Na D55 u Nedakonic začala pokládka poslední vrstvy, v prosinci se otevře 21 kilometrů

Pokládka asfaltových vrstev na D55 u Starého Města. Pramen: ŘSDPokládka asfaltových vrstev na D55 u Starého Města. Pramen: ŘSD

Příští rok má být hotov úsek Olomouc – Kokory a most přes řeku Moravu v Napajedlech.

Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Skutečně odstraňuje dopravu z I/55, když se jezdí přes Nedakonice, Polešovice, a MorPísek přes II/427 ? Je to trochu větší obchvat…

Asd

Jen tak dál a houšť. Ještě by to chtělo dotáhnout tu dálnici až do Rakouska. Ale i tak díky za každý nový km.

Dálnice

Rozjety je to pekne. Jen si Veseli nM a Straznice par let uzijou peklicko, nez se dostavi jizni část D55. Nu coz, nejaky brabci jsou dulezitejsi nez lidi. Pak, spolecne s obchvatem Breclavi, vznikne solidni paralelni severo-jizni tah k D1+D52. V Rakousku v Grosskrutu a Reintalu se asi budou divit, az jim tam zacne narůstat doprava…

J.M.

Teď v nedělu jsem tama projížděl směr Chorvatsko. V Reintalu měli nějakou kukaňu se závorou a nápisy Halt! atd. No projel jsem to, ale nikdo mě nestíhal. Ta třicítka a radary jim tam nepomůžou. Stovka mezi dědinama je za mě lákavá i pro mnoho dalších řidičů

Dálnice

On snad nejaky obchvat Reintalu na papire maji ale aby to nedopadlo jako v Rainbachu…

Jan Sova

Já tam před týdnem zastavil a mávli na mě z budky, že mám jet dál. Když jsem se vracel, viděl jsem, jak tam zastavilo rakouské auto a oni z té budky k jeho řidiči vykročili. Nevím co je to za opatření, že by poprvé nebylo na občany ČR ??

PetrN

Kromě Strážnice a Veselí si ještě užijí ve Vracově, Vacenovicích a Ratíškovicích, touto cestou navigace často vede, mimo provoz je to časově +/- 1min s cestou na Strážnici (od budoucího konce D55) a o něco málo kratší.

Koro

Nevíte, jaké má Babiš a Kolovratník vztahy s panem Mátlem? Aby ho pak nepropustili, zřejmě zase budou ve vládě…

Vladimír

Snad nebudou.

Jiří Kocurek

A Hollan ministrem vnitra: Hasiči a policajti jezdí všude na kole, aby mu nezabírali místo na silnici.

Dálnice

Jake ma Babis vztahy s Matlem? No standardni. Kdo neni jeho podrztaska, je nepriatel.

JirkaK

Sorry ale Kokory Přerov byly posunuty na rok 2026.

Jan Sova

To chci vidět, zrovna tam se ještě ani nevystěhovali křečci z děr (čti nevyplašil je bagr).

Petr. S. O.

Tomu nevěřím. Jezdím tama každý den

Emanuel

Asi tam nejezdíte s tím finisherem, ne?

Petr. S. O.

OA jezdím. U Nedakonic žádný nájezd/sjezd. Třeba budou tak šikovní a zvládnou to do prosince 🤷 já tomu prostě nevěřím

J.M.

V nedělu připravovali u Polešovic přeložku na plné spuštění. Reálné je to až až.

Petr. S. O.

No tak dobře ☺️ a co úsek do Bzence, taky je reálný až až?

Vít

Teď se tam hodně maká, myslím že to zvládnou. Někde psali že určitě otevřou zároveň všechny 3 úseky. Nejmíň lidí vidím na nejdříve zahájeném úseku Babice – Staré Město, ten ale nedělá Skanska. Na jaře deklarovali 2. Prosinec. Teď čtu desátého, no myslím že mezi vánocemi a silvestrem by to mohlo klapnout

Tomáš Záruba

Jižní D55 samozřejmě nutno pod jakoukoli záminkou zdržovat. A z BV na hranice ideálně jakkoli jinak než ctyrpruhem. Jinak by ta fikce naprosté nezbytnosti paralelní D52 (/D1-46) už byla vážně naprosto tragikomicka.

J.K.

Pro nikoho soudného D52 nijak nesoutěží s D55, tohle není dráha… Obě jsou součástí základní dálniční sítě a postaví se.

Adam BV

To není tak úplně pravda. Význam D52 je daný plánovaným dálničním napojením do Rakouska, jinak nespojuje žádná velká sídla. Pokud by bylo dálniční napojení do Rakouska vedeno jako dálniční obchvat (D55) Břeclavi, nebude D52 potřeba. Bylo by zřejmě potřeba rozšířit D2 na 3+3 pruhy, ale pořád je to méně betonu než D52. Je naprosto zbytečné tahat dopravu Polsko-Ostrava-Vídeň přes Brno… to jen zbytečně zahustí D1 přes Brno. Osobní auta z Polska jezdí přes D55(I/55) do Rakouska přes Břeclav už nyní a čím více se bude blížit dokončení D55, tím více jich bude. Náklady to mají složitější, ale i tak už… Číst vice »

Lkprak

D52 má spojovat Brno (a potažmo Prahu) a Vídeň. To nejsou velká sídla?

Adam BV

Ano, ale přes D2/D55 by se to zvládlo taky…

J.K.

