Na Dvoreckém mostě budou nakonec cyklisté v jednom pruhu s chodci, rozhodla komise
Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP

Po vyhodnocení zkušeností bude možné režim upravit.

Po vyhodnocení zkušeností bude možné režim upravit.
Nebude tam takový provoz pěších. Dává smysl.
Je to sice řešení evidentně typu „z nouze ctnost“, protože někdo něco zjevně prošvihl a teď už se s tím nic lepšího udělat nedá – ale jsem přesvědčen, že po úvodní vlně pěších „exkurzí“ (především o víkendech) bude přes most chodit jen skutečné minimum chodců – odkud, kam a proč by tudy chodili, když budou mít možnost se tudy přesouvat mnohem rychleji (a snad většinou i pohodlněji) veřejnou dopravou? Češi už dost dávno zlenivěli a pokud nejedou autem, je pražská MHD docela dobře použitelná, aby nemuseli zbytečně chodit pěšky – že to pak mnozí suplují návštěvou fitnes-center, to je už… Číst vice »
možná proto, že se zrovna rychleji přesouvat nechtějí…
To je správný přístup, když už děláme opravdu velký nesmysl, tak na maximum. 😀
Fillerovi a Auto*matu o blaho cyklistů asi vážně nejde, když místo pro oddělenou cyklostezku hlasuje pro smíšenou.
Me to je ukazuje jaky jsou to extra odbornici, kteri cerpaji zkusenosti z kde jakych mest … takhle to maji jen o nenavisti k motoristum, super.
Ne, ze bych se s nima vzdycky ve vsem shodnul, to ani nahodou. Ale klicovej faktor je taky to, kdy je k tomu TSK s DPP pustej. Vetsinou je to az ve chvili, kdy se moc delat neda a muzou max vybirat z nekolika blbejch variant. Tady prusvih nastal rozhodnutim neudelat tam potrebny najezdovy a sjezdovy rampy z obou stran a zaroven sirkou, ktera neumoznuje obousmernou oddelenou stezku po obou stranach.
Tak ještě zavést povinný odstup cyklisty od chodce 1,5 metru.
Hm, asi by stačil metr, což je pokud vím platné tam kde je rychlost do 30kmh (což by pěší zóna být měla)…
Společné pěšo/cyklostezky nejsou problém, pokud jejich uživatelé respektují fakt, že tam nejsou sami, a pro další uživatele implicitně vytváří prostor, i když nejsou nikde v dohledu. Velká část chodců i menší (stále ale nemalá) část cyklistů tyto komunikace bohužel považují za jakýsi bezpečný prostor, kde se jim díky absenci aut nemůže nic stát a můžou si dělat, co chtějí. Takže dva (i více) chodci jdou vedle sebe středem a zabírají prakticky celou šířku, přestože při kraji by se pohodlně vešli na méně než polovinu. Nebo na jedné straně člověk, na druhé pes a mezi nimi neviditelné šedé vodítko. Nebo bezdůvodně… Číst vice »
Společné záchody nejsou problém, pokud se každý dívá jen tam kam má…
Ano, v ideálním světě není problém nic 🙂 A to, co popisuju, se hodí spíš na cesty mimo město či na periferii, ne do téměř centra na (nový!) potenciálně vytížený most. Podobně jako ten paskvil, co nedávno udělali na nábřeží v Brně (kde jsou kolizní místa ještě umocněna nesmyslným výškovým vedením).
Myslel jsem to hlavně jako apel na více ohleduplnosti všech zúčastněných.
Po chodnících ale běhají děti, chodí osoby s omezením pohybu, lidé pod parou, atd., prostě kdokoliv. Ti všichni by se tam opravdu měli cítit naprosto bezpečně.
Cyklisti na chodník všude spolu s chodci ať nepřekáží autům na silnici, pletou se pod kola, překáží a zdržují. A navíc oproti autu či náklaďáku jsou zranitelný, stačí fakt málo a leží.
