ICOM ovládl soutěž na provoz autobusů v části Žďárska a na Havlíčkobrodsku

Autobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM TransportAutobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM Transport

Předpokládaná hodnota desetiletých smluv na autobusové dopravce pro celý kraj se v součtu pohybuje mezi osmi a deseti miliardami.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Emil_šotouš

Nějak mi ten článek nepřijde úplně jasný. Jak ICOM může mít nějakou část Žďárska, když dle jízdních řádů vše bude zajišťovat ZDAR v rámci skupiny Žďárské vrchy?
Podobně, jako dřív se hovořilo o skupině Novoměstsko, která ani není zmíněna… A o některých oblastech nepadlo ani slovo.

Ota

Mě by zajímalo, proč Zdar odpískal Bystřicko s Velkomeziříčskem, když vyhrál. Copak asi za tím bylo, když dnes celou oblast jezdí?

Horal

No nabídli nízkou cenu. Tak to radši vzdali. I když kdo ví, aby se neobjevili jako subdodávka…… Výměnou za to že nebudou škodit jinde.

xyz

To jsou ty smlouvy, které měly začít platit od 12/2019 – poté, co k tomuto datu vypršely předchozí 10leté smlouvy…

Těch výmluv (tehdejšího) hejtmana o tom, že „dodací doby autobusů jsou delší, proto nelze vyhlásit VŘ“ (no naopak! – právě proto je vyhlásit o to dříve; pozn. zjevně jsou delší i lhůty odvolací).

Neuvěřitelné – nakonec půjde o bezmála 5letý skluz.

aaabbb

Neví někdo, zdali kraj konečně požadoval do autobusů běžné věci jako je informační systém, či odbavovací systém, který bude podporovat elektronické odbavení?

Michal M

Jako na Vysočině? Neblázněte…

Thijs

jako než napsat blábol, tak není od věci mrknout na skutečnost
https://ezak.kr-vysocina.cz/contract_display_11159.html
dokument s názvem „19_ZD_Priloha_11_Technicke a provozni standardy VDV – oblast 2“.
ale to je pro některé jedince asi nad jejich mentální schopnosti

xyz

Nezbývá než doufat, že jejich nasazení bude vymáháno toto: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/903257/2ib_Technick%C3%A9%20a%20provozn%C3%AD%20po%C5%BEadavky.pdf?backlink=bq88j** kdy jistá osoba odpovědná do loňského roku za dopravu na onom úřadě je delší dobu angažovaná (i když pravda nepřímo) i na úřadě krajském. Totéž pak platí pro příslušného „radního pro dopravu/MHD“. Mimo rámec uvedeného též Kraj Vysočina i v minulých letech „garantoval“ mj. 10min. čekací dobu autobusů směr Mohelno v Kralicích při zpoždění Os vlaku od Brna, reálně ty autobusy opakovaně ujížděly i v čase jen pár minut po čase pravidelného odjezdu (tzn. nedodrženo 10 min.), načež úředníci z krajského úřadu na příslušný podnět odpověděli, že „řidič autobusu nevěděl… Číst vice »

xyz

** V prvním odstavci mělo být: bude vymáháno LÉPE NEŽ toto. A ještě bych doplnil tento zajímavý požadavek: „Pokud je vozidlo vybaveno systémem pro chlazení prostoru cestujících, musí být toto zařízení používáno, pokud vnější teplota stoupne nad +25 °C.“ – tzn. pokud dopravce nasadil autobusy s klimatizační jednotku, ale v teplých dnech ji nezapnul, pak porušil tento smluvní bod. Pokud by ale nasadil vozidlo bez klimatizační jednotky, tak nic neporušil. A u minibusů zajímavá definice „Autobus musí být vybaven takovým počtem dveří, aby byla umožněna rychlá výměna cestujících.“ – nakonec ty 2 minibusy mají jediné dveře pro cestující; pokud i… Číst vice »

Michal

Vy to teda ale máte nastudovaný 🙂 Není lepší sednout do svýho auta? Zatopím a vychladím si jak chci, jsem tam rychlej, protože nemusím zastavovat v každé ři.i a ještě si zařídím a zajezdím. Doporučuju.
Ovšem v této republice je moderní, že se lidi neumí spolehnout sami na sebe, poradit si sami a když jim někdo něco dá, tak být nespokojení 😉

Thijs

dotaz diskutujícího „aaabbb“, byl, zda něco kraj požaduje, blábol „Michala M“ komentovat nebudu.
Odpověď je taková, že kraj požaduje.
Jestli něco potom nefunguje ve skutečnosti, je věc druhá. Já na konkrétní situaci na Vysočině neznám, jestli nějaký autobus (řidič) systémově nenavazuje na vlak, ač by měl

Michal M

To je fajn, tak doporučuju si na Vysočinu udělat výlet a trochu se s tou „skutečností“ obeznámit, milý teoretiku.

