Dělat archeologický průzkum s bagry tedy lze i bez vydání EIA, územního rozhodnutí a stavebního povolení? Prosím znalce o vysvětlení. Vzhledem k dosavadnímu odporu ekologů k obchvatu pochybuji, že by jakékoliv povolení letos nabylo právní moci.
Ty bagry provedou skrývku ornice, tak se to v poslední době dělá standardně, viz třeba D0… nebo myslíte že by bylo dobře kdyby i tuto vrstvu odhrabávali archeologové ručně (a tedy aby jim to tak nejmíň o půl roku dýl trvalo)?
Martin K.
4 dny
Stejně po dokončení dálnice D55 z Olomouce do Břeclavi bude nutné tento obchvat Břeclavi překopat na dálnici, protože tento směr na Rakousko bude více logický, než jízda z Hodonína k Břeclavi poté po D2 k Brnu a poté nesmyslně po D52 směr Rakousko.
Inu, vpřed přímo hleď, a ty státní orgány ochrany přírody co budou protestovat (nejen nějací „blbí aktivisté“, ty nejspíš pozavíráte?) tak jim pohrozíte zrušením nebo tak nějak?
Byl bych fakt rád aspoň za toto, „propustnost“ Břeclavi to více než zdvojnásobí i tak…
No, přímo hleď, hmm, kdxž už jste to nakousl, ke komunismu se pomalu můžeme přiblížit, aniž bychom si toho většina z nás v delším časovém horizontu všimla (zákon o liniových stavbách, snažší vyvlastňování … ad). A až to bude potřeba, udělá se to v EIA tak aby to vyšlo, a nebo bude výjimka ze zákona (jako u D8 přes CHKO České Středohoří).
No zrovna CHKO České středohoří je tak situovaná a tak velká že kdyby přes ni nevedly žádné dopravní stavby tak se tam málem „nehne kolo“ a to mj. i na dvou hlavních tratích…
proč by proboha jeli po dálnici k Brnu a zpět po D52 na Mikulov?? To když už byste to chtěl fakt výhradně po dálnici s využitím D55 tak to bude do Vídně výrazně kratší přes Slovensko. Nicméně osobní doprava a dodávky do 3,5t budou jezdit přes Reintal (tam je nad 3,5t zákaz), náklady buĎ klasicky přes Brno jak doposud, nebo přes Valtice (což rozhodně není ideální), ale k čemu dálnici kolem Břeclavi když na rakouské straně rozhodně nikdy dálniční napojení nebude? Zvažují se jen běžné obchvaty Grosskrutu a Reintalu
Jj, tomuto rozumím a chápu realitu, o plánovaných obchvatech Grosskrutu a Reintalu jsem nevěděl. Nicméně, po jejich dokončení, myslíte, zda bude tudy možný průjezd tranzitu (nyní Břeclav-Valtice-Mikulov)? Moje domněnka, kterou rozhodně nechci zarputile hájit, je tato, že v střednědobě budoucnosti (po dokončení dálniční sítě v roce 2033 třeba), dojde ke shodě, že by bylo vhodné po dokončení dálnice D55 její pokračování třeba i na Ty Valtice prostě tranzitním sněrem do Rakouska a obchvat se bude i přes Přírodní park, rezervaci, Unesco atd. předělávat na parametry dálnice, klidně může dojít i k výjimce ze zákona. Toť vše, podívejte se na mapu… Číst vice »
A ti co přijedou ze směru od Svitav (což bude i dost poláků, mj.), tak ti si podle vás schválně o 12km zajedou do Břeclavi?? A přes Bratislavu to mají o dalších 10km delší úplně všichni, i ti co přijedou od Ostravy, s dodatečným „bonusem“ že si můžou koupit slovenskou známku… ne každý to jezdí týdně, aby takové „drobnosti“ neřešil.
Ale jelikož má každý trochu jiné preference tak se to nakonec stejně nějak rozdělí na všechny směry… ovšem dokud to bude přes Reintal, Groskrut (i přes Valtice) padesátkou přes dědinu tak to nebude vycházet ani časově líp.
