Povšimněte si, jak je nová TT v ČR pěkná, oproti té v Krakově, kterou postavili už omšelou…a když jsem to zmínil v dotyčné diskuzi, tak mě všichni zmínusovali 🙂 Jako další příklad mohu uvést silnice – všimněte si, že když se v ČR dělá někde nový povrch silnice, tak sjezdy z ní, ať už odbočky na normální silnice nebo třeba vjezdy na soukromé pozemky, jsou vždycky pěkně začištěné – rovně to „uříznou“ a pak přesně po to místo zasfaltují. V Polsku je časté, že do těch sjezdů se ten nový asfalt jen tak jako „přeleje“. Osobně preferuji o něco dražší,… Číst vice »
starší pán
1 rok
Moc velká paráda, ještě by se ale mohl ROPID pochlubit, co se chystá na trati 076.
Capek
1 rok
Zastávám názor, že bylo třeba lépe zabezpečit některé přechody pro chodce přes těleso travajové tratě a udělat maximum, aby se neopakovala tragická událost ze zast. Poliklinika Barrandov v červnu 2005.
Např. v zast. Ciolkovského přechod navazuje z vozovky přímo na těleso tratě bez využití čehokoliv, co by chodce varovalo před přijíždějícím kolejovým vozidlem.
Ano, podobných míst máme v Praze mnoho, ale když už se staví nová trať, šlo by to udělat lépe s využitím moderních bezpečnostních prvků…
A nebude pak lepsi vse oplotit nebo rovnou zavory? Prijde mi, ze lide jsou porad hloupejsi a nepremysli. Vazne nechapu, jak starsi generace jeste muze zit 🤣
Jojo, na Barrandově byl problém výjezd z tunelu, kde řidič zřejmě nemusel jet na dohled protože samostatně těleso. Tady je ta tramvaj doufám bezpečné vidět.
Na dohled nemusí protože má návěstidla, navíc by mu to stejně asi moc nepomohlo. Byla otázka času kdy někdo bude dobíhat tramvaj do centra a vběhne pod tramvaj jedoucí z tunelu, která není předem vidět a vjede mu vlastně do zad.
Cokoli, co by chodce varovalo před přijíždějícím kolejovým vozidlem, říkáš?
Na to mám úplně geniální řešení – co bys řekl na to, odtrhnout oči od telefonu a rozhlédnout se kolem sebe? 🙂
Ladislav
1 rok
Tak jsem si myslel, že Brno je konečně město a šalina skončila.
Osamělý Vlk
1 rok
Tak mne napadá, jestli se to nedalo udělat tak, že by 108 končila na Sídlišti a 225 by vzala jednu z proplétaček linky 108 s tím, že by buď ta končila v Šárce, nebo jela do Nových Vokovic tudy. Pravda, neznám přesné přepravní směry.
Do N.Vokovic by mohla byt nova „specialni“ linka mikrobusu od metra Nadr.Veleslavin… klidne to nejmensi co existuje, a mohla by vyjet i na druhou stranu k zamku a objet to tam jednosmerne ulicema. V Praze v centru jezdi napr. Stratos…
Jen k zámku by to moc smysl nemělo, pokud by tam lidi zrovna ten bus nechytli když potřebují na metro, bylo by výhodnější dojít na metro pěšky než čekat. Jak jsem už psal, smysl by to mělo, kdyby dojel alespoň k Bateriím a vznikla vazba na tramvaj. Do Vokovic bych se teď ale snažil prosadit tu 116, kvůli které by se ale musela rozšířit ul. Na Krutci. Mohla by mít i větší potenciál, protože by umožňovala dostat se z Veleslavína k přívozu přímo.
Já jsem to myslel jako autobus který slouží jenom pro spojení s metrem. Byť bagr je originálně skutečně vymetak, prý trasa dané linky připomínala bagr.
