Na bývalé D1 u Prahy se snížila rychlost na 110 km/h
D1 u Prahy. Pramen: ŘSD
O bývalou dálnici se nově stará místo Ředitelství silnic a dálnic pražská Technická správa komunikací.
O bývalou dálnici se nově stará místo Ředitelství silnic a dálnic pražská Technická správa komunikací.
Rychlost 130 spotřeba 8,5-9,5. Rychlost 120 spotřeba 7;5. Rychlost 110 spotřeba 6,9. Rychlost 90 spotřeba 6. Kodiak 1,5 l Turbo. Začal jsem jezdit pomaleji. Časová ztráta Praha -Brno 130 a 120 je asi 7 minut. To prostojim na McDonald a aspoň jeden habbac grátis ( místo za ropu pro Putina ) . Měření posledních cca 5 tis Km
Výborně. Hned začnu magistrát a zastupitele města bombardovat žádostmi o zřízení úsekového měření rychlosti. Praha je tomuto biči na vrahy z idiocie nakloněna mnohem více než ŘSD, snad to vyjde a nebezpečných idiocií pak zde budu nucen přežívat méně.
Tak samozřejmě. Je to velmi nebezpečný nehodový úsek, ještě bych snížil rychlost na 80, aby byl vejvar z radarů vyšší. Ale chvátejte než půjdou piráti od válu 🙂
Vy spíš začněte bombardovat svého psychiatra.
A nestačilo by na vrahy kdyby se aspoň (klidně měřením) dodržovala ta 130ka? Technické parametry na to rozhodně má, takže snížení je spíš otázka okolí (kdo staví u dálnice, musí počítat s hlukem, a většině to vůbec nevadí např. garáže) případně hustoty provozu (to by se dalo řešit proměnným značením)…
Sdělte prosím, kolik vrahů jste tam potkal v průběhu posledních pěti let, na jaké číslo a v jakém nejzazším termínu bude jejich počet snížen v případě realizace vašeho návrhu, na jakých faktech své tvrzení zakládáte a čím se za něj můžete zaručit.
A nebo si dejte z každé strany jednu facku a dýchejte zhluboka.
https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=sqm
Mohu vám ještě nějak pomoci?
Slovy klasika: kdyby blbost nadnasela…..
Takový dárek si Praha nezasloužila. 😉
Síť se ale jinak neustále prodlužuje a cena je už dlouhé roky stejná.
A oni by si novou známku nekoupili kdyby nepřibyli nově otevřené useky?? Znamená to že kdyby se otevřelo dvakrát tolik dálnic (tzn 51 Km) tak by se prodalo o 52% víc známek? 😀
treba jen po covidu vzrost provoz, respektive se vratil na predchozi uroven.. tech 26 prc je na cele dalnicni siti ne na nove otevřených usecích.. a jak píšete víše: To že se někde otevře nový úsek neznamená, že někdo z druhého konce země se tam hned musí jet projet jen tak.
Ačkoliv se to protočí přes státní rozpočet (místo rovnou ŘSD) tak bych tomu neříkal daň, je to poplatek za službu.
To už víc daň je koncesionářský poplatek, kterému se nedá vyhnout ani když ČRo neposlouchám.
Prosím, rychlost 110 km/h není „povolená“, nýbrž „DOVOLENÁ“!
To je uplne jedno. Dulezite je, ze na tomhle useku je nesmyslna. :o)
Zkuste si ji v pátek odpoledne nebo na konci školního roku. Budete rad ze se plouzite do Mirosovic 25-30km/h. Naopak ve špičce je to nejlepší způsob jak v co nejlepší situaci bezpečně plynule dostat do cíle. Nebo se vám dobre poslouchá o neprujezdnem levém pruhu kvůli nehodě dvou tři i více aut? A verim tomu, ze za 120-130 v úplně prázdné dálnici vás nikdo sekýrovat nebude. Jen pravděpodobnost prázdné dálnice není zas tak vysoká.
Na kazde komunikaci jsou situace, kdy jet nejvyssi povolenou rychlosti bud vubec nelze, nebo to neni modre. Podle Vasi zvracene logiky by se tam melo smet jezdit jen 20km/hod, dkyz to v nedeli vecer rychleji nejde?
Verite nesmyslum. PCR kasiruje tam, kde se to nejvic vyplaci. Oni se neridi snahou o zvyseni bezpecnosti, ale snahou o co nejvetsi premie.
Máte dojem, že dovolená rychlost není povolená? To byste asi měl vysvětlit.
Proč tedy není dálnice zdarma až po Říčany?
