Na Jesenicku pokračuje obnova tratí po povodních, na řadě je úsek do Javorníka
Motorový vůz 810 v Javorníku ve Slezsku. Foto: Olomoucký kraj

Náklady na obnovu úseku mohou přesáhnout 400 milionů.
Náklady na obnovu úseku mohou přesáhnout 400 milionů.
To tu trat mohli vylepšit, když už to budou dělat, ale známe „dobrou správu“
Bylo by příjemné rekonstrukci spojit s alespoň dílčím zlepšením parametrů a zvýšením traťové rychlosti. Dnešních 45 km/h není žádná sláva.
Bezstyková kolej by měla být základem snad každé výměny svršku.
…plus alespoň drobné optimalizace geometrické polohy koleje, přechodnic, vzestupnic a převýšení. Ledacos jde vykouzlit, když se chce.
Ledacos jde, když věříme jako plnou parou back, že zdroje jsou, nebo to může zaplatit pavel skládaný a především schizofrenní. Ideálně i se zbytečnou ozubnicí. Jinak v normálních společnostech jsou zdroje většinou vzácné a rozhodnutí na co ano a na co ne jsou složitá. Nelze chtít vše, a už vůbec ne zbytečnosti. To je pak jen schizofrenní pláč idiotů, proč to nechali na 45 km/h
Oprava trati s projektem a bez projektu stojí navíc akorát tu cenu zjednodušeného projektu ze sžg. Pokud se to nedělá, je to jen a pouze záměrná sabotáž (Zdravíme do OŘ Praha)
Nejdřív jsem se poněkud vyděsil, ale pak mi došlo, že jde o umělou inteligenci.
Bude tam příprava na zavedení v130 a tři nástupiště na 550 mm.
Vida, dobrá zpráva.
Javornicko je zapomenutý kraj a i když se to nezdá, je docela rovinatý. Řekl bych že je to strategická lokalita pro budování nějaké gigafactory, která by samozřejmě měla být napojená na dopravní infrastrukturu (včetně kolejí). Zkrátka tato lokalita potřebuje tratě a silnice budovat, ne rušit, aby byl vůbec nějaký potenciál pro navrácení ruchu do tohoto zapomenutého kraje.
Jeden z faktorů, který ovlivňuje umístění nějaké investice na nějakém území, je dostupnost pracovní síly. V případě Javornicka má smysl se na něj dívat nejen v rámci ČR, ale i přilehlé oblasti Polska. Což ovšem, pokud je mi známo, taky není žádný ekonomický zázrak.
Gigafactory je kousek od Javorníku v Nyse.
Jen teda tamní obyvatelstvo není podobnému rozvoji moc nakloněno. Stačí se podívat na šílenství a odpor které způsobila snaha o obnovu těžby kaolinu ve Vidnavě, nebo plán na stavbu větrných elektráren… Čekám že nějaká gigafactory by schytala podobnou vlnu zášti.
Gigafactory se může postavit v Ostravě .. místa tam je dost po zrušených uzavřených provozech.. k nimž je vybudována infrastruktura.stavet něco na orné půdě je zločin. Ve Vidnavě nechtěli obnovení těžby kaolinu?
V referendu se ve Vidnavě vyslovili proti těžbě, a ty argumenty proti byly jak někde z dob středověku… Pro železnici by to možná šance byla, ale z ekonomického hlediska vozby si myslim že by byla reálnější přeprava autem na polskou stranu a nakládka někde v Paczkowě, než to tahat složitě vlakem přes hory.
S tím kaolínem je to mrzuté, mohl to být zdroj obživy i pro okolitou železniční infrastrukturu, případně i obnovu trati z Vidnavy do Polska.
Ty zásoby, co tam jsou, jsou pro obnovu tratě do Polska velmi malé.
Ach, ta naše přetrvávající dělnická nátura. Proč bychom měli stavět gigafactories v oblastech, kde je potenciál rozvoje služeb v cestovním ruchu? Zrovna ve službách pro turisty celé Jeseníky, ale koneckonců i Krkonoše, silně zaostávají. Vůbec se o zákazníka nesnaží a spoléhají se na principy z roku 80, kdy jim tam ROH lifrovalo zájezdy automaticky. Jediné, co by jim tak šlo, je cpát se v létě ve 35 stupních gulášem a divit se, že někdo jiný v tom vedru takové jídlo nesnese. Zaráží mě i to, že když tam dojedu, jsem coby obyvatel města, co se zběžně hýbe, v lepší kondici,… Číst vice »
No, na celú trať z Lipové Lázní do Javorníku mi pripadá 440 miliónov škoda pre tých pár šukafónov. Nechať vlečku do cementárne a zvyšok poberie I/60.
