Na D4 začíná třetí stavební sezona. Řidiči letos poprvé využijí části budoucí dálnice
Bourání mostu u Mirotic v rámci stavby D4 (červen 2022). Pramen: Via Salis
Mezi obcemi Lety a Čimelice bude od počátku dubna do poloviny května uzavřena silnice I/19.
D4 a do Písku? D4 přeci míří do Strakonic, ale obyvatelé ji tam nechtějí tak možná dlouho bude končit u Písku.
Tak oni by i chtěli, ale nikdo se jich neptá. Hlavně v Písku byli výrazně akčnější a tak to teď vypadá, že pokračuje do Písku. Oficiálně končí D4 na Nové Hospodě.
Roste to opravdu krásně stačí se po l/4 projet po několika měsících a je vidět obrovský pokrok. Kéž by se takto stavělo vždy a v takovém tempu.
Hlavně by mě zajímalo ti bláto na silnici které tam neustále vyvážejí na kolech stavebních aut.Jestli by si to soukromí investoři dovolil třeba ve Francii takovej chlív na silnici.Policue raději měří rychlost v Chrastickach než aby pokutovali tyto znečišťovatele.
> Mezi obcemi Lety a Čimelice bude od počátku dubna do poloviny května uzavřena silnice I/19, která kříží stávající I/4. Ta se stane v budoucnu v tomto úseku dálnici.
Šmankote, co to je blábol ?
Pletou si Mirovice a Čimelice
Chudák Milín…
Doufám, že soukromý sektor propojí Prahu s ČB po D4 rychleji než ŘSD s D3…
To je teda slušný nesmysl, co píšete. Zřejmě si to představujete tak, že tady si nějaká firma rozhodně postavit dálnici, a tak si ji postaví. To, co se děje na D4, za tím rovněž stojí ŘSD, rozdíl je v tom, že tady to soukromé firmy, kromě toho, že to postaví, tak jako ve všech ostatních případech, tu dálnici budou i po stanovenou dobu provozovat, za což jim bude stát platit. Po této době přejde dálnice do vlastnictví státu. Nejedná se tedy o žádný „závod“ s ŘSD, ale o formu spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem. Mimoto, D4 nemá vést do… Číst vice »
Neřekl jste mi nic, co bych už nevěděl, pouze jsem chtěl poukázat na zoufalý přístup státu ke středočeské D3…
Ten samý stát chystal D4 a zcela jistě víte, že proti D3 je daleko více protestů a odvolání.
Na trase D3 ve středočeském kraji jsou NIMBY. Ty brzdí výstavbu dálnice a tam si musíte stěžovat.
D4 převezme do určité míry tranzit z D3. V podstatě do Písku bude dálnice a silnici mezi Pískem a ČB plánují taky zkapacitnit, minimálně 2+1. Otázkou je, zda nedojde po zprovoznění zbylé D4 k takovému nárůstu dopravy, že pak i ten úsek Písek-ČB nebude čtyřpruh (neříkám dálnice). D3 ve středočeským kraji je běh na dlouhou trať.
Písek-ČB nebude čtyřpruh. Minimálně ne do roku 2050. Zatím se o tom neuvažuje ani ve stádiu nějakých velmi předběžných studií. Některými úseky stávající trasy silnice I/20 ani nelze 4-pruh protáhnout a musela by se zde řešit úplně nová trasa. A to je běh na velmi dlouhou trať, kterou při dnešních zákonech nikdo neurychlí.
I/4 vzdycky suplovala nepouzitelnou I/3, respektive fragmenty D3. Na tom se vubec nic nezmeni.
To platí tak dvacet let dozadu. Od té doby na D3 2009 Chotoviny, 2013 Veselí, 2019 ČB a Vánoce 2024 bude až do Kaplice. K tomu hotový obchvat Olbramovic.
Vlastně si ani nevzpomenu že bych někdy chtěl jet ČB-Praha přes Písek, kor když se teď D4 v plném blátě přestavuje. A to ani na letiště, ke kterému čtyřka přijede blíž.
Dneska už na čtyřpruh ČB-Písek intenzity jsou, jenže po čtvrt století akorát začínáme realizovat projekt 2+1 spočítaný na intenzity roku 98 a do toho se v Protivíně rozpadá most.
Problém bude hlavně středočeský úsek.
vyhoda d4 je ze se stavi pustinou, narozdil od priprazskeho useku d3.
a na to, ze se stavi d4 pustinou a obchvat cimelic i vyreseni krizovatky smrti byly potreba jako sul, tak ta rychlost neni nikterak zavratna.
D4 nikdy na ČB neměla směřovat, jen postupně nahrazovat l/4 z Prahy směr Strakonice až na Strážný. Bohužel po Novou Hospodu kde dnes D4 končí se dál s dálnicí nepočítá.
ja se dost divim, ze se neda udelat nejaka slusnejsi cesta aspon po ty strakonice.
Po Strakonice nebo až Volyň by to určitě šlo, relativně snadno, ale není poptávka ani požadavek a bohužel to nikdo netlačí. Spočítají auta a řeknou že není třeba, ale hustou kamionovou dopravu na Strážný – Pasov už nikdo neřeší.
Nemyslím si že by se neřešila hustá kamionova doprava ale tam by byl problém spíše v průchodu dálnice NP Šumava. To by bylo něco jako mávání rudým hadrem ne na jednoho ale spíš na stádo býků. A princ Miroslav, Voda z Tetčic a další by hned měli další prostor k protestům. A navíc na německé je nejbližší dálnice až v Pasově.