Na Červenohorském sedle jsou nově tabule s kostlivci

Nové cedule na Červenohorském sedle. Foto: ŘSDNové cedule na Červenohorském sedle. Foto: ŘSD

Nové tabule mají varovat především motorkáře před nebezpečím.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JAN Slajner

Jezdime tudy pravidelne a to co motorkari predvadej je sileny.Smrt tam doslova poletuje nad silnici.

Bývalý profi řidič

😀 Kdepak je ta myšlenka o tunelu pod červenohorským sedlem ?

taky bývalý řidič

Hele experte, asi jsi tam nikdy nebyl. Motorkáři tam jezdí z celé republiky užívat si jako blázni. Podobný úsek je přes Chřiby, u Buchlova. Taky tam jezdí sebevrazi.

Eduard

Tak nějak je to vyhlášená motorkářská destinace. Krásný povrch, spousta zatáček. Myslím, že je jich tam 18. Když tak mě někdo opravte. Hezky se to tam dá klopit. Bohužel ne každý to tam ve vysoké rychlosti zvládne, takže každou chvilku tam jsou policajti i vrtulník. Obávám se, že tato situace nemá jednoduché a snadné řešení.

franzJosej

narovnat starou silnici to ne. cedule zakazy buzerace to jo

Eduard

Jakou starou silnici máte na mysli? Pokud vím, tak cesta přes Červenohorské sedlo byla vždy klikatá….

franzJosej

boze to je mentalita

Eduard

Po pravdě řečeno, teď jsem nějak nepochopil Váš příspěvek. Když tak mi to zkuste vysvětlit. Děkuji.

Vlad

Na závodní dráhu se značky neumisťují, tam neplatí pravidla silničního provozu.

Pivlis

Jako každá prevence dobrá, ale pokud se na ČHS nebo Chřiby budou stahovat motorkáři účelově kvůli „adrenalinu“, kterých tam jezdí drtivá většina, tak to moc velký dopad mít nebude. To, že to dost často někdo přežene a skončí ve svodidlech, není nebezpečností silnice, ale to, že po desátém či vícenásobném průjezdu daným úsekem prostě přesáhnou svůj limit. Nevím, kolik lidí se tam vybourá, že tam jedou poprvé a bez cíle si tam trošku užít. Uvidíme, o kolik se instalací cedulí sníží nehodovost v daném úseku, ale moc bych na to nesázel. Je to podle mě to samé, jako dát pod… Číst vice »

Martin V.

Ano, naprosto klíčová otázka pro havarovaného motorkáře (pokud přežil): Při kolikátém průjezdu daným úsekem jste havaroval?

Tady na Moravě

Misto infantilnich ceduli tam ma byt na rovnych usecich mezi serpentynama usekove mereni a v Loucne nad Desnou 5 uredniku na vyporadavani prestupku.

Eduard

A k čemu by to bylo dobré? K ničemu. Motorkáři by si dali na značky tanga a řádili jako doposud. A ostatním by se doba cestování podstatně prodloužila, protože by se nedalo normálně předjíždět.
Mnohem lepší by bylo tu a tam Sedlo uzavřít a nechat motorkáře ať se pořádně vyřádí. Jednak by se mohli vybouřit a jednak by to prospělo místním páč nyní je každý host dobrý.

Tady na Moravě

Pokud by znemoznovali identifikaci vozidla, potom by mela na vjezdu stat hlidka PCR a tyto pokutovat. Mame jeden z nejvetsich policejnich sboru na pocet obyvatel, ale vetsina z nich chrape na služebnach

Eduard

Jde vidět, že jste tam nikdy nebyl. Gangy motorkářů si to umí ošéfovat. Vždy jeden z nich projede pomalu celý úsek. Pokud zjistí, že tam nikde není policie, tak dá svým kolegům echo a ti pak začnou řádil. Než policie dorazí, tak jsou buď dávno pryč, nebo jedou podle předpisů. Takže PČR tam většinou jezdí jen řešit nehody.

Jiří Kocurek

Kdby z toho byl takový vývar, jak si myslíte, tak by tam ta úsekovka už dávno byla. Mimochodem při 80 km/h, zcela legáních, tam vyletíte.

Tady na Moravě

V tom pripade je na rade asi snizit max. rychlost, nemyslite?
Kdo nechce, hleda duvod. Kdo chce, hleda zpusoby.
Evidentne vysoka nehodovost tady statnim organum vyhovuje, asi to berou jako prirozeny vyber.

