Na D55 u Nedakonic začala pokládka poslední vrstvy, v prosinci se otevře 21 kilometrů
Příští rok má být hotov úsek Olomouc – Kokory a most přes řeku Moravu v Napajedlech.
Stavba dálnice D55 mezi Starým Městem a Moravským Pískem je ve finiši. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) aktuálně ohlásilo pokládku finální asfaltové vrstvy, válce a finišery nyní pracují na třech kilometrech mezi Nedakonicemi a Starým Městem. Celý úsek D55 o délce devět kilometrů spotřebuje 136 tisíc tun asfaltové směsi.
„V těchto dnech mezi Nedakonicemi a Starým Městem pokládáme finální asfaltovou vrstvu – SMA mastix. Ta je vysoce odolná vůči tvorbě trvalých deformací a trhlin a její předností je dlouhá trvanlivost. Kromě pokládky asfaltu na stavbě finišujeme práce na mostech. Spíše už se jedná o dokončovací práce, jako například montáž svodidel či protihlukových stěn,“ uvedl manažer stavební firmy Skanska Jiří Vinklárek.
Na úseku mezi Starým Městem a Moravským Pískem je devět mostů, z toho šest na dálnici a tři nad dálnicí.
Úsek dálnice D55 mezi Starým Městem a Moravským Pískem zprovozní ŘSD letos v prosinci společně s navazujícími stavbami Babice – Staré Město a Moravský Písek – Bzenec. Vznikne tak ucelený úsek dálnice D55 o délce 21 kilometrů. „Děláme vše proto, abychom prosincový termín zprovoznění dodrželi,“ doplnil Vinklárek.
Příští rok má být hotov úsek Olomouc – Kokory a most přes řeku Moravu v Napajedlech. Navíc se má začít stavět úsek Kokory – Přerov, v roce 2026 pak úsek Napajedla – Babice.
Nejvzdálenější je zatím stavba jižní části D55. U některých úseků je ale již ŘSD optimističtější než ještě před rokem. Dokončení dvou úseků z Bzence do Rohatce očekává v roce 2031, ještě loni uvádělo v roce 2032 a zahájení v roce 2030. Nakonec má dojít k zahájení stavby v roce 2028. V roce 2032 mají být hotovy poslední dva úseky z Rohatce do Břeclavi.
Stokilometrová dálnice má nahradit přetíženou silnici I/55 a odvést provoz z center 18 měst a obcí. D55 vytvoří nejkratší spojení Olomouce s Břeclaví a Bratislavou.