Hm, ten flame by fungoval líp kdyby na tomto mostě neměla auta zákaz…
Copak na moste, tam bude smisena cyklostezka celkem siroka a prehledna. Ale ta uzka tocita lavka na strane u Lihovaru to bude neco. Cykliste na ni budou davkovani samaforem pri prejezdu strakonicke, takze az se jich tam sjede 10, tak tenhle peloton vlitne na lavku kde se stretnou s pelotonem ktery tam pojede z druhy strany. Predem lituji jich i chodcu kteri se do toho pripletou. To ze nejsou udelany sjizdny rampy primo na A1, je fakt ostuda. Mozna to bude architektonicky krasny most, ale bohuzel znacne disfunkcni. Na most sem se tesil, ale ted kdyz je jasne jakym zpusobem… Číst vice »
Když jsem toto opakovaně namítal, tak jsem se dozvěděl, že se mám dolů na A1 dostat ulicí Na Zlíchově a podjezdem pod Strakonickou. Ano, je to k pláči.
Také jsem doufal, že se objeví na Lihovaru alespoň schodiště směrem k řece, i snést kolo by se vyplatilo oproti dlouhé rampě a semaforům přes Strakonickou. Cestu to v relaci Podolí-Chuchle sice zkrátí, ale ne o tolik, co by mohlo.
Me stve ze se to podava jako nove komfortni propojeni paternich cyklostezek, pritom to nerespektuje zasady aktivni mobility, naopak se vytvareji nove bariery jako napr. nova BUS zastavka na dvorecke strane kde budou lidi vyskakovat z busu primo pod kola cyklistum na nejfrekventovanejsi cyklostezce v Praze. Proste ten most ma fakt velky mnozstvi problemu, zejmena na jeho predpolich, ktery vubec nikdo neresil.
Rozkaz zněl jasně: Výškově oddělený chodník pro chodce a cyklisty nesmí projet za žádnou cenu!
Česko má prostě chronický strach z výstavby výškově oddělených chodníků.
Výborně, takže nastane klasika všech smíšených stezek. Cyklista jedoucí “z práce” v cyklistickém dresu poletí jako blázen a bude se vztekat, že musí brzdit kvůli dětem nebo lidem roztaženým přes celou šířku stezky, kterým se nemůže vyhnout. Krásná práce, takhle se vztahy s cyklisty nezlepší.
Na celkem dlouhém rovném (jak směrově, tak výškově) úseku se budou navzájem mísit chodci s cyklisty?? To není dobré, ledažeby tam opravdu těch chodců bylo několikanásobně míň než cyklistů… ale spíš si myslím že bude obou míň…
Obecně největší problémy (třeba i na dráze, ale též třeba na dálnici) vznikají tam kde se pohybují objekty výrazně rozdílnou rychlostí. Takže pokud někdo věří na chodce 6kmh a cyklisty 10kmh tak snad, ale podstatně reálnější je chodci 5kmh cyklisté 20-25kmh…
Společná stezka, případně chodník s povoleným vjezdem cyklistů je řešení do míst, kde prostorové poměry nic lepšího neumožňují, případně do míst, kde by oddělení chodců a cyklistů vedlo na neúměrně složitý řešení.
Společná stezka na fungl novým mostě, kde fakticky dochází pouze k souběžnému provozu chodců a cyklistů bez vzájemných křížení je dost na pováženou.
Jo a zvlášť v kontextu, jak jsou v Praze silby nějaký cyklofašistický hnutí, který neváhají dát cyklostezku na výjezd z dálnice a nebo dat cyklopruh vedle cyklostezky…a reálně si neumí pohlídat ani novej most, tak aby to skutečně k něčemu bylo.
Možná máte chybu hned v premise. Možná nejsou ta, cituji, cyklofašistická hnutí, konec citátu, silná. Možná jsou slabá. A tak nejsou schopná prosadit výstavbu smysluplné cykloinfrastruktury a jen sledují, co město páchá. Protože – pozor na to – ty pruhy na výjezdu z dálnice dělá město, ne ta hnutí.
Na svých cestách si v hlavě dělám takový seznam obskurních měst, kde narozdíl od Prahy existuje síť oddělených cyklostezek. Tento měsíc se například ke Káhiře a Abu Dhabí přidal kyrgyzský Biškek a kazašské Almaty. Podobný seznam mám pro města s metrem na letiště.
