Na fotbal čtyřikrát dráž než obvykle. Jízdenka na české zápasy v Hamburku už stojí i přes čtyři tisíce
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy
České dráhy jsou údajně připraveny v případě většího zájmu fanoušků o Euro 2024 posílit kapacitu vlaků.
Fipka to jistí.
Ještě by si DB mohli dát nějakou stávku, aby to bylo dokonalé.
Cena je ovlivněna především požadavkem Deutsche Bahn a proto na webu DB jsou jízdenky levnější.
21.6. 8.28 z Prahy – ČD 4012Kč DB 109.90€
25.6 8:28 z Prahy – ČD 4012Kč DB 79.90€
U 1. třídy je rozdíl ještě větší. 7396Kč vs 136/94€
Přemýšlím, proč za prosté srovnání cen uvedených na webech dvou dopravců můžete dostat mínus.
To budou zaměstnanci ČD, kteří zveřejněním alternativy přijdou o procenta z prodeje lístků…
Protože to není správné srovnání. Oba dopravci mají určitý kontingent levných jízdenek (většinou to tam i píší, že je nabídka omezená) a jak se nad něj dostanou, cena letí nahoru. Oni píší co jim v kalkukaci dělá jejich cenová dohoda s DB, na to jaká cena vyjde DB vliv nemají (tedy kromě části kterou účtují v ČR pod ČD.
Jinak samozřejmě nikomu není bráněo si koupil lístek u DB. Jako němci si kupují u ČD když je levnější.
Z logiky věci. ČD i DB mají určitý počet zvýhodněných jízdenek (Včasná jízdenka Evropa, SparPreis ticket apod). A když se člověk zamyslí, že mistrovství je konané v Německu a tím pádem logicky si lidi budou kupovat jízdenku odjinud tam tak dojdete k tomu, že zvýhodněné jízdenky u ČD už jsou vykoupené a jsou v prodeji pouze obyčejné NRT jízdenky a zvýhodněné jízdenky DB jsou stále v prodeji. Netřeba hledat konspirace tam kde nejsou.
Někomu stačí dovolená v říjnu ve Španělsku, Itálii, Řecku, když může levně bydlet ve 4* hotelech a města nejsou narvaná. Jiní potřebují jet na Euro a na dovolenou musí v červenci. Pravda, světlo vydrží déle, ale taky je vedro, obvykle. Neberme jim to, kdo se chce nechat podojit, tak ať se nechá. 🙂
Jenže ono jaksi jet na Euro jde jenom tehdy, když se to Euro koná.
V říjnu také není v Itálii nebo Řecku světlo do 21 hodin. Jiná věc je, zda kvůli tomu, abyste si ráno přispal, stojí za to zaplatit za dovolenou dvojnásobek, mačkat se ve frontách, všude s davy lidí a k tomu obvykle vedro. V dnešní době, kdy se běžně toleruje i rodičům s dětmi, že děti stáhnou ze školy v třeba říjnu z rodinných důvodů na 14 dní, mi přijde výhodnější jezdit mimo sezónu. Euro je to samé…. kdo bez něj nemůže být, tak ať platí. 🙂
Tak každý asi ať cestuje kam a kdy chce, to snad není protože by lidi netušili kolik co kdy stojí. Já třeba do 4* hotelů nechci jezdit ani když jsou levné, do Španělska obecně taky ne, a letní dovolenou přece jenom plánuji radši během školních prázdnin.
Určitě. Já to myslel jako příklad dovolenkovych destinací, kam se dá mnohem výhodněji jezdit mimo sezónu. Do Norska v říjnu jet smysl nemá. Určitě ne na kola a tak. A dalsi takove destinace. Lidé si ale rádi připlácí za destinace, kam jezdit během letních prázdnin nedává skoro žádný smysl. Euro mi přijde jako podobné principem. Kdo bez toho nemůže žít, tak ať platí. Proč z toho ale dělat šokující zprávu?
