lot
Dopravci Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Na Dluhonické spojce se bude měnit most, výluka omezí dálkové vlaky

Starý most na Dluhonické spojce. Pramen: Moravia Consult Olomouc
Starý most na Dluhonické spojce. Pramen: Moravia Consult Olomouc
Správa železnic bude v Přerově měnit ocelový most. Vlaky včetně pendolin neprojedou.

Správa železnice provede v následujících dnech výměnu 268 tun vážící ocelové mostní konstrukce na Dluhonické spojce u stanice Prosenice. K odstranění staré konstrukce takzvaného rámusáku dojde tuto sobotu, nová konstrukce pak bude vložena v pondělí 28. září. Po dobu prací bude výrazně omezen provoz dálkových vlaků včetně pendolin.

Výměna ocelové mostní konstrukce je součástí druhé etapy rekonstrukce přerovského železničního uzlu. Stavební práce začaly v dubnu loňského roku, dokončena již byla rekonstrukce 2. traťové koleje v úseku Přerov – Prosenice a 1. koleje na Dluhonické spojce, která se nachází mezi Dluhonicemi a Prosenicemi.

V současné době probíhají nepřetržité výluky na 1. traťové koleji mezi Přerovem a Prosenicemi a na 2. koleji Dluhonické spojky. Stavbaři zde odstranili železniční svršek a staré trakční vedení. Nyní pracují na sanaci železničního spodku. Ve výhybně Dluhonice pokračují práce na úpravách trakčního vedení, výstavbě nového technologického objektu, přístupových komunikacích a na nadjezdech.

Výměnu mostu provede speciální jeřáb, který má nosnost 750 tun. Jeho montáž byla zahájena v pondělí. Nová mostní konstrukce bude vážit 264 tun a je již připravena k vložení na pilíře. K tomu dojde v pondělí 28. září.

Celkové investiční náklady druhé etapy rekonstrukce uzlu Přerov dosahují 3,8 miliardy korun, její dokončení se plánuje na závěr roku 2022.

V sobotu 26. září a v pondělí 28. září 2020 vždy od 10:30 hod. do 15:30 hod. omezen provoz dálkových vlaků  Českých drah v úsecích Olomouc hl.n. – Ostrava-Svinov a Přerov – Bohumín.

Vlaky SC 505 PENDOLINO a SC 506 PENDOLINO budou v úseku Olomouc hl.n. – Ostrava hl.n. a opačně odřeknuty bez náhrady.

Vlak SC 507 PENDOLINO bude odřeknut v úseku Praha hl.n. – Ostrava hl.n. bez náhrady.

Vlak IC 508 OSTRAVAN bude odřeknut v úseku Bohumín – Praha hl.n. bez náhrady.

Vlaky Ex 142 OSTRAVAN a Ex 143 OSTRAVAN budou v úseku Olomouc hl.n. – Ostrava-Svinov a opačně nahrazeny autobusy.

Vlaky Ex 141 OSTRAVAN, EC 116 SILESIA, EC 114 CRACOVIA a EC 115 CRACOVIA budou v úseku Olomouc hl.n. – Bohumín a opačně nahrazeny autobusy.

Vlaky EC 103 POLONIA, EC 130 BÁTHORY a EC 131 BÁTHORY budou v úseku Bohumín – Přerov a opačně nahrazeny autobusy.

Vlaky Ex 125 VALAŠSKÝ EXPRES, Ex 126 VALAŠSKÝ EXPRES, Ex 127 VALAŠSKÝ EXPRES a Ex 128

VALAŠSKÝ EXPRES budou v úseku Hranice na Moravě – Olomouc hl.n. a opačně nahrazeny autobusy.
Autobusy náhradní dopravy pojedou podle výlukového jízdního řádu.

Vlaky pojedou v úsecích Praha hl. n. – Olomouc hl. n., Hranice na Moravě – Púchov, Ostrava / Bohumín – Žilina / Warszawa a Bohumín – Warszawa / Kraków včas. V případě cest Praha – Ostravsko / Valašsko a opačně je nutné využít dřívější, resp. pozdější vlaky pro přestup na / z autobusy náhradní dopravy.