Zjevně jste nepochopil můj příspěvek, kde jsem reagoval na nesmysl od Martin K. výše který psal něco ve stylu že ti co přijedou po D55 k Břeclavi tak pojedou dále do Vídně závlekem k Brnu jen aby jeli po dálnici 😀 Ti co pojedou od Svitav samozřejmě využijí logicky D52. Přes Valtice je nesmysl jezdit, pokud nebude problém na D1 u Brna tak nákladní doprava pojede od Hulína po D1 kolem Brna a D52, osobka bude od Hulína rychlejší po dokončené D55 a přes Reintal. V případě nákladní dopravy a cesty přes Slovensko od Břeclavi nehrají dálniční známky roli, mýto… Číst vice »
Martin K.
4 dny
Proč nemohl být obchvat rovnou projektově „spojen“ s dálnicí (nyní protlačované v nesmyslné trase D52) vedoucí k rakouské A5? Vyřešily by se dva problémy, obchvat Břeclavi a dosud neexistující dálniční napojení na Rakousko. Stejně po dokončení dálnice D55 z Olomouce do Břeclavi bude nutné tento obchvat Břeclavi překopat na dálnici, protože tento směr na Rakousko bude více logický, než jízda z Hodonína k Břeclavi poté po D2 k Brnu a poté nesmyslně po D52 směr Rakousko. Je to rigidnost, neschopnost nebo zlý úmysl? A obecně, dálniční (duplicitní nesmysná) síť na Moravě je prostě nelogická, ale i naopak, chybějící směry, co… Číst vice »
Jste uplne mimo. Rakouska strana v minulosti odmitla jiny koridor nez A5/D52 pres Mikulov. Na D55 a I/55 bude silný severojižní provoz ale uzky profil zustane v Rakousku takze ani na ceske strane nema smysl nic jineho nez silnice prvni tridy. Skoda jen, ze obchvat Breclavi nebude staven aspon v parametru SPMV 1+1 a dusledne MUK, aspon k odbocce na I/40.
To není pravda! Opakovaně se to v diskuzích řešilo. Před lety by Rakousku jedno, kam povede jejich A5, jestli MIkulov nebo Břeclav – také se stačí podívat do mapy – na jejich území vede pouze zemědělskou krajinou.
No nevím ještě v letech 2007/8 neměla rakouská strana ukotveno, kam bude dálnice pokračovat od města Mistelbach, přestože česká strana (vláda, ŘSS) rozjela v té době obvyklý způsob protlačování jedné varianty, přes Mikulov. Nicméně v rámci EIA nebyla posouzena druhá varianta, přes Břeclav, která sice byla kratší (na české straně), tedy i levnější a navíc by se dala projektově spojit s tehdy vyžadovaným obchvatem Břeclavi. Nicméně zast. Břeclavi, zast. Jihomoravskěho kraje (Hašek) tuto variantu zamítli, že ji nechtějí. Proč? Protože by to bylo krátké, funkční a levné. Byl to dilentatismus, rigidnost, lajdáctví a umanutost českých pepíků nebo zlý úmysl? Vše… Číst vice »
Tady dostanete hromadu mínusů za názor, že pokračování D52 vlastně nemá smysl a dálniční přechod do Rakouska by měl být jako D55 kolem Břeclavi. Viz předchozí diskuze: https://zdopravy.cz/rsd-ma-projektanty-pro-dalsich-23-kilometru-d55-v-breclavi-ma-byt-hotovo-v-roce-2032-244034/?comments=1#comments Pokračování v D52 je bez diskuze nesmysl, jenže teď už s tím neuděláme – příprava běží, zastavit by znamenalo roky a roky zpoždění… a možná taky platit Rakousku za zmařenou investici výstavby A5 k Mikulovu. Je to chyba předchozích vlád, že jako dálniční přechod chce D52 přes Mikulov… Zajímal by mne názor Radka Mátla – kdyby mohl naplánovat dálnici do Rakouska znova, zda by to udělal jako D52 nebo D55 včetně nutného… Číst vice »
K tomu, aby se jezdilo do Vídně od Břeclavi přes Poštornou je dnes mimo. Rakouská strana má vybudovanou dálnici k Mikulovu a určitě nebude dělat novou dálnici hned vedle na Břeclav. Pokud by se zvýšilo množství kamionů v Reintalu, tak tam zavedou pro ně zákaz vjezdu. Již dnes většina kamionů projíždejících Břeclaví jede směr Valtice a Mikulov.
