Pro lenocha co je líný kliknout na wikipedii a během sekundy to zjistit. Netřeba kvůli každý blbosti zaplevelit diskuzi. Koroze je samovolné, postupné rozrušení kovů či nekovových organických i anorganických materiálů (např. hornin či plastů) vlivem chemické nebo elektrochemické reakce s okolním prostředím. Může probíhat v plynech, v kapalinách, ale i v zeminách či různých chemických látkách, které jsou s materiálem ve styku. Toto rozrušování se může projevovat rozdílně; od změny vzhledu až po úplný rozpad celistvosti.
Tak sice je dle Vás líný si to najít na wikipedii, ale zase není líný se zeptat, a jak se říká, lína huba = holé neštěstí. Navíc někteří preferují se zeptat někoho, kdo tí ví, než to sami hledat – i to je ale touha vědět a poznávat. Tak se tady nemusíte, pane Clickmastere, povyšovat.
V roce 1998 se tenhle úsek od 26. km po Vrbovou Lhotu dělal. Byl jsem tam s kladivem na bagru a s rozrývacim zubem. Tehdy také korodovat beton. Bylo mi vysvětleno, že šutr v betonu měl vysoké procento železa, které hnitím vytvářelo mikropóry, kterými vnikala do betónu voda a dál ho ničila. Tak se to povedlo znovu. Tak snad popřejme sami sobě do třetice všeho dobrého .
Ano, vypadá to tak. Teď budu jako ten jeden ze Šmoulů: Nemám rád podélné nerovnosti ! Obzvláště pokud jde jen o jednu stopu. Doufejme, že bude držet a že se v těch místech nezačne asfalt deformovat dříve než bychom chtěli a než bychom potřebovali.https://www.youtube.com/watch?v=JIcEpqPvFfM
Ale když to vezmu z jiného úhlu pohledu nyní je tam těch nerovností podstatně méně než bylo před opravou a pořád lepší případná spára než vyjeté koleje takže ve výsledku dobré.
muze prosim nekdo technicky vysvetlit co tam na povrchu koroduje?
„Původní cementobetonový kryt překrytý mikrokobercem byl postižen plošným rozpadem nebo korozí povrchu“
Korodovat může v obecném smyslu cokoli, ne jen kovy.
Pro lenocha co je líný kliknout na wikipedii a během sekundy to zjistit. Netřeba kvůli každý blbosti zaplevelit diskuzi. Koroze je samovolné, postupné rozrušení kovů či nekovových organických i anorganických materiálů (např. hornin či plastů) vlivem chemické nebo elektrochemické reakce s okolním prostředím. Může probíhat v plynech, v kapalinách, ale i v zeminách či různých chemických látkách, které jsou s materiálem ve styku. Toto rozrušování se může projevovat rozdílně; od změny vzhledu až po úplný rozpad celistvosti.
Tak sice je dle Vás líný si to najít na wikipedii, ale zase není líný se zeptat, a jak se říká, lína huba = holé neštěstí. Navíc někteří preferují se zeptat někoho, kdo tí ví, než to sami hledat – i to je ale touha vědět a poznávat. Tak se tady nemusíte, pane Clickmastere, povyšovat.
V roce 1998 se tenhle úsek od 26. km po Vrbovou Lhotu dělal. Byl jsem tam s kladivem na bagru a s rozrývacim zubem. Tehdy také korodovat beton. Bylo mi vysvětleno, že šutr v betonu měl vysoké procento železa, které hnitím vytvářelo mikropóry, kterými vnikala do betónu voda a dál ho ničila. Tak se to povedlo znovu. Tak snad popřejme sami sobě do třetice všeho dobrého .
Tak ještě opravuji. Je to navazující úsek k tomu, kde jsem dělal před 27 roky.
Super, ale co je to za bordel uprostřed toho pravého jízdního pruhu? Není to doufám nějaká spára? Pokud ano bylo by jepší aby byla v místě oddělení jízdních průhů a ne takhle uprostřed jízdního pruhu.
https://kraje.rsd.cz/stredocesky/wp-content/uploads/sites/13/2025/06/dx2.jpg
A mimochodem vodorovné značení je v současnou chvíli katastrofa.
https://kraje.rsd.cz/stredocesky/wp-content/uploads/sites/13/2025/06/dx1.jpg
Vypadá to, že řezali asfalt pro vylití tekutým asfaltem tam, kde je spára po finišerech. A to šedé by mohla být znečištěná chladící voda z řezání.
Ano, vypadá to tak. Teď budu jako ten jeden ze Šmoulů: Nemám rád podélné nerovnosti ! Obzvláště pokud jde jen o jednu stopu. Doufejme, že bude držet a že se v těch místech nezačne asfalt deformovat dříve než bychom chtěli a než bychom potřebovali.https://www.youtube.com/watch?v=JIcEpqPvFfM
Ale když to vezmu z jiného úhlu pohledu nyní je tam těch nerovností podstatně méně než bylo před opravou a pořád lepší případná spára než vyjeté koleje takže ve výsledku dobré.