No já se v poslední době nedostal zase tak daleko, tak mě v posledních asi dvou měsících překvapily třeba Ostrov nad Ohří se svým v podstatě cykloobchvatem a oddělenou stezkou do Jáchymova, nebo třeba Břeclav se svojí oddělenou cyklovýpadovku z nádraží na východ…
V Ostrově je to ale jen „díky“ zrušení tratě do města a do Jáchymova, ne? Podél níž jsou paradoxně rovnou tři auty bohatě zásobené přízemní ‚supermarkets‘, co si pamatuji… Takže jen „všichni uhněte z vozovek“, třeba místo vlaku. Vím, nejezdí tam už hodně dlouho, do lázní.
Z postupu komise přímo stříká její odborná nezpůsobilost řešit dopravní stavby. Měli by se sebrat a jít škodit někam jinam. třeba radit s výsadbou brambor na Vysočině. Ale to bych těm bramborářům vlastně ani nepřál.
On je taky problem, kdy je k tomu DPP a TSK pustej. Tady zase jako obvykle nejspis az v dobe, kdy to bylo davno ztraceny a mohli max vybirat ze dvou blbejch variant tu o chlup min blbou. Zato se to na ne da krasne hodit a ti. Kdo to zprasili, jsou zase vysmati…
Smiseny pruh je zlo pro vsechny. Zkusenost z okoli trojskeho kanalu, kde pumpickari jezdi pade a jeste nadavaji na deti ze se tam motaji je jasny dukaz. Neuprednostnuju nikoho, ale oddeleni.
Je to cyklostezka. Na silničním kole se standardně jezdí okolo 30 km/h. Pokud Praha nedokáže toto zohlednit budováním odpovídající infrastruktury, bude k těmto konfliktům docházet. Žádný cyklista není rád, když mu malé dítě z ničeho nic vběhne pod kolo na cyklostezce…
To je prosím pěkně lež, NENÍ to cyklostezka, viz zde:
https://mapy.com/s/hejazujugo
A už dopředu to dává tušit jak to asi tak bude na novém mostě „fungovat“…
Nemám nic proti „odpovídající infrastruktuře“ (teda kromě toho že cyklostezky pravidelně patřívají k tomu úplně nejdražšímu co se staví) ale dokud taková není, nemůžete vyhánět pěšáky ať si jdou jinam…
Nikoho nevyháním. Komunikace svým charakterem cyklostezka je. Pokud chcete trvat na přesném názvosloví, tak je to komunikace, po které je vedena páteřní cyklotrasa A2. Všude jsou piktogramy kola. Cyklista se může snažit jezdit obezřetně, ale pokud mu před kolo vběhne malé dítě nebo chodec, který vyběhne od stánku s pivem a ani se nerozhlídne, tak to není chyba cyklisty.
Jo, vyasfaltovali pěší stezku, aby se jim dobře jezdilo na kole, a pěší, nechť třeba levitují. Přístup dost obdobný automobilistům – a to nemám nic proti kolům, jen ta arogance „teď jsme tu my a vše nám ustoupí“ mi obecně neskutečně vadí.
Jestli Vás to potěší, tak podobný anticyklo projekt vzniknul v parku U Vody na protějším břehu v Holešovicích. Místo toho, aby zde vedle sebe podél vody vznikla asfaltová cyklostezka pro kola a mlatová cesta pro pěší podél vody, jako je tomu za Nádražím Holešovice, tak byla cyklostezka vytažena od vody do ulice Varhulíkové.