Je sice pravda, že Reintalem občas nějaký kamion, nebo autobus projel, ale co pamatuji už od svého dětství, tak vždy tam byl zákaz vjezdu vozidlům nad 3,5 tuny a nyní každého takového „odvážlivce“ otáčí hraniční kontrola zpět. Prostě a jednoduše mezinárodní kamionová a autobusová doprava vždy musela a bude muset přes Mikulov.
Martin K.
4 dny
Proč nemohl být obchvat rovnou projektově „spojen“ s dálnicí (nyní protlačované v nesmyslné trase D52) vedoucí k rakouské A5? Vyřešily by se dva problémy, obchvat Břeclavi a dosud neexistující dálniční napojení na Rakousko. Stejně po dokončení dálnice D55 z Olomouce do Břeclavi bude nutné tento obchvat Břeclavi překopat na dálnici, protože tento směr na Rakousko bude více logický, než jízda z Hodonína k Břeclavi poté po D2 k Brnu a poté nesmyslně po D52 směr Rakousko. Je to rigidnost, neschopnost nebo zlý úmysl? A obecně, dálniční (duplicitní nesmysná) síť na Moravě je prostě nelogická, ale i naopak, chybějící směry, co… Číst vice »
Martin K.
4 dny
Proč nemohl být obchvat rovnou projektově „spojen“ s dálnicí (nyní protlačované v nesmyslné trase D52) vedoucí k rakouské A5? Vyřešily by se dva problémy, obchvat Břeclavi a dosud neexistující dálniční napojení na Rakousko. Stejně po dokončení dálnice D55 z Olomouce do Břeclavi bude nutné tento obchvat Břeclavi překopat na dálnici, protože tento směr na Rakousko bude více logický, než jízda z Hodonína k Břeclavi poté po D2 k Brnu a poté nesmyslně po D52 směr Rakousko. Je to rigidnost, neschopnost nebo zlý úmysl? A obecně, dálniční (duplicitní nesmysná) síť na Moravě je prostě nelogická, ale i naopak, chybějící směry, co… Číst vice »
tomash
4 dny
Moc nerozumím tomu, jak mohou na stavbu, která nemá ani EIA, ani územní rozhodnutí, ani stavební povolení mířit bagry. To je nějaký zvláštní právní stát.
v prvni rade – je dulezite precist si ten nadpis az do konce – k tomu archeologickemu pruzkumu alespon. ten probiha jeste pred povolenim stavby.
a v druhe rade – kdyz jste ten jediny, co umi cist – jak je mozne, ze nevite, ze “bagry miri” nemusi nutne znamenat, ze uz jsou na ceste, ale stejne tak muze znamenat, ze se priblizila doba, kdy tam vyjedou.
Podle toho „pristavu“ bych to odhadoval na jeden z mnoha planu na cinsky ricni pristav a prekladiste v tamejsim regionu (mluvilo se o nem i u Hodonina nebo v Holici). Souviselo to s fantasmagorickym planem na Zemanuv DOL kanal.
No když ani Němcům nestojí za to pořádně splavnit (u nich) horní tok Labe, tak ať mi někdo povídá pohádku že se to vyplatí na Dyji…
Oproti tomu je VRT Pha-Bo-Ost zcela přízemní projekt blízký realizaci, s reálným financováním…
Dělat archeologický průzkum s bagry tedy lze i bez vydání EIA, územního rozhodnutí a stavebního povolení? Prosím znalce o vysvětlení. Vzhledem k dosavadnímu odporu ekologů k obchvatu pochybuji, že by jakékoliv povolení letos nabylo právní moci.
Ty bagry provedou skrývku ornice, tak se to v poslední době dělá standardně, viz třeba D0… nebo myslíte že by bylo dobře kdyby i tuto vrstvu odhrabávali archeologové ručně (a tedy aby jim to tak nejmíň o půl roku dýl trvalo)?
