Na důležitém příjezdu do Prahy vznikne další buspruh. Starostové se dohodli na preferenci MHD
Linka 356 z Horoměřic se posílí. Foto: PID

Městská část Praha 6 vyjednává s Ropidem o nové expresní autobusové lince objíždějící ucpanou oblast přes Suchdol.
Já to trochu popíchnu: jestli si snad někdo bláhově myslí, že autobusová linka v trase Horoměřice – Výhledy – Podbaba – ??? („Kulaťák?“) bude „expresní“, tak ta expresnost bude spočívat jen v nezastavování v některých (?) zastávkách v oblasti Výhled a Podbaby – jinak bude jen „expresně“ poskakovat po Kamýché ulici minimálně od okraje Výhled až za konec Budovce a pak zase znovu před úzkým nadjezdem přes železnici, a pokud někdo nestihne v Podbabě u Kauflandu přestoupit na tramvaj (domnívám se, že tam ten autobus snad zastavovat bude), tak bude opět „expresně“ poskakovat ještě více či méně dlouhý kus před… Číst vice »
Já bych celou Prahu 6 oplotil a běda jak vystrčíte nos z tý šestky
Každý kdo musí být každý den za volantem osobního auta, tak vidí a ví; co zahlcuje Prahu je tranzit (hlavně kamiony) a dojíždění že středočeského kraje. Pražáci bydlící v Praze to jenom odnášejí.
A ti Pražáci bydlící v Praze jezdí všichni MHD? Ti to potom to ale nemohou vědět… takže taky jedou osobním autem denně. A tedy také tvoří zácpu.
Jezdí jich MHD daleko větší část. Ale bohužel jim ta MHD taky trčí v zácpách aut…
Úplně stačí jet po Praze v páteční ranní špičce, kde se naplno projevuje, že půlka lidí přijíždějících do Prahy si prodloužila víkend. Naplno to odhaluje, že běžný vnitroměstský provoz by byl v Praze v klidu. Jen by se sem každý den nesměly cpát statisíce lidí, kteří přeci musí bydlet v klidu a zeleni za Prahou a jenom nás sem každý den jezdí oblažovat svými zplodinami.
Pracuji v Dejvicích u zubního lékaře, kde jsme všichni z okolí Prahy 6, tam máme zůstat doma a skočíte se na pohotovost ?
Tak jim zakažte v Praze pracovat.
Zjevně čím dál víc. Loni byla MHD realizována miliarda jízd.
Všichni ne. Ale méně než 20 %.
Myslíte tu statistiku, podle které chodí tolik lidí do práce pěšky?
A jste zase u toho, co je sice dávno známé, ale co velká vetšina laiků neumí a velká většina odborníků nechce pochopit: tahat až na okraj Prahy trantit jen kvůli tomu, že chybí skutečný vnější okruh dále od Prahy a kvalitní další tangenciální silnice, je relikt bolševického šetření, ať to stojí, co to stojí, ale současná společnost v tom nesmyslu setrvává dál a buduje pro ten tranzit stále jen okruh na hranicích Prahy v poloze, která nevyhoví optimálně ani tomu tranzitu, ani Pražanům, a navíc tím tranzitem zbytečně vyčerpává kapacitu přípražských úseků dálnic, které by měly naopak sloužit IAD z… Číst vice »
Já jsem teda pražák ale až pojedete někam na výlet, doufám, že vás nikam nepustí, protože by na to dopláceli ti mimo Prahu
Iveta bydlí ve Stodůlkách a do zaměstnání dojíždí na Smíchov. Před letními prázdninami to autem zvládala za čtvrt hodiny. „Teď mi to kolem osmé ráno trvá tři čtvrtě hodiny.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-provoz-je-na-hrane-nebo-spis-za-ni-praha-podle-dopravnich-expertu-kolabuje-264736
A proč nejezdí ze Stodůkel na Smíchov metrem?
to se zeptejte jí, já ten článek nepsal
Vyhrazené pruhy jsou apriorní segregace. Porušují starověké pravidlo: kdo dřív přijde, ten dřív mele. Není to tak, že vždy v autobuse jede víc lidí než v autech. Jindy je bus pruh prázdný a v autech jede víc lidí. Pak vyhrazený pruh zmenšuje kapacitu silnice. Používat by se to mělo výjimečně, pokud vůbec.