Eduard

Problém není v tom, že by Ti motorkáři nedodržovali v zatáčkách maximálně povolenou rychlost. Problém je v tom, že tu a tam nějaký ten motorkář vyletí ze zatáčky. Většina normálních lidí nemá problém před zatáčkou ubrat a projet ji třeba 20 pokud to situace vyžaduje. Bohužel jsou tací co si myslí, že to mají v ruce a očividně nemají. Prostě když někde mezi levým a pravým uchem chybí rozum, tak značky ani kamery nepomohou.

Eduard

Kdyby místo těch cedulí ta cesta na Sedlo byla aspoň v některých částech 2+1. Cedule jsou sice hezké, ale myslím si že nejen Polské motorkáře neodradí od riskantní jízdy. Ono by dost pomohlo, kdyby si takový jedinec co se vlastní blbostí vyseká si pobyt v nemocnici zaplatil sám. To by některé mohlo odradit od zbytečného hazardu se životem. Na druhé straně orgány jsou potřeba a motorkáři jsou vesměs mladí lidé. Takže babo raď.

Paja

Orgány z rozsekaného motorkáře jsou dobrý leda na pajšl. A účinnost značek bude asi celkem nulová, když tam ty lidi jezdí cíleně. Ty smrtky jsou dobrý jako varování před nebezpečným úsekem o kterým člověk neví.

MaT

Jak kdy, ono když spadne jen tak lehce a nějak šikovně se při tom praští do hlavy (helma ne helma), tak ty orgány ještě můžou být OK. Ono dost záleží na rychlosti – ano, ti co se rozstřelí při 150 km/hod, tam to bývá špatné, ale když je ten terén právě trochu členitější a složitější, tak padají jak hrušky na podzim i při daleko nižších rychlostech – ale na to aby se zrakvili stačí opravdu jen aby se nějak decentně ťukli do hlavičky…

Martin V.

U některých motorkářů mám pocit, že se decentně ťukli do hlavičky ještě než na motorku sedli. 🙂

Jiří Kocurek

Zabít se dá přes helmičku i na kole. Nebudete chtít nějakého toho cyklistu na orgány?

Eduard

Pane Pajo, podceňujete inteligenci lidí. Myslíte si, že průměrně inteligentnímu člověku nedojde, že v zatáčkách funguje odstředivá síla? Jinak s Vámi souhlasím, že pro pro ty motorkáře ty značky mají nulovou informační hodnotu.

Martin V.

K čemu 2+1? Silnice je dnes tak široká, že se dá předjíždět osobním autem ve třech vedle sebe, to problém není a pro motorky už vůbec ne. Odpůrci expandujícího motorismu často použávají pojem „dopravní indukce“, obvykle to tak není a na novou (rekonstruovanou) silnici se jen přeleje provoz z horších cest. Ale na ČHS jsem byl loni na dovolené a motorkáři tam vyrobili dopravní indukci jako z učebnice. Jen pro radost jezdí nahoru a zase dolů celý den a připadají si u toho jako závodníci. Jednoho zrovna seškrabávali ze svodidel, když jsme jeli okolo… 🙁 Ty cedule budou k ničemu.… Číst vice »

Eduard

K čemu 2+1. K tomu aby se dali v pohodě předjet pomalu jedoucí vozidla. Spousta „expertů“ jezdí u středu vozovky ani je nenapadne, aby jeli po pravé straně, tak jak jim to přikazuje vyhláška.
Co se týče těch motorkářů, tak by pro ně mohli tu a tam zavřít tu cestu pro normální dopravu a nechat je za nějaký ten poplatek vyřádit. Pokud by jednou či dvakrát do měsíce by byla cesta z Jeseníku do Šumperka uzavřena na dvě hodinky v čase, kdy je minimální provoz, tak by se nic hrozného nestalo a motorkáři by se tak mohli relativně bezpečně vyřádit.

Pepík

Někde jsem četl, že na okruzích v Brně a v Mostu něco podobného pořádali. Zdarma si tam mohli tito „závodníci“ přijet „zazávodit“. Ale skoro žádný nepřijel. Bezpečná jízda na okruhu totiž není ten správný adrenalin …..

Eduard

No vidíte o okruh není zájem, ale o horské serpentiny ano. Dokonce tam jezdí celé skupiny, zvláště pak z Polska. Jeden to projede pomalu, aby zjistil zdali někde není policie a ostatní pak jedou co to dá. Samozřejmě, že každou chvíli tam pak jede sanitka či letí vrtulník.

Martin V.