Stejně po dokončení dálnice D55 z Olomouce do Břeclavi bude nutné tento obchvat Břeclavi překopat na dálnici, protože tento směr na Rakousko bude více logický, než jízda z Hodonína k Břeclavi poté po D2 k Brnu a poté nesmyslně po D52 směr Rakousko.
Inu, vpřed přímo hleď, a ty státní orgány ochrany přírody co budou protestovat (nejen nějací „blbí aktivisté“, ty nejspíš pozavíráte?) tak jim pohrozíte zrušením nebo tak nějak?
Byl bych fakt rád aspoň za toto, „propustnost“ Břeclavi to více než zdvojnásobí i tak…
No, přímo hleď, hmm, kdxž už jste to nakousl, ke komunismu se pomalu můžeme přiblížit, aniž bychom si toho většina z nás v delším časovém horizontu všimla (zákon o liniových stavbách, snažší vyvlastňování … ad). A až to bude potřeba, udělá se to v EIA tak aby to vyšlo, a nebo bude výjimka ze zákona (jako u D8 přes CHKO České Středohoří).
Nemám strach 😉
No zrovna CHKO České středohoří je tak situovaná a tak velká že kdyby přes ni nevedly žádné dopravní stavby tak se tam málem „nehne kolo“ a to mj. i na dvou hlavních tratích…
Ano, souhlasím, proto se to v rámci EIA nebo výjimky ze zákona ohne 😀
Když je potřeba, ohne se všechno, i obchvat může potkat v budoucnu podobná výjimka 😉
to nikdy nebude, vždy se tu najde pár až dva páry letadel, co si neustále myslí, že tama povede dálnice a snaží se to komentovat…
proč by proboha jeli po dálnici k Brnu a zpět po D52 na Mikulov?? To když už byste to chtěl fakt výhradně po dálnici s využitím D55 tak to bude do Vídně výrazně kratší přes Slovensko. Nicméně osobní doprava a dodávky do 3,5t budou jezdit přes Reintal (tam je nad 3,5t zákaz), náklady buĎ klasicky přes Brno jak doposud, nebo přes Valtice (což rozhodně není ideální), ale k čemu dálnici kolem Břeclavi když na rakouské straně rozhodně nikdy dálniční napojení nebude? Zvažují se jen běžné obchvaty Grosskrutu a Reintalu
Jj, tomuto rozumím a chápu realitu, o plánovaných obchvatech Grosskrutu a Reintalu jsem nevěděl. Nicméně, po jejich dokončení, myslíte, zda bude tudy možný průjezd tranzitu (nyní Břeclav-Valtice-Mikulov)? Moje domněnka, kterou rozhodně nechci zarputile hájit, je tato, že v střednědobě budoucnosti (po dokončení dálniční sítě v roce 2033 třeba), dojde ke shodě, že by bylo vhodné po dokončení dálnice D55 její pokračování třeba i na Ty Valtice prostě tranzitním sněrem do Rakouska a obchvat se bude i přes Přírodní park, rezervaci, Unesco atd. předělávat na parametry dálnice, klidně může dojít i k výjimce ze zákona. Toť vše, podívejte se na mapu… Číst vice »
A ti co přijedou ze směru od Svitav (což bude i dost poláků, mj.), tak ti si podle vás schválně o 12km zajedou do Břeclavi?? A přes Bratislavu to mají o dalších 10km delší úplně všichni, i ti co přijedou od Ostravy, s dodatečným „bonusem“ že si můžou koupit slovenskou známku… ne každý to jezdí týdně, aby takové „drobnosti“ neřešil.
Ale jelikož má každý trochu jiné preference tak se to nakonec stejně nějak rozdělí na všechny směry… ovšem dokud to bude přes Reintal, Groskrut (i přes Valtice) padesátkou přes dědinu tak to nebude vycházet ani časově líp.