Lepší řešení je odstraňovat úzká hrdla. To znamená zmenšení počtu pruhů kvůli přechodům nebo těm vyhrazeným pruhům, byť na krátkém úseku. A zkapacitnění křižovatek doplněním dalších pruhů.
No výborně. Tak zrušíme semafory a přednosti na křižovatkách. Starověké pravidlo to vyřeší.
4 side stop má své výhody. 😀
Ještě bych upozornil na další starověké pravidlo. Vítězí ta armáda, co má meče z materiálu, co v intenzivní bitvě vydrží déle než se ohnou, např. přes půl hodiny.
Ráčil si pan Pištora povšimnouti, že civilisace nenacházíceje se ve starověku, nýbrž v novověku ?
Jenže to město jaksi není nafukovací, aby se všude přídávaly pruhy a další pruh.
Bus pruh můžeš použít !
Pokud je ve tvém pruhu kolona,tak můžeš využít bus pruh pro předjetí kolony..
A jinak oni chtějí a musí postupně likvidovat silniční osobní dopravu.
Zavázali ke snížení emisí!
Ale,že je způsobují je jim jedno.
Vaše ÚZKÁ HRDLA PŘECHODY , blahopřeji, tak to je nová floskule od lidí typu “ kdo dřív přijde ten dřív mele “ . Jen bych vás upozornil na slovo PŘIJDE které jste použil …
To, že na Dlouhé míli dávno není P+R parkovací dům pro 3 tisíce aut a stanice metra nebo vlaku, je jedno z největších selhání v rozvoji Prahy. Nebýt té zvrácenosti s ohnutím metra do Motola, mohlo to být hotové už před 10 lety.
A když denně do Prahy přijede přes 100 000 aut, jaký význam má parkovací dům s 3 000 místy?
Na Čerňáku je těch míst tisíc a je to asi jediná dopravní stavba v Praze, která kapacitně dostačuje poptávce. Ze severozápadu jsou mnohem horší návazné komunikace do centra oproti tomu Čerňáku, takže předpokládám, že by se tam těch míst uživilo víc.
A kolik set těch miliardových parkovacích domů se chystáte postavit?
Já, stejně jako každý občan, odevzdávám každý měsíc 45 % výplaty a k tomu 21 % z ceny každého nákupu a přes 50 % z ceny benzínu, abych tyhle věci nemusel řešit já, ale mnou volení zástupci.
To trochu přeháníš občane, velkou část toho odvádíš do sociálního důchodového systému a další nepodstatnou část na zdravotní pojištění, ale co si nezapřehánět že
Do Prahy přijíždí všichni po jedné silnici po jednom ?
Tři tisíce míst jsou v záchytné síti parkovišt velká pomoc.
A ta pomoc je úplně zadarmo, žejo. Jenom tam pak ještě protáhnout to metro pro 3 tisíce lidí.
Na Dlouhou Míli už nikdy nikdo žádné metro neprotáhne, takže stavět tam parkovací dům dřív než bude končit stavba rychlodráhy na letiště je k ničemu – ten parkovací dům by musel být buď někde u nádraží Praha-Veleslavín, nebo třeba v Hostivici (se sjezdem od D6). Obrovskou chybou je, že na metru „A“ nebyla (zjevně v rámci úspor = podobně jako v Troji) zřízena stanice Vypich – přitom tam na ni bylo dobře „zaděláno“, protože právě tam vznikl stavební přístup potřebný pro vlastní výstavbu metra, který byl poři dokončování stavby zrušen. Rychlá autobusová linka z Horoměřic do Dejvic přes Suchdol (Výhledy)… Číst vice »
To je tak, když S3 omezují hlavní průjezdní trasy…lidí kteří chtějí nebo potřebují prostě budou jezdit autem a je jasný, že si budou hledat nejrychlejší trasu a tím pádem se budou hrozně ucpávat i cestičky a obslužné komunikace v bytové zástavbě. Ať se to politikům líbí nebo ne..co tak najít nějaký rozumný kompromis bez jen pořád zakazovat a dělat omezení??