Inu, to že se někde na kandelábr namaluje (například) modrá turistická značka ještě neznamená že se nejedná o chodník a silnici… stejně tak fakt že tam vede (možná i dálková) cyklistická trasa neznamená že to není (v souladu se značkou) PĚŠÍ ZÓNA. Kola jsou tam povolená v dodatkové tabulce… mimochodem, jistě víte: Vlastnosti pěší zóny: Označení: Začátek značí dopravní značka „Pěší zóna“ (IZ 6a) a konec značka „Konec pěší zóny“ (IZ 6b). Přednost: Chodci mají v pěší zóně absolutní přednost. Vjezd: Vjezd je povolen pouze vozidlům vyznačeným na spodní části dopravní značky, například cyklistům nebo vozidlům pro dopravní obsluhu. Cyklisté:… Číst vice »
Můžete si to zaobalit, jak chcete. Pravdou je, že z vašich příspěvků v diskuzi vyplývá, že cyklisty opravdu nemáte rád. Například Vás návrh, aby cyklista dodržoval vzdálenost jeden metr od pěších. Cyklisti byli postupně vytlačeni už z náplavky, kde se za peníze na rozvoj cyklistiky vybudovaly pásy, ze kterých byly odstraněny cyklopiktogramy. Kde jinde by měly být velkorysé cyklostezky v Praze než podél Vltavy?!
Možná čtete mé příspěvky nedostatečně pozorně, nebo třeba si z nich vypouštíte to co primárně neodpovídá vašemu názoru… mimochodem, s tím metrem tam opravuji spoludiskutujícího který tam mluví o 1,5 metru… To že město Praha (a další) má v poslední době pusu plnou řečí o podpoře cyklistiky, ale skutečnost zdaleka není růžová je fakt ve kterém s vámi souhalsím. NICMÉNĚ, tak jak si automobilisté nedávno stěžovali „to přece není možné (ledaskde) dodržet“ (nejen o odstupech) tak se i vy divíte „to přece nejde takhle bych se nikam nedostal“ nicméně ty pravidla jsou tak napsaná, a když se dohodneme že zbytečná… Číst vice »
50 na kole? To je na úrovni Tour de France
Já nikdy nebyl sportovec, ale na silničním kole jsem zamlada tu padesátku dokázal. Už ve třinácti. Čtyřicítka byla snadná. O pár let později na horském nesmyslu jsem třicítku překročil většinou jen z kopce. Pro zdatného cyklistu není na silničním kole šedesátka nijak závratná rychlost a dosáhnou ji snadno. Problém je až tu rychlost udržet dlouhodobě. Smíšené stezky jsou nebezpečné zlo.
Mám na kole najezděno hodně přes deset tisíc km po Praze (na silničce) a sorry, ne. Padesát je velmi sportovní výkon, šedesát je nesmysl, držet delší dobu na rovině přes třicet vyžaduje slušný dlouhodobý trénink.
Chápu, tááááákovýhleho kapra jsem tenkrát vytáh, akorát že vůbec.
Padesatkou jsem vydrzel jet po rovine 10 minut (a ujet pri tom 8 km), na 60 jsem to rozslapat zvladnul, ale to tak na 3 minuty. Do prace jsem vzdalenost 45 km daval prumerem 42 km/h.
30 jezdím běžně na horském a to fakt nejsem kdovíjaký sportovec.
Prostě se na cyklisty zase nemyslelo. Nemyslí se na ně tady, na Libeňáku, Štvanické lávce ani na Výtoni. Cíleně se vytváří takové podmínky, že cyklistům nadávají pěší i motoristi. Tato diskuze je toho důkazem. Proč není u každé stavby, natož takto exponované, požadavek na obousměrnou oddělenou cyklostezku? Proč nebyly vyprojektovány rampy z mostu dolů na cyklostezku A1? Praha cyklisty očividně nechce.
Ano je to tak, nechce se to moc řešit, prakticky se dají na chodníky a sem tam namalují přerušované cyklopruhy
A nebyla by tam zbytečná? Tolik chodců, ano cyklistů tam nebude, viz Barandak.
Nebyla, když vytvoříte vhodné podmínky, tak zlepšíte atraktivitu. Pokud pojedu po A1 od jihu na sever do centra, tak budu přemýšlet, přes který most přejedu, kde jsou ideální podmínky. Existuje i mapa pro cyklisty, která ukazuje, kde jsou pro cyklisty stresová místa, kterým se vyhnout. Takových míst je po Praze i na nejvíc exponovaných cyklostezkách spousty a léta s tím nikdo nic nedělá – např. úsek A1 mezi Trojským mostem a Stromovkou, kde to vyloženě bije do očí.
Zkuste si někdy ten Baranďák na kole nebo pěšky přejít a uvidíte, proč tam moc chodců ani cyklistů není.
