jako základ pro rychlost dopravy vlakem nelze přece u takových speciálních vlakových spojů a priori brát cestovní doby zastávkových vlaků, když i ty by podobně jako ty autobusy většinu mezilehlých obcí rovněž projížděly. Ale je také pravda, že ty autobusové linky příliš nekopírují železniční tratě a vzájemně rychleji spojují a lépe obsluhují jiná místa než vlaky. Umím si ale představit třeba i víkendový „turistický“ Sp vlak v trase Tábor – Milevsko – Písek – Strakonice – Horažďovice – Sušice – Klatovy – Železná Ruda, samozřejmě s přípoji jak vlakovými, tak i autobusovými a s odjezdem… Číst vice »

Libor

Z Tábora na Rudu vlakem? To je na celý den. To si tak dát oběd a jet zase domů… Když se na to podívám na idos z Milevska, jsou to 4hod cesty už nyní, přestupy vychází tak akorát max 20min.

výletník

A autobusem je to snad rychlejší? A o kolik?

M19

Hmm, zcela jiný směr. Pěkně zavádějící argumentace.

výletník

Z Tábora ovšem žádný přímý rychlý vlak na Šumavu nejezdí, tak nechápu, s čím chcete tu autobusovou linku srovnávat.

M19

Vy toho nechápete… 😉

František

Ti lidi chtějí na kole zpravidla jezdit a ne ho pořád někam zvedat při přestupech.

výletník

A právě proto chybějí ty přímé vlaky toho typu, který jsem zmínil. Což samozřejmě není odmítání autobusových linek, pokud jsou trasovány jinudy než v souběhu s železniční tratí.

M19

Které nijak nesouvisí s článkem. A ti víte jak? Protože chybí vám?

libor

super, říkám si, kam se hrabe vlak. Nedávno mě na tuto myšlenku s vlakem přivedlo to, jak se pořád řeší JHMD a jeho turistický význam, ale prostě BUS, co jede z ČB přes Třeboň JH NB do Slavonic a vezme kole je prostě jinde něž jet vlakem, doveze vás dál a při cestě zpět vás vyzvedne třeba až v Třeboni…