Proč tedy nedají na úsek výjimku a nepovolí tam odpovídajících a mnohem rozumnějších 130 km díky ní?
Proč tedy případné zpomalení nenasadí až se zprovozněním extrémně důležité Vestecké spojky?
Otázkou je, proč se vůbec tento úsek dálnice převáděl. „Extrémně důležité“ – nu, stačilo nechat okruh v původní variantě blíže městu, kde by alespoň řádně sloužil svému účelu, totiž také rozvedení zátěže po jeho obvodu. Tak teď „chceme“ dvě silnice místo jedné… A na zásobování po kolejích jsme se pro jistotu téměř vykašlali.
Kolo ťuk-ťuk, ťuk-ťuk, ťuk-ťuk … :o)
co chcete vozit po kolejích? uhlí na žižkov? aby se v Praze opět začalo topit uhlím? Nebo cement? nebo co chce vozit tím vláčkem?
V původní bolševické variantě skrz sídliště?
Pravda že vedení okh dál od města je průšvih asi největší. Správně měl vést blíž severně nad Jesenicí a podél Průhonic a ne nesmyslně až u Říčan. ZTo je asi největší problém se kterým ale už nic neuděláme jen to Vesteckou spojkou trochu zachrání..
Protože pak by chtěl každý někde prodloužit kousek „bez poplatku“.
Protože by se musela výjimka vypapírovat.
Co je rozumnějšího na 130?
Protože něž bude Vestecká spojka důležitá (a než vůbec bude), tak to bude ještě trvat. Tahle úprava se dá udělat hned.
Dálnice je ze zákona zpoplatněnou komunikací, úseky „zdarma“ jsou jakousi formou amnestie, která právně skřípe. Navíc právem štve řidiče, kteří si roční známku poctivě zaplatí.
Ono to jde „vypapírovat“ o víc jak 20 nahoru?
Ano.
Jako hypotetický vlastník pozemků kolem dálnice, ke kterým není přístup, vím že se s ŘSD nedohodnu.
Ale s městem už ta šance na dohodu není tak marná…
Se ti tam pripletlo typo, mas tam „boj o cyklopruhy“ a ma tam byt „boj s cyklopruhy“
He he, přesně podle očekávání. Tipněte si, co bude následovat 🙂 Ano, měření. Ale můžeme podjíždět levoproudaře. Za mě dobrý. Nicméně bude to divné, na nedávno modernizovaném úseku jet v jednu v noci na úplně prázdné, přehledné, široké „už ne dálnici“ jen 120 tacho. Tedy, pokud jste vzorňák a ústrky a postupné utahování šroubů nevedou k anarchii. Také bych se nedivil, kdyby právě zde za vším byly tlaky developerů, komerčních subjektů a tak dále. Poznámka k argumentaci hluk: To, že celou noc jedou průvody kamionů po D0 (úseky 514, 515) a ten hukot je slyšet, věřte nevěřte, na 2,5 km,… Číst vice »
Podjíždět levoproudaře? Dopravní značka začátku zastavěného území obce se snad neposouvala, nebo ano?
Nejde o levý , ale o ten uuuuuzasně bezpečný prostřední pruh. Můj navrh je sudy počet pruhů, to bude oříšek přímo Sophiina volba, do kterého pruhu se zařadit 🙂
Není to prostřední. Je to prostě druhý zleva, ve kterém je podle legendy o 10 % nižší spotřeba. I když bude těch pruhů 8 všichni tihle idioti pojedou v tom druhém zleva.
Je to vidět na D1 směrem z prahy před sjezdem 15. Tam jsou ve stoupání 4 pruhy a v těch dvou pravých jezdí prakticky jen kamiony.
Známý v tom prostředním jezdí a prý ta spotřeba není o 10 % nižší, ale 10 % z té spotřeby přibývá v nádrži. Cestou do Ostravy musel 2x vylejvat nádrž, aby vůbec dojel!
A ty pneumatiky, prý je po tom v Ostravě má jako nové!
V celém Holandsku, které má neskutečně kvalitní dálniční síť, je přes den pouhých 100. Taky mě to táhlo přidat, ale skoro všichni to dodržují.
Těch 110 na pěti kilometrech se myslím dá skousnout.
To jde i 80 a vlastně i 50. Nakonec zjistíte, že vás předbíhají nehybné předměty.
Jde z vaší strany o argumentační klam šikmá plocha, anebo slaměný panák? Nějak to nedokážu rozlišit..
Na prispevek, na ktery reaguje, by se dal asi taky napasovat nektery argumetacni klam.
Skousnout to vskutku jde, ale je dobré se smířit s bezdůvodným omezením jen z proto, že „se to dá skousnout“.
