Na dopravní stavby má jít příští rok přes 150 miliard, jako letos. Stát si znovu půjčí
Stavba Velkého městského okruhu v Brně přes Tomkovo náměstí. Foto: Brno.eu
Oproti letošku si výrazně polepší Ředitelství silnic a dálnic, naopak do železnice půjde méně peněz.
To je částečně dobrá zpráva, jen kdyby za ty peníze stavěli ty nejpotřebnější dálnice. S chronicky přetíženou I/3 se zase nehne ani o píď, ale když jedu po moravských dálnicích, tak se tam skoro sám bojím. A jak koukám na mapu, mají tam s nimi spoustu plánů.
Pak že peníze nebyly…………… počtěte a udělejte si vlastní názor !
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-dotace-jsme-vyplytvali-na-lesni-cesty-proto-nemame-dalnice-rika-kala-236528
Poraďte mi, třeba za zmiňovaná přestavba uzlu Pardubice, tu už SŽ zaplatila, nebo jí teprve bude platit celou, nebo to hradí po částech?
Nějak to nechápu.
Většina dopravních staveb se platí měsíční fakturací.
Pak se nedivme, že jsou dopravní stavby těžce předražené…..firmy ví, že si můžou diktovat ceny.
hlavně na železnici, snížil bych to na polovinu 😉
Myslíte jít cestou, jakou šel Vít Bárta, když chtěl stavební firmy vyhladovět? Jako dobré řešení se to neukázalo.
Ono to ale ze střednědobého pohledu celkem fungovalo. Průšvih spočíval v tom, že se snažil zasahovat do soutěžených/zahájených staveb a především v zastavení přípravy projektů.
Taky bych radši, aby peníze co jsou na železnici šly radši na kvalitní jedničky, obchvaty obci a třeba i silnice druhé třídy a obchvaty tam.
Obchvaty jsou vyhozené peníze za nouzové dočasné řešení. Když by byla pořádná dálniční síť, tak spousta lidí by nejezdila po běžných silnicích a tím pádem ani přes města na nich.
Kdyba měla SŽ pravomocné SP na trať Brno-Přerov nebo jinou ucelenou novostavbu, s radostí bych jim dal peníze na úkor dálnic, ale ono tam skutečně není za co utrácet. Projektovat novostavby je pro ně zřejmě moc práce nebo je to nad jejich schopnosti, takže umí jen šmrdlat opravy nádraží a opravy kolejí. Bohužel..
Bohuzel se jim nedaří ani elektrifikace či zdvojkolejnění
jestli příští rok ( klidně i na jeho konci) na stránkách řsd klesne počet připravovaných km dálnic pod 400 tak budu zírat.
Liniových železničních staveb NULA. Stavme alespoň spojky, které by nestály mnoho a vyznamně by zkrátily jízdní doby – Vysokovská, Všejanská atd
Na Vsejanskou spojku asi nezbyde.
Nebot podnikajici firma Sprava zeleznic povazovala za prioritni utratit za nadrazacke baraky.
Napr ctvrt miliardy za nepotrebny barak Frantiskovy lazne.
Nebo ctvrt miliardy za 1. etapu Teplice, take spise nepotrebna. Na 2. a 3. etapu dosly penize, takze nevim nevim co bude s rozrekonstruovanym teplickym barakem
Radši je necháme spadnout. Nádražní domky jsou základ. Spíše nechápu proč na nějaké lokalkove domky nedá jako dodatečný zdroj elektriky solární panely. Ale to je furt projektování…
No jo, Axel a jeho slovní zásoba už se projevují. Ale jo, užijte si svou už několikátou chvíli slávy, dopadne to jako vždycky.
Nebo dokončit rozestavěnou semanínskou spojku pro přímou jízdu z Brna přímo na Zábřeh. Nebo hranickou spojku Valmez – Ostrava.
A Petrovická. Bez ní to trvá vlakem do Hradce déle než na kole. A stojí to víc než autem.
Výčet staveb:
ŘSD: Dlouhé liniové stavby na zelené louce Prostě nové kilometry.(+SSUD, odpočívky)
SŽ: Opravy již stojící infrastruktury. Opravy budov. A nové tratě raději počítat na metry.
