Na české silnice vyjíždí policejní Ferrari, vůz dříve sloužil trestné činnosti
Policejní Ferrari. Foto: PČR
Maximální rychlost auta, které bude využíváno ke speciálním účelům, je téměř 330 kilometrů v hodině.
Maximální rychlost auta, které bude využíváno ke speciálním účelům, je téměř 330 kilometrů v hodině.
🤦♂️🤦♂️🤦♂️😂😂😂
10 let bylo někde uskladněné? Těch 10 let mělo sloužit policii a teď mělo být ze služby vyřazeno. Za chvíli bude 15 let staré a náklady na údržbu budou růst.
Melo byt davno prodano a PCR mela slouzit normalni pouzitelna auta s mnohem nizsimi provoznimi naklady. Misto toho maji nepouzitelnou hracku a jeste si dovoli lhat i o tech provoznich nakladech.
Taky na těch fotkách vidíte cedulku „Areál Policie České republiky. Zákaz fotografování.“
Ještěže tak… 🙂
No jo, skutečně. Ale jako jindy vlastník může udělit vyjimku, ne?
Tak ty servisní roční náklady to je teda tenký odhad.
Možná tak 25táců za postávání v garážích.
Jestli to vyjede do provozu a bude to skutečně vykonávat službu (ne vozit papalášům pozadí), tak se na náhradních dílech nedoplatí. Kanály, retardéry, nějaká okreska a Čau, tvá Máňa …
25k je v poradku. Jen to neni v CZK.
Chci další mínusy:-) Šířka: Škoda Superb 1765mm Ferrari F 142-458 Italia 1937mm Rozdíl je 172mm Tak snad s tím půjde bez VRZu bezpečně předjet cyklistu . 4000 šířka silnice -1937 šířka vozidla = 2063mm 2063-1500 minimální boční odstup=563mm. Tolik zbývá místa pro cyklistu. 563-740 příklad šířky řídítek u horského kola = -177mm. Jsou tady tři proměnné aby bylo možno cyklistu předjet a tím je 1. cyklista jede úplně po krajnici 2. jízdní kolo má užší řídítka a cyklista nemá vystrčený loket či koleno 3. kombinace bodu 1 a 2 Každopádně oproti Superbu to bude obtížnější A nezdá se mi ten… Číst vice »
A ještě jedna věc. Při používání takto výkoného auta by se mělo pamatovat na to, že když toto auto pojede po dálnici 300km/h pod majáky (třeba nějaký rychý přesun) je na dálnici rychlost omezená na 130km/h a spodní limit umožňující její použití je 80km/h. Chtělo by to, aby řidiči po této komunikaci jedoucí byli včas upozorněni o tom, že se k nim zezadu řítí tato stíhačka aby měli čas na to udělat včas prostor stažením se do pravého pruhu. Klidně upozorněním na mýtných branách, ale to by pak museli být tyto v mnohem menších rozestupech.
Tak to musí být zodpovědnost policajtů, držet se v bezpečné vzdálenosti. Samozřejmě by se ubývat melo.
Ne, že by mělo. Musí. Já chtěl jen poukázat na to jaký může být rozdíl rychlostí. I při slabě puštěném radiu má člověk kolikrát problém houkající auto zaregistrovat navíc při jízdě vpřed se ten zvuk dopředu na větší vzdálenost příliš dobře nenese a proto je třeba průběžně sledovat zpětná zrcátka. Jenže pokud takové auto pojede 300km/h musel by jste do toho zrcátka hledět nepřetržitě, protože při pohledu tam být nic nemusí a za 5 vteřin vám plochu zpětného zrcátka vyplňuje logo na kapotě.Ten kdo se v oblouku dálnice podívá do zpětného zrcátka a zjistí, že čisto a započne předjíždění se… Číst vice »
Ano, zodpovednost policistu. Ale podle toho, jak jsou na tom se zodpovednosti posadky maskovanych Oktavii a Passatu, jsou na miste jiste obavy.