BTW: Ta 100 v Nizozemsku je opravdu šílenost. Ta jízda je hrozně pomalá. IMO je to až šikanózní omezení. Vnímáte to ještě víc, pokud tam přijedete z Německa.
Ve špičce je tady 110 vzhledem k provozu vic než dost, mimo špičku by 130 určitě být mohlo.
Stejně mi ale přijde, že se z prdu dělá kulička.
Těch 5 kilometrů projede auto se 110 km/h za 2 minuty a 44 vteřin; se 130 km/h to projede za 2 minuty a 18 vteřin. Takže by to pomohlo 26 vteřin.
A musí být ve špičce omezená rychlost? Kdyby každý dodržoval rozestupy, dojížděl by zadek kolony bez plynu (a následné brzdy), stejně se kapacita zvýší.
Rozestupy by šlo pokutovat, bezdůvodnou jízdu vlevo taky.
A to jste ještě nebyl ve Švédsku. Tam jedete stovky kilometrů rychlostí nejvýše 110 km/h. U nás kvůli pěti kilometrům a několika vteřinám jízdní doby pravděpodobně odstoupí ministr dopravy, jaký je to veřejný problém.
To je správná připomínka, oba dva jsou to extrémy… chceme se přidat k extrémistům nebo se držet nějakého rozumného průměru?
V tom Holandsku bych doporučoval nepřidávat. Je tam totiž neuvěřitelná hustota radarů a úsekového měření. A když máte auto z půjčovny, je to ještě horší, protože Vám pokutu přepošlou s tučným manipulačním poplatkem.
A v Německu je na spoustě most rychlost neomezená…..u velkých měst se dokonce „otevírá“ odstavny pruh v případě potřeby…..co kdyby si naši politici vzali příklad odtamtud?
Pokud vím je to kvůli vestecke spojce, protože nemůže být tolik sjezdu za sebou.
Vás přístup je typický Čecha – musím jezdit 130, jinak je mi dálnice na nic🤦… 110 je všude běžná v západní Evropě kolem měst a v lyone dokonce na 4pruhu je 60 ! Hádám že tady to nikdo dodržovat klasicky nebude, tajze ty radary tam kvůli hlupákům, co nemohou 5 km jet 110 namísto 130 opravdu dají
Mně je to jedno. Já, když jedu po dálnici, tak víc jak 110 nejedu. To jen při předjíždění.
Máte škodovku stovku, elektromobil nebo přehršel času?
tdi co vyrábí naftu v nádrži
Taky běžně jezdím po dálnici 110 km/h, pokud nepospíchám. Proč bych zbytečně házel prachy oknem pro nepatrnou časovou úsporu? Na mém typickém úseku, tedy D11 z Prahy k Poděbradům, to při délce 39 km trvá 20 minut rychlostí 130 km/h a 21 minut a 16 sekund rychlostí 110 km/h. Spotřeba při 130 km/h je přitom o cca 40 % vyšší než při 110 km/h.. Ale chápu, že při dnešních velmi levných palivech to většina lidí vůbec neřeší a radši jsou v cíli o nějakou tu minutku dřív 😉
Oprava chyby ve výpočtu: při rychlosti 130 km/h to trvá 18 minut, tedy časová úspora je 3 minuty a 16 sekund. Což je ale pořád tak na třetinu cigarety.
Lukasi bravo, většinou tady píšou nsmysly, ale vyjste to trefil!!!! Je to tak. Jen malá poznámka. ŘSD se o údržbu starala vzorně. Všimně te si prostrědní svodidla. Je tam velký bordel (plasty atd.) Uvidíme kdy to Praha uklidí
No oproti ŘSD to s TSK bude fakt příšernost. TSK silnice opravuje jako v 90. letech – když tam není díra na urvání nápravy, tak na to kašlu a když je, tak tam hodím kousek obalované a „ručním“ válečkem udělám „kopeček“ nebo „ďůlek“.
A taky tu máme Německo s neomezenou rychlostí. A funguje to. Máte pocit že je to nebezpečné nebo tam umírá na km více lidí než u nás? Ne, víc mrtvých je u nás.
ono to není o rychlosti, ale o tom jak kdo jezdí..naše dálnice (i silnice) jsou něco otřesného..mix naprosto nesourodých rychlostí od 70 do 170..
Hodně je to o „řiťomilnosti“ mnohých řidičů. Buď šetří palivo využíváním vzduchového pytle, nebo mají pocit, že tím toho vpředu donutí přidat nebo uhnout, protože „teď jedu já“.
