Na Jesenicku pokračuje obnova tratí po povodních, na řadě je úsek do Javorníka

Motorový vůz 810 v Javorníku ve Slezsku. Foto: Olomoucký krajMotorový vůz 810 v Javorníku ve Slezsku. Foto: Olomoucký kraj

Náklady na obnovu úseku mohou přesáhnout 400 milionů.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

To tu trat mohli vylepšit, když už to budou dělat, ale známe „dobrou správu“

Pavel Skládaný

Bylo by příjemné rekonstrukci spojit s alespoň dílčím zlepšením parametrů a zvýšením traťové rychlosti. Dnešních 45 km/h není žádná sláva.

N.N.

Bezstyková kolej by měla být základem snad každé výměny svršku.

Pavel Skládaný

…plus alespoň drobné optimalizace geometrické polohy koleje, přechodnic, vzestupnic a převýšení. Ledacos jde vykouzlit, když se chce.

Vlak

Javornicko je zapomenutý kraj a i když se to nezdá, je docela rovinatý. Řekl bych že je to strategická lokalita pro budování nějaké gigafactory, která by samozřejmě měla být napojená na dopravní infrastrukturu (včetně kolejí). Zkrátka tato lokalita potřebuje tratě a silnice budovat, ne rušit, aby byl vůbec nějaký potenciál pro navrácení ruchu do tohoto zapomenutého kraje.

Kubrt

Jeden z faktorů, který ovlivňuje umístění nějaké investice na nějakém území, je dostupnost pracovní síly. V případě Javornicka má smysl se na něj dívat nejen v rámci ČR, ale i přilehlé oblasti Polska. Což ovšem, pokud je mi známo, taky není žádný ekonomický zázrak.

182-097

Jen teda tamní obyvatelstvo není podobnému rozvoji moc nakloněno. Stačí se podívat na šílenství a odpor které způsobila snaha o obnovu těžby kaolinu ve Vidnavě, nebo plán na stavbu větrných elektráren… Čekám že nějaká gigafactory by schytala podobnou vlnu zášti.

Snis

Gigafactory se může postavit v Ostravě .. místa tam je dost po zrušených uzavřených provozech.. k nimž je vybudována infrastruktura.stavet něco na orné půdě je zločin. Ve Vidnavě nechtěli obnovení těžby kaolinu?

Pavel Skládaný

S tím kaolínem je to mrzuté, mohl to být zdroj obživy i pro okolitou železniční infrastrukturu, případně i obnovu trati z Vidnavy do Polska.

Jeffer

No, na celú trať z Lipové Lázní do Javorníku mi pripadá 440 miliónov škoda pre tých pár šukafónov. Nechať vlečku do cementárne a zvyšok poberie I/60.

David

Ani ta vlecka se nepoužívá…

Taky bych řekl, ze pokud by to byla cyklostezka s hladkým asfaltem, tak tam víc cyklistů a bruslařů než kolik dají ty šukafóny

Nose Peak

Cyklotras a singletreků jsou tam mraky, ale ten cyklista se tam musí nějak dostat. Zrušte vlak, zrušíte i cyklistu…

platamond

Ono máme nějaké kapacitní vlaky pro cyklisty? Těch pár kol co se vejde do vlaku je na vytížené cyklostezce (např. Praha-Vrané nebo podél Berounky) jen kapička v moři. Pouze šotoultras bude navrhovat opravy vozů Ds a BDs, kam se vešlo více kol, za obrovských nákladů.

jkk

Ono ve skutečnosti jen stačí vědět, že tam ten vlak jede, protože pak cyklista ví, že když se něco podělá (porucha kola, drobné zranění, špatné počasí a nebo prostě jen únava a přecenění své síly), může ho použít.

Mimochodem kapacitní cyklovlaky jezdí například na Šumavě.

Stráťa

Stejnou (spíš lepší) službu udělá i mnohem levnější autobus. Tam kde se nedají očekávat počty cestujících které zaplní alespoň dvouvozovou jednotku v hodinovém taktu vlak nemá smysl, tím spíš že tady už od povodně není ani ta existující trať.

Kubrt

Na vlečku OMYA se nejezdí? Nějaká obsluha na Pomezí je plánována.

182-097

Jezdí, dokonce zrovna teď tam je obsluha. Nakládá se několikrát týdně do krytých vozů mramorová drť na Ukrajinu (s překládkou v Čierne nad Tisou), a párkrát do měsíce prach v rajkách pro Fatru Napajedla.