Tak aspoň že na to MD začalo brát ohled a ŘSD dostalo na investice více než SŽ. V posledních dvou letech to bylo naopak a SŽ utrácela peníze na investice zejména na opravy železničních stanic, rekonstrukce stávajících tratí a další „investiční“ akce.
Hlavně na rekonstrukce již opraveného, viz za 3 roky a 4x rekonstruovaná stanice Poříčany a 2* Dětmarovice. Předělával se úsek (Kolín)Velim – Poříčany, ale stanice Pečky se nedělala, atd.
Jako že dálnice se neopravuji nebo co s tím chcete říct?
Že se utrácejí peníze jen aby se utratily. Poříčany se dělaly 3* úplně to samé. Jako kdybyste si doma 3* vyměnil během 3 let všechny okna a 2* střechu. (3* opravovány obě dvě zhlaví (výhybky), 2* dělán podchod a nástupiště.
Jenže česká železnice je v horším stavu než české silnice.
Tedy správným řešením není přesun miliard z železnice na silnici, ale vyhodit vedení SprZel a nahradit je někým podobě schopným, jako je nyní ŘSD.
Ale takovou podporu železnice od ministra za ODS holt nelze čekat..
Jakoze podpora, aby zeleznice z 19. stoleti se prehoupla do 21. stoleti, spociva v tom, ze by bylo propusteno 15 az 20 tisic nejvic zabrzdenych, zaslouzilych nadrazaku, kteri casto spusr funguji jako „zaba na prameni“ ?
Axeli lehni.
No já vám nevím, ale od Benešova na jih mi to jako oprava nepřijde. Ale ano, mohli bychom tvrdit, že již hotová D3 není nová, je to jenom oprava staré jedničky. 😇
To je snad jediný příklad, kdy se SŽ něco povedlo.
Sice i tam s křížkem po funuse přemýšlí,zda nelze zvýšit Vmax na nově postavených úsecích, vymýšlí blbosti typu „kdyby tam jezdilo pendolino které se tam nikdy nepodívá, tak pro ně umožníme..“, ale jo, jedna z hodně mála věcí, co se SprŽel povedlo.
ŘSD má podobných úspěchů řádově víc.
To je tak, když ředitel SŽ loni prohlásil, že peněz je dostatek a víc než očekávali …. A stejně žádné projekty, kromě rekonstrukce rekonstrukcí, nemají připravené.
Modreho zabradli na lokalkach pro par lidi neni nikdy dost. Hlavne, aby bylo zdvojene a dal se k tomu uvazat i par volu.
Je mi trochu proti srsti dát „to se mi líbí“. 🙂
„začnou práce například na modernizaci trati Plzeň – Domažlice – st. hranice“
Jestli je tohle tvrzení pravdivé, dojde k nevídanému jevu. SŽ bude posouvat zahájení realizace některé stavby opačným směrem.
Nebuďte naivní.
Nikde jsem neřekl, ze bych tomu věřil 🙂
Jde o 2. stavbu, která má už delší dobu předpoklad 2024. Posun to bude, ale směrem k tomu, že si mnichováky užijí výrazně víc výluk, protože 1. stavba až někdy příště.
V dnešní době se stavem rozpočtu se půjčovat? To tedy nevím, tak jedině na železnici, ale hnát to do silnic ničemu nepomůže. Ten mediální tlak na dálnice je ohromný.
Zeptejte se v jakékoliv výrobní firmě, jak významná je/by byla pro ní dostupnost dálnice.
A vy se zeptejte ve firmách, třeba v zemědělství, jak je prospěšný dovoz dotovaných potravin.
Po dálnici se přece rychleji vozí mléko do Německa, abychom z něj mohli nazpátek vozit sýr. To je ta nesmyslná přeprava místo abychom konzumovali místní zboží z místních surovin.
Řešení tohoto problém mají v rukách zejména spotřebitelé.
Ne plně.