Ale v Brně máte 15 m širokou trať, na obou stranách dalších 15 metrů trávy nebo kačírku a z nimi trojitá svodidla obložená sterými pneumatikami. Na Sedle máte 10 m širokou silnici a hned vedle svodidla. Ta silnice při extrémní rychlosti nikdy pro motorky bezpečná nebude.

Eduard

To nikdo netvrdí. Že to na sedle je bezpečné. Ale kdo chce kam, pomožme mu tam. Kdo se che zabít, tak ať se zabije, ale nemusí u toho trpět nevinní lidé. Z mého pohledu je lepší když ti motorkáři tam budou řádit, když sedlo bude uzavřené, kdy jejich chybu odskáče jen sám motorkář a ne nějaký nevinný člověk.
Pro mě za mě ať si každý dělá co chce, klidně se staví i na uši, když mu to dělá dobře, ale ať ostatní neohrožuje a nekomplikuje jim život.

MaT

No to by právě nepomohlo, mrtvola už toho moc nezaplatí. Na druhou stranu ani ty služby poskytnuté v nemocnici či jiném obdobném zařízení už pak nemusí být tak nákladné, jako několik dní na ARO/KARIM.

Bohužel u těch, kterých se to nejvíc týká často platí, že oni nějak moc neumí uvažovat dopředu a do budoucnosti a vůbec si neuvědomují možné důsledky svého jednání. To máte jako se zloději a jinými zločinci – ty taky nějaké vězení netrápí – protože JE přeci nechytí…

666

Tak ta mrtvola si platila zdravotní pojištění..ne?

Jiří Kocurek

Ano, ale někteří by nejradši, aby Zákon o zdravotních službách platil jen pro někoho. Někteří volají po dodržování předpisů a jedním dechem vyzývají k trestnému činu – obchodu s lidskými orgány.

Eduard

Myslím, že by mělo být automatické, že pokud se člověk zabije na motorce či jinak svou vlastní blbostí, tak by měl automaticky darovat orgány. Tedy pokud mu už není pomoci a může posloužit ostatním, tak proč ne.

666

V ČR je automaticky předpokládán souhlas s posmrtný odběrem tkání. Pokud si to přejete jo jinak, tak se musíte zaregistrovat http://www.nrod.cz/

vlastap

A ja myslim,ze by meli automaticky nedat ridicak kazdemu se jmenem Eduard.A mozna ani pas.

ČD4ever

Možná to blbě vidím na mobilu, ale na těch tabulích vidím smrtky a ne kostlivce, jak se v článku opakovaně píše.

Mýval

Jsou to smrtky! 🙂

Martin

Když už je tu ona značka, dovolím si takovou malou ANKETU.

Myslíte si také, že by si některé značky zasloužily nový vzhled (naprm železniční přejezd ať se závorami či bez nich, zákaz vjezdu, či zákaz vjezdu motorových vozidel)?

Ano nechť je +, ne je –

Kubrt

Tak jasně, autíčka a motorky dnes vypadadají jinak, tatínkové nenosí klobouky a holčičky mašle a plaňkový plot na „přejezdu se závorami“ nebyl nikdy, ale každý tomu rozumí..

Pezos

V podstatě to už vymysleli Němci (a okopírovali Slováci). V 90. letech zjednodušili značky tak, aby tam nebylo téměř nic, co by časem působilo zastarale (zmíněné klobouky a mašle).
A nechytejte mě za slovo, maminka s dítětem jako stezka pro chodce je výjimka 😉

Martin V.

U nás nedávno došlo k rozšíření možností zobrazovaných zvířat (zvěře) o žáby, koně a tak. Vypadalo docela komicky (i když to bylo dle vyhlášky zcela správně), když na značce byla namalovaná kráva a na dodatkové taublce napsáno [ KONĚ ] 🙂

Bob

Původní myšlenka byla dobrá, ale nakonec z toho „a tak“ jsou možní jen ti živočichové, kteří jsou jako povolené „určené symboly“ explicitně uvedeni v příloze vyhlášky. A tam je jen symbol žáby znamenající „obojživelníky“ a symbol koně znamenající „koně“. takže užovky, prasata, ovce nebo drůbež mají stále smůlu. A mimochodem, smrtka v „určených symbolech“ taky není.

Paja

Tahle lidová tvořivost je stejně zajímavá. Značky se smrtkou mají v jižních Čechách dlouhou tradici, ale už ne oporu v zákoně, tak je to takový zvláštní.