Jedina sance je, ze nedavny megaprusvih s elektrickou hrackou jim bude dostatecnym varovanim. (Ono to nejde pokazde uhrat na zdravotni indispozici..)
Vzhledem k tomu že budou jezdit hlavně po dálnici tak cyklistu by neměly moc předjíždět.
A za další maximální šířka vozidla je u nás 2950mm, tam kde není jízdní pruh v každém směru 3m jsou značky omezující šířku, nebo vyznačeno který směr má přednost.
První odstavec.. pokud budou jezdit hlavně po dálnicích tak vždy je tady možnost, že mimo ně se budou potřebovat pohybovat také. Už vidím jak třeba kradený vůz pojede jen po dálnicic kor když v zrcátku uvidí Ferrari s majákem na střeše. Ten druhý odstavec.. to hovoříte o dálnicích a nebo běžných silnicích? Dálnice to asi nebude, protože tam jsou jízdní směry oddělené. Asi myslíte silnici s obousměrným provozem. No jo, jenže já znám i silnice kde je jízdní pruh v každém směru široký 2m a žádné omezení tam není. Když se na takové silnici potká autobus s osobákem musí osobák… Číst vice »
Ale máte pravdu. Hlavní silnice jsou 3+3m. Kažodpádně Vám děkuji.Díky Vám jsem pochopil jednu věc a to proč člověk využívající silnice s šířkou pruhů 3m nikdy nepochopí člověka, který musí běžně využívat ty s šířkou pruhů jen 2m v každém směru.To je přesně to přísloví „sytý hladovému nevěří“.
Ještě tomu chybí rakety a kulomet, aby bylo jako pro 007 🙂
Podle internetu je to auto od cca 150k USD nahoru, a ani těch 10 let staré není problém najít za 200k. Nemyslím si že je doba na to aby si policie pořizovala hračku za 5 milionů korun…
A pochopil jste že oni těch 5 mega za to nedali že?
Vím, ale pořád je to hračka, kterou si nemůže dovolit. Ty peníze vydané a nezískané z prodeje totiž chybí jinde.
A jak se ve státním rozpočtu projeví pět miliónů? Ty peníze by nešly PČR.
A to je dobře, že by jí nešly. Jsou to mnohem důležitější potřeby, na které by se hodily. Jinak, pět milionů je pět milionů a z toho už něco pěkného pořídíte, nebo o těch 5 milionů nezadlužíte potomky.
“ pořád je to hračka, kterou si nemůže dovolit“
Rychle a zběsile, že?
https://www.youtube.com/watch?v=Ygof39KzUPE
Žádný z těch filmů jsem neviděl, zrovna tento typ (a akční obecně) mne moc neberou.
To byl vtip. Já jen, že mi tuto scénu Váš příspěvek připomněl.
Není to myšlené zle, jenom jak to neznám, tak mi to nic neříká.
Peníze které nikdy neměli a nikdy s nimi nepočítali jim teď někde chybí???
Hlavně by to neměl dostat policejní prezident 😀
A Dáda Patrasová nebo Leoš Mareš 😅
Myslíte nejlepší českou lovkyni mafiánů?
Tak to mohou Horst Herzberger a Dieter Bonrath závidět. Ti měli jen Porsche 996. Jen ten první z jmenovaných by z Ferrari možná radost neměl, protoře jeho představitel Dietmar Huhn prohlásil, že „Služební Porsche je sice moc krásné, ele pro mě příliš malé“. Jaké asi mohou být ty speciální účely? Takovéhle auto bych viděl hlavně na prezentační činnost.