Já třeba nechci kupovat výrobky od jistého spolupracovníka StB. Jenže třeba v Albertu a Bille pečivo a uzeniny od Agrofertu tvoří drtivou většinu nabídky. Sice se výrobky maskují za „Česká chuť“ či nějaký jiný korporátní nonsens název, ale stejně je tam psáno „výrobce: Kostelecké uzeniny“ apod.
Co jako spotřebitel můžu dělat? Pro každodenní nákup chodit výrazně dál, jen proto, že Babiš má někde skoro monopol?
Ze 100% se Babišovinám a „německému sýru z českého mléka“ vyhnout asi nedá, ale dá se to omezit. Chápu, že když někdo má v městečku Lidl a pak 20 km nic dalšího, má to s tím omezováním těžké, ale mám dojem, že většina nakupujících toto vůbec neřeší a pak jen nad Bleskem hudrají, že se do ČR vozí kvantum italských jablek (která si hodinu předtím koupili).
Samozřejmě, že nakupující to neřeší, když je jednak náročné zjistit, jestli je to z koncernu anebo není, ale suroviny se vozí z daleka. Kupující zajímá hlavně cena, takže je potřeba nějaká motivace, aby nebylo levnější kupovat ovoce z druhé strany zeměkoule než domácí produkci. To samé je u obalů. Když jsou lahve zálohované, tak to motivuje lidi je vracet do oběhu a ne třísknout s nima do nebližšího koše směsného odpadu. Je taky potřeba nacenit negativní externality. Není udržitelné, aby mě vyšlo levněji kupovat balení 100g sýra nebo salámu v plastové krabici než větší množství porcovaném na místě v tenké… Číst vice »
co je na tom neudrzitelneho?
vzdyt tyto externality jsou soucasti ceny. co byste tam chtel jeste zpoplatnovat?
Součástí ceny? Opravdu? Jak jste na to přišel?
a kde asi myslite, ze veci jako palivo, myto, silnicni dan apod jsou zapocteny?
snad ai nemyslite. ze nam je dotuji dopravci?
nikoli dopravci, ale stát, tedy vlastně daňový poplatník. obchvaty si, pokud vím, nehradí dopravci.
stat plati naftu pro nakladaky? coze? silnicni dan plati dopravcum stat? coze? myto plati za dopravce stat? coze?
Obchvat je nafta?
ja nevim.
vy jste napsal, ze naftu jim
plati stat.
nestacim se divit. co se tu jeste dozvime?
Petr David: „nikoli dopravci, ale stát, tedy vlastně daňový poplatník. OBCHVATY si, pokud vím, nehradí dopravci.“
Náročné zjistit, zda je to z holdingu? Agrofert – Naše společnosti. Minuta. A trocha fištronu zapamatovat si alespoň ty nejvýznamnější značky. Suroviny už samozřejmě spotřebitel nedohledá.
Jdu k regálu s třeba právě se šunkami. Logo Kosteleckých uzenin znám, neberu. Prázdný kastlík s LE&CO („neBabiš“), ok smůla. Pak privátní značka „česká chuť“ (či jak se to jmenuje v Albertu). Pokaždé může být odjinud, pokaždé musím vzít kus výrobku, otočit na druhou stranu, najít drobné písmo „vyrobeno v Babišově firmě ..“.
Občas používám i Appku BezHoldingu, ale zkrátka ten výběr ze strany prodejce je dost mizerný..
Uznávám, že zejména v uzeninách je ten výběr „bez Babiše“ omezený. Buď jsou to shity (Příbamská uzenina, Bivoj), nebo malovýrobci, kteří nejsou všude. Leco je fajn, ale je to jen šunka.
Za ty prachy se vyplatí jet za město do první vesnice a zeptat se tam někoho jestli neprodá pár jablek která mu stejně hnijí po zemi. Většinou to je „jo, vemte si kolik chcete, u nás to nikdo nechce“. Já to tak se sezónním zbožím dělám
Jako spotřebitel udělám to, že jezdím do Polska. Babiš ne Babiš, Fiala ne Fiala..
Tzv. anti inflační opatření.
