Silnice Stavebnictví

Na české silnice míří firma z Kréty, od ŘSD má zakázky za 48 milionů. Přiveze Poláky

Pracovníci společnost Maycon v Řecku při obnově vodorovného dopravního značení. Foto: Maycon
Pracovníci společnost Maycon v Řecku při obnově vodorovného dopravního značení. Foto: Maycon

Byznys s opravami českých silnici přilákal nového zahraničního hráče. První zakázky od Ředitelství silnic a dálnic získala řecká společnost Maycon Hellas Construction sídlící na Krétě.

Pro ŘSD vyhrála celkem čtyři zakázky na rámcovou smlouvu na obnovu vodorovného značení na vybraných úsecích dálnic, například na D1 či D5. V součtu jde podle údajů v registru smluv o zakázky v hodnotě 45 milionů korun.

Soutěž na obnovu vodorovného dopravního značení ŘSD vypsalo už v roce 2016, teprve teď část zakázek zasmluvnilo, další část soutěží ještě běží. Oproti tuzemské konkurenci nabídla krétská firma výrazně nižší ceny: odhadovaná cena u oprav na D5 byla 27,4 milionů, Maycon nabídl necelých patnáct milionů korun. Písemná zpráva zadavatele neuvádí nabídky ostatních firem. „Společnost splnila požadavky kvalifikace, další zadávací podmínky a předložila nejnižší nabídkovou cenu,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Smlouvy jsou uzavřené s řeckou společností, která má od roku 2017  i svoji firmu v Česku Maycon Road Safety Czech. Ta ale zatím neměla žádné zakázky, proto se do soutěže přihlásila mateřská společnost. „Firma se rozrůstá, působí už například v Bulharsku, Rumunsku či Polsku. Majitelé firmy si český trh vyhodnotili jako perspektivní,“ řekl Petr Klímek, který společnost v Česku administrativně zastupuje. Podle něj firma na první zakázky v Česku zatím použije zaměstnance a stroje z polské pobočky, postupně chce ale vybudovat své zázemí včetně svých lidí. Zajímají ji i další aktivity, například protismykové úpravy vozovek.

Maycon vznikl v roce 2002, na svých stránkách uvádí, že chce být lídrem v oboru dopravního značení. V roce 2016 měla společnost necelou stovku zaměstnanců. V Česku jde o další řeckou firmu, kterou přilákaly české silnice. Společnost Aktor Ate staví obchvat Krnova, kde je i silná řecká komunita.

7
Diskuze

avatar
4 Komentáře
3 Reakce na komentáře
5 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
5 Autoři komentářů
Marcelaželezničář v důchodunáhodný kolemjdoucíKubrtŠtěk zapesal Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Marcela
Host
Marcela
Marcela
Host
Marcela

S novymi polskymi dalnicemi z jihu na sever na Stetin mam takovou zkusenost, ze bych nam vsem prala, abychom tu takove meli, a aby byly tak rychle vybudovane, jako v Polsku. Svete div se, polsti ridici po nich jezdi kultivovane a radary i kamery funguji, prostorna a vybavena odpocivadla pripominaji zapadni Evropu, navestidla i znaceni jsou prehledna a srozumitelna…. Nejak nas predbehli….

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

Výběrové řízení bez diskriminace je holý nesmysl, neboť latinské slovo discriminare znamená rozlišovat. Ta cena mě, byť laikovi, přijde podezřelá. Skoro by se chtělo říci, že si nevzali příklad z Kazachů na D1 a kreténi zaměstnaly Kretény. Obávám se ale, že za to ŘSD tak úplně nemůže, předpisy výběrových řízení totiž hrozí sankcemi při „nespravedlivém“ rozhodnutí.

Kubrt
Host
Kubrt

Spousta rizik spojených se schopnostmi potenciálního dodavatele se dá eliminovat vhodnými kvalifikačními předpoklady.

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

V tom máte určitě pravdu.
Jenomže firmy nesplňující tyto předpoklady se obvykle vztekají, označují takové předpoklady za diskriminační a podávají žaloby.

Štěk zapesal
Host
Štěk zapesal

Tak jsem zvědav, kdy si přečteme, že vodorovné značení stále nebylo obnoveno, nebo obnovené značení smyl první déšť, atd… 😁

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Proč by právě polští zaměstnanci firmy měli být takovými „obyvateli Kréty“, aby jí špatně provedenou hned první zakázkou „podřezávali větev“ na českém trhu?

Partneři