Na Jesenicku pokračují opravy po povodních, obnova trati od Vápenné do Javorníka vyjde na téměř půl miliardy
Motorový vůz 810 v Javorníku ve Slezsku. Foto: Olomoucký kraj

Celá trať z Lipové-lázní do Javorníka má být v provozu od poloviny prosince.
Opraví to zrovna tak, aby to už nikdy neodplavalo. Takové povodně tu budeme mít každých 5-10 let? Teda pravděpodobnost zásahu Jeseníků extrémní kumulací srážek je vyšší a vyšší.
Taky trvá výluka do Zlatých hor, přitom tam není nic odplavenýho. Minulý týden jsem projel celé údolí od Jeseníka a je to smutné, že rok po povodni není spousta věcí opravených. A zima se blíží.
Do Zlatých Hor je trať po povodni dávno opravená. Pouze dopravce který tam zajišťuje osobní dopravu, není schopen zajistit vozidlo a četu pro její obsluhu…
To je jistě nějaký nekompetentní soukromník.
/s
Ten nejvíce Národní 😀 holt by byl problém asi v sobotu ráno přivézt na první vlak 810 na vlaku od Krnova, a v neděli večer zase stejně vrátit. Stejně jako vždycky když je jakákoliv výluka mezi Šumperkem a Jeseníkem, kdy pak pro jistotu na celém Jesenicku jezdí rovnou autobusy. Tady to bude trvat asi až do zprovoznění trati z Mikulovic do Písečné.
Ano byl, psalo to na sumperskem deniku. … „Do 2. září, kdy začně výluka přes Glucholazy by teoreticky bylo možné zajistit provoz z depa v Opavě, ale České dráhy tam nemají k dispozici vhodná vozidla, která by zároveň směla jezdit přes Glucholazy a uměli s nimi strojvedoucí z Lipové-lázní,“ objasnila mluvčí Hacsiková.
Strojvedoucí z Lipové-lázní totiž „neumí“ přeshraniční provoz, opavští strojvedoucí zase nemají poznání v úseku Mikulovice – Zlaté Hory.
Pískej konec
Strojvedoucí z LL neumí regínu?
Paní mluvčí asi nevidí realitu provozu. Samozřejmě že by tam ta 810 se mohla dostat, stačilo by ji dát na ten první spěšňák a večer ji na soupraváku zase odvézt zpět. A ono je určitě těžké aby ji tam 2 Krnovští strojvedoucí dostali přes Glucholazy, přičemž jeden v regině, druhý na 810 a Lipan se tam dostal autobusem rg ?
Není v Glucholazech úvrať?
Protože tam standardně jezdí Šumperský motorák, který se tam momentálně nedostane. Navážet tam něco Opavského by bylo složitější.
A kuriózní je, že v Opavě je teď malých motorů nadbytek, denně je vystavován pouze jeden 811 na vlaky Krnov – Jindřichov, zbytek vozí regíny. A dva opavské 810 se střídají na nyní „odloučeném pracovišti“, tedy Rýmařovce.
Jen je potřeba dodat i to pomyslné „B“.
Do Zlatých Hor sice ano, ale jen z Mikulovic.
Naopak úsek Mikulovice – Jeseník je stále neprůjezdný, tudíž není odkud to vozidlo vzít (jak už někdo napsal přede mnou).
Navíc autobus NAD pohodlně dojede z Jeseníku bez přestupu až do ZH, nemusí ani dlouho čekat v Mikulovicích.
Za mě daleko výhodnější stav a pro 99,9 % cestujících zřejmě taky.
Blábol, kraj chce nechat autobusy dokud nebude hotová oprava trati u Mikulovic.
Půl miliardy za opravu pár kilometrů trati, které jsou poškozené po povodni je ukázka, jak Správa železnic hospodaří s penězi .. je to minimálně 2x předražené … to stejné je oprava padesátimetrového sesuvu před Mikulovicemi … ta vyjde na 130 miliónů … vůbec nechápu, proč jim to tak dlouho trvá a proč je to tak neskutečně předražené ..
A další čecháček odporník co ví od klávesnice všechno nejlíp 🙂
Někdo z firem spřátelených ze Správou železnic … všechno získávají Hroší stavby Morava … nějaká náhoda …
nepíše se v článku cosi o tom, že se nikdo jiný nepřihlásil?
Když vidím tu 810tu, tak nebylo by lepší tu trať zrušit a posílat tam autobusy? Přijde mi to jako mrhání peněz… A za 3 roky tu trať stejně zruší pro minimum cestujících… 🤦♂️
Navíc v ty částce asi nebude přechod na ETCS regio a někdy pak budou chtít místo ty 810 něco aspon na baterky, kde pak bude napájecí za stovky mio?
Před povodní tam 810 jezdily jen na menšině spojů, v naprosté většině tam jezdil Stadler GTW. A něco takového rozhodně není důvod pro zrušení trati.
Lepší by bylo celej okres Jeseník za něco vyměnit s Polskem, když už odtam naši předci vyhnali Němce. Ale jestli je to jednou část Čé eR, tak je potřeba se tam o to starat…
Region bohatý na nerostné suroviny vyměnit? Spíše je na místě se zamyslet nad tím, že celý region strádá jen vinou špatného dopravního spojení s ČR. Nevznikají zde žádné nové obchvaty, celý region léta kvůli tomu stagnuje. Je to hodně smutná vizitka neschopnosti ČR.