… a proto se sejra delamv cechach.
boze muj… aspon ty blaboly nepiste verejne
V Čechách taky, ale díky dotacím prostě dochází ke zbytečným přepravám zboží po Evropě. Pokud o tom nevíte, tak ze sebe nedělejte ignoranta, ale použijte Google, najdete články jak 10 let staré tak relativně nové https://cnn.iprima.cz/prodame-nemcum-mleko-oni-nam-mlecne-vyrobky-kdo-za-to-muze-zemedelci-vini-vladu-113178
tak znovu. definujte zbytečnou dopravu.
pokud ji chcete zakazovat, musite ji definovat. a to nejde tim, ze pouzijete “dojmologii” typu “v novinach psali”.
Kde jste vyhrabal nějaké zakazování?
Jaké konkrétně dotace (od koho, komu, za co) vedou k tomu, že německá mlékárna vykupuje mléko za víc, než česká?
Nevím jak ve zpracovatelském průmyslu, ale zemědělské dotace se na západě vyplácejí vyšší. Zčásti přímo z EU, zčásti ze státních rozpočtů. To bohužel je pravda.
Ale moc bych nechtěl naskočit do toho závodu o co nejvyšší dotace pro zemědělce, význam takové plošné dotace je nulový.
Zemědělské dotace nezpochybňuju. Jde mi vyloženě o to tvrzení na téma vývoz mléka do Německa – dovoz výrobků zpět do ČR.
A ten zastavíme rozbombardováním dálnic, nebo co tím chcete říct? Jistě, můžeme jít severokorejskou cestou totální soběstačnosti a omezit přeshraniční obchod, ale to nevede ke kvalitnímu životu.
Máte-li potřebu prosazovat nějaká násilná řešení, tak do toho prosím netahejte moji osobu. Jediným spravedlivým řešením, které se plně osvědčilo a vyzkoušelo je pořádné zpoplatnění cesty, tedy razantně zvednout mýtné.
Co se týče kvality života, tak já si raději odpustím jablka a česnek ze Španělska, náš je lepší. Kvalitu života posuzuji podle životního prostředí, a ta kvalita života se pro mne nezlepšíla nárůstem kamionové dopravy. Smrťáky do kvality života nezapočítávám!
Kde a v jakém smyslu se „plně osvědčilo a vyzkoušelo… pořádné zpoplatnění cesty“?
Jablka a česnek ze Španělska (ani jiné produkty podobného ranku) taky nekupuju, lze bez nich dost dobře žít. Ale kvalitní dopravní infrastruktura – silniční i železniční – je „krevním řečištěm“ ekonomiky, bez pohybu lidí a zboží (to opravdu nejsou jen zbytné potraviny z dalekých zemí) se prosperující společnost nevytvoří.
Ve Švýcarsku. Tranzit je výrazně zpolatněný, jeho výtěžek jde do železniční infrastruktury.
Co je pro koho zbytné a co ne, bych nechal na spotřebiteli, ale ať si spotřebitel tu svoji touhu řádně zacvaká!
Jinak to vaše krevní řečiště odrovnalo (díky kombinaci dotací s levnou dopravou) řadu domácích producentů.
to nema nic spolecneho s levnou dopravou.
ale s tom, ze zemedelsky trh je pokroucen silenym systemem dotaci.
Jedno k druhému, levná doprava je pochopitelně zásadní.
Jak zapůsobí „výrazné zpoplatnění tranzitu“ na ceny, za něž nakupují tuzemští spotřebitelé „zboží z dovozu“?
Bez „krevního řečiště“ (ve Švýcarsku ho taky mají dost dobré, asi nechápou, že je to špatně, nicht wahr) by se nedostaly ničí výrobky k zákazníkům, takže by krachli i ti, kterým se dnes daří. Ostatně ani ti zákazníci by se nikam nedostali.
Ano, připlatit si za dopravu je logické.
co je to to “pripaceni za dopravu”?
dneska snad dopravu zbozi v jeho cene neplatime?
Vzhledem k tomu, co způsobuje doprava platíme směšně málo. v podstatě není patrný rozdíl v ceně výrobku který je přivezený z daleka a výrobku z místa. Zpoplatnění dopravy podle vzdálenosti vidím jako logický krok.
ale vzdyt doprava je zpoplatnena dle vzdalenosti.
co tam chcete vic zpoplatnovat?
porad tady neco vykladate o zpoplatnovani, ale porad jste nenapsal co vlastme chcete zpoplatnit
http://www.dopravnifederace.cz/temata/inspirace-v-zahranici
OK, zakážeme vyvážet pivo a dovážet banány.