O vytíženost nového mostu cyklisty a chodci bych se rozhodně nebál, cyklotrasy kolem Vltavy jsou v rámci Prahy přirozeně nejvytíženější.
Tak to já na tom Barrandově mostě potkávám těch cyklistů docela dost. Asi i víc, než chodců…
Ano, je to důsledek toho, že téměř všechny ostatní mosty po proudu jsou pro cyklisty mnohem horší. Navíc na Barranďák jsou alespoň z obou cyklostezek kolem Vltavy použitelné rampy, které nikdo v případě Dvoreckého mostu nenavrhl.
No, vzhledem k tomu, že je to přímé spojení k plaveckému stadionu, u nějž zároveň široko daleko nebude MHD zastavovat, nýbrž jen přibrzdí kvůli křižovatce navíc, a k tomu bude mimo špičky možná leckdy rychlejší od Zeleného pruhu do Hlubočep „přestoupit“ pochodem Dvorce – Lihovar, než čekat na další spoj k popojetí o jednu zastávku, o vytížení se nebojím. Nebudou to možná davy (i když autem to půjde zatím nadále jen oklikou), ale zájem asi bude.
Na motoristy se také nemyslelo. Nemůžete si nárokovat všechno.
Já si nic nenárokuju. Auta na Dvoreckém mostě by mi v zásadě nevadila… Vadí mi, že není standardem u takto exponovaných staveb budování obousměrných oddělených cyklostezek a hlavně logické propojení mezi nimi. Vypadá to, že i v takových Klecanech vznikne do Roztok velkorysá lávka pro pěší a cyklisty. Zkuste se podívat do Vídně nebo teď i do Bratislavy, co všechno si cyklisti nárokují v centrech. V mém okolí dojíždí do práce v Praze dost lidí vzdálenosti okolo 30 km jedním směrem. Každý takový dojíždějící nechává auto doma a uvolňuje vám místo. Bohužel těch adrenalinových situací už každý z nich zažil… Číst vice »
Klecanská lávka nebude (asi) mít s auty problém protože tam kvůli nosnosti nebudou smět (s vyjímkou izs), což je u lávky celkem logické… že by tam nebyly konflikty mezi pěšími a cyklisty tak o tom vcelku pochybuju, pokud se neudělá nějaké zásadnější opatření než jen barvy na asfaltě…
Podívejte se prosím na Cyklomost svobody mezi Slovenskem a Rakouskem, který byl postaven v roce 2012. V Praze je něco takového k neuvěření i po více než deseti letech.
Hm, tak bylo by to až neuvěřitelné kdyby byl přes Dunaj, přes Moravu to už tak šokující není… OK fajn. V Praze pak skutečně není možné že by byl mezi dvěma státy…
Podívejte se na nově postavený Starý most v Bratislavě. Široký chodník a vedle něj cyklostezka. Prostě Praha cyklisty nechce. Lidi jako vy je očividně taky nenávidí.
Ojé, nenávidí… ANO nenávidím, ty kteří projedou okolo mne 20-30 po chodníku (zcela normálním bez jakéhokoliv dodatku). K těm ostatním mám respekt, protože dělají pro situaci ve městě obvykle dobrou službu…
Třenice jsou obvyklé, takový uý je život, ale infrastruktura by jim měla předcházet ne je jako tuto přivolávat.
Na ty se myslelo, ale Praha 4 řekla ne. Že prý by pak Jeremenkovou jezdilo moc aut… Takže si stěžujte tam…
Paradoxně předtím právě kvůli nim došlo k odsunu od Dvorců, aby to neměla přímo. Ovšem, většina argumentů proti autům (zhoršení ovzduší, vykácení alejí k zachování kapacity pro auta včetně parkování) měla posloužit hlavně proti tramvaji (obava z více hluku, „nepotřebnost“ pro lidi s auty). Pak vadilo částečně vedení přes Žluté lázně, které tomu nahrálo (přičemž most čistě pro auta dosud v té trase plánovaný nevadí). Psalo se i něco o přílišném sklonu a nutnosti přizvednout křižovatku Dvorce, to ale při vedení k řece kolmo proti vyústění Křížové; vedení do současného místa u Lihovaru, jímž by se dostal zhruba na délku… Číst vice »
Na motoristy se myslelo už v osmdesátkách a mají hned vedle Barranďák. A plno návazných komunikací, kam nikdo jiný nesmí.
