Musím říci, že tomuhle už opravdu nerozumím. Porozumím projetí návěstidla v rychlosti na trati, nebo v nějaké komplikované stanici někde v Poříčanech, kde je toho změť, ale na malé lokálkové stanici typu Čachnov, kde je jediný vlak a tři koleje projet Stůj? A jako jsem zde již psal dřív, a vlakvedoucí odmává odjezd a je mu to jedno? Já vím že papírově nemá povinnost se na to návěstidlo kouknout, ale přišlo by mi to zcela automatické, ještě když je bez problému vidět.
Odmává připravenost k odjezdu stran odbavení cestujících. To ten strojvedoucí nevidí návěstidlo nebo co? Nebo by v opačném případě zavřel dveře a odjel bez ohledu na ukončení výstupu a nástupu ve chvíli, kdy by mu svítilo volno? Jo, spolupracovat mohou, ale přece nepojedu přes stůj jen proto, že jsem dostal znamení z nástupiště. I když, v době údajných až 100 km/h na přivolávačku už se nedivím ničemu.
100km/h na autoblokové stůj, ale hlavně „podle rozhledu.“
Není chyba jet podle rozhledu míň. Naopak i když je v předpise 30, stejně může nastat situace, že opatrný strojvedoucí pojede míň.
Podle rozhledu max 100 Km/h už naštěstí neplatí. Je zpět 40Km/h. Autor toho dřívějšího zvýšení by měl jít bručet. Předpis by měl mít rozum i za ty, co ho nemají. Ne naopak.
Gapa Karel
2 let
Na celé mimořádné události je pozitivní to, že zafungoval generální stop na dálkově řízené trati. Když před nějakým rokem obdobně odjel motorovy vůz ze Skutče proti druhému z Čachnova, vlaky se zastavily díky tomu, že se strojvůdci uviděli na přehledném úseku. To již trať byla vybavena za nemalé peníze dálkovým řízením od AŽD a prominenti se v médiích předháněli s výroky, že se na této trati nemůže stát nehoda jako v roce 1995. Když se podíváte na dokument Osudove okamžiky o nehodě ve Stéblové, v něm jeden chytrý pán tvrdí, že se už nic podobného stát nemůže. Přitom stáčí přehlédnout… Číst vice »
A to stačilo aby ten jede zacouval za vyhybku a druhej projel a nemuseli dělat harakiri jak kdyby hořelo. Zastavili skoro 3 kilaky od sebe, a oni naháněj busy jak kdyby do sebe mrdli, ani drážní inspekce nevyjizdela, takže stačila zpátečka, zajet zpatky a vykřižovat, to zpoždění a komplikace by nebyli takový. Zbyte si vytahnou z cerny skriňky, ale když vědí na tvrdo kterej „jel na červenou“ tak prostě ať dojede linku (pokud neni střídání) a na konečný by ho meli policajti oflastrovat.
Tak pán si stěžoval (jestli jsem to tak pochopil) na bezpečnost na železnici, napadlo mne, co je tady bezpečné, abych věděl čím jezdit. Mám o sebe strach. Velký strach. Třeba poradíte vy.
400 mrtvých při nehodách na silnici versus 0 mrtvých cestujících na železnici je dost rozdíl. Takže pokud nechci pod drn, bál bych se spíš na silnici. Řidičák dostane každý magor.
Akorát, že na té železnici vás klidně někde odstaví i na několik hodin, nebo vám alespoň ujedou málo frekventované přípoje (i bus). Tedy spíše než o život bych se tady (byť riziko je všude nějaké) obával o rozumné dojetí, pokud o něco. Ale i to je všude.
Jsme jen lidi, systém zafungoval. Vše dopadlo naštěstí dobře. Neznám místní poměry, je x různých možností, jak se to mohlo stát. Nemělo by, ale bohužel.
Samozřejmě může … chodec či cyklista je také úřastník silničního provozu a musí dodržovat příslušné vyhlášky. Proč se tak hloupě ptáte, nevím. Takový šofér je hravě může při projetí na červenou třeba i usmrtit.
Co je to za hloupou otázku?
Čachnov je stanice v přímé, návěstidla se za nic neschovávají (tedy pokud jsem u všelijakých Vašků oprávněn něco takového konstatovat, když jsem tam nebyl na mašině, ale na kole nebo autem), co je tam za probém, který nefíra nedokáže posoudit…?
Nedokážete posoudit, co vše má ,,fíra“ na starosti v ten daný okamžik. Návěstidlo je jednou z věcí, byť nejdůležitější. Jezdím 40 let, přesto bych si netroufl říci,, tohle se mne netýká, to se mi nemůže stát“.