Kdo tady píše o zákazech? Možná dokola vy.
vy a vam podobni chcou porad zakazovat.
vy ty texty po sobe ani nectete?
Jste si jistý, že reagujete na správném místě?
ano.
Tak sem můj příspěvek o mnou propagovaných zákazech. Šup!
Aha!
To je naopak prozíravé, všechno se dá dovážet.
ten medialni tlak na dalnice je zcela opravneny.
zeleznice nevyresi vse. neni spasitelna. nejde se spustredit jen na jedno – v “pér*eli” skoncite v obou dvou pripadech – podpora jen zeleznice i podpora jen silnice.
tady plati to same, co o praze – kdyby vsici, co ted jezdi autem, presli na vlaky, tak to neuvozite. i kdybyste se na hlavu stavel.
Nedejbože, kdyby železnice měla vozit to, co se vozí potrubím: Ve Zruči nad Sázavou stáčet pitnou vodu do cisteren a vozit do Prahy, aby kolejím nic nekonkurovalo.
Nebo vice versa, že by se všechno nacpalo do kapslí a tlačilo se to vzduchem – když mohla fungovat potrubní pošta v Praze, tak se dá jistě vybudovat i mezi vesnicemi na vysočině.
Nápověda: Jeden z těch tří systémů (koleje, cesta, potrubí) umožňuje chůzi pěšky – základní způsob pohybu zdravého suchozemce.
Chůzi pěšky umožňují nohy, ne cesta.
tady nejde je o to po čem budeme vozit, ale o zbytečnou dopravu.
a vy jste tom, kdo urcuje, co je z ytecna doprava?
jaka jsou prosim kriteria zbytecne dopravy?
Hlavní kritérium vidím ve zpoplatnění, které vezme v potaz externality.
Je pro někoho nezbytné zboží, které se tahá z daleka, ať si výrazně připlatí!
Externality? To je dost široký pojem. Kdo bude utvářet pravidla, kdo je bude kontrolovat? Co je zbytné a nezbytné zboží? Máme těch regulací málo? A to byste chtěl zavést na úrovni Evropy nebo jen ČR? Když totiž takto znevyhodnite ČR, tak není nic jednoduššího pro firmy, než to tady zabalit a jít o dům dál.
to bude urcovat prece on a jeho soukmenovci
Určitě i já, chodím také nakupovat.
a budete chodut nakupovat, az jidlo bude stat desetinasobek toho, co nyni – pokud vubec bude co kupovat?
nebo budete zebrat pod mostem?
uvedomujete si aspon trosku, jaky by byl nasledek toho, kdyby se kompletni naklady na vybudovani silnicni ci zeleznicni infrastruktury mely promitnout do myta ci do poplatku za uziti zeleznicni cesty?
Zaplatit si za dopravu považuji za naprostou samozřejmost. Budu nakupovat více zboží, které vyprodukuje domácí producent. Ostatní budu zvažovat.
Co je nezbytné zboží určí spotřebitel. On rozhodne, js estli si dopravu zaplatí, co je na tom složitého?
ale vzdyt to dela uz nyni.
co tam mate dal?
Pořád jedno jediné, zvednout mýtné, zpoplatnit podle vzdálenosti podle vzoru ze Švýcarska. Omastit tranzit. Netuším, co je na tom pro vás složitého.
ale vzdyt podle vzdalenosti se jiz myto plati.
mimochodem, mate bordel v pojmech. pokud nekdo poveze k nam treba jogurty z nemecka, tak se ho “poplatek za tranzit” tykat nebude. protoze nepujde o tranzit
vite vubec aspon trosku o cem tady vykladate? vite vubec, co je to tranzit? nebo jste si precetl, ze ve svycarsku maj myto cca 4x drazsi, nez u nas a z nejakeho nepochopitelneho duvodu to chcete aplikovat u nas?