Výluka postihne i RegioJet a Leo Express.

68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ostravan

Další větší akce bude zřejmě následovat od 10. do 16. října, viz: https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k001-2020vyluka06.pdf

owl

Předem se omlouvám za neodbornou terminologii, ale zajímalo by mě, proč se v rámci této etapy rekonstrukce uzlu Přerov nezměnilo vedení té spojky, pro kterou slouží právě tento most? Byla stavěna pro levostranný provoz na II. koridoru, takže za současné situace vlak mířící z Prahy na Ostravu musí v dluhonické výhybně přejíždět přes všechny koleje, aby se na spojku dostal. Tento stav zůstane i po rekonstrukci zakonzervován, což mi nedává moc smysl.

Jirka

Nezůstane. Bude později následovat etapa dalšího přesmyku za Dluhonicema směrem na Brodek. Ve finální fázi se nebude křížit žádná kolej.

Jan1203

Ještě doplním, že finální stav bude z hlediska kapacity ještě lepší než stav před cca 2011 (změna na pravostranný provoz), neboť onen nový přesmyk umožní např. současnou jízdu vlaků Olomouc-Hranice a Přerov-Olomouc, což nyní ani dříve možné nebylo.

K.S.

Protože podle císaře pána dráha bez stoupání a klesání není správnou dráhou tak mu postaví další most. 😀

Jak psali další, tak se plánuje další přesmyk čímž se navíc prodlouží vícekolejný úsek.

Alibaba

Sice byla spojka navržena na levostranný provoz, ale i tak se v minulosti v Dluhonicích jezdilo křížem přes směr Přerov – Olomouc, takže taky žádný ideál.
Po rekonstrukci bude odstraněno (viz i jiní přispěvatelé) až 3. stavbou, viz zde: https://www.stavby.szdc.cz/ .

pejan

Bude přesmyk. Z Brodku bude vyházet třetí kolej, která za Rokytnickou zastávkou překoná hlavní koleje a napojí se do výhybny Dluhonice do levé části zhlaví, kde plynule na odjezdu naváže na stávající přesmyk.

Tomáš

Já jen děkuji za informativní článek.
Naprosto bez emocí jsem se dozvěděl vše důležité, a podle toho se zařídím.

Miroslav Zikmund

Jsem pamětníkem jednokolejné dluhonické spojky s výhybnou Předmostí, most je z roku 1974 kdy byla dluhonická spojka zdvojkolejněna

Tomáš

Nová mostní konstrukce je již velmi dlouhou dobu nachystaná na plácku vedle starého mostu. Několik měsíců byla vedle v poloze „naležato“, pak byl vedle přistaven onen obrovský velkokapacitní jeřáb, který ji otočil do polohy „nastojato“, v kteréžto poloze opět mnoho měsíců prodlévala vedle starého mostu, načež obrovský jeřáb znovu odjel a teď přijede znova, aby ji usadil na místo. Může mi někdo prosím vysvětlit, proč musí být jeřáb přistavován nadvakrát a nešlo to udělat při jednom?

Jan Sova

Taky jsem nechápal, že si to jako lego postavili na staveništi, namísto aby to tam přivezli prakticky hotové. Asi už je to moc veliké, ten celek.

Alibaba

Ono je to velké, kdo ví, jak by se to při té délce a výšce vymotávalo křižovatkama.

Alibaba

Protože se třeba v té stojaté poloze dodělávaly věci co se vleže udělat nedaly, třeba izolační nátěr vany na štěrkové lože. A taky možná svařovali dvě půlky (nebo i více dílů) dohromady, což se naležato nedá udělat.

Němec z ova

Máte poněkud zkreslené pozorování ze staveniště. Na plocho se svařovaly obě boční příhradové konstrukce. Po té přijel „drobek“ od Hanyšů, oba svařence jednotlivě vztyčil a jistil během svařování s mostovkou (tady vana pro průběžné štěrkové lože). Po dokončení prací zase odjel rozdávat smích a štěstí jinam. Nyní nastupuje ten největší od Hanyšů: LIEBHERR LR 1750 dokončit to, co by jeho předchůdce už nezvládl.