Kubrt

Díky, to jsou dobré zprávy. A Vápenná – tam předpokládám jezdí nějaké dřevo?

Nose Peak

Ta silnice vede přes dědiny, je úzká a jednička je to jen podle označení. Ten okres je ztrátovej jako celek, tam se nevyplatí investovat vůbec nic, ale striktně ekonomickým pohledem se to nedá posuzovat. Jestli je někde v Čé eR ekvivalent slovenské hladové doliny, tak je to tam. A od Pomezí dál to platí dvakrát…

Frantisek X

A nemělo by se tam investovat právě proto? Přebetonovaná Praha už přestává ty „investice“ pobírat… Ale jo, můžeme nadále bohatým přidávat a chudým brát, pokud to vidíme jako správnou cestu. A stát mít pro to, aby vytvářel další zisky pro bohaté na úkor chudých. Pak se ale nesmíme divit, když se za něj lidé nepostaví.

N.N.

Lidé se především nepostaví za stát, který by je chtěl násilně přestěhovat do chudého kraje, aby bohatí nebyli. To už na Brutálsku zažili 2x před 80 léty a potomci pamětníků stále žijí.

Nose Peak

Lidi chtěj žít ve městech, kde jsou dobře placená pracovní místa, školy, zubní péče, koncerty Rammstein, letadla na Kanáry a pizzu doveze wolťák klidně o půlnoci…na Jesenicku jsou všichni náplava z doby po odsunu a perspektivy jsou tam nulové. Celý okres Jeseník má oficiálně 36 000 duší (reálně mnohem míň, protože dost lidí bydlí dávno v Praze/Brně)…

Modré zábradlí

Takže co navrhujete? Přičlenění k Polsku (nebo k někomu jinému, kdo by měl zájem)?

Scoty

Proč by o tu ztracenou vartu měl mít někdo zájem? Polsko má vlastních periferií víc než dost.

Nose Peak

Odpovím citátem z Cimrmanovy hry Švestka, když už jsme na tématicky dopravním serveru: “Pánové, buď mě vytáhněte vejš, nebo mě spusťte dolů – v téhle poloze jsem tu zbytečný!”

Eman

Jezdím tam na kolo. Dojem může samožřejmě klamat, ale hladovou dolinu si představuju úplně jinak, než opravené domečky s bazény a udržovanými zahrádkami. To i ve středních Čechách jsou vesnice, které vypadají mnohem hůř.

Nose Peak

Opravené domečky s bazény se najdou. A taky se najdou omlácený barabizny s eternitovou střechou, do kterých nikdo neinvestoval od roku 1945. Hladová dolina je charakteristická hlavně absencí perspektiv, mizernou dopravní dostupností ze zbytku země, a skutečností, že se otevírá do míst, kde už žijou úplně jiní lidi. V případě Gemeru je to Panonská nížina s Maďarama, v případě Javornicka Slezská nížina s Polákama…

trafopajka

ta trať potřebuje hlavně zrychlit a ne zrušit

Twix

Nejezdily tam GTW? Úplně marná mi tahle dráha nepřijde, je to taková páteř toho výběžku. Výhledově by se měla zlepšit návazná trať z Lipové do Zábřehu.

Achilles

Ano, GTW tam jezdily na většině vlaků, šukafony jen na minimálním počtu vlaků v okrajových obdobích dne. Někteří evidentně mají ze šukafonů takovou fobii, že je vidí i tam, kde nejsou.

Happy

Se starejte o ficoráj. Taky nám přijde škoda z financí EU živit vaše mafiány. Proti tomu je nějaká lokálka pakatel…

Pavel Skládaný

Obávám se, že za tohle Vás utlučou každodenní uživatelé (obce) i hojní turisté.

gringoAD

No mně by zajímalo, jak ten úsek před Mikulovicemi bude SŽ řešit … byl jsem se tam podívat, a za mně jediná možnost je tam udělat most … ujel tam celý svah v místě, kde se řeka stáčí … je to jediné místo, kde jsou vykácené stromy … https://ibb.co/r239g043 , https://ibb.co/fVmFpVxj , https://ibb.co/KjpXQ8Q7 , https://ibb.co/Gfd3qmyQ

Petr

Všude jsou různé místní podmínky, ale kromě toho sesuvu kvůli D8 ostatní problémy jak mezi žatcem a Plzní tak podkrušnohorkéské magistrále nějak vyřešili.Akorát dneska to trošičku déle trvá, jelikož se nejedná o strategickou záležitost