Na D46 u Prostějova přestaví nevyhovující mimoúrovňovou křižovatku, přibudou odbočovací a připojovací pruhy
MÚK Držovice. Foto: ŘSD

Postupná modernizace D46 začala v roce 2011, proměnou již prošlo několik křižovatek.
Postupná modernizace D46 začala v roce 2011, proměnou již prošlo několik křižovatek.
Obávám se, že další kruhový objezd situaci jen zhorší. Ve špičce se to tam ucpává už teď a o Vánocích je to úplný děs. Dosud se dalo z obchodní zóny alespoň rychle vyjet směrem na Vyškov, ale to už nebude možné, protože skončíme na pravděpodobně ucpaném kruháči.
Myslím že tento kruháč určitě nebude největším špuntem, takže to ničemu neuškodí. Špunt bude pořád ten u Tesca a u benziny.
Když už, tak kruháč trochu uškodí spíš tomu, že budou auta stát a čekat už v odbočováku na dálnici. Tomuto stavu to trochu uškodí.
Víc mě štve muk žešov kde nejde najet/sjet směrem na olomouc a najezd směrem na brno je vlastně z žešova taky nemožný, protože otočit se do protisměru je o hubu…
Nájezd na Brno je o tři km dál ve Vranovicích. Na Olomouc je to slabší, ale nevím nevím, jestli zrovna 350 obyvatel Žešova vygeneruje takový dopravní proud, aby se vyplatilo postavit v křižovatce nové rameno.
PS Já vím, Výšovičtí by to taky uvítali 😉
Tam mě to taky asi 2x vytrestalo a musel jsem si zajet. Nenapadla mě vůbec varianta, že tam ta nájezdová rampa chybí, jinak bych jel jinudy.
Tak celkově vymyslet muk která funguje jen pro jeden směr je na hlavu…
Ta křižovatka by tam před víc než padesáti lety možná vůbec nevznikla, kdyby tu dálnice před dokončením prostějovské estakády nekončila od roku 1980 do 1985?
A ještě chybí ten soubor staveb u pustiměře. Co se tuším minulý rok nebo kdy dokončil.
Zajímalo by mě když to celé přestavují, kdy tam bude 130. Když se chlubí modernizací na dálniční parametry.
Na celé D46 nejspíš 130 nikdy nebude, a to kvůli ostrým zatáčkám před Prostějovem (pokud jedete z Vyškova do Olomouce). Já jsem kdysi doufal, že modernizace bude obsahovat i částečné narovnání dálnice, aby těch 130 tam být mohlo, ale toho se už nejspíš nedočkám.
Kolik těch nevyhovujících křižovatek ještě zbývá předělat??? To je poslední??
Jo. Pokud berem za vyhovující křížení s D1 a příijezd k Olomouci.
Co by ještě opravdu chtělo je co nejdřív doplnit bezpečnostní zálivy. A to taky na D35 od Olomouce do Mohelnice.
D35 z Olomouce do Mohelnice by spíš potřebovala odstavný pruh v celé délce.
To je jasný. I prodloužení nebezpečně krátkých přípojáků.
Za rok nastane docela paradox:
Na D46 budou: všechny přípojovací pruhy prodlouženy, po dostavbě D1 relativně nízká intenzita a rychlost 110 (co je na tu dálnici přiměřené). Navíc už je hotových hned několik nouzových zálivů.
Na D35 budou naopak všechny připojovací pruhy krátké, po dostavbě dalších úseků D35 intenzita opravdu vysoká, žádné nouzové zálivy, a rychlost pořád 130
Myslím že šíleně nebezpečné.
Ty krátké připojováky jsou peklo.
Hlavně u Unčovic směr Olomouc je to fakt krátké a nebezpečné.
U Křelova směr Olomouc lautr to samý.
Přiměřené to není dálniční známkou si kupuji službu – jízdu rychlostí 130. Zde stát podvádí a neměl by za známky kasírovat.
To je ovšem hodně levná služba 😀
Kupujete si službu, pořád extrémně dotovanou, jízdu po dálnici. Nic víc, nic míň.
D46 je skvělá v tom, že krásně kopíruje krajinu, nedělá v ní vřed. Nevýhodou pak je, že není v 130 bezpečná. A podle mě D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí ještě míň bezpečná.
D 35 z Mohelnice do Olomouce, bude po dokončení zbylých částí, plus dálnice od Šumperka, zralá na kompletní přestavbu na 3+3.
3+3 tam nikdo ani nenavrhne natož že by se pokoušel prosadit přes CHKO. Kdyby se tam nepostavila dávno tak dnes tam nebude nikdy.
Přesně tak, dnes by nikdo nepovolil dálnici přes zámecký park a CHKO. Taky to tam nadělalo paseku skrze spodní vody.
V Šumperku museli bydlet vlivní komouši, když se tam extra stavěla dálnice, D35 měla vést na Konicko.