Martin V.

Díky za vysvětlení. U Hanyšů mají technické údaje tohoto jeřábu: https://www.hanys.cz/galerie/tinymce/PDF%20Jeraby/LR%201750.pdf
Bude to určitě zajímavé, tak snad někdo natočí z výměny mostu video.

Němec z ova

Jeřáb na staveništi roste jako z vody. Už je však poznat, že není ze stáje Hanyše, ale od Tomáše Novotného. Tímto se omlouvám za dezinformaci. V pondělí jsem viděl jen odložený pás a nějakou bižuterii.

Marek

Tak tohle je už fakt neuvěřitelné, plánovat výměnu mostu na sváteční pondělí, kdy se bude půlka MS kraje vracet ve směru na Prahu. A ano, týká se to i mě. Příště před zakoupením jízdenky půjdu na web SŽ, abych si v investičních plánech nastudoval harmonogram prací. Hele víte co, Pepíci, jděte už s tím českým bordelem, však vy víte kam!

Démon

To víte, mozek je to poslední co tam používají. Oni prostě chodí do práce.

BND 30

Napsal moravský výqět.

Jan Sůra

Akce spadá pod Stavební správu Olomouc.

Marek

Mě, pane Sůra, vůbec nezajímá, pod jakou „správu“ co patří, jezdím na té trati od roku 1998 a je to pořád stejné, už to tady prostě jiné nebude. Místo omlouvání šlendriánu byste se jako novinář měl raději pídit na kompetentních místech po tom, proč nebude most instalován např. ve středu. Navíc v současné době se kvůli něčí lenosti podívat se pořádně do kalendáře budou doslova tisíce lidí s kufry cpát do autobusu, geniální! Ale tak cestující je vždy na posledním místě, že.

Karel

Vyluka je do 15.30, takze o co jde?
A kdyz se vam to nelibi, tak si zustante v tom skvelem MS kraji, aspon bude v Praze min lidi a nebude se nebude se roznaset covid 😛

Jan Sova

Máte recht. Už to měli dávno oplotit….

Gale

Autor se Vám snažil jen decentně naznačit, že Vaše vysírky do Pepíků jsou trapně mimo..

Jan Sůra

Píšete něco o českém bordelu a Pepících. Každý den tato akce někoho omezí. V pondělí pana Marka, ve středu Pepíka. Jako novinář vidím na české železnici podstatně důležitější problémy.

Jan Sůra

Pokud jezdíte na této trati od roku 1989, jistě jste si všiml, že spojení od té doby výrazně zrychlilo a že například cesta vlakem z Ostravy do Prahy trvá zhruba přibližně stejně dlouho jako z Liberce do Prahy. Své komplexy a pocity méněcennosti řešte prosím s odbornými lékaři, není třeba zahlcovat zdejší diskuze.

KarelF

Tak já pamatuji časy kdy 45 minut byli Pha – Pce z říše snů. Tak ono jen Pha hln-Pha Libeň časy byli tuším 11-12 minut dnes je to 2-4minuty. Jinak PhaHln – Olomouc pamatuji 3 hodiny dnes jste za stejný čas v Ostravě. Pamatuji i Vindobonu přes Tábor nebo Brno Bratislava přes Havlíčkův Brod.

KarelF

Tak navážel jste se do stavební správy v Praze – pepíci jak sám píšete. Tak jste dostal odpověď, že pepíci z Práglu s tím nic nemají. A opravu vymysleli v Olomouci a zase se Vám to nelíbí.

Původní Pražák

Na druhou stranu mě by treba zajimalo, proc všechny jednodenní drobné opravy a udrzby na dálnicích kolem Prahy musi začínat zasadne v sobotu ráno a nejde to dělat třeba odpoledne a pripadne dodělávat v nedeli dopoledne…

KarelF

Tak to je stejně hloupá otázka jako se zeptat proč se silnice opravují v létě když se jezdí na dovolenou.