No pokud jedou na dovolenou se školou povinnými dětmi, tak moc termíny na výběr nemají (jako jasně jde je uvolnit ze školy, ale to asi taky není úplně dobře).
Tak zrovna na to Euro by se z té školy také museli uvolnit, i když už bývá druhá půlka června ve školách volná. Zajímavé ale, kam se doba posunula. Když jsem byl školou povinný já, v 90. letech, tak rodiče koupili a spláceli byt a nám dětem musely stačit prázdniny u babiček a pár tuzemských výletů. Dneska raději bydlí v nájmech, ale hlavně že mohou jet s děckama na Malorcu… 🙂
A nechtěl byste to nechat na těch lidech? Někdo jezdí po ČR na čundry, někdo na sportovní události, někdo 2x za rok k moři. Proti gustu žádný dišputát 😎.
Es werden ja nicht Mal die planmäßigen Umläufe mit vollständiger Garnitur gefahren.Ersatzwagen 1.klasse für 2.klasse gestellt oder ganz im Ausfall , Speisewagen Ausfall ist auch ständig.Wagen sind Monate zur Revision in der Slowakei in Vrutky
Divadlo od ČD.Namastit si kapsu co nejvíc, co to jde,že to lidi furt baví s nima jezdit,kdy se chovají takhle 😀
Četl jsi článek Antoníne?
Od ČD to nemusím 😀
To je solidní materiál…. něco jako předsudečná nenávist, nebo Pavlovův reflex „vidím ČD -> napíšu hejt“?
Jednou ČD mají drahé jízdenky a poprask he na světě.
Hlavně to není protože mají ČD drahé jízdenky, ale protože ČD prodávají jízdenky kde na převážnou část trasy nasadily ceny DB. Takže ty zlé ČD mají jinak na výběr akorát prodávat se ztrátou nebo vůbec.
Taky by jednou mohli ukázat, že jim záleží na lidech,ale to by si pak ČD nemohly nahrabat,kdy to jde.Zlatý soukromní dopravci a jejich akce.Ty ještě aspoň kapku záleží na lidech.
proto je jízdné u RJ horší než u ČD 😀
To by chtěl vidět kde a kdyby to tak bylo, tak aspoň za tu cenu něco dostanete zdarma a nebo za odpovídající ceny. U ČD nedostane nic možná, tak nepříjemnou průvodčí a to opravdu nechci 😀
České dráhy(česky: ČASU DOST), jsou vůbec nejprotivnější dopravce na České železnici. Buhví kdo ty štěnice do RegioJetu přenáší, asi zaměstnanci 100% ČD mají tu drzost dělat RegioJetu(jinému dopravci) naschvály a peklo. Teď jsem psal na facebooku taky hejt na ČD jen kůli názoru mi přijde od neznámého člověka(vlakvedoucí ČD zpráva): >Hmmm bydlíš v Kralupech nad Vlt. si tě tam najdu a zabiju tě< To je jako když Česká Televize plive na NOVU+PRIMU. České dráhy i Česká Televize vyžírají nejen cestující ale i státní kasu říká se tomu DAŇOVÝ POPLATNÍCI. ČD nemají ani slušné vychování vizitka jak mi poslal anonymní vlakvedoucí… Číst vice »
Chacha 😁
Posloupnost…. Připouští, že jízdné může být dražší, ALE PAK DOSTANE NĚCO ZDARMA 😁
Jenže s tím rozdílem, že soukromí dopravci si to naceňují v celé délce sami.
U mezinárodních jízdenek na vlaky jednotlivých národních dopravců si to naceňují jen na svém území, tj. ČD mohou ovlivnit jen cenu z Prahy na hranice – tedy pohraniční bod Schöna(Gr)
Tak oni je mají furt, kdyby alespoň člověk dostal za to kvalitu, ale to u ČD nehrozí.Jenom hrabat a hrabat a srát na lidi 😀
Najdou se lidi s komplexy. Většinou vlastní nedocennosti… A pak se tihle lidé projevují, v lepším případě projevy nesnášenlivostí…
Abyste si holt neplivnul na ČD…:-(
K čemu pak jsou ta pravidla diskuze?
