Na Dvoreckém mostě budou nakonec cyklisté v jednom pruhu s chodci, rozhodla komise
Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP

Po vyhodnocení zkušeností bude možné režim upravit.
Po vyhodnocení zkušeností bude možné režim upravit.
Prostě se na cyklisty zase nemyslelo. Nemyslí se na ně tady, na Libeňáku, Štvanické lávce ani na Výtoni. Cíleně se vytváří takové podmínky, že cyklistům nadávají pěší i motoristi. Tato diskuze je toho důkazem. Proč není u každé stavby, natož takto exponované, požadavek na obousměrnou oddělenou cyklostezku? Proč nebyly vyprojektovány rampy z mostu dolů na cyklostezku A1? Praha cyklisty očividně nechce.
Co chtějí vyhodnotit? Že to bude další třecí plocha mezi pěšími a cyklisty? Ani jako chodec, ani jako příležitostný cyklista to nechápu. Jak není cyklopruh řádně označen, nejlépe jinou barvou, tak je ignorován. Smíšený režim je zlo. Když jdete po lávce HolKa tak se jenom ohlížíte, kdo Vám vpadne do zad a jako kolař žasnu, jak lidi kašlou na okolí.
Na vizualizaci neupravili „Barandov“ ?
Je dost smutný, že jakožto chodec tam nebudu mít zcela bezpečný prostor, kde mohu prostě jen volně jít, aniž bych musel být vystaven omezování a ohrožování od hulvátských cyklistů a elektro-koloběžkářů.
Větře, že kdyby byla jedna strana jen pro chodce a druhá jen pro cyklisty, tak stejně budou obě skupiny na obou stranách a v lepším případě by docházelo jen ke konfliktům, v horším by tam někdo někoho trefil. Takto se snad obě skupiny budou držet alepsoň ve svém pruhu.
No zcela pomíjíte možnost která je zobrazena na vizualizaci, chodníky po obou stranách a k tomu dánské pásy vždy ve směru jízdy.
A nemuzou proste jezdit po tram telese? Za me nej reseni.
Kdyby měli minimální povolenou rychlost 40 km/h tak možná.
Strašná hovadina, co se objevuje čím dál tím častěji. Když jedu na kole po městě , chci se rychle dostat z bodu A do bodu B. A ne kličkovat mezi množstvím pěších, kde má půlka nasazená sluchátka a ani nevnímá okolí, natož nějaký zvonek na kole.
Tak pokud je trať pojezdová,tak se dá na tom kole přejet kdekoli (dal nez 50m od prechodu) z jedné strany na druhou a nemusí se čekat na přechodu…
Jo, cyklisti jsou třeba na HolKa či trojský lávce úplný požehnání. Třeba se v Praze naučí ty oddělený cyklostezky další desetiletí/století
Přitom by správně stačilo, kdyby chodili po svoji půlce…
Jediné co je pro mě jako pro cyklistu důležité je abych jel od vyšehradského tunelu a přejel přes most a bez překonávání žádného přechodu nebo silnice jsem sjel dolů na cyklostezku směrem na Radotín, tak doufám že to tak bude a ne že budu muset někam na semafory a na přechody
Jediné, co je pro mě jako pro chodce důležité, je abych mohl bezpečně chodit po cestách a chodnících, kde mě nikdo neohrožuje. Počkat minutu na přechodu na zelenou není pro mě nejmenší problém.
Tak ať je tam ale značka omezující rychlost cyklistů na 10 km/h. Hodně cyklistů jezdí jak dobytek a tady bude velký provoz chodců.
Na druhé straně je zase dost chodců, kteří využívají celou šířku stezky aniž by jim docházelo, že se zde může vyskytovat i někdo, kdo je potřebuje objet. Společný provoz chodců a cyklistů v jednom prostoru prostě vyžaduje ohleduplnost z obou stran.
Spíš větší erudici. Chodci často neví, jaké jsou jejich povinnosti
Tak dle vizualizace bych předpokládal, že tam bude namalovaný cyklookruh, do kterého ti inteligentnější chodci nebudou vstupovat. Stejně tak samozřejmě by bylo fajn, kdyby ho cyklisté neopouštěli.
Ze skušenosti cyklisty vídám, že pro některé chodce je existence a význam cyklopruhu občas neznámá. Jsem rád, když je pruh pro kola vyhrazen a nemám potřebu ho opouštět, prokud se zpravidla nevyhýbám chodcům.
Na druhou stranu mi nedělá problém společný pruh (pěší a cyklo), prostě se nedá jet rychle.
To je klasická Praha, udělaj se vizualizace jak tam budou mít cyklisté svůj pás jak to bývá ve městech na západě, když už most stojí tak se zase najednou zjistí, že mixovat chodce s cyklisty je lepší nápad. V Praze opravdu cyklodopravě nikdo nerozumí, ať už je na radnici kdokoli
Tak ten pás tam doufám bude i tak. Tady šlo o to, že by pro cyklisty a chodce byla vždy jedna celá strana.