Tak jestli je tam potenciál nějakýho rozvoje, tak je potřeba ho rozvíjet; slovy klasika, “Buď mě vytáhněte nahoru, nebo mě spusťte dolů, v téhle poloze jsem tu zbytečný”
A ten obchvat centra Javorníka I/60 je co?
Za 80 let po válce? Tak to je prosím pěkně ostuda.
Proč ostuda? Stejně po válce nebyl 75 let potřeba a i dnes bych řekl, že není tak nutný.
Místo 810 už tam před povodní jezdilo GTW a na slabou obsazenost si to stěžovat nemohlo, Olomoucký kraj nadále objednávku dopravy plánuje.
Jj, jel jsem tam několikrát tou 810 a vždycky narváno, že jsem si říkal, že by se tu uživilo něco většího, tak se asi stalo.
Jasně, úzké cesty údajně první třídy s urvanými krajnicemi a ještě zrušit vlak. Co ještě nám tady zrušit?
Cesty? Pokud vím, je tam jenom jedna. Jestli máte na mysli tu highway bez krajince a bez středové dělící čáry…
To jste zkopiroval z nejakeho vyroku o zeleznici do Koutu po roce 1997…? Protoze argumentace uplne stejna.
I tehdy pracovali s počty cestujících. Kde bylo víc jak cca 1000 lidí za den, tam se rovnou řeklo nerušit.
Pane trať do Koutů je velmi povedená a využívána. A funguje jen díky svazku obcí, kdyby to bylo na státu tak už ji dávno zrušili. Včera jsem jel z Jeseníku do Kout autem a potom vlakem do Olomouce. Vlak z Jeseníku do Olomouce je šrot se kterým se nedá jezdit a stát nám tyto šroty chce o dalších osm roků prodlouzit.
Tak to mám asi smůlu, jel jsem tam několikrát a vlak je tak plný, že je skoro problém si sednout.
Problem si sednout je plny vlak? Aha, to možná na dalkovce.
V osobáku Železná Ruda – Klatovy se taky nesmí stát, je to nebezpečné, personál je z toho nervózní a ukončuje příjem cestujících 🙂
Chápu, že když jsou zvyklí vozit vzduch pak prázdných sedaček se muže zdát jako plný vlak…
Miluju tyhle rušiče od klávesnice, kteří tam nikdy nebyly. Protože kdyby byly tak by věděli že už tam pár let 810 nejezdí.
Jezdil tam mix GTW a 810, k jejich úplnému vytlačení nedošlo.
ono by je vytlačit šlo kdyby těch GTW bylo víc a nejen 12 na celý olomoucký kraj
… se alespoň podívat na jízdní řád, kolik toho jezdilo před povodní (14 párů), když už se neobtěžujete hledat obsazenost ani provoz nákladních vlaků.
Tohle není lokálka o 3 zastávkách s jednou 810 v turnusu á 4 hodiny, která 90% času vykonává obrat.
Podle 810 z fotky je poznat že tam nejezdí lidé… Opravdu blábol dne. A co náklady ty na fotce nejsou?
Tak za těch půl miliardy by se ta trať mohla i zrychlit, ne?
lidi by to zneužili
To přece nejde, peníze na opravu po povodních jsou z jiné škatulky než peníze na modernizaci tratí. Žádný úředník si nedovolí obsah takovych škatulek smíchat. To by mu kontrolori dali na paměťnou.
Nechat si takovou věc schválit od vedení. Ale chápu, takový by byl odejit, protože by ukazoval neschopnost „těch nahoře“.
Že by SŽ udělala něco pro lidi? To urçitě ne.
Priznam se, ze na slovni spojeni „pro lidi“ zacinam byt alergicky. A kdyz se divam na nick, tak je mi jasne, odkud vane vitr.
To se to opravou asi nejspíš odsune…by si lidi stěžovali, že to v minulém 1-2 desetiletích opravovali a teď to jako zase zavřou? A budou zrychlovat na nějakých až 60?
Jsou tratě, které SŽ pravidelně zavírá každý rok, aby tam vyměnila 4 pražce…
A dokonce jsou tratě jako tady ta, kde stačí aby byla výluka někde u Hanušovic, a už jezdí autobusy všude na Jesenicku. Každý rok dokola.
… každý rok 2x a to tam jezdí 2 rychlíkové linky.
Tam ale žádné rychlíky nejezdí.
V tom úzkým údolí Vidnavky nic nevymyslíte, trať je zařízlá do svahu nad řekou…
Z nějž pak vystoupí do roviny, kde dokonce bývala ještě odbočka k severu. 🙂 Ale třeba by se pár drobností ku vylepšení přece našlo, když už ne protažení po jižním okraji Javorníku blíže jeho centru.
Jo, ale vymletý je to v tom údolí. V Žulové na zhlaví visely koleje v luftě (možná ještě visej, nevím)…
Pred par mesici to tak jeste bylo.
Údajně se připravuje zvýšení traťové rychlosti z dnešních 45 až do 50 km/h.
to snad raději ne, při takové závratné rychlosti se vytlačí z vozů všech vzduch a lidé se udusí!
Na druhé straně nutno uznat, že na frekvenci z dědiny do dědiny se stávající rychlosti (45/60) dají vydržet.
No ale je to otrava a takovou službu využije jen ten, co už jinou možnost nemá.
Na 60 km/h. Na velké části úseku Žulová – Velká Kraš. Ale v rámci této opravy se rychlost nezvýší, protože k tomu chybí ještě některé „detaily“, které nejsou předmětem zakázky.
Tak to by bylo přece o dost veselejší tempo než dnes.