posily_do_teamu

Na jihovýchodní obchvat Pardubic zamířila stavební technika, začíná archeologický průzkum

Vizualizace jihovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSDVizualizace jihovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD

Práce na stavbě mají začít příští rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mac

Nemošicim nová silnice nevadí, ale když se opodál chtěla stavět trať…

xhj

To není obchvat, ale městská tangenta.

ABCD

Když to malinko přetáhnu před konec a začátek tohoto úseku, tak cca na 3,5 kilometrech je cca 6 kruhových objezdů. Je to silnice první třídy, řekněme středně významná a návrhová rychlost podle letáku je 80 km/h. Relativně ty kruhové objezdy chápu, ne všichni pojedou jen ve směru hlavního tahu a bude se z něj na něj hodně odbočovat. Ekonomicky je to taky úplně jinde než kolik by stála mimoúrovňová křižovatka, potud OK. Podle mého názoru by dávalo smysl, alespoň umožnit předjet za kruhovým objezdem kamiony ve směru hlavního tahu, pomocí dvou pruhů cca 100 metrů za kruhákem. Tak jak je… Číst vice »

Šejdr

Tvrdit, že se v okolí křižovatky I/2 a I/37 už netvoří kolony, je hodně mimo realitu. Je to jeden z nejhorších pardubických špuntů, a to jak ve směru od Hradce na Přelouč/Duklu, tak ve směru z Chrudimi na Hradec. Prostě tam chybí nerealizovaný přesmyk I/37 od Chrudimi na Hradec, kterým by se odstranila kolize dvou hodně frekventovaných směrů, které se nyní potkávají na kruháku.

martin749

Ty kolize odstraní JZ obchvat a za jedny peníze vyřeší i problémy v Popkovicích a Čívicích. Kdežto betonové monstrum u Parama vyřeší jen půlku z toho.

Jan

Dobrý, ale osobně vidím jako mnohem palčivější jihozápadní část obchvatu města…

Joe

Ne že by to dopravě nepomohlo, ale pořád je to takový poloobchvat. Obchvatem bych to nazval, kdyby se to dalo propojit s nyní stavěným severovýchodním, ale skrze Studánku, Slovany a železniční trať prostě není kudy. Možná udělat nějakou mega Blanku.

ABCD

Nebo by ten obchvat kolem města musel být hodně rychlý, aby se vyplatilo to objíždět, tím by to stáhlo spoustu dopravy z centra města. Podle mého názoru by to chtělo ještě jeden obchvat ve směru Počapelské chalupy a přímo směrem ke Starému Hradišti (ale i za ně k I/37j, a zároveň by to vedlo k Cihelně, Ohrazenicím, Polabinám atd.)

J A R

Ve výhledu je propojka z Černé za Bory na obchvat Sezemic. Jinak mají Pardubice smůlu. Dvě řeky, železnice středem města, letiště, neprostupná sídliště a průmyslové zóny… Obchvaty se měly řešit zároveň s růstem města už od padesátých let minulého století. Jenže za VČ kraje se řešily jen „byty pro pracující“ a na nic víc se nemyslelo. Teď by bylo zapotřebí ty „obchvaty“ řešit velkoryseji – mimoúrovňově. Jenže to je o dost dražší, takže Pardubice mají zase smůlu. Ale buďme rádi aspoň za ty nedotažené tangenty a spojky. Ony snad přece jenom pomohou. A třeba se někdy v budoucnu ta problematická… Číst vice »