108 a 225 mají úplně jiné parametry. Ty proplétačky (zejména ulice U Prioru) jsou frekvenčně velmi slabé, tak je nesmysl tam tahat silnější linku. Smyslem té trati je mimo jiné přelít frekvenci z Dědiny na metro do tramvaje, tak by bylo proti tomu odtud vést autobus do Nových Vokovic. Ty ať jsou obslouženy samostatnou linkou (což se nakonec stane, byť nepochopitelně pod číslem 300) nebo něčím od Krutce.
Aktuální plány města počítají ještě s prodloužením k Terminálu 3 a k Padesátníku. To ale nejspíš bude navázané až na zprovoznění přestupního terminálu Dlouhá míle po dokončení železnice na letiště.
Nesmysl. Už teď jedou tramvaje z Divoké Šárky do centra věčnost. Z letiště si takovou cestu moc neumím představit, zbytečnou oklikou přes Dědinu a pak ještě přes spoustu světelných křižovatek a zastávek… stávající cesta autobusem a metrem je mnohem rychlejší. Radši ten vlak, než tramvaj.
Nepovim
1 rok
Super, co bu další? Dvorecký most? Nebo spojka hl.nadrazi vinohradska?
Podle toho jaké vedení. Bývalý primátor a současný radní za dopravu Hřib se snaží. Ale mám dojem že tramvaje jsou pro primátora Svobodu pod jeho rozlišovací schopnost, i na slavnostních akcích kde by mohl nasbírat politické body se objeví maximálně jednou za rok.
Souhlasím. Hřiba mám vcelku rád, ale například výrok pana Svobody o tramvajovém okruhu a na něm stojících tramvajích, které se nemůžou pohnout, protože jich je tam moc, mi jen tak z hlavy nevymizí.
To je jak, že VRT jsou v Česku nesmysl, protože než by se vlak rozjel, zase bude brzdit. To, pokud se nemylim, byla věta z huby pro změnu některého ČSSD vrcholného politika.
Nadává, ale když je vidět ve veřejném prostoru, tak aspoň vytváří dojem, že něco dělá. Hřib to pochopil a proto je Twitter (a jiné sítě) plný jeho fotek, zvlášť když k fotce připojí nějaký názor nebo informaci.
No, boom – Pankrác pár desítek metrů, Libuš pár desítek metrů, navíc část jednokolejně, Ruzyně kilometr a půl, Holyně půl kilometru.
To už byl větší tramvajový boom Barrandov za Klause:-)
U Libuše bych si dovolil nesouhlasit, jde o 1.9 kilometrů. Jinak ano, krátké kousky to jsou, ale co bylo před nimi? Radlická (také ne moc dlouhá) a Barrandov, ovšem to je již kolik let zpátky. Navíc, začněme klidně malými krůčky, ale neskončeme u nich.
Velký skok bude Dvorecký most a tramvaje okolo hlavního nádraží.
Krom Dědiny jsou to, co vyjmenoval Jarda, fakt akce vhodné na ukazování se potentátů před kamerami.
Ale nezapomínejme, že není důležité to, co se staví, ale co se podařilo vypapírovat. A tam je otázka, na čem se pracuje.
Myslím, že by jich bylo ještě dost, cenově možná i peníze. Leč čím delší trať, tím horší a delší papírování, slyšel jsem, že základ je 3-5 let a pak za každý půlkilometr 2-4 roky navíc a to za předpokladu, že všichni tak nějak chtějí.
Pojedu-li z letiště – tak budiž, ale pojedu-li z města, tak mně by docela vadilo přestupovat na bus na zbytek trasy, když by mohla jet tramvaj dál a stačila by.
Dnes dědinští na tramvaj nadávají a bojí se hluku, ale vsadím se, že až se budou vracet z flámu a 91 je vyklopí na Divoké Šárce tak začnou požadovat prodloužení na Dědinu
Dnes dědinští na tramvaj nadávají a bojí se hluku, ale vsadím se, že až se budou vracet z flámu a 91 je vyklopí na Divoké Šárce tak začnou požadovat prodloužení na Dědinu.