Zjevně jste nepochopil můj příspěvek, kde jsem reagoval na nesmysl od Martin K. výše který psal něco ve stylu že ti co přijedou po D55 k Břeclavi tak pojedou dále do Vídně závlekem k Brnu jen aby jeli po dálnici 😀 Ti co pojedou od Svitav samozřejmě využijí logicky D52. Přes Valtice je nesmysl jezdit, pokud nebude problém na D1 u Brna tak nákladní doprava pojede od Hulína po D1 kolem Brna a D52, osobka bude od Hulína rychlejší po dokončené D55 a přes Reintal. V případě nákladní dopravy a cesty přes Slovensko od Břeclavi nehrají dálniční známky roli, mýto… Číst vice »
Proč nemohl být obchvat rovnou projektově „spojen“ s dálnicí (nyní protlačované v nesmyslné trase D52) vedoucí k rakouské A5? Vyřešily by se dva problémy, obchvat Břeclavi a dosud neexistující dálniční napojení na Rakousko. Stejně po dokončení dálnice D55 z Olomouce do Břeclavi bude nutné tento obchvat Břeclavi překopat na dálnici, protože tento směr na Rakousko bude více logický, než jízda z Hodonína k Břeclavi poté po D2 k Brnu a poté nesmyslně po D52 směr Rakousko. Je to rigidnost, neschopnost nebo zlý úmysl? A obecně, dálniční (duplicitní nesmysná) síť na Moravě je prostě nelogická, ale i naopak, chybějící směry, co… Číst vice »
Jste uplne mimo. Rakouska strana v minulosti odmitla jiny koridor nez A5/D52 pres Mikulov. Na D55 a I/55 bude silný severojižní provoz ale uzky profil zustane v Rakousku takze ani na ceske strane nema smysl nic jineho nez silnice prvni tridy. Skoda jen, ze obchvat Breclavi nebude staven aspon v parametru SPMV 1+1 a dusledne MUK, aspon k odbocce na I/40.
To není pravda! Opakovaně se to v diskuzích řešilo. Před lety by Rakousku jedno, kam povede jejich A5, jestli MIkulov nebo Břeclav – také se stačí podívat do mapy – na jejich území vede pouze zemědělskou krajinou.
Mimo jste Vy!
I kdybyste měl pravdu (což si vůbec nejsem jistý) tak TEĎ už to nemá smysl omílat…
No nevím ještě v letech 2007/8 neměla rakouská strana ukotveno, kam bude dálnice pokračovat od města Mistelbach, přestože česká strana (vláda, ŘSS) rozjela v té době obvyklý způsob protlačování jedné varianty, přes Mikulov. Nicméně v rámci EIA nebyla posouzena druhá varianta, přes Břeclav, která sice byla kratší (na české straně), tedy i levnější a navíc by se dala projektově spojit s tehdy vyžadovaným obchvatem Břeclavi. Nicméně zast. Břeclavi, zast. Jihomoravskěho kraje (Hašek) tuto variantu zamítli, že ji nechtějí. Proč? Protože by to bylo krátké, funkční a levné. Byl to dilentatismus, rigidnost, lajdáctví a umanutost českých pepíků nebo zlý úmysl? Vše… Číst vice »
Tady dostanete hromadu mínusů za názor, že pokračování D52 vlastně nemá smysl a dálniční přechod do Rakouska by měl být jako D55 kolem Břeclavi. Viz předchozí diskuze: https://zdopravy.cz/rsd-ma-projektanty-pro-dalsich-23-kilometru-d55-v-breclavi-ma-byt-hotovo-v-roce-2032-244034/?comments=1#comments Pokračování v D52 je bez diskuze nesmysl, jenže teď už s tím neuděláme – příprava běží, zastavit by znamenalo roky a roky zpoždění… a možná taky platit Rakousku za zmařenou investici výstavby A5 k Mikulovu. Je to chyba předchozích vlád, že jako dálniční přechod chce D52 přes Mikulov… Zajímal by mne názor Radka Mátla – kdyby mohl naplánovat dálnici do Rakouska znova, zda by to udělal jako D52 nebo D55 včetně nutného… Číst vice »
To že dostáváte spoustu mínusů je třeba minimálně zvážit možnost že nemáte pravdu…
K tomu, aby se jezdilo do Vídně od Břeclavi přes Poštornou je dnes mimo. Rakouská strana má vybudovanou dálnici k Mikulovu a určitě nebude dělat novou dálnici hned vedle na Břeclav. Pokud by se zvýšilo množství kamionů v Reintalu, tak tam zavedou pro ně zákaz vjezdu. Již dnes většina kamionů projíždejících Břeclaví jede směr Valtice a Mikulov.