Pezos

Bohužel poslední dobou mám pocit, že si u nás navrhuje značky: kdo chce, kde chce a jak chce. Někdy to u silnic vypadá jako cirkus.

Eduard

Ono to není klasická dopravní značka, ale cedule upozorňující na to, že se jedná o místo častých nehod. Jinými slovy motorkáři tam mají své malé eldorádo se spoustou zatáček a krásným povrchem. Bohužel hodně z nich přecení své síly a pak to dopadá jak to dopadá. Každou chvíli je tam nějaká nehezká nehoda.

Paja

To ale nijak nesouvisí s tou značkou. V jižních Čechách jsou na silnicích I/3 a I/20 (možná i I/4, tam si nejsem jistej) a určitě ne kvůli motorkářům.

Jirka

Tady měl být tunel.

Petes
Jirka

jj, přesně ten.

Eduard

Ten by byl strašně drahý. Navíc, aby měl opravdu smysl, tak by se muselo vybudovat pořádné spojení na polskou A4 obchvaty od Mikulovic po Šumperk. Nehledě na to, že 2+2 ze Šumperku do Mohelnice je stále v nedohlednu. Škoda, že při celkové rekonstrukci té cesty se aspoň o trošku rozšířila, aby se v mnoha úsecích dalo v pohodě předjíždět.

MarcoSim

Kolotočářská grafika… Vyobrazená motorka jezdí dnes minimálně v provozu (Jawa) a nemá nehody na téhle silnici. Značka která zachraňuje život, tak je pro motorkáře A17 – Odlétávající štěrk. Když zalejí silnici asfaltem a pocukrují štěrkem a ten tam nechají… zabrzdit nebo zatočit je na takovém povrchu bez pádu nemožné. Ale varovná značka o tomhle bordelu na silnici není. Hlavně že se pak montují tyhle výtvarný díla.

Milion plus

Zkus to napsat znova a lépe

Pavouk

Nejvyšší silnice v zemi: Záleží, kterou zemi autor mínil. Červenohorské sedlo max cca 1010-1015 m n. m. Silnice č. 25 stoupá až 1070-1080 m n. m (ano, nad Božím Darem). Komu přijde, že to je jen jednostranně, tak na Šumavě na č. 27 u Pancíře silnice možná dosahuje 1020 m, tedy je zase možná výše (záleží na přesném výškopise), tam určitě stoupá a klesá na obě strany. 🙂 Netřeba věřit každé tiskové zprávě.

Pavouk

Zapomněl jsem odkaz na to místo na Šumavě https://mapy.cz/s/petenenulo

Pavouk

Není to zcela vaše chyba. Úřad a po něm další toto již několik let sám tvrdí. Dejte do vyhledávače: „nejvýše položená silnice první třídy“.

Kalanis

Nejen vy, já to třeba opakovaně mlátím o hlavu České televizi. Stále se nepoučili.

Martin V.

Víte, co je zajímavé? Přesně stejné trasování, jaké má silnice z Koutů na ČHS dnes, je už na vojenské mapě z 19. století https://mapy.cz/s/mocupubade – tedy ještě před vynálezem automobilu. Formanská hospoda byla na ČHS už hrozně dávno, ale nevím, v čem byla tahle horská trasa výhodnější oproti cestě přes Ramzovou, která je jen 763 m n.m.

vlastap

No to je preci jasne.Uz tenkrat jsi mohl hodit kolinko a trochu se do toho polozit.Na koni.Formani to milovali. :-]]

Kalanis

Dám odkazy:
I/25 – Boží Dar – 1075mnm kruhový objezd, +- 1080mnm na hranici. https://mapy.cz/turisticka?x=12.9329228&y=50.4092894&z=17&l=0
I/27 – Rudská silnice – 1020mnm – https://mapy.cz/turisticka?x=13.3022952&y=49.1856859&z=16&source=base&id=1925904
I/44 – Červenohorské sedlo – 1013mnm – https://mapy.cz/turisticka?x=17.1529388&y=50.1262316&z=15&source=base&id=2118287

...

Zlaté návrší 1400 m.n.m., silnice Pec – Výrova – Luční bouda nad Památnikem obětem hor 1507 m.n.m.

MaT

No, přesně to jsem si taky říkal – protože jsem si tam zrovna letos udělal výlet na kole a tak jsem tu výšku docela sledoval… Dokonce je to možná na obou místech ještě i o nějaký ten metr výš (podle GPSky i barometrického výškoměru). Ale ono se tam tak smí na tom kole a jinak jen se zvláštním povolením od KRNAPu – tzn. provozovatelé těch bud. Takže běžný smrtelník se tam autem moc neprojede – tak je otázka, jestli to považovat za běžnou silnici, když většině dopravy není vlastně přístupná…

...