Jako jo, s mínusy jen do mě. Článek jsem nepřečetl celý a proto mi ty „speciální účely“ unikly. To však nic nemění na poslední, Vysokorychlostní pronásledování možná, ale asi jen pronásledování. Zastavování jiného vozidla v tak vysokých rychlostech jakých je tohle auto schopno dosáhnout s použitím PITu asi nic moc. O to zastavení se stejně bude muset postarat zátaras.
https://www.youtube.com/watch?v=1FvJ6nwJpf0
*větě
Super, stejně to zas nějakej šefik roztřelí..A jen debil jim skočí na argument že to nic nestálo danového poplatníka. Dyt to F-ko mohli prodat v dražbě…Je nto pořád stejný, jen si z lidí dělaj prdel… A jí tu 5K volil:-(
Pokud o tomto rozhoduje ministr, tak jsou špatně nastaveny procesy.
tady je to asi sám policajt že mám tolik minusu…
Tak určitě…
Ještě Lambo a pro šéfa Rolls-Royce.
Asi ještě nepochopili, že nejrychlejší auto je vysílačka…
Budou se s někým nahánět na dálnici za běžného provozu asi, to je opravdu to nejhorší řešení.
Přitom by stačilo požádat kamioňáky, aby se začali předjíždět…
sorry, nedalo mi to.
To jo, třeba takhle?
https://m.youtube.com/watch?v=FWoyvk_yug0
Česká policie si hraje na italskou Polizia, která tradičně využívá super sporty (italské výroby samozřejmě), ale řekněme si narovinu, že kvalita dálnic v Itálii (a to, že mají dobudovanou hlavní dálniční síť) je trochu jiná než v ČR. Prostě trapný. Stejně to zase nějakej důstojík naboří, když se mu to ve velké rychlosti rozklepe na těch špatně opravených úsecích D1.
To jak je dobudována dálniční síť má nejaky vliv na použití takovéhle auta?
Kdyby se zítra řekl že nejsou peníze takže síť se považuje za hotovou tak najednou by to auto mělo smysl?
To bylo obrazně řečeno. Vždyť ten auťák u nás ani pořádně nerozjede.
Kvalita dalnic v Itálii je urcite nekde jinde, je totiz naprosto silena. Stejne jako všechny ostatní jejich silnice. Mozna mate stesti, ze znate nějaký pěkný kousek dalnice, ale obecne je to tu daleko horsi plys co mne opravdu nebavi, jwoy jejich nesmyslne rychlostni limity, tu je na dalnici padesatka, ctyricitkq, sedesatka… Naprosto bezduvodne. Loni jsme jeli dolu do bari a vetsinu cestty jsem jel pres limit, protoze to proste neslo. Většinu cesty meli 60-90. To bychom nikdy nedojeli. Zadna pokuta nedosla, ale přítelkyně rodina, go je odsud sem tam nejakou obdrzi a vetsinou od 150 do 300 eur, takze zadna… Číst vice »
No to jsem zas nasekal překlepů, ale snad mne chapete:)
„Naprosto šílená“ dálnic v Itálii opravdu není. To jste si asi splet. Italové mají jedny z nejlepších dálnic v Evropě. To, že jste jel asi po autostrádě Adriatica, která není úplně rovná a rychlá je sice pravda, ale kvalitou povrchu je to pořád krása.
Zajímalo by mne, zda má Policie kromě plukovníka Zlého taky někde zaměstnance se jménem Hodný. Ti dva by pak spolu mohli na služby. Třeba do toho Ferrari na obrázku. Neboť v policejní praxi se vždycky osvědčilo, když byli policajti na zásahu dva – jeden hodný a druhý zlý… I když – pokud by se pan Hodný našel, zřejmě bude mít nižší hodnost než plukovník Zlý… 🙂
Plukovník Zlý je Mgr., Ph.D.
plk.Karel Kadlec?V kontextu tohoto clanku bych spis rekl, ze PCR akutne chybi policista Moudry (pripadne aspon Pricetny). Zcela bez ohledu na jeho hodnost by to zjevne dost pomohlo.