Lkprak
1 rok
Minulý týden jsem si tu trať prošel fyzicky a dnes virtuálně přes Google mapy, kde jsou ještě obrázky před výstavbou. A všechna čest, architektonicky se ta stavba povedla. Člověk by úplně zapomněl, jak třeba oblast kolem dnešní zastávky Ciolkovského byla hnusná. Taková polosilnice a poloparkoviště, totální kontrast k jinak celkem pěknému sídlišti. S tou tramvají a na to navazujícími úpravami je hned úplně něco jiného. Také okolí Drnovské ulice s tou tratí prokouklo. Vím, že místní tramvaj moc nechtěli, ale pokud se podaří nahradit ta zrušená parkovací místa a tramvaj nebude moc hlučná, věřím, že budou spokojeni.
Nějací remcalové se vždy najdou. Každopádně až se ujme zeleň bude Vlastina hlavně v úseku přes sídliště vypadat i s těmi stožáry na dráty určitě lépe než tomu bylo doposud.
Tak já mám mezi místními hromadu kolegů a ty se báli(a možná ještě bojí) hlavně hluku. A Ti, co pracují na letišti, aby jim nezrušili přímé spojení k terminálům (to se naštěstí neděje).
Doporučte jim exkurzi na třídu Jugoslávských partyzánů – tam lze docela dobře posoudit, jaký hluk dělá tramvaj na zatravněné trati v porovnání s nekolejovými vozidly na asfaltu. A to je tam, myslím, vozovka v o dost lepším stavu, než v jakém byla v poslední době vozovka ve Vlastině ulici.
To je samozřejmě pravda, ale dá se argumentovat tím, že Jugoslávských partyzánů je výrazně více zatížena silniční dopravou, občas i nějaký ten náklaďák… hlavně v té noci ten rozdíl bude znatelný. Ciolkovského slouží v noci spíš jen pro příjezd domů.
Povšimněte si, jak je nová TT v ČR pěkná, oproti té v Krakově, kterou postavili už omšelou…a když jsem to zmínil v dotyčné diskuzi, tak mě všichni zmínusovali 🙂 Jako další příklad mohu uvést silnice – všimněte si, že když se v ČR dělá někde nový povrch silnice, tak sjezdy z ní, ať už odbočky na normální silnice nebo třeba vjezdy na soukromé pozemky, jsou vždycky pěkně začištěné – rovně to „uříznou“ a pak přesně po to místo zasfaltují. V Polsku je časté, že do těch sjezdů se ten nový asfalt jen tak jako „přeleje“. Osobně preferuji o něco dražší,… Číst vice »
Moc velká paráda, ještě by se ale mohl ROPID pochlubit, co se chystá na trati 076.
Zastávám názor, že bylo třeba lépe zabezpečit některé přechody pro chodce přes těleso travajové tratě a udělat maximum, aby se neopakovala tragická událost ze zast. Poliklinika Barrandov v červnu 2005.
Např. v zast. Ciolkovského přechod navazuje z vozovky přímo na těleso tratě bez využití čehokoliv, co by chodce varovalo před přijíždějícím kolejovým vozidlem.
Ano, podobných míst máme v Praze mnoho, ale když už se staví nová trať, šlo by to udělat lépe s využitím moderních bezpečnostních prvků…
A nebude pak lepsi vse oplotit nebo rovnou zavory? Prijde mi, ze lide jsou porad hloupejsi a nepremysli. Vazne nechapu, jak starsi generace jeste muze zit 🤣
Jojo, na Barrandově byl problém výjezd z tunelu, kde řidič zřejmě nemusel jet na dohled protože samostatně těleso. Tady je ta tramvaj doufám bezpečné vidět.