Je sice pravda, že Reintalem občas nějaký kamion, nebo autobus projel, ale co pamatuji už od svého dětství, tak vždy tam byl zákaz vjezdu vozidlům nad 3,5 tuny a nyní každého takového „odvážlivce“ otáčí hraniční kontrola zpět. Prostě a jednoduše mezinárodní kamionová a autobusová doprava vždy musela a bude muset přes Mikulov.
Proč nemohl být obchvat rovnou projektově „spojen“ s dálnicí (nyní protlačované v nesmyslné trase D52) vedoucí k rakouské A5? Vyřešily by se dva problémy, obchvat Břeclavi a dosud neexistující dálniční napojení na Rakousko. Stejně po dokončení dálnice D55 z Olomouce do Břeclavi bude nutné tento obchvat Břeclavi překopat na dálnici, protože tento směr na Rakousko bude více logický, než jízda z Hodonína k Břeclavi poté po D2 k Brnu a poté nesmyslně po D52 směr Rakousko. Je to rigidnost, neschopnost nebo zlý úmysl? A obecně, dálniční (duplicitní nesmysná) síť na Moravě je prostě nelogická, ale i naopak, chybějící směry, co… Číst vice »
Proč nemohl být obchvat rovnou projektově „spojen“ s dálnicí (nyní protlačované v nesmyslné trase D52) vedoucí k rakouské A5? Vyřešily by se dva problémy, obchvat Břeclavi a dosud neexistující dálniční napojení na Rakousko. Stejně po dokončení dálnice D55 z Olomouce do Břeclavi bude nutné tento obchvat Břeclavi překopat na dálnici, protože tento směr na Rakousko bude více logický, než jízda z Hodonína k Břeclavi poté po D2 k Brnu a poté nesmyslně po D52 směr Rakousko. Je to rigidnost, neschopnost nebo zlý úmysl? A obecně, dálniční (duplicitní nesmysná) síť na Moravě je prostě nelogická, ale i naopak, chybějící směry, co… Číst vice »
Moc nerozumím tomu, jak mohou na stavbu, která nemá ani EIA, ani územní rozhodnutí, ani stavební povolení mířit bagry. To je nějaký zvláštní právní stát.
a pritom by stacilo precist si clanek. vlastne by stacilo docist i nadpis.
To by pak musel vymyslet jiný způsob, jak se ztrapnit.
Jsem poměrně zvyklý, že často jediný umím číst, tedy vím, co znamená, když někam „míří bagry“.
asi si moc s tim ctenim fandite 🙂
v prvni rade – je dulezite precist si ten nadpis az do konce – k tomu archeologickemu pruzkumu alespon. ten probiha jeste pred povolenim stavby.
a v druhe rade – kdyz jste ten jediny, co umi cist – jak je mozne, ze nevite, ze “bagry miri” nemusi nutne znamenat, ze uz jsou na ceste, ale stejne tak muze znamenat, ze se priblizila doba, kdy tam vyjedou.
Třeba pan tomash vyčetl něco mezi řádky 🤔
Na planku je videt sjezd pojmenovany jako „pripojeni logistickeho centra“. Dokazal by mi nekdo rict, o jaky projekt se jedna? 🙂
Podle toho „pristavu“ bych to odhadoval na jeden z mnoha planu na cinsky ricni pristav a prekladiste v tamejsim regionu (mluvilo se o nem i u Hodonina nebo v Holici). Souviselo to s fantasmagorickym planem na Zemanuv DOL kanal.
Aha, takze pravdepodobne nic realneho.
No když ani Němcům nestojí za to pořádně splavnit (u nich) horní tok Labe, tak ať mi někdo povídá pohádku že se to vyplatí na Dyji…
Oproti tomu je VRT Pha-Bo-Ost zcela přízemní projekt blízký realizaci, s reálným financováním…
Dyje? Vždycky jsem si myslel, že tam teče Morava. 🙂
No vidíte, a ono ne… pokud se tedy bavíme o území Břeclavi.
Drobná nápověda – Morava tam „široko daleko“ (až po Rohatec) tvoří hranici CZ-SK…