Taky je to o tom, že „já si jedu vlevo a ty si můžeš… počkat“. Možná, kdyby se zařadil, tak by zjistil, že se na něj nikdo nemá potřebu lepit.
Akorát že lepič často pokračuje levým i tři kilometry aniž by navštívil volný pravý pruh.
Páchat nebezpečný přestupek není správnou reakcí na jiný, méně nebezpečný (byť nepříjemný) přestupek. Aneb že je někdo debil, není argumentem pro to, být ještě větší debil.
Ovšem řiťomilnost je zcela běžná i v případě, že je levý pruh zcela plný (pravý taky, jedou tam pomalejší kamiony). Často tak jedou i desítky aut za sebou. Viděl jsem už řadu pěkných řetězovek – stačí, aby to před prvního vpálil kamion, ten první to zadupne a několik dalších do sebe, do něj a občas i do toho kamionu postupně vletí.
Hlavně je to o impotenci silničního dozoru. V Rakousku se při poklesu vzdálenosti od vozidla vpředu pod 7 metrů odebírá řidičský průkaz. To by dopravní proud u nás prořídnul, to by se krásně jezdilo!
Úseků s neomezenou rychlosti stále ubývá a zbytek je řízen proměnlivým značením a pokuty chodí doporučeně. Já sám zatím jen -20€ . Do Francie už šlo 90€ .
Tam žádná „neomezená rychlost“ není. Platí „doporučená maximální“ rychlost 130 km/h. Jet rychleji není přímo zakázáno, ale je to spojeno s právním rizikem a odpovědností každého. Kromě toho je na víc než polovině dálniční sítě v Německu rychlost omezena místní úpravou nebo telematikou nejčastěji na 100 či 80 km/h, zpravidla kvůli kapacitě v hustším provozu či z důvodu bezpečnosti.
Zkrátka je tam více prostoru pro řešení nebezpečných věcí místo pouhého výběru rychlostní daně, pro jistotu ještě z neoznačeného auta, aby to bylo úplně bezpracné.
A můžou tam chodci, cyklisté a traktory 😀
Pokud je ta místní komunikace označená značkou silnice pro motorová vozidla, tak tam nikdo jiný než dosud nesmí.
Připravený projekt na úpravu dopravního značení s ničím takovým nepočítá. Teď se osadilo nezbytné značení pro změnu na SMV, časem se udělá zbytek. Ale cyklofobii si nechte pro sebe.
Kýhají zde akorát automobilisté, jimž i ve městě vadí kdokoli jiný, a pomáhají si zcela bizarními nápady.
Až na to, že tohle není město ani ulice.
To je syndrom malého péra?
Tady není asi politická vůle, a nebo není někdo z gulama kdo by tam 130 protlačil. Vzhledem k tomu co lze prohlasovat za pasqivily to fakt je jen o politické vůli a ne provozních důvodech.
Argumentovat snížením rychlosti překvalifikováním silnice z kategorie dálnice na silnici I.třídy je poněkud scestné, když na I/35 lze jezdit ve dvou úsecích i 130km/h. Pokud jde o jiné důvody (hustota provozu, protihluková ochrana), lze to pochopit.
Z hlediska provozu se mění z dálnice na silnici pro motorová vozidla. Silnice 1. třídy to nejspíš není, i když oficiální vyjádření jsou poněkud nekompetentní a zmatená. Místní silnicí první třídy mají nejspíš na mysli místní komunikaci první třídy. Rozdíl mezi dálnicí a silnicí pro motorová vozidla je z hlediska pravidel provozu právě v těch 20 km/h rychlosti.
Ano, ale kromě značky „silnice pro motorová vozidla“ se tam také dá se dát značka omezující nejvyšší povolenou rychlost na 130 km/h. Stejně jako to je na několika zmíněných úsecích I/35.
Místní úpravou provozu, lze zvýšit rychlost až o 30 km/h. Tudíž na silnici pro motorová vozidla mimo obec (případ I/35) ze 110km/h na zmíněných 130km/h, na silnici pro motorová vozidla v obci (případ prvních 5 km staré D1) z 80 km/h na 110km/h. Jediný ofiko argument této změny je možnost postavit Vesteckou spojku (nyní je možná bližší vzdálenost dvou MÚK). Druhý je samozřejmě možnost prodeje reklamy a její umístění na pozemky hl. m Prahy.
Limit 110 km/h na silnici pro motorová vozidla je přímo stanoven v zákoně 361/2000 paragraf 18, odstavec 3. Místní úprava provozu určitě nemůže jít proti zákonu. V jakých přesně úsecích I/35 tato úprava je?
