Na dálnici D1 se po zimní přestávce vracejí dělníci, letos práce dokončí
Hotovo ale nebude tak docela. Z modernizace byl vyjmut most Šmejkalka, na který dojde až příští rok.
O víkendu začne poslední stavební sezóna na D1. Po pátečním rozmístění značek začne v sobotu 20. února modernizace úseku 23 Devět křížů (Exit 168) – Ostrovačice (Exit 178) ve směru na Brno. Od pondělí proto budou řidiči jezdit v jízdním pásu ve směru na Prahu v režimu 2+2. Další úseky budou následovat postupně v průběhu března. Oznámilo to dnes ministerstvo dopravy.
„V letošním roce nám zbývá modernizovat necelých 50 kilometrů dálnice D1, z toho 8 kilometrů na úseku 12 u Humpolce bude hotovo hned na jaře, a to bez větších omezení pro řidiče. V průběhu roku tak budou práce probíhat na čtyřech úsecích v délce zhruba 41 kilometrů,“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček.
Kromě úseku 12 budou v letošním roce pokračovat práce na úseku 2 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, na úseku 11 mezi Koberovicemi a Humpolcem, na úseku 16 mezi Velkým Beranovem a Měřínem a na již zmíněném úseku 23 mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi. V těchto úsecích se budou muset řidiči připravit na omezení.
Stejně jako v minulých letech zůstanou i letos, až na krátkodobé výjimky, pro řidiče zachovány v obou směrech dva pruhy v zúženém profilu. V modernizovaných úsecích bude probíhat úsekové měření rychlosti.
„Chceme, aby bylo do října vše hotovo a to znamená, že nesmíme připustit žádné komplikace. Proto se chystám na průběžnou kontrolu všech modernizovaných úseků,“ doplnil Havlíček.
Celá modernizace 161 kilometrů D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala v roce 2013, dokončena bude letos v říjnu. Stavba spočívá v kompletním odstranění původního povrchu i podloží a vystavění nové dálnice ve stejné stopě za plného provozu, včetně všech silničních nadjezdů.
Hotovo ale nebude tak docela. Z modernizační akce totiž byla úředně vyjmuta oprava mostu Šmejkalka na úseku Mirošovice – Hvězdonice. Termínově totiž kvůli řadě odkladů daleko přesahuje oficiální datum ukončení modernizace příští rok. Půjde zřejmě o nejnáročnější stavbu celé modernizace, začít má v roce 2022 a trvat dva roky. Na hladký průjezd mezi Prahou a Brnem si tak řidiči ještě pár let počkají.