No, já zase nepochopím, že se hajný postřílejí na honu navzájem. Přeci když cíl jasně nevidím, tak nestřílím. Jestli to není i trochu tím, že jsme všichni jen omylní lidé.
Nečtěte jen nadpis, ale i obsah článku – tam je uvedeno „“…Vlaky zastavily OD SEBE DOSTATEČNĚ daleko, …..““ či „“…..vlaky byly zastaveny pomocí funkce generální stop na vzdálenost cca 2.400 metrů, …..““ = VLAKY ZASTAVILY OD SEBE BEZPEČNĚ DALEKO!
Musím říci, že tomuhle už opravdu nerozumím. Porozumím projetí návěstidla v rychlosti na trati, nebo v nějaké komplikované stanici někde v Poříčanech, kde je toho změť, ale na malé lokálkové stanici typu Čachnov, kde je jediný vlak a tři koleje projet Stůj? A jako jsem zde již psal dřív, a vlakvedoucí odmává odjezd a je mu to jedno? Já vím že papírově nemá povinnost se na to návěstidlo kouknout, ale přišlo by mi to zcela automatické, ještě když je bez problému vidět.
Odmává připravenost k odjezdu stran odbavení cestujících. To ten strojvedoucí nevidí návěstidlo nebo co? Nebo by v opačném případě zavřel dveře a odjel bez ohledu na ukončení výstupu a nástupu ve chvíli, kdy by mu svítilo volno? Jo, spolupracovat mohou, ale přece nepojedu přes stůj jen proto, že jsem dostal znamení z nástupiště. I když, v době údajných až 100 km/h na přivolávačku už se nedivím ničemu.
100km/h na autoblokové stůj, ale hlavně „podle rozhledu.“
Není chyba jet podle rozhledu míň. Naopak i když je v předpise 30, stejně může nastat situace, že opatrný strojvedoucí pojede míň.
Podle rozhledu max 100 Km/h už naštěstí neplatí. Je zpět 40Km/h. Autor toho dřívějšího zvýšení by měl jít bručet. Předpis by měl mít rozum i za ty, co ho nemají. Ne naopak.
Na celé mimořádné události je pozitivní to, že zafungoval generální stop na dálkově řízené trati. Když před nějakým rokem obdobně odjel motorovy vůz ze Skutče proti druhému z Čachnova, vlaky se zastavily díky tomu, že se strojvůdci uviděli na přehledném úseku. To již trať byla vybavena za nemalé peníze dálkovým řízením od AŽD a prominenti se v médiích předháněli s výroky, že se na této trati nemůže stát nehoda jako v roce 1995. Když se podíváte na dokument Osudove okamžiky o nehodě ve Stéblové, v něm jeden chytrý pán tvrdí, že se už nic podobného stát nemůže. Přitom stáčí přehlédnout… Číst vice »
https://www.dicr.cz/files/uploads/prozatimni/Prozatimni__zprava_Jested_signed.pdf
A to stačilo aby ten jede zacouval za vyhybku a druhej projel a nemuseli dělat harakiri jak kdyby hořelo. Zastavili skoro 3 kilaky od sebe, a oni naháněj busy jak kdyby do sebe mrdli, ani drážní inspekce nevyjizdela, takže stačila zpátečka, zajet zpatky a vykřižovat, to zpoždění a komplikace by nebyli takový. Zbyte si vytahnou z cerny skriňky, ale když vědí na tvrdo kterej „jel na červenou“ tak prostě ať dojede linku (pokud neni střídání) a na konečný by ho meli policajti oflastrovat.
Za projetí stůj jde okamžitě dolů, a osobní ohodnocení + přezkoušení. Navíc by mohl odmítnout pokračovat ve směně i samotný strojvedoucí.
By mohl. Nahrazení jednoho spoje (či oběhu) OK, ale proč nahrazují kompletní provoz na několik hodin…
Samozřejmě fírů je přehrše a nového seženete za půl hodiny, že?
Proto českou dráhu celostátní nevyužívám. Nechci pod drn
A jak na silnici?
Obvykle, když se něco na dráze semele, tak se volá pomoc po silnici. Ale silnice je špatná, ááááno.
Tak pán si stěžoval (jestli jsem to tak pochopil) na bezpečnost na železnici, napadlo mne, co je tady bezpečné, abych věděl čím jezdit. Mám o sebe strach. Velký strach. Třeba poradíte vy.
Nejbezpecnejsi dopravni prostredek je vytah. Bohuzel vas vodorovne nikam nedoveze :-).
No to nevím, minulý týden se jeden po zastavení propadl o 50 cm. Málem jsem se posr….