Na dohled nemusí protože má návěstidla, navíc by mu to stejně asi moc nepomohlo. Byla otázka času kdy někdo bude dobíhat tramvaj do centra a vběhne pod tramvaj jedoucí z tunelu, která není předem vidět a vjede mu vlastně do zad.
Cokoli, co by chodce varovalo před přijíždějícím kolejovým vozidlem, říkáš?
Na to mám úplně geniální řešení – co bys řekl na to, odtrhnout oči od telefonu a rozhlédnout se kolem sebe? 🙂
Tak jsem si myslel, že Brno je konečně město a šalina skončila.
Tak mne napadá, jestli se to nedalo udělat tak, že by 108 končila na Sídlišti a 225 by vzala jednu z proplétaček linky 108 s tím, že by buď ta končila v Šárce, nebo jela do Nových Vokovic tudy. Pravda, neznám přesné přepravní směry.
Jo, 108 do Nových Vokovic by dávala větší smysl než tento „bagr“ po půl hodině-
Do N.Vokovic by mohla byt nova „specialni“ linka mikrobusu od metra Nadr.Veleslavin… klidne to nejmensi co existuje, a mohla by vyjet i na druhou stranu k zamku a objet to tam jednosmerne ulicema. V Praze v centru jezdi napr. Stratos…
Jen k zámku by to moc smysl nemělo, pokud by tam lidi zrovna ten bus nechytli když potřebují na metro, bylo by výhodnější dojít na metro pěšky než čekat. Jak jsem už psal, smysl by to mělo, kdyby dojel alespoň k Bateriím a vznikla vazba na tramvaj. Do Vokovic bych se teď ale snažil prosadit tu 116, kvůli které by se ale musela rozšířit ul. Na Krutci. Mohla by mít i větší potenciál, protože by umožňovala dostat se z Veleslavína k přívozu přímo.
Můžu se zeptat na význam slova „bagr“ v tomto smyslu? Upřímně děkuji.
Bagr – označení pro linku, která namísto přímé trasy jezdí delší trasou, aby obsloužila co nejvíce zastávek.
Vida, já to znám jako kapacitní napaječ metra, nikoli vymeták… 🙂
Já jsem to myslel jako autobus který slouží jenom pro spojení s metrem. Byť bagr je originálně skutečně vymetak, prý trasa dané linky připomínala bagr.
Aha, tak to jsem se poucil i ja. Znal jsem jiny vyznam 😃
108 a 225 mají úplně jiné parametry. Ty proplétačky (zejména ulice U Prioru) jsou frekvenčně velmi slabé, tak je nesmysl tam tahat silnější linku. Smyslem té trati je mimo jiné přelít frekvenci z Dědiny na metro do tramvaje, tak by bylo proti tomu odtud vést autobus do Nových Vokovic. Ty ať jsou obslouženy samostatnou linkou (což se nakonec stane, byť nepochopitelně pod číslem 300) nebo něčím od Krutce.
Ty proplétačky (zejména ulice U Prioru) jsou frekvenčně velmi slabé, tak je nesmysl tam tahat silnější linku.
Protože jsou to proplétačky a autobus tam jezdí jednu za 30 minut.
Ne, primárně proto, že v okolí nic není. Podívejte se aspoň na mapu.
Tak co? Dotáhnou to až na letiště?
Na letišti hlavně měli stavět i dálkové vlaky, ať ti není jen lokální letiště pro Prahu.
Tam by dráty dělaly neplechu, proto tam taky nejeztdí trolejbussy.
Aktuální plány města počítají ještě s prodloužením k Terminálu 3 a k Padesátníku. To ale nejspíš bude navázané až na zprovoznění přestupního terminálu Dlouhá míle po dokončení železnice na letiště.
No tak ja vim, ze plan je #VlakemNaLetisteJizBrzy… Realne by tam ale „brzy“ mohla bejt spis mozna ta tramvaj, ne?