Původní Pražák

V sobotu rano je teplo a v nedelii rano muze sněžit? Dekuju, to mě nenapadlo.

petr 5

A proč jezdí půlka MS kraje k Pepíkům? Za českým bordelem? Nebo raději pryč z toho MS bordelu? Stavbu řídí domácí, ne Pražáci…

Marek

Píšu ve směru, nikoli do Prahy. Nejsem z Moravy. Proč jezdí lidé pracovat do Čech? Třeba proto, že v rámci firem existuje striktní platové dělení, kdy zaměstnanci na Moravě a ve Slezsku dostávají třeba 40 % mzdy zaměstnanců v Čechách, ačkoli v Olomouci jsou ceny nemovitostí 3. nebo 4. nejvyšší v zemi. Třeba proto, že drtivá většina firem, které zde mají provozy, má sídlo v Praze. Třeba proto, že tento totálně centralistický stát nemá v MS kraji žádnou významnou instituci. Třeba proto, že zde stát neřeší zničené životní prostředí, zejména nekvalitní ovzduší. Třeba proto, že se tam za blahovolného přihlížení… Číst vice »

Ondřej

No to se ale musíte zeptat svých moravských zaměstnavatelů, proč to jsou držgrešle. My to neovlivníme.

Olda

No…, prvně bych se asi nakoukl do OŘ (zde myšleno jako Obchodní rejstřík, nikoliv Oblastní ředitelství), jak je to vlastně těmi moravskými zaměstnavateli, o těch ze státní správy ani nemluvě. Otázkou je poté, kdo že je ta držgrešle… Jistě jsou vyjímky… Pro nejlepší právníky v zemi… Kolik z vás tady takovými je…?!

Jan Sova

Tady to nevyřešíte. Volte strany, které mají v programu decentralizaci.

Jiří Šrámek

I soudy již několikrát pravomocně rozhodly, že v rámci jedné firmy zaměstnavatel NESMÍ rozlišovat (výší mzdy na stejné pozici) jednotlivé regiony. Takže, Marku, kecáte.

Olda

Pravda, pravda… Jen ta existence nárokových a nenárokových složek platu/mzdy do toho trochu háže vidle.

vlada749

No, řekl bych, že nekecá. Bohužel v tomto má pravdu. Existuje spousta firem, které to takto mají nastaveny. A lidé jsou zticha, bo sic máme demo-kracii, ale když se ozvou, jdou.

Swarrior

Jo tak zubaře v Praze sežene snadno, ale je při platbě na dřevo.

Axel

Pro Marek – píšete „tento totálně centralistický stát nemá v MS kraji žádnou významnou instituci“… Hmm: a) Energetický regulační úřad (jsem si vědom, že část oddělení je také v P-Holešovice a v Jihlavě) b) za vlády ČSSD, ANO a KDU došlo k přenosu jedné agendy v rámci Finančního úřadu – z Prahy do Ostravy – a to DPH u firem z EU (něco podobného jako němci zřídili DPH pro české firmy v Chemnitz) c) VŠ Báňská je centralizovaná do Ostravy přestože prvotně gró know-how pro těžbu probíhalo na Příbramsku (přesunuto do Ostravy) a objemově je významnější těžba na Mostecku a… Číst vice »

KarelF

Na to se zeptejte těch co si tam volíte do krajského zastupitelstva. Ono se stačilo podívat na ty úžasné videoklipy těch co tam vládly a pak se nedivte, že se tam máte jak se máte.

Par

Tuším že nemůžete zase sehnat v Ostravě psychiatra..

Robert

Předpokládám, že za křivdy, které tu zmiňujete nemůže ani p.Sůra, jak autor na webu, snad ani Správa železnic, kterou nikdo nemá rád. Pokud vám nevyhovují informace tohoto webu tak čtěte jiný, lepší. My to asi přežijeme.

Greta

Tak pokud Vám Marku leží na srdci slezské ovzduší, tak se můžete začít ptát třeba na Krajském úřadě v Ostravě proč nezprisnili emisní limity místním podnikům, nebo taky ve Varšavě, proč mají na háku přeshraniční přenos znečištění i zdraví lidí v celém Horním Slezsku.