Thijs

a co mám zkoumat, když ten dokument se vztahuje k tomu, co se má odehrávat po roce 2025?
Fakt zkuste pracovat s fakty a bláboly si nechte na jindy, až budete třeba sedět na WC

Švarc

Povinná nebyla ani klimatizace

Lsv

Už v rámci stávajících přechodných smluv si všichni stávající dopravci vyměnili strojky a všude se tak přijímají platební karty. Podmínky VŘ neznám, ale nepředpokládám, že by tam byly požadavky nižší.

Kuba

No ona by změna dopravce nebyla spatna

cery51

No tak se uvidí co to Jihlavsko…já bych byl rád za ICOM, určitě lepší než SORky

MHD

Radši SOR, ve kterém je v létě puštěná klimatizace a v zimě se v něm topí 🙂

Michal M

Zajímavý, že ICOM v PIDu to zázračně umí… 🙂

Svojšín

Ano, v okolí Benešova poslední léto super.

aaabbb

Protože zjevně ROPID/IDSK má přísnější sankce jak VDV 🙂

MHD

Přísnější sankce a i častější kontroly, řekl bych.

cery51

No tak o to mi taky jde, když to bude kraj všechno vyžadovat, tak to snad ICOM bude splňovat… a nasadit tvrdší sankce. A topení spíš závisí na řidiči, nemyslím, že by je za to ICOM trestal, možná nedostanou navíc peníze, to ano

Michal M

Hlídaj jim spotřebu nafty a to i za nezávislé topení na konečných.
(Tuhle si mi nějaký řidič stěžoval, že řidiči ze zahraničí ICOMu na tyhle opatření prděj a bufíkem si přitápěj podle potřeby, zatímco na našelidi je přísnost… 🙂 ).

JindraLne

No, u nás ICOM s Mercesedy a Setrami jezdil dlouhá léta, předloni byl nahrazen BusLinem a ZDARem.

A jop, sice mají flotilu postavenou na SORkách a Crosswayích, nicméně musím souhlasit s příspěvkem výše – aspoň v zimě skutečně topí a v létě skutečně pouštějí klimu. ICOM často v zimě šetřil na topení, klimu pak nemíval, případně nezapínal.

Takže paradoxně i SORka může nabídnout lepší komfort pod rozumným dopravcem. Navzdory tomu, že je užší (což z pohledu cestujícího vidím jako hlavní nevýhodu).

JindraLne

* Mercedesy

Michal

Co mám vyzkoušený, tak Setra topí jako nikdo. Venku -10 a vevnitř nepoznáte nic. S chlazením je to horší. Venku 35, vevnitř 29 a víc to prostě neutáhne. SORka venku 35 a vevnitř s proudem ledovýho vzduchu 22 bez problémů. S topením je ale zase SORka horší.
U ICOMu je to o řidičích, protože šetří naftu. U ICOMu za to dostanou odměnu a ta je třeba 3 4 tisíce za měsíc a to už je pak znát. Jestli berete v hrubým 45k nebo 49k je rozdíl.

JindraLne

Právě o tom píšu. Že komfort není vždycky jen o busu, ale i o politice dopravce. ICOM byl tlakem na úspory nafty fakt pověstný a odráželo se to v komfortu. Noví dopravci sice jezdí se zde vysmívanými SORkami a Crosswayi, ale na naftě a obecně komfortu tolik neškrtí. Osobně pak teda se SORkama až na tu šířku (kvůli které ten bus působí víc stísněně) problém nemám – poměrně solidně je dopravci udržují, s množství mlátících interiérových prvků mi přijde, že zavedení výrobci postupně zkonvergovali právě na úroveň SORky, podvozek mi na naše cesty přijde naladěný OK a že je to… Číst vice »

JindraLne

Právě o tom píšu. Že komfort není vždycky jen o busu, ale i o politice dopravce. ICOM byl tlakem na úspory nafty fakt pověstný a odráželo se to v komfortu. Noví dopravci sice jezdí se zde vysmívanými SORkami a Crosswayi, ale na naftě a obecně komfortu tolik neškrtí. Osobně pak teda se SORkama až na tu šířku (kvůli které ten bus působí víc stísněně) problém nemám – poměrně solidně je dopravci udržují, s množství mlátících interiérových prvků mi přijde, že zavedení výrobci postupně zkonvergovali právě na úroveň SORky, podvozek mi na naše cesty přijde naladěný OK a že je to… Číst vice »