Dát tam rovnou 80 s úsekovkou by holt bylo příliš průhledné, ale dočkáme se. Samozřejmě pro dobro všech a všeho 😉
Snad i cyklopruh bude. 🙂
Dneska uz tam policie merila, takze usekove mereni ocekavam maximalne do roka.
Jo jo, na tohle mají lidí dost. Na rozdíl od toho proč vznikli a kvůli čemu je platíme.
byt by to zachranilo jediny lidsky zivot!
A urcite ty cyklopruhy, urcite budou jednotky cyklistu, kteri by se jinak z Pruhonic do Prahy nedostali!
Zajímavé je, že se v úseku loni vyměnily skoro všechny velkoplošné značky za zelené-dálniční. A teď jsou špatně a budou se měnit znova.
Chvíli tam vydrží.
ŘSD má totiž financí víc než moc.
Tak nějak mi uniká, proč se předává část úseku nyní, když po dokončení propojení D1 a D11 komunikaci D0 se má předat Praze úsek do kilometru 12 a D1 bude od křižovatky s D0.
Aby Praha mohla vlastnit silnici mimo své území, to bych se musela překlasifikovat na účelovou komunikaci nebo by se musel změnit zákon. No a nebo se taky dá zákony ignorovat, to ministerstvo taky umí.
Proč by Praha chtěla vlastnit 7 km středočeské rychlostní silnice?
Praze se úsek D1 od 5. do 12. kilometru předávat určitě nebude, protože neleží v Praze, ale ve Středočeském kraji.
Ale v tiskových zprávách se něco takového opakovaně objevovalo.
Však ona se tam dodělá nějaká pseudo-D0 v původní trase, protože rozvedení aut po okrajových částech (nyní ucpávajících původní silnice, protože odsunutý úsek D0 je jim k ničemu). Aspoň bude více silnic a projížděči se opět zaradují…
Konečně Vestecká spojka! Kdy začne stavba!?
Snížení je totální nesmysl který jen vytvoří kolony a stačilo to provést se zprovozněním extrémně důležité v celé délce čtyřproudé Vestecké spojky
Jak vytváří kolony sblížení rychlosti různých vozidel? Kamion ani autobus vám na 130 stejně víc nepojedou.
Nikdy jste nejel po dálnici a nepotkal omezení rychlosti?
A to že největší propustnost a plynulost provozu je při rychlosti 70-80km/h asi netušíte že?? Auta mají menší rozestupy a minimální rozptyl rychlosti… Liniové řízení dopravy, které je mj. na D1 od Mirošovic do Prahy či na D0, které spočívá v postupném snižování rychlostí na 120, 100, 80 v případě vyšší hustoty provozu za účelem snížení tvorby kolon, jste asi taky neslyšel a ani ho neviděl že? Tento jev je prokázaný dlouhodobým sledováním Třeba na německých dálnicích…
To se hezky tvrdí, realita je taková, že když uděláte omezení s 80km/hod a 2 pruhy, tak se před omezením vždy vytvoří kolona. Takže jiný blábol? To bude asi to liniové řízení v ČR…. ty 4 brány na 20 km….to je parodie na liniové řízení.
Protože je tam ta změna a tu zdejší mistři světa neuměj projet plynule. Ale když to bude po celý trase, tak se to rozjezdí 😀
On hlavní přínos této změny je právě možnost vybudování MÚK pro Vesteckou spojku. U dálnic nenní už možné takto blízko sebe budovat MÚK a proto dochází k této změně. Otázka je, zda tedy dojde k přečíslování všech kilometrovníků na D1, když došlo ke zkrácení dálnice o těchto 5 km. Pokud ano, tak těch 4,8 mld. je jen slabý začátek, co se týká cenovky, za tuto změnu.
Když se měnily značky v roce 2016 při přečíslování a přeznačení rychlostních silnic, byly to snad miliardy?! Sotva. Navíc by se muselo počkat na úsek Průhonice-D0, ať se to nedělá dvakrát.
Nevýhodu vidím spíš v tom, že očíslované exity už nějakým způsobem vešly ve známost a jsou možná i používány jako orientační bod – adresa.
Níže jsem se poptával co teda bude 0.-5,5. km když ne D1, místo odpovědí jen mínusy. Oprášené číslo I/1?
Prý městská ulice, něco jako Strakonická.
Silnice první ani druhé třídy na území Prahy oficiálně prý nejsou.
Už se vyrojily různé články a zatím to nikde moc přesvědčivě popsáno není. Jenom to, že případný nový exit bude mít číslo 4, takže přečíslovávat neplánují. Zkrátka Brněnská Brněnská a najednou 6. km D1.
