Na D46 u Prostějova přestaví nevyhovující mimoúrovňovou křižovatku, přibudou odbočovací a připojovací pruhy
MÚK Držovice. Foto: ŘSD

Postupná modernizace D46 začala v roce 2011, proměnou již prošlo několik křižovatek.
Postupná modernizace D46 začala v roce 2011, proměnou již prošlo několik křižovatek.
Kolik těch nevyhovujících křižovatek ještě zbývá předělat??? To je poslední??
Jo. Pokud berem za vyhovující křížení s D1 a příijezd k Olomouci.
Co by ještě opravdu chtělo je co nejdřív doplnit bezpečnostní zálivy. A to taky na D35 od Olomouce do Mohelnice.
D35 z Olomouce do Mohelnice by spíš potřebovala odstavný pruh v celé délce.
Snad bude mít kruháč aspoň bypass při sjezdu od OL. Už teď ve špičce stojí auta mnohdy až na dálnici v odbočovacím klínu kvůli kruháču v nákupní zóně, takto když další přibude tak to bude Saigon.
Jinak kvituji, že přestavba bude až příští rok, kdy už bude v provozu komplet D1 okolo Přerova..
Trubky toćici kolečkem a tvařici se jako řidići F 1 maji mit tak akorat kolo
Proč nebude zachovaná současná nájezdová rampa z Prostějova směrem na Vyškov a bude místo ní nová v místě sjezdu? Pokud by zůstala ta současná, nebudou se auta lépa připojovat (větší nájezdová rychlost), než kdy bude těsně před napojením prudší oblouk?
Řekl bych že je to kvůli přestavbě jen jednoho mostu. Pokud by zůstala, musel by se přestavět ještě další most.
D46 bych po dokončení D1 přeznačil na SMV. S dálnicí to moc společného nemá, stejně už je na většině úseku 110 km/h. Třeba I/35 do Liberce, která má mnohem lepší parametry, se mezi D nepřevedla..
Kéž by se systematicky modernizovaly křižovatky i na ostatních dálnicích z bývalé kategorie R. Např. na současné D10.
Tohle je nejhorší úsek D46 a jedinej na 90 km/hod. Celá tato část obchvatu Prostějova nám nějak zarostla do Prostějova a jako dálniční obchvat nedává dnes moc smysl. Navíc tam jsou zbytečně velké zatáčky. Lepší by to bylo celé předělat a udělat obchvat novej na těch alespoň 110 km/hod nebo ideálně 130 km/hod. Např. https://mapy.com/cs/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9n5x4xUF1V5s0k2NiX0kj45q0kOChrpjj7DqkB6fhUlNugd0mE1gl0iuM&x=17.1332782&y=49.4801579&z=12
Další kruhový objezd zhorší už tak mizernou průjezdnost. Přes pracovní dny se už teď objezdech tvoří kolony. Ty nájezdy na dálnici ale ponechybně potřeba jsou!
Ano, máte pravdu, na silnicích je velká část neřidičů a to mají velký problém projet svižně kruhovým objezdem. Jenže co s tím chcete dělat? Dávat pokuty nejde, protože nic neporušují, zakázat jim řízení taky nejde, takže snad jen školit a školit, aby konečně pochopili, že když na protější straně najíždí auto, tak mají dost času, aby najeli taky.
Ono by pomohlo, kdyby se mnozí řidiči naučili používat při výjezdu blinkr. Pak by ti přijíždějící často nemuseli zastavovat a ihned se opětovně rozjíždět a provoz tak zpomalovat.
Taky je značná část super řidičů kteří zase neví že kruhač je křižovatka a do křižovatky se nevyjíždí 50 a více. To potom ostatní nemůžou normálně najet do křižovatky když tam z jednoho směru vozidla doslova vleti.