Jaký rozumný kompromis by měl být v tomto případě, pokud se někteří toho auta nemohou vzdát?
Toto JE ten kompromis.
Nekompromisní by byla ta světelná závora a brutální regulace vjezdu.
Na tenhle problém se zadělalo v 90. létech s „demokracií“, kdy v každé vesnici o pár číslech mohlo pár „pepíků“, rozuměj zastupitelů, změnit územní plány obcí tak, že se obrovské plochy zemědělské půdy staly stavebními parcelami, aniž kdokoliv dopředu řešil obsluhy území. Pro developerské společnosti to byl ráj, restituenti, mnohdy x-tí potomci původních sedláků s nulovým vztahem k půdě to rádi prodávali s vidinou koupě nového BMW či luxusní dovolené n Karibiku, no a ti „pepíci“, co hlasovali pro změny územních plánů jistě také nepřišli zkrátka. Vím to z vlastní zkušenosti, kdy za naší rodinou taky přišli taky takoví „obchodníci… Číst vice »
Tak tak a ti dami lide z obci blokuji jakekoli pokusy o verejnou dopravu predevsim kolejovou a tvrde haji sve zajmy pouzivat vyhradne IAD…
Pro pouhých pár stovek či nižších tisíců lidí za den se kolejová doprava nemůže nikdy vyplatit – jde-li o příměstské obce, je levnější postavit pořádná prakoviště (parkovací domy) u vhodných železničních stanic nebo u okrajových stanic metra a cestující (i v IAD) směrovat tam i za cenu nutnosti úpravy stávajících silnic. I v „severozápadním sektoru“ pořád ještě možnosti takových řešení existují a kapacitu i četnost vlaků ve špičce lze stále ještě posílit.
Když ono územní plánování je v hlavách těchto myslitelů rovno “sociálnímu inženýrství”. Stát přece nemá co kecat svobodnému občanovi, kde si postavit domeček – nebo developerskej projekt.
Teď se tihle zastánci anarchie strašně diví, že ta jejich absolutní svoboda tak nějak nefunguje. Ačkoli na to byli upozorňováni systematicky a opakovaně celejch 35 let, včetně řady případů ze západního zahraničí.
Né, oni jsou chytřejší a vy bolševickej vrah a terorista.
Tak, hezky umístěnku do pohraničí a hotovo
Vy budete taky jeden z nich.
Celosvětovým trendem je stěhování se do velkých měst a jejich okolí. Nikdo nechce bydlet někde na vesnici, kde není občanská vybavenost (obchod, hospoda, doktor, kulturní vyžití,…) a všude daleko. Do centra se všichni nevejdou, musí se stavět okolo. Přeměna části polí okolo velkých měst na stavební parcely, je nevyhnutelná. Právě pomalá přeměna na stavební pozemky je jeden z hlavních důvodů vysokých cen bydlení. Z Horoměřic je člověk za 10 minut na metru autobusem, pokud nejsou kolony. Řešením je prostě postavit co nejdelší buspruh, který se mimo jiné i hodí v případě rekonstrukce silnice.
