Na D1 popraskal povrch zmodernizovaného úseku. ŘSD chystá reklamaci

Prasklina na D1. Pramen: Policie ČRPrasklina na D1. Pramen: Policie ČR

Na 49. kilometru D1 u sjezdu u obce Veselka popraskal betonový povrch dálnice. Policie zde uzavřela levý jízdní pruh, popraskaný

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Polák

Chlapci, neumíme to,proznejme si to,
Musí se na tom nažrat …
Nechme to stavět Němce, ušetříme čas i korunky,ale musí se na tom nažrat…

xerts

Důležité info pro všechny – prasklina vznikla přesně v místě kde asi před rokem v noci došlo k vážné nehodě několika aut a velkému požáru kamionu! Takže ten beton byl dost porušený už v té době, ale po nehodě nevykazoval vady. Zvýšená teplota v týdnu tedy způsobila degradaci už i tak narušeného betonu… Ty co chtějí, porozumí, ostatní….

Zlámalík

Po akcích jako je požár se spára čistí a spálené těsnění vyměňuje? Nevím, ptám se, přišlo by mi to asi lepší.

eLKá

Jo, to dává smysl.
Nedávno jsem jel po D11, kde u Počernic hořel kamion a ten beton tam dostal dost zabrat…

Majkii

Přesně v místě to není, je to asi o 50 m dále, ale ta souvislost mě taky napadla.
Nehoda je to tahle: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/d1-dalnice-palmovy-olej-cisterna-nehoda-poskozeni-oprava_1910151325_dok
Na StreetView je shodou okolností zachycen stav pár dnů po nehodě: https://goo.gl/maps/reXYuU3gYiX31Gc97 Současný problém je v úrovni žlutého kilometrovníku, na kameře https://dopravniinfo.cz/api/CameraImage.ashx?camera=2848 pokud se zrovna dívá správným směrem, je vidět ta opravená záplata v místě nehody a značky upozorňující na nerovnost těsně za ní.

Rad

Jenže každá betonová stavba v takových délkách potřebuje dilatační spárů když ji nemá bude praskat !

Jan Kovářík

Už mi nebaví poslouchat všechny ty kecy proč a jak to u nás nejde. Nejdražší výstavba a nejhorší kvalita. Jeďte do Německa auto se vám na dálnici nehne o kvalitě ani nemluvě. Zřejmě soudruzi u nás dělají někde chybu.

medvěd

V Rakousku když mají v silnici prasklinku, tak to hned po zjištění zalejou asfaltem (aby se nezvětšila). U nás čekají , až to bude pořádná díra na ulomení kola a potom vyberou firmu. Aby nikomu nemuseli platit škodu na autě, alibisticky tam dají značku. Potom se diví……že nečistoty………ty tam přeci neměly být !

JardaP

Tak kolik zase dostanu mínusů, jako když jsem tvrdil, že D3 Tábor-Veselí n. L. je fušeřina? A karavana jede dál, červené maringotky u dostavby 4. koridoru, pokračování D3, … Tak, zástupci zhotovitele a zadavatele, do toho! 🤬

Venca

Tak letos by ta rekonstrukce měla být hotová. Rejpalové říkali, že se po rekonstrukci může u prvních úseků začít s rekonstrukcí znovu. No ta EIA na 3+3 pruhy by nebyla špatná, bylo by špatné tu novou rekonstrukci dělat znovu na 2+2. 😀

Gwann

ať staví metrostav cokoliv, výsledkem je vždy díra v zemi…

Démon

TO je jasný, špatná údržba 🙂 Nemá ŘSD za úkol udržovat a kontrolovat stav dálnic? Mě opravdu zajímá D4 v podání PPP po 10-ti letech. Určitě bude jako nová.

BLB

D4 bude stát přebírat po cca 30 letech a je to ve smlouvě, že stav bude odpovídat normám (tj. nebude polorozpadlá, ale bude ve stavu bezvadném). Pokud ne tak existují sankce. Protože ŘSD je ŘSD, za mě víc PPP projektů nejen na D4, ale kdekoliv, stavebník nekouká jen na to levně postavit a po záruce potopa, ale použije takový kvalitní materiály, aby pak i údržba a správa byla efektivní a funkční, přitom levná, protože nemůžeme míchat jablka (investice ŘSD na výstavbu dálnice Dx bez nákladů na údržbu po dobu cca 30 let) s hruškama (projekt PPP, kde jak investice, tak… Číst vice »

jan v

Pár let jsem odebíral vynikající britský satiristicky-investigativní čtrnáctideník Private Eye. Nějakému PPP projektu, jenž se v zemi hojně rozšířily za „New Labor“ éry Tonyho Blaira, se věnovali téměř v každém čísle. PPP projekty jsou totiž novátorským způsoben jak z eráru získat výrazně vyšší plnění a po výrazně delší dobu, než běžnou stavební zakázkou. Nepředpokládám, že s D4 by to bylo jinak. Strategickou infrastrukturu, ať už železniční, silniční nebo datovou (tímto posílám srdečný pozdrv minoritnímu vlastníkovi ČD Telematika, Prvnímu Privatizačnímu Fondu) má budovat stát. Pokud je stát, nebo jeho organizace, jenž má toto zajišťovat neschopná, správné řešení je provést funkční změny… Číst vice »

Ivo Havlíček

Naprostý souhlas pane Jane,

v tuzemsku už také máme „zkušenost“ s PPP – viz nerealizovaná dostavba D47 v úseku Lipník nad Bečvou – Ostrava, kdy stát odstoupil od smlouvy se smluvním zhotovitelem/provozovatelem. Nejmenovanému izraelskému investorovi zaplatila ČR tučné odstupné/odškodné (650.000.000 Kč!), aniž se postavil metr dálnice. Soc. dem vláda tehdy vše zdůvodnila tím, že odstoupením od smlouvy a zhotovením dálnice za prostředky státu, dojde k velké úspoře celkových nákladů.