No tenhle kousek by se špatně nevyjimal v garáži. No jestli policie nasadí ještě pár takových vozítek tak možná mladí kluci začnou zase mít o práci u policie zájem.
Což ale není vzhledem ke dvěma ukazatelů – počtu policajtů na obyvatele a počtu volných pracovních míst – vůbec žádoucí.
Jakože půjdou k policii protože má pár kusů Ferrari? Svatá prostoto. Snad do práce jdu proto abych si vydělal peníze, měl jistou práci a musí mě bavit a hlavně musím mít dobré zázemí v práci, ne že někde ve skladu mají Ferrari, které jsem viděl jen na fotce, e zároveň mi ožralec nebo nejchytřejší hlupák nadává. Pokud by takto měli uvažovat příští policisté, tak ať raději tu práci fakt nedělají
náklady samozřejmě nejsou 0, ale právě těch 6,2 mil za které by se jinak prodal vůz v aukci, a to velice rychle
Zabavené auto, dlouhodobě uskladněné v nejasném stavu a s neznámou historií? To jen stěží. Osobně bych si takové auto nekoupil už jen z obavy, aby si ho jednou v budoucnosti jeho bývalý majitel nepřišel vyzvednout.
Proti tomu zkuste vyčíslit na kolik by ročně vyšla propagační/rekrutační kampaň s podobným dosahem a s velkou pravděpodobností na tom policie ještě nepřímo vydělá
Souhlasím s vámi. Nedávno jsem četl o věcech prodávaných ve dražbách a v podstatě má zájemce o koupi auta akorát možnost auto obhlídnout zvenku, nahlídnout dovnitř a to je tak vše. Není možnost podívat se zespoda, o testovací jízdě nemluvě.
ty jsi troll nebo co? i kdyby se prodalo za 2m tak je to lepší než když si v tom potentátí budou honit triko než to rozstřelí jejich nějakej kámoš jak to bme i8—
Ne, já jsem hobit. A ano, nemám nejmenší tušení kde nebo za kolik se prodávají takovéhle supersporty, ale vím moc dobře, že jakékoliv zboží z aukce zabavených věcí je extrémní zajíc v pytli.
Mám ale představu kolik stojí prezentace policie a jaké jsou náklady na přilákání každého nového policisty. Pokud říkáš, že by se prodalo za 2 miliony, budiž, ale v těch nákladech na prezentaci se to vrátí dost rychle.
A není to spíš argument k tomu vylepšit ty aukce?
Určitě je, ale tak to je dlouhodobý systémový problém, jedno Ferrari tady moc nehraje roli.
Druhá věc je, že tady v Česku by vylepšení aukcí pravděpodobně znamenalo pořídit desítky, ne li stovky nových úředníků – jen aby to pak „dopadlo jako vždy“.
Vy byste nekoupil, já také ne.
Ale PČR to dostala darem, resp. propadlo to u soudu státu.
Aby auto mělo nějakou hodnotu co dlouhou dobu, musí někde stát. Historie je známá, 10 let stálo, toť vše.
I kdyby to prodali o milión pod cenou, pořád to jsou použitelné peníze v době krize.
Omyl, ty peníze by skončily jako záplata poškozeným z trestné činnosti onoho pachatele.
Možná byl jediným poškozeným stát ?
Nejde o konkretni trestny cin. Na tyhle ucely existuje obecne reseni, ktere ziskava penize prave timhle zpusobem. Ucet spravuje Ministerstvo spravedlnosti.