Trendy, trendy… Kez by barak s rozumne velkym pozemkem (a sousedem v uctive vzdalenosti) byl k dispozici takrka za pul darma… Ono taky, co ve meste, zejo. Hospodam uz davno odzvonilo a obyvatelstvo pije budto lahvace, nebo domaci jede garaz vycep, nebo zije jakozezdrave a nepije vubec. Do kramu si clovek sjede cestou z prace. Kulturni vyziti coby barbar nepotrebuju, kolem baraku, na zahrade a v lese je vyziti azaz. Safra, jak oni to v tom Bavorsku delaji, ze jsou udoli poseta veskrze soliternimi usedlostmi, k nimz vede od silnice rozumne dlouha Privatweg… Patrne v dobe vystavby jeste neznali vsechny… Číst vice »
Jenže když bydlíte daleko od civilizace, tak i ta práce je daleko. Prostě trend je nebydlet v malých obcích, kde nic není a všechno je daleko. V Itálii se prodávají takové celé vesnice za jedno Euro. A co se týče Německa, tak stačí jet třeba do Žitavy a okolí a uvidíte poloprázdné město a hlavně důchodce. Mladí se stěhují do velkých měst.
Ráčil pán být v Bavořích i jinde než na tom venkově?
Tesat do kamene.
Nebude to mít náhodou nějaký vliv na krajinný ráz Šáreckého údolí? Chráněné území Přírodní park Šárka-Lysolaje, Přírodní Památka Jenerálka?
To se zatrhává nad čističkou, což? Ale včil sa ukažte jak měříte stejným metrem. Jestli to povolíte, jste u mne totální dno.
Těch vámi zmíněných chráněných fenoménů se to přímo netýká: jde jen o rozšíření silnice o „BUSpruh“ v Horoměšické ulici v části úseku od Jenerálky k Bořislavce a tam už zřejmě žádná ochrana nesahá – ale kousek přírody to samozřejmě odnese.
Nevím, co přesně bylo předmětem jednání s p. Boreckým, ale Středočeský kraj rozhodně není ten, kdo by bránil nástupu všemi dveřmi, tomu se naopak brání Praha.
Únik tržeb jde za Prahou?
No je to jejich problém, i když hradí jenom menší část cesty… A je to jejich problém že neumí odychtávat černé pasažéry na hranici Prahy – nástup předkem zdržuje víc po cestě do Prahy, ve směru z Prahy je to řešitelné včasným přistavením autobusu.
I v Praze lze ve výchozích zastávkách přistavovat autobusy pro nástup v dostatečném předstihu (a také se to tak většinou děje) – problém je v mezilehlých zastávkách na území Prahy.
Extrémním řešením je vrátit se ke stavu z dob bolševika, kdy příměstské linky ČSAD zastavovaly na území Prahy jen někde a minimálně, ale to asi nikdo nechce, protože z hlediska cestujících by to byl většinou velký krok zpět.
A ještě prosím povídku o tramvají do Horoměřic a terminálu Dlouhá Míle.. To se také hezky čte 😀
Tramvaj z Výhledů do Horoměřic je jediné skutečné řešení (Horoměřic).
Asi tak v roce 2047….
Z dlouhodobejšiho hlediska by lepší byl vlak. Jestli si někdo myslí, že Horoměřice nadále zůstanou dědinou uprostřed polí, tak to nezůstanou. Pokud se trend skutečně radikálně nezmění, tak zástavba mezi nimi a Lysolajemi dříve či později přijde.
A neni v plánu tam táhnout d0?
To pomůže dojížďce do Prahy?
Je úplně jedno, jak tomu budeme říkat, důležité ale je, aby vznikla dvoukolejná elektrifikovaná dráha, v rozumném dosahu sídel, s možností výstavby terminálů návazné dopravy. Železnice má dané nějaké minimální geometrické parametry (40 promile, 150 m poloměr oblouku), což v hustě obydlené a relativně lčnité krajině, o niž je řeč, může být svazující. Tramvajová dráha má volnější pravidla, což může být zrovna tady výhodou. A v plánku PID se to pak klidně může nazývat S-cosi a tvářit se jako příměstská železnice.
Jasně, problém je v tom, aby se pak nemotala ulicema Prahy a nebyla zbytečně pomalá. Proto bych s tím označením “tramvaj” byl opatrnej. I 60 km/h je prostě málo, jak se ukazuje na lokálkách a 80 km/h je na hraně, jak ukazuje metro na delších úsecích.