Kde v okolí dvoreckého mostu je komunikace, kam nesmí nikdo jiný než auta?
Návazných komunikací z Barranďáku.
O dvoreckém mostě jsem nepsal, takže nechápu, jak jste na něj přišel.
budiš. ale jestli mě nějaký koleběžkár okřikne tak ho z tý koloběžky sundám 🙂
A jinak úplně v pořádku?
No tak hlavně motoběžkáři. Ti by ale měli jezdit s auty, čili po Barrandovském mostě. 🙂 V pořádku není si vynucovat průjezd po chodníku – a to ani u bezmotorových kol a koloběžek. Pokud slušně požádá, rád jej nechám předjet. A předpokládám, že i předřečník. 🙂
Co chtějí vyhodnotit? Že to bude další třecí plocha mezi pěšími a cyklisty? Ani jako chodec, ani jako příležitostný cyklista to nechápu. Jak není cyklopruh řádně označen, nejlépe jinou barvou, tak je ignorován. Smíšený režim je zlo. Když jdete po lávce HolKa tak se jenom ohlížíte, kdo Vám vpadne do zad a jako kolař žasnu, jak lidi kašlou na okolí.
Naprostou idiocií na společných stezkách jsou piktogramy, které chodce nabádají, aby chodili vpravo. Já na nich vždy chodím vlevo a úřednickou idiocii ignoruju. Pokud někdo remcal, tak mu sdělím, že myslící tvor chodí všude, kde se jezdí, chodí zásadně vlevo. Zkuste to také.
Umístění piktogramů směřujících chodce na pravý okraj je v souladu s TP179 a tudíž legislativně v pořádku.
Na jinou debatu zase ale je, že dle zákona o pozemních komunikacích je stezka pro chodce a cyklisty pozemní komunikace IV. třídy, kde by chodec dle zvyklostí měl jít spíš vlevo.
Dle zákona:
(3) Kde není chodník nebo je-li neschůdný, chodí se po levé krajnici, a kde není krajnice nebo
je-li neschůdná, chodí se co nejblíže při levém okraji vozovky. Chodci smějí jít po krajnici
nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe. Při snížené viditelnosti, zvýšeném provozu
na pozemních komunikacích nebo v nebezpečných a nepřehledných úsecích smějí jít chodci
pouze za sebou.
(4) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce
a cyklisty“, nesmí chodec ohrozit cyklistu jedoucího po stezce.
Hm, ale to je ve vozovce, kvůli vzájemnému očnímu kontaktu. U chodníku na ulici bych to viděl spíše na řazení nejrychlejších od prostředka – tranzit (včetně tramvaje – i když ta má zastávky, ale mnohem méně často odbočuje), obsluha (výstup směr chodník), cyklisté v pásu mezi auty a chodci, a u domů chodci. Ti jediní také – v ideálním případě – v dané půli uličního profilu obousměrně.
Takže vy jste ten, kdo vždycky otravuje na špatný straně cyklostezky?
Pro cyklisty je lepší, když jdete vpravo, zvlášť na vytížených úsecích. Protože kdykoliv jede někdo proti a není možné vás objet, tak se za vámi dá aspoň chvilku pomalu jet a počkat, až bude prostor pro předjetí. Když jdete proti mě, tak nakonec často musí obě zastavit.
Ovšem na druhé straně to odporuje snaze o zachování vlastního zdraví/života, protože nebezpečí které jede nejblíže k mojí trase bych docela rád viděl „do očí“ ono to uspořádání na silnici nevzniklo jen tak pro nic za nic…
Asi kdyby byla dodržována ta „maximální opatrnost“ tak by to nebyl takový problém.