No, buďme upřímní, že tohle auto bude spíše takový maskot, než že by bylo reálně nasaditelné k chytání ujíždějících řidičů. I kdyby totiž hned bylo ve správnou chvíli na správném místě, jen stěží se dá předpokládat, že by i sebelepší služební řidič riskoval své zdraví agresivní jízdou ve vysoké rychlosti. Může ale mít reálný psychologický efekt. Když už se někde bude konat sraz sportovních aut, který by mohl přerůst v nelegální závodění, stačí, aby se tenhle kousek postavil mezi účastníky a vyslal tím signál, že policie o účastnících ví a že proti nim není tak úplně bezzubá. Určitě tím vzbudí… Číst vice »
Psychologický efekt by se myslím dal přirovnat k také zdánlivě zbytečné jízdní policii. Jízdní policista toho v praxi nezvládne o moc více, než běžný pěší, a méně než těžkooděnec – ovšem psychologický efekt na kohokoliv v jeho okolí je nezpochybnitelný.
Jízdní policista toho v praxi nezvládne o moc více, než běžný pěší, a méně než těžkooděnec“
Jenze jeho KUN toho v takovych situacich zvladne vic nez cele druzstvo tezkoodencu a s mensimi riziky (pro zasahujici).
Ten jízdní policista s koněm toho zvládnou více jen vzhledem k psychologii. Silově a prostorově se vyrovná dejme tomu dvěma těžkooděncům a po zásahu velkou dlažební kostkou bude kůn vyřazený z akce stejně jako ten těžkooděnec. Jenže se na rozdíl od těžkooděnce spoléhá na to, že tu kostku nikdo nehodí a místo toho ten někdo raději sám ustoupí.
Není to myšleno jako dehonestace jízdní policie, právě naopak. Je to poukázání na to, že jízdní policie se spoléhá primárně na psychologický efekt. Stejně jako může potenciálně fungovat tohle Ferrari.
Zapomínáte na rychlost a váhu koniny. To už není jen o psychologii. Koňovi neutečete tak dobře.
To je náhodou zrovna dobrý příměr k tomu Ferrari, kterému se taky nebude úplně snadno dát ujet. Ale stíhací jízda Ferrari stejně jako stíhací jízda jízdního policisty nepředstavuje úplně běžný zásah.
Ale to už se v tom moc nimráme, nešlo mi o to shazovat jízdní policii jako spíš poukázat na to, že u některých prostředků je prostě psychologický efekt klíčovou součástí.
Myslím že záběrů jízdní policie najíždějící do davu a honící lidi je víc než aut honěných supersportem. Minimálně z Evropy. (To mi připomíná, nevíte jestli v USA používají proti davům jízdní policii? Myslím jsem to na videu nikdy neviděl) Pořád si nejsem jistý tím nakolik je ten účinek psychologický a nakolik fyzický, všimněte si že i při stavbě barikád demonstranti nikdy nepřipravují nic proti jízdě (nevím jestli na to jsou policejní koně cvičení, ale malý oheň by pro koňa neměl být problém). Podle mne má policie spíš štěstí v tom že zasahuje v podstatě jen proti lidem nepřipraveným a zároveň… Číst vice »
Chapu, ze vetsina lidi to zna tak maximalne ze zprav v TV. Ale vezte prosim, ze se VELMI mylite. Pri nasazeni jizdni policie je psychologicky efekt dulezity, ale mnohem dulezitejsi je prosta fyzika. Na tu se tam spoleha a budte ujisten, ze s velkym uspechem. (A i v tech zpravach jste si mj. mohl vsimnout, ze kone jseu na eventualitu s dlazebni kostkou pomerne slusne vybaveni. Ostatne ani toho tezkoodence kostka ve vetsine pripadu z akce nevyradi. Jen „povzbudi“.)
Moc se v tom nimráte, já jízdní policii neshazuji, jen poukazuji na to, že psychologický efekt je důležity.
Teď jsem se na pár zásahů schválně díval a ti koně mi nepřišli nějak extra chránění.
Zalezi na povaze zasahu. Vybava se muze dost lisit.
Nesouhlasím. Msylím si, že jízdní policie má svůj smysl zejména tím, že kůň se dostane i tam kam se nedostane auto, motorka a ani čtyřkolka . Ve městě na asfaltu můžete použít techniku, ale někde v lese je ideální kůň. Pro hlídkovou činnost v klidových oblastec je také kůň lepší, protože oproti pěší hlídce pokryje větší území- Ale to je jen můj názor. Třeba je to jinak.