Čili všechny mosty zbourat a postavit nové širší a delší? Děkuju pěkně.
Snad bude mít kruháč aspoň bypass při sjezdu od OL. Už teď ve špičce stojí auta mnohdy až na dálnici v odbočovacím klínu kvůli kruháču v nákupní zóně, takto když další přibude tak to bude Saigon.
Jinak kvituji, že přestavba bude až příští rok, kdy už bude v provozu komplet D1 okolo Přerova..
Trubky toćici kolečkem a tvařici se jako řidići F 1 maji mit tak akorat kolo
Proč nebude zachovaná současná nájezdová rampa z Prostějova směrem na Vyškov a bude místo ní nová v místě sjezdu? Pokud by zůstala ta současná, nebudou se auta lépa připojovat (větší nájezdová rychlost), než kdy bude těsně před napojením prudší oblouk?
Řekl bych že je to kvůli přestavbě jen jednoho mostu. Pokud by zůstala, musel by se přestavět ještě další most.
pravděpodobně by ten připojovací pruh zasáhl až do estakády. Tak je asi jednodušší dát tu rampu z druhé strany mostu a rozšířit ten.
je to tak, vysoké násep a pak estakáda
Asi by připojovací pruh zasáhl až na estakádu. Teď se to rozjíždí dobře, to bude chybět.
D46 bych po dokončení D1 přeznačil na SMV. S dálnicí to moc společného nemá, stejně už je na většině úseku 110 km/h. Třeba I/35 do Liberce, která má mnohem lepší parametry, se mezi D nepřevedla..
To spíš bych převedl I/35 do kategorie dálnic.
Kéž by se systematicky modernizovaly křižovatky i na ostatních dálnicích z bývalé kategorie R. Např. na současné D10.
Na D10 se mezi km 0-46 chystá velká modernizace včetně rozšíření a úpravy všech křižovatek. Zbytek dálnice už je víceméně v pohodě, maximálně by se občas mohl trochu prodloužit připojovák
Tohle je nejhorší úsek D46 a jedinej na 90 km/hod. Celá tato část obchvatu Prostějova nám nějak zarostla do Prostějova a jako dálniční obchvat nedává dnes moc smysl. Navíc tam jsou zbytečně velké zatáčky. Lepší by to bylo celé předělat a udělat obchvat novej na těch alespoň 110 km/hod nebo ideálně 130 km/hod. Např. https://mapy.com/cs/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9n5x4xUF1V5s0k2NiX0kj45q0kOChrpjj7DqkB6fhUlNugd0mE1gl0iuM&x=17.1332782&y=49.4801579&z=12
Takže v době ,kdy bude převážně tranzit po D 1,tak chcete ještě dálniční obchvat PV? Jinak jste v pohodě? 🤣🤣🤣
Souhlas. Část D46, která prochází Prostějovem, by měla být normální městská třída. Nyní je to dálniční průtah. Tranzit Brno – Olomouc zůstane silný. Aby zůstala D46 v kategorii dálnic, tak je realizace Vašeho návrhu namístě.
Ano, to se samo nabízí. Je v tom však jedno velké ALE. A tím je vojenské letiště.
Bez estakády kolem Žešova, tunelu skrz kopec u letiště a zahloubení na úpatí dráhy letiště, by to neprošlo. Navíc je tam vodoteč a biokoridory. Tím by se však nová komunikace přiblížila k nové zástavbě obce Bedihošť na par stovek metrů.
Projednaní takového záměru je prakticky nemožné. Takže užitná hodnota vs. cena by byla neadekvátní.
Další kruhový objezd zhorší už tak mizernou průjezdnost. Přes pracovní dny se už teď objezdech tvoří kolony. Ty nájezdy na dálnici ale ponechybně potřeba jsou!
Ano, máte pravdu, na silnicích je velká část neřidičů a to mají velký problém projet svižně kruhovým objezdem. Jenže co s tím chcete dělat? Dávat pokuty nejde, protože nic neporušují, zakázat jim řízení taky nejde, takže snad jen školit a školit, aby konečně pochopili, že když na protější straně najíždí auto, tak mají dost času, aby najeli taky.
Ono by pomohlo, kdyby se mnozí řidiči naučili používat při výjezdu blinkr. Pak by ti přijíždějící často nemuseli zastavovat a ihned se opětovně rozjíždět a provoz tak zpomalovat.
Taky je značná část super řidičů kteří zase neví že kruhač je křižovatka a do křižovatky se nevyjíždí 50 a více. To potom ostatní nemůžou normálně najet do křižovatky když tam z jednoho směru vozidla doslova vleti.
Muzete nejak dolozit svoji teorii o tom, ze „do krizovatky se nevjizdi 50 a vice“? Lide mivaji ruzne absurdni predstavy o logice silnicniho provozu, pripadne jeho zavaznych pravidlech, ale tohle uz je opravdu hodne silna kava! ;o)