3) Názory čtenářů (včetně kritických) jsou vítány. Fakta v diskusích musejí být podložená, lež není názor.
Držitelé vstupenek na zápas mají právo cestovat po Německu za 29,90 EUR.
V relaci Dresden – Hamburg to normálně nabízí.
Stačí ten dokoupit jízdenku do Dresden.
Jde to až do Bad Schandau, ale ne každý čas jde koupit za 29,90 EUR. Obečne to ale tak jde.
To právo je „po Německu“ (tedy do Bad Schandau) nebo „mezi německými stanicemi“ (= až na hranice)?
U leteckých dopravců celkem běžná praxe, cena stoupá s poptávkou…
Leoše za to kamenovali.
Mně spíš zajímá, jak na takové ceny našel kupce. 🙂
I letenka z Prahy je levnější…
Přeju šťastný let
Tak vždy bude vše levnější, než ČD 😀
Vlak je přímý tak na poptávku cena stoupá .S letadlem budete přestupovat.
Přesnou trasu už si nepamatuji, ale včera jsem viděl na twitteru, jak někdo dával, že lístek do 1. třídy vyšel do Německa dráž než si tam dojet Boltem 😀 (cca 16 vs 13 tisíc). Tak tam lidi psali, jak si má objednat dodávku a udělat svoz na Euro.
A nechtělo by to Berlinery posilovat soustavně? 🫣😬
Samozřejmě chtělo, ale kde na to vzít slušné vagóny? A kdyby to jelo s 12-15 vagóny, nebyl by Vectron už moc slabý? Asi by to už chtělo dva…
6,4 MW ? Slabý ? Vždyť utahne 1500 tun . S patnácti kočary jezdily už ESA Bratislava Košice v osmedesatkach .
Tak záleží na rychlosti, přeci jen jen je něco jiného ESO jedoucí 80‐100 km/h a Vectron při 200 km/h…
U couráku záleží, express nemusí mít vmax hned na zhlaví.
Ono záleží hlavně na adhezi. Dnes už v osobce nejde až tak o to, aby „vlak někdy v limitním nekonečnu nakonec zrychlil“ na X nebo Y km/h, nýbrž aby co nejdříve dosáhl nějaké rozumné rychlosti, která už neznamená významné snižování průměru. Na koridorech řekněme 120 km/h. Jestli má mašina 250 nebo 320 kN maximálně, pokud po většinu dní lze reálně využít tak těch 250, je tedy úplně jedno. Jestli těch 250 kN udrží do 70 nebo 120 km/h už je zajímavější, ale pořád ten první případ neznamená pro dosažitelnou jízdní dobu žádný armageddon. Protože pokud z toho jen cca čtvrtina… Číst vice »
Nejenom v osmdesátkách, s 36x + 15 úplně narvaných kočárů nás vezlo z Ružomberoku do Žiliny v květnu 2014 při návratu z čundru z Fatry.
A proč je tedy neposilují už od loňska, vždyť to jezdí často zcela přeplněné?
Protože ČD jsou několik let ve „vozové nouzi“ a teprve teď začínají dostávat nové „rychlé“ vagony ComfortJet určené zejména pro mezistátní provoz.
https://zdopravy.cz/prvni-comfortjet-zacne-vozit-cestujici-koncem-dubna-vyjede-jako-ostravan-200828/
Tak to jo, když už je teď vlastně po nouzi 🙂
Není.
On ten ComfortJet vlastně není ani moc kapacitnější než ty dnešní Berlinery.
Spíš jde o to, že nákupem ComfortJetu ty dnešní vozy nezmizí a snad by to mělo jít spojit (možná za cenu ztráty tlakotěsnosti).
A nedosažitelnosti rychlosti 230 km/h, kvůli které se kupovaly k Comfortjetům nové Vectrony.