Nesmysl. Už teď jedou tramvaje z Divoké Šárky do centra věčnost. Z letiště si takovou cestu moc neumím představit, zbytečnou oklikou přes Dědinu a pak ještě přes spoustu světelných křižovatek a zastávek… stávající cesta autobusem a metrem je mnohem rychlejší. Radši ten vlak, než tramvaj.
Super, co bu další? Dvorecký most? Nebo spojka hl.nadrazi vinohradska?
Václavské náměstí a Pankrác II.
Dvorecký most se už staví, ale ještě si počkáme dva roky na dokončení.
Skvěle, je dobře že tramvajový boom v Praze pokračuje. Jen doufám, že i současné pražské vedení na tom bude pracovat podobně, jako to předchozí.
Podle toho jaké vedení. Bývalý primátor a současný radní za dopravu Hřib se snaží. Ale mám dojem že tramvaje jsou pro primátora Svobodu pod jeho rozlišovací schopnost, i na slavnostních akcích kde by mohl nasbírat politické body se objeví maximálně jednou za rok.
Souhlasím. Hřiba mám vcelku rád, ale například výrok pana Svobody o tramvajovém okruhu a na něm stojících tramvajích, které se nemůžou pohnout, protože jich je tam moc, mi jen tak z hlavy nevymizí.
Mě zase nezmizí z hlavy výrok pana primátora: „Že velkou nevýhodou tramvají, je že berou místo autům. A proto by neměly být dopravní priorita.“
To je jak, že VRT jsou v Česku nesmysl, protože než by se vlak rozjel, zase bude brzdit. To, pokud se nemylim, byla věta z huby pro změnu některého ČSSD vrcholného politika.
Svoboda je už senilní a dali ho tam na odvedení pozornosti… Něco plácne, všichni to řeší a co dělá Zajíček v pozadí, si nikdo nevšimne.
A když se politik objeví na otevření stavby objeví, tak se zase nadává, že tam nemá co dělat. Vyberte si.
Nadává, ale když je vidět ve veřejném prostoru, tak aspoň vytváří dojem, že něco dělá. Hřib to pochopil a proto je Twitter (a jiné sítě) plný jeho fotek, zvlášť když k fotce připojí nějaký názor nebo informaci.
No, boom – Pankrác pár desítek metrů, Libuš pár desítek metrů, navíc část jednokolejně, Ruzyně kilometr a půl, Holyně půl kilometru.
To už byl větší tramvajový boom Barrandov za Klause:-)
U Libuše bych si dovolil nesouhlasit, jde o 1.9 kilometrů. Jinak ano, krátké kousky to jsou, ale co bylo před nimi? Radlická (také ne moc dlouhá) a Barrandov, ovšem to je již kolik let zpátky. Navíc, začněme klidně malými krůčky, ale neskončeme u nich.
Velký skok bude Dvorecký most a tramvaje okolo hlavního nádraží.
Krom Dědiny jsou to, co vyjmenoval Jarda, fakt akce vhodné na ukazování se potentátů před kamerami.
Ale nezapomínejme, že není důležité to, co se staví, ale co se podařilo vypapírovat. A tam je otázka, na čem se pracuje.
A mezitím ještě Nádraží Podbaba, ale to byl opravdu kousíček, tam šlo hlavně o to nádraží.
Spíš ono už v Praze asi ani není moc kam stavět nové dlouhé tratě.
Myslím, že by jich bylo ještě dost, cenově možná i peníze. Leč čím delší trať, tím horší a delší papírování, slyšel jsem, že základ je 3-5 let a pak za každý půlkilometr 2-4 roky navíc a to za předpokladu, že všichni tak nějak chtějí.
Pár by jich ještě bylo. Jižní Město, Bohnice, Suchdol, Komořany, Čakovice, se započtením StČ kraje i Odolena Voda, Vestec.
Ještě podbaba
Svoboda? Ten co jezdí autem i pro rohlíky naproti do krámu? Ten má priority jinde.
