Na Dluhonické spojce se bude měnit most, výluka omezí dálkové vlaky

Starý most na Dluhonické spojce. Pramen: Moravia Consult OlomoucStarý most na Dluhonické spojce. Pramen: Moravia Consult Olomouc

Správa železnic bude v Přerově měnit ocelový most. Vlaky včetně pendolin neprojedou.

Správa železnice provede v následujících dnech výměnu 268 tun vážící ocelové mostní konstrukce na Dluhonické spojce u stanice Prosenice. K odstranění staré konstrukce takzvaného rámusáku dojde tuto sobotu, nová konstrukce pak bude vložena v pondělí 28. září. Po dobu prací bude výrazně omezen provoz dálkových vlaků včetně pendolin.

Výměna ocelové mostní konstrukce je součástí druhé etapy rekonstrukce přerovského železničního uzlu. Stavební práce začaly v dubnu loňského roku, dokončena již byla rekonstrukce 2. traťové koleje v úseku Přerov – Prosenice a 1. koleje na Dluhonické spojce, která se nachází mezi Dluhonicemi a Prosenicemi.

V současné době probíhají nepřetržité výluky na 1. traťové koleji mezi Přerovem a Prosenicemi a na 2. koleji Dluhonické spojky. Stavbaři zde odstranili železniční svršek a staré trakční vedení. Nyní pracují na sanaci železničního spodku. Ve výhybně Dluhonice pokračují práce na úpravách trakčního vedení, výstavbě nového technologického objektu, přístupových komunikacích a na nadjezdech.

Výměnu mostu provede speciální jeřáb, který má nosnost 750 tun. Jeho montáž byla zahájena v pondělí. Nová mostní konstrukce bude vážit 264 tun a je již připravena k vložení na pilíře. K tomu dojde v pondělí 28. září.

Celkové investiční náklady druhé etapy rekonstrukce uzlu Přerov dosahují 3,8 miliardy korun, její dokončení se plánuje na závěr roku 2022.

V sobotu 26. září a v pondělí 28. září 2020 vždy od 10:30 hod. do 15:30 hod. omezen provoz dálkových vlaků  Českých drah v úsecích Olomouc hl.n. – Ostrava-Svinov a Přerov – Bohumín.

Vlaky SC 505 PENDOLINO a SC 506 PENDOLINO budou v úseku Olomouc hl.n. – Ostrava hl.n. a opačně odřeknuty bez náhrady.

Vlak SC 507 PENDOLINO bude odřeknut v úseku Praha hl.n. – Ostrava hl.n. bez náhrady.

Vlak IC 508 OSTRAVAN bude odřeknut v úseku Bohumín – Praha hl.n. bez náhrady.

Vlaky Ex 142 OSTRAVAN a Ex 143 OSTRAVAN budou v úseku Olomouc hl.n. – Ostrava-Svinov a opačně nahrazeny autobusy.

Vlaky Ex 141 OSTRAVAN, EC 116 SILESIA, EC 114 CRACOVIA a EC 115 CRACOVIA budou v úseku Olomouc hl.n. – Bohumín a opačně nahrazeny autobusy.

Vlaky EC 103 POLONIA, EC 130 BÁTHORY a EC 131 BÁTHORY budou v úseku Bohumín – Přerov a opačně nahrazeny autobusy.

Vlaky Ex 125 VALAŠSKÝ EXPRES, Ex 126 VALAŠSKÝ EXPRES, Ex 127 VALAŠSKÝ EXPRES a Ex 128

VALAŠSKÝ EXPRES budou v úseku Hranice na Moravě – Olomouc hl.n. a opačně nahrazeny autobusy.
Autobusy náhradní dopravy pojedou podle výlukového jízdního řádu.

Vlaky pojedou v úsecích Praha hl. n. – Olomouc hl. n., Hranice na Moravě – Púchov, Ostrava / Bohumín – Žilina / Warszawa a Bohumín – Warszawa / Kraków včas. V případě cest Praha – Ostravsko / Valašsko a opačně je nutné využít dřívější, resp. pozdější vlaky pro přestup na / z autobusy náhradní dopravy.

Výluka postihne i RegioJet a Leo Express.

Tagy České dráhy Dluhonická spojka Správa železnic Top výluky
68 komentářů