Stejně jako bych byl opatrnej s označením metro, protože aby to kapacitně nakrmilo metro, tak to jsme asi v roce 2100.
Na Strakonické od Chuchle buspruh výrazně zrychlil dopravu autobusem, tady taky pomůže. Tramvaj to je na dlouho.
Tam se ale bez větších stavebních zásahů vešel. Tady je to trochu jiná liga. Trochu hodně … bohužel.
Vy jste si těch stavebních zásahů tam jen nevšiml? Nebo snad vědomě cíleně lžete?
A jediné skutečně realistické zdůvodnění smyslu stavět na Výhedy TT, protože jinak jen pro Suchdol (ani Výhledy) tramvaj žádným přínosem nebude.
Nám ve Vokovicích slibují z radnice jednosměrný provoz v ulici Na Krutci již několik let. A stále nic !!!. Pokud panu Stárkovi vadí auta, tak předpokládám, že ÚMČ Praha 6 funguje již zcela bez aut. Dnes jsem mířil na Suchdol a dost řidičů jezdí mimo špičku bypassem, ačkoliv to radní pro dopravu Hrubeš zakázal. Vypadá to, že radní Hrubeš je dost lidem pro legraci. Pana Hrubeše jsem viděl na ČT a tam lidem opakovaně vyhrožoval restrikcí ze strany PČR , pokud pojedou vyhrazenými pruhy. Zatím jsem ovšem PČR v akci neviděl. Myslím, že vyhrožování do chování demokratického politika nepatří.
Lidé ten bypass nechápou, je to ptákpvina, kterou chce jen ten kkt.Hrubeš. Tak ho ignorují…
Tak nejlepší je bypass v sobotu a v neděli ,kdyz do něj podle nivych předpisů nemůžete . Pokud jrde kolona z Roztok ke kruhaku ,protože se jezdí jen na střídačku kvůli skalam,tak v tu dobu dáváte přednost roztokym ,zatímco vy od Suchdola cekate ,az projede deset aut . Do bypassu oficiálne nesmíte a začíná se vám tvořit zacpicka z kopce a na jejim konci čeká autobus . Velmi chytré !!!!
Naopak, lidé ten bypass chápou správně – nechápou jen, proč je (nově) nesmyslně vyhrazen jen autobusům, ačkoli předtím významně pomáhal plynulosti dopravy.
Zajímavé je, že tento bypasa je tak nutné vyhradit autobusům, ale udělat bypass na „Kulaťáku“ pro autobusy jedoucí do výstupních zastávek, aby se nemusely řadit do kruhového objezdu, je pro Hrubeše nekřekonatelný problém. Aha, on tam je ještě ten přechod zbytečně blízko kruhového objezdu, a protože jej Praha 6 za Boha nechce odsunout dál, tak to nejde – že, pane OMH …
Je otázkou, kdo je demokratický politik.
Pokud mohu říci svůj názor tak ten Hrubes je ze stejné partaje jako nejlepsi a nejslušnejsi starosta z Reporyj.
Takže uz na základě tohoto tuhke stranu NE!
Ulici na Krutci se přeci uz asi před dvěma let nejezdilo na zkoušku a dopadlo to tak ze na Borislavku to bylo ještě horší .
No já bydlím přímo Na Krutci a velmi mě překvapuje, že kritizujete pana radního Hrubeše. Předchozí politici pro realizaci záměru neudělali nic. Ale to je částečně vina magistrátu. Dohoda zněla, že Krutci můžeme zjednosměrnit až po rozšíření Horoměřické, ale tento projekt je v rukou magistrátu. Od společnosti Hrib se nám nepodařilo získat odpovědi na otázky, proč nebyla realizována. Hrubeš svolal v květnu do Vokovic veřejné shromáždění. Byl jste tam? Požádal o hlasování o zjednosměrnění Krutci a návrh byl téměř jednomyslně podpořen. Potřeboval ukázat, že má mandát. Ale stále potřebujeme Horoměřickou. Aby bylo jasno, nikdy jsem nevolil ODS, ale OMH je… Číst vice »
Není všechno zlato, co se třpytí: tu paseku, kterou nadělal teď v Podbabě u Kauflandu mu rozhodně odpustit nejde – předtím to tam jakž-takž fungovalo, ale zahlcovala se třída Jugoslávských partyzánů, teď to nefunguje, ale Jugoslávských partyzánů se zahlcuje dál, jed nelze navíc odbočit z Podbaby k benzinové pumpě a do Struh.