V Preze jsou úseky I/4, I/7, I/8, a 8 silnic II. třidy, Ale ta dálnice podle všeho má být překategorizována na místní komunikaci I. třídy, tj. jako městský okruh. Na místní komunikace se totiž nevztahuje žádná regulace reklamy a to je asi Hlavní důvod celé akce.
Na mistnich komunikacich vyssich trid regulace reklamy samozrejme je taky, v ramci jejich ochranneho pasma.
Není třeba spekulovat, víme jak to vypadá na Jižní spojce. To skutečné omezení, které bylo dáno zákonem 196)2012 Sb., platí jen pro dálnice a silnice první třídy. V ostatních ochranných pásmech úřad musí reklamu povolit, pokud není zaměnitelná s dopravními značkami nebo signály a pokud neoslňuje. Samotný povolovací proces vždycky znamená riziko kapříků ale střetu zájmů, pokud ty kšeftíky bude dojednávat stejný magistrát, který vydává ta povolení.
Tato akce byla dohodnuta ještě předtím, než se ti „hodní piráti“ chopili vesla. Memorandum a smlouva o smlouvě budoucí s ŘSD byla schválena už v březnu 2017.
Bude to „normální“ ulice. Už dnes se ta část D1 k hranici města jmenuje Brněnská, tak se ta ulice jen prodlouží. Stejně jako I/8 před D8 se jmenuje Cínovecká.
Ale je to tedy I/8. Takže D jednička… nejdete tam teď někdo, že by se poohlédl po modrobílé jedničce? 🙂
Pojmenování ulic vůbec nesouvisí s jejich kategorií. v Praze jsou pojmenované i úseky dálnic. Místní komunikace se podle vyhlášky taky číslují, ale to číslování je v Praze tajné.
Co to proboha melete?? Vestecká spojka je sotva na papíru, jestli kopnou do země za 20 let tak to bude brzo a pro jistotu už od dneška tam sníží rychlost?? Zdroj http://www.vesteckaspojka.cz m.j říká: „Vesteckou spojku lze zprovoznit až po zprovoznění úseku D0 Běchovice – dálnice D1 (stavba 511), do doby splnění této podmínky nelze stavbu uvést ani do zkušebního provozu.“
Ano je to v podstatě tak jak píšete. VS je vzdálený cíl. Celá tahle akce je jen kvůli možnosti vybudovat Exit 4 a tedy i zhodnotit pozemky určené pro komerční zónu. Pokud vznikne někdy VS tak jen v části trasy jako obchvat Šeberova, protože ostatní obce ji nechtějí, i když moc možností jak výstavbu ovlivnit už nemají.
Není důvod přečíslovávat. D52, dříve R52, taky začíná až nějakým 10. kilometrem. Je to od doby, kdy byl první úsek taky přeměněn na silnici 1. třídy.
No výborně, a začátek je I/52. Takže tady bychom měli čekat I/1?
Ale silnice I. třídy musí vlastnit stát, takže nejspíš nečíslovaná místní silnice, ale s kilometrovníky navazující na D1
Žádná místní silnice neexistuje. Silnice není místní a místní komunikace není silnice.
Je to docela dobře možné.
I/52 je furt ŘSD, I/1 by znamenalo taky ŘSD, jenže to bude místní rychlostní komunikace pod TSK
Ani bývalá R52 nezačínala 0.km, protože ten je na křižovatce Heršpická x Poříčí, R52 byla až od MUK s D1 nebo až od Modřic (to si už nejsem jistej).
Jenže tady to je jiné, v Brně a jiných městech jsou normálně silnice I.třídy ve správě ŘSD, ale v Praze to jsou vše místní komunikace ve správě TSK Praha, tady to kategorie A (rychlostní komunikace)..
A Vestecká spojka bude kdy?
Jestli to nepíšou tady tak asi nikde https://www.vesteckaspojka.cz
Kilometry se měnit nebudou, můžete v klidu spát.
Chápu omezení mezi Spořilovem a Opatovem, tam je to skutečně v zástavbě a zvlášť na příjezdu do města je zpomalení žádoucí, ale od křížení s Chilskou směrem na Průhonice to nedává smysl.
Vy jste tam prováděl nějaká měření, že vynášíte takové kategorické soudy?
Bydlím kilometr vzdušnou čarou od tohoto úseku a mohu vám říci, že když jsou dobré podmínky, tak v noci slyším, jak se rozjíždí motorka nebo kamion, který najíždí na D1 na exitu 2. A to tam je protihlukový val na jehož vrcholu je protihluková stěna.
Jsem zvědav, jak se snížení rychlosti projeví.