Sám se na společné stezce pohybuji sice často (mám to hned za rohem) ale jen kousek, a bývala tradičně „pruhovaná“ tak že část chodců byla „u domu“ (resp. u plotu předzahrádky) takže podvědomě chodím vpravo (v naprosté většině případů sám) takže nebývá problém, ale ta myšlenka má rozhodně něco do sebe…
Víte, cyklisté by rádi, aby je automiobily předjížděly s odstupem 1,5 m, ale sami kolo chodců jezdíte bezohledně velmi těsně. Já jsem už starý muž, trpím poruchami rovnováhy a vysokým tlakem. Občas prostě ze svého směru vybočím i o půl metru při jednom kroku a už dvakrát o mě vám podobný chytrolín zezadu zavadil. A když nezavadí, tak se leknu a to je pro mé zdraví velmi škodlivé. Nepřekvapivě jsou ti nejbezohlednější cyklisté také nejagresivnější a v mém věku už opravdu nejsem zvědav na to, aby na mě nějaký dobytek sprostě řval nebo mě dokonce fyzicky napadal. Jako chodec nemám žádnou… Číst vice »
A to se řeší teď? Dopravní režim měl být už v žádosti o stavební povolení!
Na vizualizaci neupravili „Barandov“ ?
Je dost smutný, že jakožto chodec tam nebudu mít zcela bezpečný prostor, kde mohu prostě jen volně jít, aniž bych musel být vystaven omezování a ohrožování od hulvátských cyklistů a elektro-koloběžkářů.
Větře, že kdyby byla jedna strana jen pro chodce a druhá jen pro cyklisty, tak stejně budou obě skupiny na obou stranách a v lepším případě by docházelo jen ke konfliktům, v horším by tam někdo někoho trefil. Takto se snad obě skupiny budou držet alepsoň ve svém pruhu.
No zcela pomíjíte možnost která je zobrazena na vizualizaci, chodníky po obou stranách a k tomu dánské pásy vždy ve směru jízdy.
Ani lidi jdoucí pěšky, ani lidi na kole tam svůj pruh mít nebudou, celý chodník bude smíšený.
A nemuzou proste jezdit po tram telese? Za me nej reseni.
Kdyby měli minimální povolenou rychlost 40 km/h tak možná.
A brzdit tramvaj???
Navíc, zkusil jste někdy vjet mezi koleje tramvaje? A nepřeletěl jste přes řidítka..? Nájezd do takového pruhu by byla slušná past na držkopády.
Filler, automat. To škodí cyklistům i všem ostatním. Furt se snaží poštívat lidí proto sobě. Cyklo magistrály nesmějí být smíšené.
A myslíte jako, že Auto-mat či Vratislav Filler jako můžou za to, že ten most nakonec není dost široký?
Tak to je ovšem totální fail, „okrajové pásy“ (tam kde se pohybují chodci i cyklisté) potřebují nosnost nula nula prd, takže je úžasné že máme hezký most ALE je poněkud naprd pokud neumožňuje oddělit od sebe chodce a cyklisty… 🙁 🙁
Strašná hovadina, co se objevuje čím dál tím častěji. Když jedu na kole po městě , chci se rychle dostat z bodu A do bodu B. A ne kličkovat mezi množstvím pěších, kde má půlka nasazená sluchátka a ani nevnímá okolí, natož nějaký zvonek na kole.
Tak pokud je trať pojezdová,tak se dá na tom kole přejet kdekoli (dal nez 50m od prechodu) z jedné strany na druhou a nemusí se čekat na přechodu…
Jo, cyklisti jsou třeba na HolKa či trojský lávce úplný požehnání. Třeba se v Praze naučí ty oddělený cyklostezky další desetiletí/století
Přitom by správně stačilo, kdyby chodili po svoji půlce…
Souhlasím s tím že ani já nemám radost když se na chodníku musím neustále rozhlížet odkud mi kdo „vletí“ do zad… města by měla ROZHODNĚ umožňovat bezpečnou chůzi.
„Most bude kromě tramvají sloužit už jen chodcům a cyklistům.
Tramvajová trať bude pojezdová, automobily na ní však jezdit nebudou.
