Na další trať nesmí vlaky kvůli sesuvu. SŽDC zavřela trať z Trutnova do Královce

Motorák GW Trainu řady 816. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorák GW Trainu řady 816. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty zastavila provoz na trati z Trutnova do Královce. Důvodem je sesuv části železničního tělesa. Vlaky na

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Pro všechny diskutující, kteří se diví, že to SŽDC neřeší, ať si zkusí zjistit, jaká je potřebná doba před vypsáním soutěžen a realizaci. Pokud vše běželo standardně, mělo by to být minimálně rok. Takže to není jen tak, že se to najednou rozjelo….

Robil

SŽDC a GW může za všechno

Petr

Inu dobrá správa, to se pozná 🙂 ….Ale hlavně navalte ošlapné, za naše skvělé služby si ho zasloužíme !!! 😉

Železničář z venkova

Co má s tím, že někde dojde k náhlému sesuvu a tudíž poruše geometrie koleje společného SŽDC ?
Tohle není zanedbání údržby, ale zásah vyšší moci, jenž jaksi predpovidat neumíme

Petr

Aha… a proč se tohle v civilizovaném zahraničí děje minimálně a u nás pořád ? Asi ta údržba není tak dokonalá a vaše správa tak „dobrá“ ,když si nedokážete ohlídat, aby nedošlo k totálnímu znemožnění průjezdnosti trati 🙂

Karel

SŽDC s ministerstvem na to mají osvědčené řešení. Preventivně odstranit všechny kopce a svahy, které by v případě sesuvu mohly poškodit trať. Jen aby jim to zase neshodil senát…

asdfg

Ono tam je omezení od začátku léta, když to tam poujelo a snížila se únosnost trati z 20 tun na 13 tun nápravu. Ale ono to náhodou ujelo v půlce listopadu zcela nečekaně. Prostě klasický přístup „dobré správy“.

Alexandr

To mě překvapilo, že SŽDC tuto trať opraví. Po přečtení titulku jsem čekal, že zde bude dělat mrtvého brouka (jako na nejedné severočeské lokálce) a nechá trať shnít. Přeci jen ten provoz tady není extra velký. Aspoň že ve východních Čechách se SŽDC řádně stará o svůj majetek.

Jimbo Jones

Řádně stará :-)))) DOBRÁ SPRÁVA…
Ten násep tam „pracuje“ mnoho let, SŽDC tam už dřív omezila nápravový tlak, nedávno úplně zakázala provoz „nákladních vlaků“ a tiše doufala, že to nějak vyhnije osvědčeným způsobem („dlouhodobá výluka“ = definitivní zchátrání a následná „péče řádného hospodáře“)… Jenže Poláci bazírují na tom svém napojení Kamienne Góry na hlavní trať Wrocław-Jelenia Góra a tak SŽDC „už“ týden před zavřením trati shání opravu.

kakov

jak souvisí napojení k. gory na wroclav s tratí u nás??

Jimbo Jones

To se fakt ptáte?
Ty vlaky provozuje GWTR z trutnovského střediska, což pro SŽDC znamená nečekaný a nepříjemný fakt pravidelného provozu na trati, která se měla v klidu a míru řízeně rozpadnout…

-TR-

Přesně tak. Ráno jede vlak z Trutnova, během dne se souprava točí na polském úseku a večer se vrací do Trutnova. Důvod je ten, že KD nemají dost vlastních motorových vozů, takže na trasu Lubawka – Sędzisław si pronajímají české od GWTR.

Na českém úseku se jedná de facto o Sv na komerční riziko, ale je zveřejněný pro cestující a dá se s ním jet.

V letní sezóně pak jezdí čtyři páry sezónních vlaků z Trutnova, které jsou v objednávce Královéhradeckého kraje. Smlouva je podepsaná, platí od GVD 2018/19 do 2020/21 (včetně), tedy 3 roky.

Alibaba

Od nového GVD tam maj jezdit 4 páry vlaků (2 páry navíc do Královce) až do Trutnova každodenně! Možná tam je i nějaká objednávka HK kraje.

kakov

děkuji za vysvětlení, to jsemfakt netušil

Odpadlik

Tak co vím, tak minimálně v létě jsou ty vlaky slušně obsazené – hlavně Polakama co tudy jezdí do Trurnova na koupák. Místní obsluha tam musí běžně mluvit polsky.
Nemyslím si tedy, že by se to neuzivilo.

kakov

to se opravdu ptám, protože neznám místní reálie, a rád se něco dozvím, co mi rozšíří obzor

Jiří Kocurek

Protože u Trunova jaksi není žádná dálnice, na kterou by se ten sesuv dal shodit. A nejspíš ani aktivní lom, který by svah podlíval dešťovkou, aby hezky klouzal.
Takže se nedá najmou právní kancelář a svolat posudková komise, která by vymýšlela jak potrestat vyšší moc. Teda dá, ale tak špatně na tom v ČR doufám nikdy nebudeme.

Mirvald

Ojoj, to je průšvih. Snad se SŽDC pochlapí.

Mirvald

To je tedy průšvih. Snad SŽDC nahradí dopravci náklady na NAD.

Nezávislý

Jak za sesuv půdy může SŽDC? Jinak SŽDC má prý ve smlouvě, že NAD je vždy na náklady dopravce…

K.S.

V posledním týdnu nebylo nějaké extrémní počasí s vydatným deštěm, aby se to dalo svést na vis major, takže to máme nějakou tu zanedbanou údržbu která vyústila, dost pravděpodobně, v sesuv trati.

Jiří Kocurek

To máte jak se zemětřesením. Taky dlouho dlouho nic a pak se to sveze. Koneckonců kořeny pracují a … nepřišly tam mrazy? Ona voda, když zmrzne, tak je jak dynamit na zpomaleném záběru.

Cyklista

No možná i nějaké lokální tornádo tam mohlo být

Jiří Kocurek

Jistě, páka zvící vzrostlé borovice, to není zrovna málo, to už šutrem pohne.

Mirvald

To je tedy průšvih. Snad SŽDC dopravci nahradí náklady na NAD.