Průchodnost samozřejmě hraje roli, ale proto si města jízdní policii nepořizují. Konec konců ještě lepší průchodnost má pěší policista a i když zaostává v maximální rychlosti, ve vytrvalosti a dlouhodobé průměrné rychlosti koně snadno překoná. Hlavní smysl jízdní policie je zvládání davů a hlavní prostředek k tomu je, že mohutnost koně vyvolává pudový respekt. Tutéž práci může dělat policista (normální nebo těžkooděnec) nebo auto, ale zatímco u pěšího policisty nebo auta existuje slušná šance, že je dav bude ignorovat nebo hůře, že je napadne, před koněm většina lidí instinktivně couvne. No a to je právě o té psychologii. (a samozřejmě… Číst vice »
A není to spíš o tom že koněm si do davu troufají najet mnohem rychleji než autem?
No mě by zajímalo, jestli takový služební kůň je skutečný dexterarius se vším všudy.
Díky. A jak píšete v závěru. Další výhodu může být to, že policista sedící v sedle ma daleko lepší rozhled a tak přehled o situaci .
A výrobce modelů A…x může začít vyrábět novou formu;-)
Když se kouknu na ty komentáře…. V řadě jiných zemi jezdí běžné v BMW Mercedes atd, tak proč by nemohla mít ČR jedno ferrari, ano údržba pojistka vše je drahé , ale je potřeba nějaká vlajková loď
Vozidlo ani nebylo koupené takže počáteční náklady jen 400tisic
Jaka pojistka, prosim?
Vozidla IZS sjednane POV mit dle zakona nemusi a havarijko vozidla PCR nemaji.
Ta vlajková loď je potřeba k čemu přesně?
pán asi neumí počítat..to auto se mohlo krásně střelit v dražbě…
A co z toho?
BMW a Mercedesy u nás u policie jezdí taky, ale Ferrari je úplně jiná kategorie.
Na zastavení nelegálního závodu potřebujete Ferrari a zběsile se s ním po dálnici prohánět … ono totiž prý nestačí mít 5 octávek a tu dálnici a sjezdy třeba zavřít no ….
Pronásledovat lze okamžitě, zavřít sjezdy nějakou dobu trvá…
Taky záleží, kde bude toto vozidlo v době zjištění „závodu“.
A na zahájení stíhání se bude to auto teleportovat, když je jedno na celou ČR ?
No, a až to pronásledování zahájí, máme akorát o jedno závodící auto víc.
Ale vůbec, Motorole neujedeš, tomuhle se trochu zkušenější řidič ztratí na první polňačce.
Před pár lety Policie ČR zastavila provoz na dálnici, aby zastavila mladíka bez ŘP ujíždějícího v autě svého otce. Ten místo aby zastavil za stojícími vozy, pokračoval v ujíždění odstavným pruhem, kde se srazil s jiným automobilem a při nehodě zemřel. Živě si pamatuji ty reakce v diskusích, jak si může policie dovolit použít ostatní účastníky silničního provozu jako živé štíty.
Nechtělo se jim dělat zátaras ze služebních vozidel. Jinak v tom zátarasu snad byli nějací zranění, to vadilo nejvíc.
Mj. jeden clovek pouzity jako zivy stit malem uhorel. A prislusnici PCR, kteri byli na miste, dokonce zrovna nevynikli ve snaze poskytovat pomoc atd.
V civilizovanych zemich se k zastaveni ujizdejiciho vozidla pouziva spise zastavovaci pas, nez auta s nahodnymi civilisty uvnitr.
To bylo jak havaroval ten youtuber?
Tak to asi nebyl dobrý zátaras, když si myslel, že to projede odstavnym pruhem.