Tak pro mne regulace kamionů není nepochopitelná, Kolony, hluk, mrtví na silnicích, nekonečné betonování. Toto jsou důvody, proč kamionovou dopravu omezit. Aby bylo jasno, nic nezakazovat! to zdůrazňuji, protože jsou tady diskutující, kteří rádi lžou.
Tak jen pozor, aby drahá doprava nesrazila vaz taky těm firmám, co odsud zboží vyvážejí a tím živí i své zaměstnance.
ale prosim vas … myslite, ze tohle je neco, com se tito teoretici zabyvaji? to vidi jen to jedno – auto je spatne. silnice je spatne. zakazat. mkey?
ptal jsem se na kriteria, ktera urcuji, co jento zbytecna doprava.
takze mate jeste jeden pokus. jak definujete znytecnou dopravu?
Taky by mě to zajímalo. Co třeba příklad. Jsem CZ výrobce ovocných džusů. Nakupuji vstupy – řekněme jablka. Ty jdou koupit jednak od lokálních pěstitelů, tak i z mnoha států Evropy. Když mi nabídne španělský dodavatel výhodnou cenu za jablka, tak přeprava jablek bude posuzována jako zbytečná, protože Španělsko je daleko a já můžu jablka koupit od lokálního dodavatele (byť mě budou stát třeba 3x více a výsledný produkt tam může být totálně nekonkurenceschopný)?
To, co jste právě popsal mají na triku pokřivené dotace. Tedy naprossto jiá záležitost, kterou doufám nebudeme rovnat levnou dopravou.
To je vtipné, vy tady poukazujete na pokřivené dotace. Přitom chcete pokřivit trh úplně stejně a to tím, že místo dotace určitý druh zboží/služby zatížíte daní. Ve vašem případě navrhujete „mýto“. Mě napadá spousta případů, proč by to nefungovalo. Vezměme si třeba řetězec IKEA a nábytek z něj. Ten se dělá po celé Evropě. Pokud si usmyslíte, že je nesmysl sem vozit skříně z Rumunska (protože je tady dokážeme vyrobit taky) a uvalíte na dopravu takového zboží zvýšené mýto pro dovoz do ČR, tak logicky tento výrobek v ČR bude dražší než v okolních zemích. Což povede k tomu, že… Číst vice »
Takze ked zoberiem do uvahy externality dopravy, tak napriklad ceske mlieko, jogurty ktore ponukaju bezne tu na Slovensku tak bude 2,3 krat drahsie ako slovenske. Takze spotreba ceskeho mlieka na slovensku klesne a potesia sa majitelia mliekarni na Slovensku, lebo im klesne konkurencia.
Tak to je poplašná zpráva jak z čítanky. Švýcaři zdražili mýtné proti nám zhruba 4x. Kde je ta katastrofa?
aha – takze najednou jen 4x?
cely den tady plantate o tom, zw by si dopravci meli platit vsechny externality a celou infrastrukturu – a ted najednou jen “jeee, svycarsko”?
a ceny ve avycarskym obchode jste videl? a ve svycarskych podnicich?
jste si jisty, ze chcete s ceskymi platy mit svycarske ceny? gratuluju.
Tomas: „cely den tady plantate o tom, zw by si dopravci meli platit vsechny externality a celou infrastrukturu – a ted najednou jen “jeee, svycarsko”?“
Takto jsem to nikde nenapsal, lžete. Ani o zákazech jsem nic nepsal. Lžete.
ciruji vas prispevek:
Hlavní kritérium vidím ve zpoplatnění, které vezme v potaz externality.
vy jste jako babis … ten byl taky schopny poprit vlastni slova pet minut pote, co je vyslovil
Vezme v potaz je stejné, jako dopravci meli platit vsechny externality???
tak s člověkem, který tady podsouvá zákazy a překrucuje věty nepotřebuji diskutovat. Díky, ale lháře nesnáším.
Vzhledem ke stavu rozpoctu neni to zadluzovani obecne dobry napad.
Ale pokud uz se stavi na dluh, pak je jiste dobre, ze se investuje do prioritnich staveb, ne do zeleznicniho potemkina.