Ani ta vlecka se nepoužívá…
Taky bych řekl, ze pokud by to byla cyklostezka s hladkým asfaltem, tak tam víc cyklistů a bruslařů než kolik dají ty šukafóny
Cyklotras a singletreků jsou tam mraky, ale ten cyklista se tam musí nějak dostat. Zrušte vlak, zrušíte i cyklistu…
Ono máme nějaké kapacitní vlaky pro cyklisty? Těch pár kol co se vejde do vlaku je na vytížené cyklostezce (např. Praha-Vrané nebo podél Berounky) jen kapička v moři. Pouze šotoultras bude navrhovat opravy vozů Ds a BDs, kam se vešlo více kol, za obrovských nákladů.
Ono ve skutečnosti jen stačí vědět, že tam ten vlak jede, protože pak cyklista ví, že když se něco podělá (porucha kola, drobné zranění, špatné počasí a nebo prostě jen únava a přecenění své síly), může ho použít.
Mimochodem kapacitní cyklovlaky jezdí například na Šumavě.
Stejnou (spíš lepší) službu udělá i mnohem levnější autobus. Tam kde se nedají očekávat počty cestujících které zaplní alespoň dvouvozovou jednotku v hodinovém taktu vlak nemá smysl, tím spíš že tady už od povodně není ani ta existující trať.
Na vlečku OMYA se nejezdí? Nějaká obsluha na Pomezí je plánována.
Jezdí, dokonce zrovna teď tam je obsluha. Nakládá se několikrát týdně do krytých vozů mramorová drť na Ukrajinu (s překládkou v Čierne nad Tisou), a párkrát do měsíce prach v rajkách pro Fatru Napajedla.
Díky, to jsou dobré zprávy. A Vápenná – tam předpokládám jezdí nějaké dřevo?
Ano, nakládá se tam, Arcibiskupské lesy mají ve Vápenné i pěkný zavlečkovaný areál. Poslat i toto na silnici kvůli cyklostezce pro lufťáky, to by místní měli radost.
Jestli je „cementárnou“ myšlena vlečka OMYA Pomezí, odkud se odváží mramor, tak tam se jezdí, naposledy tam byli dnes v 9. Cyklisté si mohou šourky otlačovat i jinde.
Ta silnice vede přes dědiny, je úzká a jednička je to jen podle označení. Ten okres je ztrátovej jako celek, tam se nevyplatí investovat vůbec nic, ale striktně ekonomickým pohledem se to nedá posuzovat. Jestli je někde v Čé eR ekvivalent slovenské hladové doliny, tak je to tam. A od Pomezí dál to platí dvakrát…
A nemělo by se tam investovat právě proto? Přebetonovaná Praha už přestává ty „investice“ pobírat… Ale jo, můžeme nadále bohatým přidávat a chudým brát, pokud to vidíme jako správnou cestu. A stát mít pro to, aby vytvářel další zisky pro bohaté na úkor chudých. Pak se ale nesmíme divit, když se za něj lidé nepostaví.
Lidé se především nepostaví za stát, který by je chtěl násilně přestěhovat do chudého kraje, aby bohatí nebyli. To už na Brutálsku zažili 2x před 80 léty a potomci pamětníků stále žijí.
V tom kraji jsem byl několikrát a řekl bych, že to naopak býval bohatý kraj. A je bohatý, část hory, část úrodná nížina, v horách nerosty, dřevo atd. Podle skladby starých domů to určitě nebyl chudý kraj. Příčinou minulého stavu bylo to co tady vládlo před rokem 89. Dnes už je vidět že se lidé snaží a že to jde. Tak proč jim nezlepšit životní podmínky i když jak někdo píše okres Jeseník má jen 36tis. lidí. Ale kolik lidí tam jede na výlety, dovolenou. Je to naše zem tak se starejme. Ještě by to chtělo tunely pod Červenohorským sedle… Číst vice »
Lidi chtěj žít ve městech, kde jsou dobře placená pracovní místa, školy, zubní péče, koncerty Rammstein, letadla na Kanáry a pizzu doveze wolťák klidně o půlnoci…na Jesenicku jsou všichni náplava z doby po odsunu a perspektivy jsou tam nulové. Celý okres Jeseník má oficiálně 36 000 duší (reálně mnohem míň, protože dost lidí bydlí dávno v Praze/Brně)…
Takže co navrhujete? Přičlenění k Polsku (nebo k někomu jinému, kdo by měl zájem)?