Ondřej

To o těch Pepících jste si mohl odpustit. Nemůžeme za to, že celá Morava se v jednu a tu samou chvíli valí tu po D1, tu po koridoru do Prahy.

none

Co kdyz to nekdo schvalne naplanoval na pondeli, jen nevedel, ze je svatek? 😉

Jiří Šrámek

Marku, nebojte. Už nastoupil Prymula. Nepojedete nikam.

KarelF

Tyhle kecy fakt miluju. A výplata od pepíků nevadí že.

Greta

Pokud je to bordel, tak ryze moravský.

Lektor

Abyste se neposral…. To snad vydržíte jet jednou kus cesty busem, krom toho mužete jet ráno nebo až večer nebo v neděli či úterý. Nebo myslíte že by to bylo lepší dělat v pracovní den kdy jezdí 2x více lidí.

Robert

Jeřáb s nosností 750t. To je celkem slušné… Škoda, že tu není fotka.

Jiří 3

Třeba budou fotky ze samotné akce.

Němec z ova

Tak si najděte video Hanyš – LIEBHERR LR 1750 (největší jeřáb v ČR a SR) na Youtube.
Na staveništi samotném jej teprve skládají.

Robert

Jo už jsem to „gůglil“. Doufám ve fotky z akce nebo ještě lépe video. Bude to zajímavá akce.

Jiří Kocurek

To je rozumná volba termínu. V neděli je tam přepravní špička, už začaly školy. A 5 + 5 hodin na výměnu mostní konstrukce je teda na knop, držím palce, ať to vyjde.

Mraky

jakože v neděli, po které následuje státní svátek? Spíš je divný to pondělí ne.

Jiří Kocurek

Ajo, to mi nedošlo. Máte samozřejmě pravdu, pak teda beru zpět.

MlB

V pondělí je ale svátek, takže v neděli to až tak hrozné nebude. Spíš v to pondělí by to mohlo dělat problémy…

Pavloš

Tak přepravní špička tam bude právě toho 28.9.v odpoledních hodinách. Po prodlouženém víkendu to rozhodně není příliš vhodný termín pro tak zásadní výluku, neděle by naopak ideální byla.

pony

mozna se proste pres jednu noc nova konstrukce pripravit neda a pak by zase bylo nestesti, ze je prvni vyluka v patek…

kazdopadne kdyz se podivate na zrusene vlaky, tak je to vsechno kolem poledne/brzke odpoledne, vecerni vlaky jsou nedotcene

Surio Mario

A jak velká ta špička bude? Studenti nepojedou, protože VŠ v Praze a v Pardubicích jsou na distančním studiu. Pražské kanceláře jsou už zase poloprázdné, plno firem přechází na home office. Na Wilsonu je na první pohled vidět velký úbytek lidí, zejména ve špičce je rozdíl mezi začátkem září a posledními dny hodně markantní. Vážně bude v pondělí tolik lidí, co budou chtít jet už po obědě z Ostravy, aby je ta výluka ještě zasáhla?

Ondřej

Navíc o Ostravácích se prý říká, že jezdí do Prahy autem, „bo nejsou socky“ 😀

Spálená tlumivka

Možná tak ti, co vyfasovali služební auto a jeli se na víkend domů pochlubit, že mají služební dýzl. Jinak se jezdí vlakem, je to kolikrát rychlejší a určitě pohodlnější.

Spálená tlumivka

Jezdí se podstatně míň. Pondělní ráno dřív znamenalo hodně obsazené vlaky z Moravy do Prahy. Jenže už minulý týden už to nebyla žádná sláva a včera přijel do Prahy jindy hodně obsazený RGJ 1002 více než poloprázdný a následující RJ 284 přivezl odhadem tak stovku lidí. Přestává se jezdit, lidi mají strach, když jim média líčí Prahu jako hnízdo moru a cholery.

valachjakpoleno

A co to je jinýho

Surio Mario

Aktuálně docela hezké město, když na ulicích neřvou hejna střízlivých čínských, polostřízlivých ruských a zcela ožralých britských turistů. 🙂

Jiří Kocurek

„A jak velká ta špička bude?“

Můj tip je takový, že nikdo nebude stát v uličce. Nebýt COVID, je ve vagoně plno a na uličce okolo dvaceti lidí v každém voze, kromě jedničky. Tam je stání dražší.