Vjezd bude umožněn jen autobusům MHD a záchranářům.“
Tak co z toho? Tři věty a každá obsahuje jiné informace. Chápu, že je neděle, svátek, možná nějaká ta kocovina, možná to bylo psáno v sobotu někde v hospodě 😀
A teď z toho zkuste vyčíst, jak to bude s mopedy, elektrickými skútry nebo motorkami. 😀
Jediné co je pro mě jako pro cyklistu důležité je abych jel od vyšehradského tunelu a přejel přes most a bez překonávání žádného přechodu nebo silnice jsem sjel dolů na cyklostezku směrem na Radotín, tak doufám že to tak bude a ne že budu muset někam na semafory a na přechody
Jediné, co je pro mě jako pro chodce důležité, je abych mohl bezpečně chodit po cestách a chodnících, kde mě nikdo neohrožuje. Počkat minutu na přechodu na zelenou není pro mě nejmenší problém.
Já toho po Praze najezdím docela dost a nemám pocit, že bych chodce nějak ohrožoval a to občas potřebuji projet i přes Staromák nebo Václavák. Ale speciálně na smíšených stezkách pro chodce a cyklisty je dobrým předpokladem pro to, aby se tyto dvě skupiny neohrožovali také to, že se chodci chovají nějak racionálně a předvídatelně. Tzn. že jdou po kraji (po kterém, to je někdy otázka, viz i diskuze zde), mně by to bylo i celkem jedno, ale hlavně ne uprostřed (pak ať se nediví, že cyklisté je míjejí někdy dost natěsno). Také je dobré nechodit třeba v pětistupech a… Číst vice »
No, tady je primární problém to smíšení v úsecích k tomu ne úplně vhodných, kdy se stezka pro kola udělá z chodníku, protože tam kola nepřekážejí autům, atp. Pokud je šířka stezky dostatečná, nemám problém jít/jet (a vyhýbat se) v prostoru vymezeném.
Přes Strakonickou budete muset po přechodu. A nebo to vzít přes Zlíchov a pak podjezdem podle Dalejského potoka.
Tak ať je tam ale značka omezující rychlost cyklistů na 10 km/h. Hodně cyklistů jezdí jak dobytek a tady bude velký provoz chodců.
Na druhé straně je zase dost chodců, kteří využívají celou šířku stezky aniž by jim docházelo, že se zde může vyskytovat i někdo, kdo je potřebuje objet. Společný provoz chodců a cyklistů v jednom prostoru prostě vyžaduje ohleduplnost z obou stran.
Spíš větší erudici. Chodci často neví, jaké jsou jejich povinnosti
To by mohlo souviset s tím že chodcem se stává aspoň občas každý, zkoušky se na to nedělají a o chodecký průkaz nemůžete přijít…
Osvěta je fajn věc ale mívá desetiletí či dvě „zpoždění“, obzvláště u novinek jako společná stezka pro pěší a cyklisty… Ostatně nebylo by to poprvé co se „novinka“ zrušila dřív než se stačila pořádně zažít (viz třeba denní svícení anebo třeba změny v pozici záchranářské „uličky“).
Tak dle vizualizace bych předpokládal, že tam bude namalovaný cyklookruh, do kterého ti inteligentnější chodci nebudou vstupovat. Stejně tak samozřejmě by bylo fajn, kdyby ho cyklisté neopouštěli.
Ze skušenosti cyklisty vídám, že pro některé chodce je existence a význam cyklopruhu občas neznámá. Jsem rád, když je pruh pro kola vyhrazen a nemám potřebu ho opouštět, prokud se zpravidla nevyhýbám chodcům.
Na druhou stranu mi nedělá problém společný pruh (pěší a cyklo), prostě se nedá jet rychle.
Výbornej je vyhraženej pruh u Husákova ticha. Tam se promenádují chodci naprosto běžně.
Článek je právě o tom, že to jako na té vizualizaci nebude…
To je klasická Praha, udělaj se vizualizace jak tam budou mít cyklisté svůj pás jak to bývá ve městech na západě, když už most stojí tak se zase najednou zjistí, že mixovat chodce s cyklisty je lepší nápad. V Praze opravdu cyklodopravě nikdo nerozumí, ať už je na radnici kdokoli
Tak ten pás tam doufám bude i tak. Tady šlo o to, že by pro cyklisty a chodce byla vždy jedna celá strana.