Nijak
Pokud to bude v Praze (což je otázka?), tak maximální rychlost pro SPMV ve městě 80km/h lze místní úpravou zvýšit maximálně o 30km/h, takže na 110
Nikým nevolené rady? Strany zastoupené v dosluhující radě mají AFAIK v novém zastupitelstvu stále většinu.
Postavil si dům u dálnice….?
Já v noci slyším nákladní vlaky coburaceji na mostu inteligence 6 km daleko.
Bydlíme v metropoli, ne v
Uz mi tam chybi jen usekovy radar mezi sjezdy, at se to konecne zacne vyplacet.
Pro ridice tam moc vyhod nevidim.
Kdyz je to ted mesta, tak i zimni udrzba bude na nich? Tak jeste, ze zrovna nesnezi a je krasne.
A mezitím okolo autobusových zastávek a neexistujících připojovacích pruhů na D4 vesele jezdíme 130 km/h.
Nemusíte, klidně si tam jeďte 100.
A co tedy těch prvních 5,5 km je když ne dálnice D1? Bezejmenná neočíslovaná silnice pro motorová vozidla (ale s kilometrovníky)? A kdy bude i ten zbytek od Průhonic k D0 převeden, pokud nemá ŘSD vlastnit nic uvnitř Pražského okruhu? A proč se o tom tak málo píše, že se síť dálnic zkrátila a že je zde ta změna rychlosti?
Místo odpovědí mínus? Zajímavá praxe diskutérů.
Místní silnice I. třídy. Vy jste ten článek nečetl?
On je trochu problém v tom, že něco takového jako „místní silnice“ zákon nezná. Natož „místní silnice I. třídy“.
Takže to může být silnice (I. třídy), nebo místní komunikace (ty se na třídy nečlení). O zařazení rozhoduje silniční správní úřad.
Ovšem s ohledem na to, že vlastníkem silnic I. třídy je ze zákona pouze stát, silnice I. třídy odpadá. Mohla by to tedy být místní komunikace (vlastníkem je obec), nebo silnice II. třídy (vlastníkem je kraj), s ohledem na to, že Praha má postavení obojího.
Blbec. Samozřejmě se místní komunikace na třídy člení. Takže to je nejpravděpodobnější verze.
Místní komunikace se na třídy člení viz paragraf 6 zákona 13/1997Sb.
MK se člení na skupiny A (rychlostní), B (sběrné), C (obslužné), D (smíšené) jen tak mimochodem…
A to je prosím co? Nějaký špatný překlad ze slovenštiny? Tam teď mají místní cesty, které nejsou cestami.
Měli bychom prostě přehodnotit kategorizaci silnic: oddělit majetkoprávní začlenění od tahového začlenění silnic. Prostě dálnice od Chodova má být dálnice D1, i když ji vlastní město. Vykašlat se na různé značení typu 55I, 55J, 55K (např.) a značit všude jen hlavní 55 a zbytek značit jako III. třídy: Boha jeho, tak bude ŘSD spravovat třetí třídu: no a co? Označit I/11 od Poděbrad do HK jako II/611, když ji kraj nechce, tak ať ji spravuje ŘSD (no a co?). Označit nějak rozumně II/613 (kouzelný bizár, kdy mezinárodní silnice E442 vede po silnici II. třídy), no tak bude Ústecký kraj provozovat… Číst vice »
Kousíčky typu 55I, 55J, 55K převest po dokončení (zpravidla) obchvatů silnic, převést na kraje, pokud kraje nechtějí, silnici snést a přeměnit na les/pole/louku.
Ach jo.
Místo toho abych dálnice stavěli, máme hned první den roku 2023 o 5,5 km dálnic méně.
Ten úsek je mezi poli, nikoliv zástavou.
Proč by obyvatelé středočeských Průhonic neměli platit za dálnici jako všichni ostatní?
Asi to nejslavnější obyvatel Babiš zařídil?
Pole se jménem Opatov, Kateřinky, Újezd… Teoretické prodloužení jízdní doby necelá půlminuta, prakticky zvýšení plynulosti a propustnosti vytíženého úseku na výjezdu z hlavního města. To vše samozřejmě za předpokladu dodržení rychlostního limitu.
Opatov je za protihlukovým valem.
Zkuste se na to zeptat obyvatel vyšších pater paneláku.
Pánové oba i Kerim se doučte akustiku a příjdete na to že zvuk se šíří dle nějakých zákonitostí, takže blábol, že od druhého patra to nefunguje značí návrat do ZŠ. Bydlel jsem na Opatově ve 12. patře a dálnice byla ten nejmenší hluk, který se na Opatově nacházel. Respektive slyšet tam vůbec není.