Pro zájemce vice na:
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/proc-prosazujete-takove-svinstvo-exporadce-po-letech-vzpomin/r~e3252d9649ce11e7ac060025900fea04/

je to velmi zajímavé čtení!

Jiří Kocurek

D4? Uvidíme, doufejme že brzo.

Gwann

pokud to PPP tak dobře postaví…tak asi se jim nebude platit, pokud to nebudou držet sjízdné…

Jan

Zřejmě demonstativní ukázka „kvality“ provedení rekonstrukce D1… 😀

Jan

*demonstrativní (oprava)

Tomáš V.

Pokud bude na těch několika stovkách km dálničního tělesa jen několik málo takových vad, je to rozhodně skvělý výsledek.

Ale Jan zajisté žádné chyby nedělá. Vsadím se, že byste zvoral i nivelaci podlahy, natož tohle. Jó, žvanit v diskusích…

LKB

Zhotovitel se zavazal k desetilete zaruce/odpovednosti za vady a po dvou letech to uz praska. Ocekaval bych od jednoho z nejvetsich ceskych stavebnich holdingu neco vyrazne kvalitnejsiho…

Jiří Kocurek

No tak to opraví za svoje. A v článku máte vysvětlenou příčinu, není to závada v betonáži, ale někde úplně jinde.

Kubrt

Nechci se pouštět do rezolutních názorů na základě jedné fotky, ale nedá se vyloučit, že tomuto způsobu uvolnění napětí v CB krytu „pomohly“ trhlinky v betonu. Srovnej s aktuální poruchou na D35 (a dříve např. D5), kde došlo ke zdvižení desek.

Jiří Kocurek

Vada je způsobena poruchou těsnění a následným ucpáním spáry nečistotami, Tolik metrostav.
Z toho usuzuju, že beton neměl kam dilatovat. D35 je s nejvyšší pravděpodobností jiný případ s jinou příčinou.

Kubrt

Však jasně, beton neměl kam dilatovat a tím vzniklé napětí se uvolnilo vylámáním betonu. Jaký je vývoj na D35 nevím, ale těch případů vyzvednutí vozovky kvůli nedostatečné kapacitě dilatačních spár bylo více.

Bagoun

To je opravdu komedie, ne tragédie 😂

Ten_z_Biliny

Jen se zeptám. Vy jste vždy vše udělal bezchybně? Nikdy se nestalo, že by prostě něco nebylo ideální?

Jan

Ideální nemusí být, ale tohle by stávat nemělo. Představte si, že se udělá blbá dilatace kolejí a ty se pak někde na koridoru zvlní, to je opravdu vážná, bezpečnost ohrožující závada, která by měla být prakticky vyloučena technologickým postupem včetně kontroly provedení.

Jiří Kuba

Právě tací, kteří absolutně problému nerozumí, mají na všechno ihned odpověď. No, to je nevýhoda anonymní diskuze na netu.

Jiří Kuba

Opět se pár chytráků chytne na návnadu od autora článku… Není to v pořádku, ale může se to stát. Pokud to zhotovitel opraví za své, tak je to OK.

Kodl

Rekonstrukce D1 bude opravdu nekonecna story. To uz prestava byt k smichu. Stale neni hotova zakladni rekonstrukce a uz se rozpadaji nedavno dokoncene useky.

Opravdu jsem zvedavy, co jeste prijde.

Jiří Kocurek

Vypdá to na špatně provedou výplň dilatační spáry. Ta se ucpala a přestala fungovat. A tu výplň dělá člověk. Kdyby se to vysypalo na 100 místech z 1000, byl by to špatný návrh, čili systémová chyba. Zatím víme o jediném místě… A těch dilatačních spar bude tak 40 000 v celé délce z Prahy do Brna, v každém směru.

Kodl

Děkuji za vysvětlení.

Tomáš V.

„rozpadají nedávno dokončené úseky“

Wtf? Myslíte jednu vadnou dilataci? A původní vozovka před rekonstrukcí byla podle vás co, když se tohle tedy už rozpadá? 🤣 Skvělý názor, leč klíčenky už nemáme.

autobusik2

Nevravela náhodou predvčerom ŘSD, že to na D35 bola výnimka a inde to nehrozí??

Jiří Kuba

Ale tohle snad jiný případ, ne? Přečte si pořádně článek.

Paja

Jiný případ z pohledu jakého? Z pohledu uživatele to je nesjízdná dálnice kvůli samodestrukci CB povrchu.

Medvěd75

mám plakat nebo se smát?

Pavel

Zoufalství, beznaděj a pláč.