Nezvládlo, chybí tam trasa v Rakousku… (Pokud neuvažujeme až cestu přes Bratislavu – to lze i dnes a stejně všichni radší přetrpí Mikulov nebo Znojmo)

Adam BV

Samozřejmě myšleno tak, že A5 budeme směřovat na Břeclav a ne na Mikulov

Jiří Kocurek

Nikoliv my, ale rakušané. Nikoliv na Břeclav, ale na Mikulov, ostatně tak zněla mezistátní dohoda. Bylo by fajn nevypdat jak děcko, které vlastně neví co chce.

Vrták

Tady to spíš ukazuje opět na lobby nějakého poslance, když se ta D52 postavila tak blízko a paralelně s D2. D52 má určitě smysl hlavně pro Znojmo a 4 pruh do Pohořelic je v Pohodě, jakkoli proti protažení až k Mikulovu nic nemám. Co se ale ukazuje, je že pro Brno je kombinace D52-D1-D46 dosti plevelící, také sjezd z od Prahy by byl lepší už někde před Brnem, dejme tomu po rosickém přivaděči. V tomto pojetí pak můžou brněnští a olomoučtí za realizaci D55 jen děkovat.

Dálnice

Nechci rusit vase konspirace ohledne lobbovani nejakeho poslance. Ale D52 je v podstate trasa exteritorialni dalnice Viden-Brno. D2 je zase soucast propojeni 3 nejvetsich mest CSSR v době, kdy na zapadni hranici byla zelezna opona. Dve rozdilne dalnice ve dvou rozdilnych stopach.

SYN

Tak samozřejmě, a třeba Mikulov je taky nic. Navíc si sám protiřečíte – jestliže auta z Polska jezdí přes Břeclav už nyní (jistě je tam v centru vidí děsně rádi) tak po dostavbě D55 jim tedy bude tuplem ukradené v jakém stavu se nachází D52…

Adam BV

Mikulov nemá ani 8000 obyvatel – kvůli tomu asi stavět dálnici nebudeme, byť turismus je tam obrovský… na druhou stranu má Znojmo s cca 34000 obyvateli smůlu (turistický potenciál kvůli vínu podobný). Až se vše dokončí, bude mít člověk jedoucí Ostrava-Vídeň 2 možnosti – pokud bude chtít celou cestu po dálnici, pak přes Brno a D52 (= naprosto zbytečně kolem Brna) nebo po dálnici až do Břeclavi po dálnici a pak po jejím silničním obchvatu, dál pokud bude OA pak do Rakouska a přes obchvat Reintal a Grosskrutu na A5. A pokud jako náklad, pak z Břeclavi po I/40 na… Číst vice »

Kolemjdoucí

Máte pravdu, původně to tak i bylo naplánováno, stačí kouknout do mapy, jak na rakouské straně dálnice náhle mění směr. Ale Brňáci-Hašek si prosadil svou.

PetrN

prosimvás co je to za nesmysl? Dálnice A5 nikam náhle neuhýbá, prostě tak vyšlo trasování dále od Poysdorfu. V roce 2009 byla podepsaná mezistátní dohoda o propojení přes Mikulov. 25km dlouhý úsek od Schricku (na jih od Mistelbachu) až po současný konec A5 u Poysbrunnu se stavěl naráz v letech 2014-2017: https://mapy.cz/s/farafonecu

Jan Sova

Obchvat Břeclavi je napohled skvělá věc, ale je to jaksi drahá stavba na to, že by to končilo směr Reintal, kde není nic připraveno. Ale pokud by tam byla nějaká tangenta pro osobáky, aby nemuseli šňěrovat Břeclav, tak super.

SYN

Hm, koukám že se to u vás vyvíjí ve slušnou paranoiu… co vám ta D52 udělala?

Tomáš Záruba

Odčerpává prachy pro vlaky. 🙂

SYN

Jak může odčerpávat prachy když se už 20 let nestaví?? Jakože tam celý dostupný rozpočet profrčí za plánování? Plány za několik miliard… to bysme se něco doslechli.
Je to „mizerných“ 25km dálnice, to nemůže rozbít rozpočet ani při stavbě… až teda jednou padne kosa a kousek postaví. Já osobně bych tam aspoň postavil ty MÚK, aby se aspoň po dnešní silnici dalo jet bez frekventovaných úrovňových křížení…

Vít

Bude hyzdit krajinu pod Pálavou, podobně jako ji hyzdí Novomlýnské nádrže. Samozřejmě že měli rakušáci trasovat dálnici na Břeclav. D 55 je nejlepší tranzit pro Poláky k Jadranu . Jsem rád že se budou dál na jih stavět navazující úseky, protože co se bude dít v Napajedlích od vánoc bude zajímavé. Do toho ŘSD zpracovává analýzu která měla být hotová do konce června kam vlastně směrovat dopravu z konce dálnice ve Bzenci

PetrN

V současnosti je tranzitní vazba těžké nákladní dopravy VyškovPohořelice (Polsko-Rakousko) na dálnicích u Brna jako druhá nejsilnější (3500/den v součtu obou směrů), jasně dominantní je D2Kývalka (>Praha/Německo) celkem 7000/den, až za nimi je průjezd po D1 východzápad (KývalkaVyškov) s 2800/den. Je obrovská škoda že pro takto významný tranzitní nákladní směr není D55 primárně určená. Třeba ale dojde k nějakému přehodnocení na rakouské straně a se zvažovanou stavbou obchvatů Reintalu a Grosskrutu tam povolí i nákladní dopravu