Takže snížení rychlosti nemá žádné opodstatnění, snad pouze to, že naši řidiči stejně neumí při hustším provozu využívat rychlostní limit a jedete stejně maximálně stovkou. Takže to bude akorát voda na levoproudaře, který jinak ani jezdit neumí, protože ještě budou mít pocit, že jsou v právu.
V tom případě trpím ve třetím patře asi zvláštním šumem, který připomíná zvuk dálnice…
který proti hluku od druhého patra výš nefunguje
propustnosti a plynulosti by hlavně pomohlo vymáhání pravidel o jízdě v pruzích
To nevíte že v pravém pruhu je cholera a žlutá zimnice? Já jsem naštěstí očkovaný, takže tímhle VIP pruhem mohu v klidu jezdit.
To samozřejmě.
Vzhledem k tomu, že je to v obci (tenhle kousek silnice 1. třídy), tak si může jezdit každý jakým pruhem chce.
Nazpátek do autoškoly, případně vrátit řidičské oprávnění. Děkuji
a režijku taky
V tom případě mě poučte, kterýže § jízdu v jakémkoliv pruhu v obci zakazuje? Předpokládám osobní auto.
Žádný. Pouze náklaďák musí užít dva pruhy blíže pravému okraji.
V tom případě bych nemusel vracet řidičák na náklaďák, protože žádný nemám. 🙂
Je-li to v obci, pak má pravdu a ta poznámka platí spíše pro Vás.
K tomu ovšem nestačí jen katastr obce, ale musí to být úsek za dopravní značkou „Obec“. Je-li tomu tak, pak může řidič k jízdě využít kteréhokoli jízdního pruhu a nepovažuje se za předjíždění, pokud vozidla v jednom jízdním pruhu jedou rychleji než vozidlo v jiném jízdním pruhu/pruzích.
Tak když debatujeme o silniční dopravě, tak pod pojmem „obec“ si automaticky představuji značku takto obec vymezující. Katastr nikdy. Katastr nějaké obce je totiž všude (až na vojenské újezdy, aby mě zase nějaký slovíčkář nebral za slovo).
Ovšem, já jen pro jistotu a exaktnost, zdejší argumenty jsou někdy hodně košaté.
I na dálnici lze snížit rychlost na 110 pokud to dává snysl. Nejlépe proměnlivou značkou ve špicce , protože o půlnoci je to na modernizovaném šestipruhu jen čistá buzerace.
A rozhodně to není důvod rušit 5.5 km nedávno modernizované dálnice.
A vy zase buzerujete hlukem, které vydává rychle jedoucí auto, okolí.
berte to tak, že v noci jsou přísnější hlukové limity.
Od toho se stavěli ty valy za mnoho milionů.
Akorát ty nemají účinnost na vyšší patra.
To jsou pak dálnice v celé Vídni v noci jedna buzerace (omezení 80/60 km/h kvůli hluku, aby měli lidé klid na spaní). Ten vídeňský magistrát, to jsou ale blbci, my to máme lepší a pokroku nebráníme.
Jo, zvýšení propustnosti, to se třeba ve dvě ráno hodí. A ve špičce to tam stejně bude stát.
Proměnné značení? Neznáme… teda, známe, jinde i používáme, ale to by bylo málo buzerační.
Na výjezdu už dlouho platil limit od začátku D1 až za exit 2. Tam to i smysl dává kvůli průpletu od Spořilovské spojky. Ale za exitem 2 není důvod rychlost omezovat, dokud tam nějaký ten další exit nepřibude. A i kdyby přibyl, tak co? Pak následují exit 6, 8, 10 a 12, což také nesplňuje dálniční kritéria na rozestupy mezi exity, a rychlost se tam nesnižuje.
Jestli se vám to nelíbí, tak po tom kousku nejezděte.
Beztak je to jen papírová změna.
Až na tu vágní formulaci ohledně Vestecké spojky nevidím pro Prahu žádný benefit. Omezit rychlost tam mohlo klidně i ŘSD, pokud hluk a emise byly jednou z hlavních motivací města.
Jejich motivací bylo ještě víc ukázat neschopnost TSK se o silnice starat
Nad benefity pro Prahu a místní obyvatele také marně přemýšlím. Nicméně pozemky mezi D1 a Šeberovem patří Tesco a jejich zaplevelení dalším nákupním centrem dosud pokud vím bránila mimo jiné absence příjezdové komunikace. A jestliže se změnou z dálnice na místní komunikaci otevírá možnost vybudovat ten Exit 4, o který Tesco usilovalo x let, tak je dost pravděpodobné, že vítr vane z této strany. Ale proč zrovna teď?