Na Zlaté návrší vás odvezou autobusem, kolem POH vás sveze zaměstnanec provozovatele té boudy, když si tam zaplatíte ubytování s odvozem z Pece. Možná vás nechá i řídit… No a jiná věc je, jste-li dodavatelem kritické infrastruktury, to se pak dostanete i s autem ledaskam.

Martin V.

Ovšem to jsou (podobně jako Klínovec a Praděd) jenom „cesty na kopec“, kdežto ty předchozí diskutované silnice jsou „odněkud někam“ přes hory. A ty hory nejsou cílem, ale překážkou, kterou je nutné překonat. Já znám ČHS dost dobře i v zimě a dokáže tam být velmi nevlídno. Obzvlášť pro někoho, kdo si zrovna hory užívat nechce. 🙂

Kalanis

To není silnice první třídy. Pak by se tam vklínily i takové cesty jako II/252 v Horní Malé Úpě nebo cesta na Špindlerovku či II/219 a samotná cesta na Klínovec.

Modré zábradlí

Silnice k vysílači na Pradědu 1492 m n. m.

Martin V.

A z Dlouhých strání dolů do Koutů nad Desnou si to můžete užít i na koloběžce. Nahoře mají půjčovnu. 🙂

Tady na Moravě

Silnice PRVNI tridy ty prechytralej troubo.

Par

A přitom by stačilo nechat tam vyjeté koleje a záplatované výtluky… to už by nebyla silnice tak atraktivní pro motorky…

MLB

Budeme nechávat infrastrukturu rozpadlou kvůli pár idiotům, co si neváží života?

Kubin

A také mnohem nebezpečnější pro OA za mokra…

Michal80

To je všechno o lidech jak jezdí. Cedule tomu asi moc nepomůžou.

Dom

paráda, a můžeme se naučit, že ten cizinec (ne-slovan) by měl mít přeložený i text „úsek smrtelných nehod“ do angličtiny? Jo, asi mu to dojde i tak, ale opět se ukazuje, že věci nedomýšlíme.

Původní Pražák

Tohle spíš ukazuje na potrebu za každou cenu pindat.

Georg

opravdu kreativni znacka… autor asi netusi, ze obdelnik s vykricnikem je ta uwaga a ze naopak za preklad by stalo prelozit ten zbytek…

btw… pracovnici polozily… 🐖

Pezos

Na Slovensku jsem to viděl dotaženo do dokonalosti.

POZOR
vykřičník (tedy POZOR)
POZOR VÝJAZD SANITNÝCH VOZIDIEL

Žabák

Zda je to chování řádného hospodáře je na diskuzi, ale tohle aspoň může teoreticky někomu pomoct…na rozdíl od pošahané cedule „pozor protisměr“ u které se fotil jeden nevzhledný ministr 🙂

Dárci

Nápad pěkný, ale myslím, že dárci zůstanou dárci – značka neznačka.

Paja

Vzdor hospodským moudrům se obávám, že mezi motorkáři moc dárců orgánů není. Byť tady na tom úseku by to mohlo být lepší.

Jan

Souhlasím. Přemýšlející řidiči si dají ještě větší pozor, závodníci a adrenalináři na to budou kašlat. Asi jako dávat někam ceduli zóna třicet a doufat, že někdo kvůli tomu bude jezdit pomaleji. Tedy ano, průměrná rychlost klesne o 2-3 km/h, protože slušní řidiči si dají pozor, kdežto bezohlední budou i nadále jezdit jak sami uznají za vhodné. Když se to neměří a nepostihuje, tak je to jen cedule na okrasu.

frost

No jestli ono taky nezáleží, kde tu zónu vytvoříte. Proč asi řidiči odmítají jezdit 50 od značky obec, která je daleko před zástavbou?

Bifidus

Podle zákona je obec ZASTAVĚNÁ OBLAST, označená značkou, takže je nutné splnit obě podmínky, aby platila padesátka.

Alibaba

Obávám se, že si ten paragraf špatně vykládáte.
cc) obec je zastavěné území, jehož začátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami; na účelových komunikacích se značky neosazují,

Paja

Přesně tak. Nicméně kdo určí jestli když je mezi baráky mezera 300 metrů to je nebo není zastavěné území. A když je tam víc …