Lonske prepravni vykony ( osobokm )
Auta+busy 91+13 = 104 miliard oskm
Železnice 10
Letadla 9
Tram, metro 6
A kolovrátek se točí a točí, ještě to napište pod všechny dnešní, včerejší a vůbec raději pod úplně všechny dosavadní články zde i mimo tento web, to už se určitě někomu rozsvítí a ty „dotace nádražákům“ omezí.
Jsem pro podle švýcarského vzoru!
Z toho ty auta jsou hned po letadlech nejméně efektivní na osobu.
A tak v boji s auty zrušíme dopravní cestu autobusům…
a budeme se tvářit, že všechno zboží vzniká v obchodě, že netřeba vozit zboří tam, kam nevedou koleje.
Proč by mělo být letadlo méně efektivní na osobu než auto?
Ryan má 69 g CO2/ osobokilometr, Wizz něco podobného, a letíte přímou trasou, nekličkujete podle toho jak někdo postavil dálnice…
Ještě koně, přívozy, bicykly, běžky a pěšky, ať to máme komplet.
Raději ale upozorním, že ne všechy způsoby dopravy lze úspěšně používat v libobolných trasách a za libovolného počasí. Například letecky z Budějovic do Pardubic nebo v kánoi přes libovolné rozvodí…
Velmi vtipné, poute tuto vizi tady uplatňujete hlavně vy.
Já bych šel do výrazného zpolatnění cest. Chceš něco_ Plať!
a budes pak na to mít? az bude rohlik stat peti korunu, deset deka sunky dve stovky?
nebo to uz je mimo schopnosti…?
Já potřebuji rohlík z druhé strany Evropy? Patrně jste si nepřečetl můj příspěvek pozorně.
ja jo cetl velice pozorne.
vy jste ale necetl me – pisu nekde o druhem konci evropy?
Píšete rohlík za pět korun. Jak by kvůli dopravě rohlík stál pět korun, když jsou pekárny za rohem?
Tedy ještě jednou, je potřeba výkonově zpolatnit, níc nezakazovat. Za vše se má platit.
zajimalo by me, z ceho si myslite, ze se dela rohlik? ze vzduchu? nebo se v te pekarne nahle zmaterializuje? treba pochopite …. – obili se musi pokosit , dopravit do sila (doprava!) ci do mlyna (doprava!) – mouka se pak musi dopravit do pekarny (doprava!) – olej, tuky, sul, kmin a kdo vi co jeste se musi dostat do pekarny (doprava!) – ten rohlik se musi dopravit do obchodu (doprava!) … a ted si podobny rozklad udelejte pro kazdou surovinu v tomto retezci – dalsi neprimy dopad – snizeni spotreby (protoze vse zdrazi) – cili jeste dalsi zdrazeni dopravni… Číst vice »
To vše, co jste popsal lze dělat na vzdálenosti max. 10km. Rohlíkem jste podpořil můj názor, protože zrovna tady jsme byli naprosto soběstační. Zrovnatak maso, všude vepříny, kravíny,…
Ale máte pravdu, proč nezabetonovat vlastní ornou půdu, když se dá všechno dovážet!
Mlýn a pekárna co 10 km? Tak to už nikdo nezaplatí. Tenhle systém samozřejmě fungoval – před industrializací potravinářství. A tehdy bylo normální, že za jídlo a bydlení dávala většina populace naprostou většinu svých příjmů. To už je dneska společensky neakceptovatelné.
Těch 10km jsem přehnal, uznávám, ale ani 80 km nezdraží rohlík na 5 korun. Strašení, že zvýšení mýtného by vyhnalo potraviny na násobné ceny je pochopitelně výmysl.
No, pokud by si dopravci meli platit vystavbu infrastruktury, jak jste navrhoval, tak je to spis jeste celkem mirný odhad.
prave jste se usvedcil z toho, ze jste naprosto (ale naprosto) mimo a vubec netusite, ktera bije.
Nazdar Axeli, že tě to furt baví.
Tak jsou státy kde dělají auta + busy i 100% přepravních výkonů, o tom kam se má investovat to ale nic neříká.