To nebyl ve skutecnosti zadny zataras. Jen misto zatarasu pouzili nic netusici ucastniky provozu. Ve vetsine zemi by si za to velitel hezky posedel v chladku.
Jo a víte kolik stojí běžný servis na takové auto? Ne, fakt to není podobné jako na Octavii…
Se nebojte, že Policii takové auto vydrží dlouho 😀
Pojistka, servis – nehledě na to, že ten není u většiny věcí po kilometrech, ale intervalový .. čtvrtka, bo půlka míče za rok 🙂
Policejní auta se nepojišťují.
Juuuu…to je převratná informace 😀
Cena servisu na rok 2022 cca 25 000,- Kč s DPH – viz text
Ale to je úplný nesmysl. To je cena tak maximálně za povinnou roční výměnu oleje.
hahaha…pokud značkový servis supersportu přijde na 25 litru tak pak se baví o jiné měne
Docela by mě zajímalo, jak bezpečnosti silničního provozu prospěje to, když se bude policie s někým honit po dálnici za provozu rychlostí 300 km/h.
Plus se mohli kluci ještě pochlubit, kolik stojí roční provoz a údržba takovéhle hračky.
To že má policie auto co jede lehce přes 300 znamená že i ostatní řidiči budou takhle rychle po té dálnici ujíždět?
Můžete tu prosím dát nějaké odkazy na takové situace?
Schválně, jak dlouho bude trvat, než to rozflákaj.
Jojo, první, co mě napadlo. Jak dlouho cajtům vydrželo to stíhací báwo, než ho rozstřelili na projížďce s nějakým papalášem?
Tak když to nebudou půjčovat papalášům, tak určitě déle jak ta i8 🙂
Tu I8 policajt nikomu nesvěřil, podle všeho řídil sám. Resp. nepodařilo se prokázat opak.
A co se pamatuji tak se u něj dostavila nějaká zdravotní indispozice.
Tak samozřejmě, přece nedáte do novin, že řídil papaláš, co tam neměl co dělat? Hezky se z toho vykroutili a Stratosu se to vrátilo teď v nákupu těch dálničních i5 Touring.
Totalni zvracenost, vysmech danovemu poplatnikovi. Takove auto slo treba za 5m prodat. To je stejne, jako kdyby ho za 5m prodali.
Za mě naprosto v pořádku. Takové auto by se nejsíš stejně prodalo hodně pod cenou.
To ano. Ale i tak by za nej poridili nekolik mnohem uzitecnejsich vozu s nesrovnatelne mensimi provoznimi naklady.
Já bych řekl, že těch standardních služebních mají dost. Tohle a další zabevené kousky jsou něco navíc. Můžem se hádat nakolik bude chybět 5 mega (nebo méně) z potenciálního prodeje, ale za mě není problém když mají i extra rychlé auto pro dálniční provoz. Jediný problém je, že jeden kus může být nasazen jen na jednom místě a bude dost o náhodě, jestli potkají někoho vhodného na stíhání ve vysoké rychlosti. Snad na ty předem známé (stačí i jen pár hodin) ilegální závody se to použít dá.
Tak za 5 milionů pořídíte asi 378 elektrických jednokolek, můžete elektrizovat pochůzkáře, zvýšit jejich rádius a následně snížit jejich počet 😉
Kolik a jakých?
Pokud ho nerozflákají a bude mít nějakou služební historii, tak z něj může být sběratelský kousek za 5m, ale v dolarech.
Tak už jen aby ho nerozflákali.
A co z prodeje budou mít? Prachy shrábne nenasytná díra státního rozpočtu, nepůjdou přímo PČR, takže pro ně pět miliónů ztráta.
Kdo? PCR nebo obcane? Nemyslim si, ze je tady nejdulezitejsi, aby PCR mela hracku.
Tak třeba by peníze z prodeje mohli investovat do prevence a výchovy řidičů. Na represi dostávají z rozpočtu dost a nástroje už dávno mají.