Proč by o tu ztracenou vartu měl mít někdo zájem? Polsko má vlastních periferií víc než dost.
Odpovím citátem z Cimrmanovy hry Švestka, když už jsme na tématicky dopravním serveru: “Pánové, buď mě vytáhněte vejš, nebo mě spusťte dolů – v téhle poloze jsem tu zbytečný!”
to jsou zase rozumy
Jj jeden spolužák má trvalé bydliště fv Jeseníků, aby měl služební byt u policie v Praze.
Jezdím tam na kolo. Dojem může samožřejmě klamat, ale hladovou dolinu si představuju úplně jinak, než opravené domečky s bazény a udržovanými zahrádkami. To i ve středních Čechách jsou vesnice, které vypadají mnohem hůř.
Opravené domečky s bazény se najdou. A taky se najdou omlácený barabizny s eternitovou střechou, do kterých nikdo neinvestoval od roku 1945. Hladová dolina je charakteristická hlavně absencí perspektiv, mizernou dopravní dostupností ze zbytku země, a skutečností, že se otevírá do míst, kde už žijou úplně jiní lidi. V případě Gemeru je to Panonská nížina s Maďarama, v případě Javornicka Slezská nížina s Polákama…
Vždyť přes hranici na polské straně najdete spoustu moderních továren včetně Gigafactory v Nyse. Te oblasti kolem Ormuchovskeho a Nyskeho jezera se říká Nyská riviera,je tam obrovský stavební boom a stěhují se tam spousty mladých lidi a rodin z východního Polska.A hodně staví a investují o do nemovitistí na české straně.
Ano. Přes hranici.
Ta hranice je dnes už hlavně psychologická a časem (dalšími generacemi) se bude rozpuštět i tento efekt. Denní dojíždění za prací a na nákupy přes hranici už nikoho nepřekvapí, někde se takto jezdí do školy, k lékaři atd.
Kdyby to byla pravda, tak by tam místo spojení vlakem do Olomouce řešili obnovu trati z Vidnavy do Nysy a z Bernartic do Otmuchówa…
O ty tratě nikdo nestojí, cestuje pravidelně do Polska, využívá auto.
Což je reálně minimum lidí. Logicky by měla celá oblast tíhnout spíš k Vratislavi (600 000 obyvatel, 90 kiláků po rovině) než k Olomouci (100 000 lidí, 110 km přes hory)…
ta trať potřebuje hlavně zrychlit a ne zrušit
Nejezdily tam GTW? Úplně marná mi tahle dráha nepřijde, je to taková páteř toho výběžku. Výhledově by se měla zlepšit návazná trať z Lipové do Zábřehu.
Ano, GTW tam jezdily na většině vlaků, šukafony jen na minimálním počtu vlaků v okrajových obdobích dne. Někteří evidentně mají ze šukafonů takovou fobii, že je vidí i tam, kde nejsou.
Se starejte o ficoráj. Taky nám přijde škoda z financí EU živit vaše mafiány. Proti tomu je nějaká lokálka pakatel…
Obávám se, že za tohle Vás utlučou každodenní uživatelé (obce) i hojní turisté.
No mně by zajímalo, jak ten úsek před Mikulovicemi bude SŽ řešit … byl jsem se tam podívat, a za mně jediná možnost je tam udělat most … ujel tam celý svah v místě, kde se řeka stáčí … je to jediné místo, kde jsou vykácené stromy … https://ibb.co/r239g043 , https://ibb.co/fVmFpVxj , https://ibb.co/KjpXQ8Q7 , https://ibb.co/Gfd3qmyQ
Všude jsou různé místní podmínky, ale kromě toho sesuvu kvůli D8 ostatní problémy jak mezi žatcem a Plzní tak podkrušnohorkéské magistrále nějak vyřešili.Akorát dneska to trošičku déle trvá, jelikož se nejedná o strategickou záležitost
Most? 😀 tak buď sanace nebo opěrka…
Záleží na průzkumu…