Osobně vím důvody, přesto bych se vsadil, že noční 91 tam do roka a dne bude jezdit, což považuji za normální.
Tak je buď prozraďte nebo mlčte.
Docela jasný souběh, ne? Předpokládám, že je dneska z 91 na 910 přestup, takže jedou ve stejný čas.
Edit: jo sorry, ten rozestup mezi spoji je 15 minut, takže souběh by byl dobrý.
Pojedu-li z letiště – tak budiž, ale pojedu-li z města, tak mně by docela vadilo přestupovat na bus na zbytek trasy, když by mohla jet tramvaj dál a stačila by.
Hluk. Ve Vlastině ul. uvědomělí občané tram nechtějí.
Nejde o občany, ale o hlukovou vyhlášku, proto si myslím, že nakonec si občané tram prosadí.
Fakt? Ja len že tam bývam už dlhšiu dobu a nikto sa ma nepýtal.
Hluk v nočním období, současné vyhlášky jsou přísné pro nové tratě. Co nevadí na starých, vadí na nových – psalo se o tom i tady.
Hluk v nočním období, současné vyhlášky jsou přísné pro nové tratě. Co nevadí na starých, vadí na nových – psalo se o tom i tady.
Ta vyhláška kterou zmiňujete už neplatí, jen se čeká na měření hluku.
Dnes dědinští na tramvaj nadávají a bojí se hluku, ale vsadím se, že až se budou vracet z flámu a 91 je vyklopí na Divoké Šárce tak začnou požadovat prodloužení na Dědinu
Dnes dědinští na tramvaj nadávají a bojí se hluku, ale vsadím se, že až se budou vracet z flámu a 91 je vyklopí na Divoké Šárce tak začnou požadovat prodloužení na Dědinu.
Minulý týden jsem si tu trať prošel fyzicky a dnes virtuálně přes Google mapy, kde jsou ještě obrázky před výstavbou. A všechna čest, architektonicky se ta stavba povedla. Člověk by úplně zapomněl, jak třeba oblast kolem dnešní zastávky Ciolkovského byla hnusná. Taková polosilnice a poloparkoviště, totální kontrast k jinak celkem pěknému sídlišti. S tou tramvají a na to navazujícími úpravami je hned úplně něco jiného. Také okolí Drnovské ulice s tou tratí prokouklo. Vím, že místní tramvaj moc nechtěli, ale pokud se podaří nahradit ta zrušená parkovací místa a tramvaj nebude moc hlučná, věřím, že budou spokojeni.
Nějací remcalové se vždy najdou. Každopádně až se ujme zeleň bude Vlastina hlavně v úseku přes sídliště vypadat i s těmi stožáry na dráty určitě lépe než tomu bylo doposud.
Že tramvaj je důležitý městotvorný prvek, to je dávno známá a mnohokrát ověřená pravda – možná právě proto má i tolik odpůrců.
Tak já mám mezi místními hromadu kolegů a ty se báli(a možná ještě bojí) hlavně hluku. A Ti, co pracují na letišti, aby jim nezrušili přímé spojení k terminálům (to se naštěstí neděje).
Doporučte jim exkurzi na třídu Jugoslávských partyzánů – tam lze docela dobře posoudit, jaký hluk dělá tramvaj na zatravněné trati v porovnání s nekolejovými vozidly na asfaltu. A to je tam, myslím, vozovka v o dost lepším stavu, než v jakém byla v poslední době vozovka ve Vlastině ulici.
To je samozřejmě pravda, ale dá se argumentovat tím, že Jugoslávských partyzánů je výrazně více zatížena silniční dopravou, občas i nějaký ten náklaďák… hlavně v té noci ten rozdíl bude znatelný. Ciolkovského slouží v noci spíš jen pro příjezd domů.
Mě by zajímalo jestli jim hluk od autobusů nevadí nebo si na něj rychle zvykli?