Na Jesenicku pokračují opravy po povodních, obnova trati od Vápenné do Javorníka vyjde na téměř půl miliardy
Motorový vůz 810 v Javorníku ve Slezsku. Foto: Olomoucký kraj

Celá trať z Lipové-lázní do Javorníka má být v provozu od poloviny prosince.
Taky trvá výluka do Zlatých hor, přitom tam není nic odplavenýho. Minulý týden jsem projel celé údolí od Jeseníka a je to smutné, že rok po povodni není spousta věcí opravených. A zima se blíží.
Do Zlatých Hor je trať po povodni dávno opravená. Pouze dopravce který tam zajišťuje osobní dopravu, není schopen zajistit vozidlo a četu pro její obsluhu…
To je jistě nějaký nekompetentní soukromník.
/s
Ten nejvíce Národní 😀 holt by byl problém asi v sobotu ráno přivézt na první vlak 810 na vlaku od Krnova, a v neděli večer zase stejně vrátit. Stejně jako vždycky když je jakákoliv výluka mezi Šumperkem a Jeseníkem, kdy pak pro jistotu na celém Jesenicku jezdí rovnou autobusy. Tady to bude trvat asi až do zprovoznění trati z Mikulovic do Písečné.
Půl miliardy za opravu pár kilometrů trati, které jsou poškozené po povodni je ukázka, jak Správa železnic hospodaří s penězi .. je to minimálně 2x předražené … to stejné je oprava padesátimetrového sesuvu před Mikulovicemi … ta vyjde na 130 miliónů … vůbec nechápu, proč jim to tak dlouho trvá a proč je to tak neskutečně předražené ..
A další čecháček odporník co ví od klávesnice všechno nejlíp 🙂
Když vidím tu 810tu, tak nebylo by lepší tu trať zrušit a posílat tam autobusy? Přijde mi to jako mrhání peněz… A za 3 roky tu trať stejně zruší pro minimum cestujících… 🤦♂️
Navíc v ty částce asi nebude přechod na ETCS regio a někdy pak budou chtít místo ty 810 něco aspon na baterky, kde pak bude napájecí za stovky mio?
Před povodní tam 810 jezdily jen na menšině spojů, v naprosté většině tam jezdil Stadler GTW. A něco takového rozhodně není důvod pro zrušení trati.
Lepší by bylo celej okres Jeseník za něco vyměnit s Polskem, když už odtam naši předci vyhnali Němce. Ale jestli je to jednou část Čé eR, tak je potřeba se tam o to starat…
Region bohatý na nerostné suroviny vyměnit? Spíše je na místě se zamyslet nad tím, že celý region strádá jen vinou špatného dopravního spojení s ČR. Nevznikají zde žádné nové obchvaty, celý region léta kvůli tomu stagnuje. Je to hodně smutná vizitka neschopnosti ČR.
Tak jestli je tam potenciál nějakýho rozvoje, tak je potřeba ho rozvíjet; slovy klasika, “Buď mě vytáhněte nahoru, nebo mě spusťte dolů, v téhle poloze jsem tu zbytečný”
Místo 810 už tam před povodní jezdilo GTW a na slabou obsazenost si to stěžovat nemohlo, Olomoucký kraj nadále objednávku dopravy plánuje.
Jj, jel jsem tam několikrát tou 810 a vždycky narváno, že jsem si říkal, že by se tu uživilo něco většího, tak se asi stalo.
Jasně, úzké cesty údajně první třídy s urvanými krajnicemi a ještě zrušit vlak. Co ještě nám tady zrušit?
Cesty? Pokud vím, je tam jenom jedna. Jestli máte na mysli tu highway bez krajince a bez středové dělící čáry…
To jste zkopiroval z nejakeho vyroku o zeleznici do Koutu po roce 1997…? Protoze argumentace uplne stejna.
I tehdy pracovali s počty cestujících. Kde bylo víc jak cca 1000 lidí za den, tam se rovnou řeklo nerušit.
Pane trať do Koutů je velmi povedená a využívána. A funguje jen díky svazku obcí, kdyby to bylo na státu tak už ji dávno zrušili. Včera jsem jel z Jeseníku do Kout autem a potom vlakem do Olomouce. Vlak z Jeseníku do Olomouce je šrot se kterým se nedá jezdit a stát nám tyto šroty chce o dalších osm roků prodlouzit.
Tak to mám asi smůlu, jel jsem tam několikrát a vlak je tak plný, že je skoro problém si sednout.
Problem si sednout je plny vlak? Aha, to možná na dalkovce.
V osobáku Železná Ruda – Klatovy se taky nesmí stát, je to nebezpečné, personál je z toho nervózní a ukončuje příjem cestujících 🙂
Miluju tyhle rušiče od klávesnice, kteří tam nikdy nebyly. Protože kdyby byly tak by věděli že už tam pár let 810 nejezdí.
Jezdil tam mix GTW a 810, k jejich úplnému vytlačení nedošlo.
… se alespoň podívat na jízdní řád, kolik toho jezdilo před povodní (14 párů), když už se neobtěžujete hledat obsazenost ani provoz nákladních vlaků.
Tohle není lokálka o 3 zastávkách s jednou 810 v turnusu á 4 hodiny, která 90% času vykonává obrat.
Podle 810 z fotky je poznat že tam nejezdí lidé… Opravdu blábol dne. A co náklady ty na fotce nejsou?
Tak za těch půl miliardy by se ta trať mohla i zrychlit, ne?
lidi by to zneužili
To přece nejde, peníze na opravu po povodních jsou z jiné škatulky než peníze na modernizaci tratí. Žádný úředník si nedovolí obsah takovych škatulek smíchat. To by mu kontrolori dali na paměťnou.
Nechat si takovou věc schválit od vedení. Ale chápu, takový by byl odejit, protože by ukazoval neschopnost „těch nahoře“.
Že by SŽ udělala něco pro lidi? To urçitě ne.
Priznam se, ze na slovni spojeni „pro lidi“ zacinam byt alergicky. A kdyz se divam na nick, tak je mi jasne, odkud vane vitr.
To se to opravou asi nejspíš odsune…by si lidi stěžovali, že to v minulém 1-2 desetiletích opravovali a teď to jako zase zavřou? A budou zrychlovat na nějakých až 60?
Jsou tratě, které SŽ pravidelně zavírá každý rok, aby tam vyměnila 4 pražce…
A dokonce jsou tratě jako tady ta, kde stačí aby byla výluka někde u Hanušovic, a už jezdí autobusy všude na Jesenicku. Každý rok dokola.
… každý rok 2x a to tam jezdí 2 rychlíkové linky.
Tam ale žádné rychlíky nejezdí.
V tom úzkým údolí Vidnavky nic nevymyslíte, trať je zařízlá do svahu nad řekou…
Z nějž pak vystoupí do roviny, kde dokonce bývala ještě odbočka k severu. 🙂 Ale třeba by se pár drobností ku vylepšení přece našlo, když už ne protažení po jižním okraji Javorníku blíže jeho centru.
Jo, ale vymletý je to v tom údolí. V Žulové na zhlaví visely koleje v luftě (možná ještě visej, nevím)…
Pred par mesici to tak jeste bylo.
Údajně se připravuje zvýšení traťové rychlosti z dnešních 45 až do 50 km/h.
to snad raději ne, při takové závratné rychlosti se vytlačí z vozů všech vzduch a lidé se udusí!
Na druhé straně nutno uznat, že na frekvenci z dědiny do dědiny se stávající rychlosti (45/60) dají vydržet.
No ale je to otrava a takovou službu využije jen ten, co už jinou možnost nemá.