400 mrtvých při nehodách na silnici versus 0 mrtvých cestujících na železnici je dost rozdíl. Takže pokud nechci pod drn, bál bych se spíš na silnici. Řidičák dostane každý magor.
Akorát, že na té železnici vás klidně někde odstaví i na několik hodin, nebo vám alespoň ujedou málo frekventované přípoje (i bus). Tedy spíše než o život bych se tady (byť riziko je všude nějaké) obával o rozumné dojetí, pokud o něco. Ale i to je všude.
No jasně, kdo to kdy viděl, zdržet se na dálnici… https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/auto/dopravni-kolik-casu-stravime-v-kolonach_1803261308_rez
Když mě sestřelil magor na silnici, čekal jsem na nehodovku 4 hodiny. Litoval jsem hasiče, co tam čuměli se mnou.
Silnici předpokládám nevyužíváte také, takže sedíte jen doma. Tam se Vám snad nic nestane.
https://www.irozhlas.cz/nehody
Na železnici snad letos nezemřel zatím žádný cestující z důvodu nehody. Loni snad jedna cestující po střetu u výhybny Radonice.
Kolik mrtvých má na starosti dráha a kolik silnice? A pokud se nepletu, tak naprostá většina mrtvých na dráze jsou „skokani“ a řidiči na přejezdech…
Málem se opakovala minulost…zase Čachnov.Naštěstí to nedopadlo tragicky jako tenkrát.
Před 27 lety ovšem v Čachnově došlo k hrubé chybě při posunu, nikoli k projetí Stůj.
„… a projel návěstidlo zakazující jízdu.“
Pochopím, že si někdo splete den v týdnu. Ale aby projel „Stůj!“?
Jsme jen lidi, systém zafungoval. Vše dopadlo naštěstí dobře. Neznám místní poměry, je x různých možností, jak se to mohlo stát. Nemělo by, ale bohužel.
Kolik jste toho najezdil jako strojvedoucí?
A může člověk bez řidičkského oprvání kritizovat šoféra za to, že projel červenou v křižovatce?
Samozřejmě může … chodec či cyklista je také úřastník silničního provozu a musí dodržovat příslušné vyhlášky. Proč se tak hloupě ptáte, nevím. Takový šofér je hravě může při projetí na červenou třeba i usmrtit.
Co je to za hloupou otázku?
Čachnov je stanice v přímé, návěstidla se za nic neschovávají (tedy pokud jsem u všelijakých Vašků oprávněn něco takového konstatovat, když jsem tam nebyl na mašině, ale na kole nebo autem), co je tam za probém, který nefíra nedokáže posoudit…?
Nedokážete posoudit, co vše má ,,fíra“ na starosti v ten daný okamžik. Návěstidlo je jednou z věcí, byť nejdůležitější. Jezdím 40 let, přesto bych si netroufl říci,, tohle se mne netýká, to se mi nemůže stát“.
To se vám nepovedlo. Zrovna Hajnej to dokáže posoudit možná víc než fíra.
No, já zase nepochopím, že se hajný postřílejí na honu navzájem. Přeci když cíl jasně nevidím, tak nestřílím. Jestli to není i trochu tím, že jsme všichni jen omylní lidé.
jasná chyba systému!
V tomto úseku je tak sporadický provoz, že nechápu jak se to může stát. Asi přechod z víkendu na pracovní den…
A o víkendu se jezdí navzdory návěsti Stůj? Jasné, omyl se stát může, psychika je nevyzpytatelná, ale stejně.
To je míra..daleko
Nečtěte jen nadpis, ale i obsah článku – tam je uvedeno „“…Vlaky zastavily OD SEBE DOSTATEČNĚ daleko, …..““ či „“…..vlaky byly zastaveny pomocí funkce generální stop na vzdálenost cca 2.400 metrů, …..““ = VLAKY ZASTAVILY OD SEBE BEZPEČNĚ DALEKO!
Bohouš čte jenom nadpis,ale je tak chytrej, že to musí komentovat.
Jeden „daleko“ je především vzdálenost mající opačné znaménko, než jeden „bum“…
Aneb vzájemný vztah mezi „zblo“ a „přehršle“. Všechno už tu bylo… 😉
Mohlo to být horší..třeba 600 slonů nebo 80 eifellovek…😁😁
600 je moc. Slon má délku 7 až 9 metrů, tak počítejme cca 8, což nám vychází – kolik že to bylo? 2400? Tak nějakých 300 slonů jeden za druhým 🙂
Sloni choděj v koloně tak, že vždy ten zadní se drží chobotnice za ocas toho před sebou. Takže víc než 300 🙂
Chobotem