Ano v hospodě U kaštanu jsem byl a po chvíli odešel. Hrubeš se choval arogantně jako obvykle. Vzal si sebou vedoucí odboru dopravy Charvátovou, která mně jako občanovi Vokovic úmyslně rušila schůzky, Takže děkuji, pan Hrubeš, to opravdu ne
Souhlasím s vámi, že jeho veřejný styl může být arogantní. Ale docela brzy na schůzi se nějaký chlap postavil a začal mu křičet do obličeje. OMH si stál za svým. Někteří lidé by zvadli. Co se týče Charvátové, mám stejný názor jako vy. OMH je však povinna s ní mít pracovní vztah. Věřím, že ji tam chtěl, aby ve Vokovicích zakusila sílu citu. Z jakéhokoli důvodu odmítá zvažovat rozumné požadavky na Vokovice, zatímco na Hanspaulce je možné všechno. Teď alespoň ví, že nejste jen vy nebo já, kdo se zlobí.
Proč starosta Stárek hází zavádějícím číslem o tom, kolik přibylo aut v Praze (když jde o číslo na Prahu registrovaných, přitom se v mnoha případech stávají součástí firemních flotil třeba v Brně, retailoví zákazníci i v Praze jsou v menšině) a nevytasí se s počty nových registrací aut na lidi s bydlištěm Horoměřice, Přílepy, Kladensko, Slánsko… To by bylo překvapení a to by byla relevantní čísla do diskuze. Pak nutně musí přijít otázka, kde je rychlá železniční stopa do Kladna, vlakotramvaj do Horoměřic…
Na SSZ na křižovatce Evropská / Horoměřická samozřejmě nesahat, preference tramvají je správná.
Jasně, všecko logické důkladně zablokujeme a budeme trvat na nesmyslném třípruhu přes Šárku. Ten to vytrhne. Bože, to jsou mozky.
Přesně tak. 1/3 aut např. v Plzni má pražské RZ. Fleetové flotily, auta na operáky, rozvážkové služby atd. Určitě není v Praze počet aut totožný s počtem obyvatel vč. nemluvňat. Problém Evropské je mj. v naprosto nesmyslné poslední úpravě jednoho kritického místa, kde se trvale tvoří obrovské kolony směrem do centra. Zajímavé je, že protisměr s minimem nesmyslů a restrikcí většinou funguje bezproblémově.
No a v Praze parkuje spousta aut s „S“ v RZ. Tak co má být?
Toto číslo sice může být zavádějící, ale na faktu, že od roku 1990 došlo k více jak ztrojnásobení počtu najetých kilometrů automobily po Praze (viz TSK ročenka https://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2023-cz.pdf) to nic nemění
Tak když vám jde o relevantní čísla do diskuse, jistě z hlediska dopravy za počet obyvatel Prahy neberete 1,4 mil. těch, co bylo ochotno se k tomu přiznat staťáku, ale ty co v Praze opravdu jsou, že…? 😉
Dobře, počet za Prahu je dle vás zavádějící, vezmeme meziroční nárůst počtu aut v celé ČR: 244 282. Poměrově je to prakticky stejně jako za Prahu. V Praze vzrostl počet motorových vozidel o 3,49 %, v celé ČR je růst o 2,81 %.
Kde jsou ty železnice? No asi platíte málo na daních, když stát rozdává ročně o 300 mld víc, než vybere a stejně nejsou.