Na budějovickém letišti zaparkovaly vagony FlixTrainu, kraj už s osobními vlaky nepočítá
Konec vlečky na Letišti České Budějovice s vagony FlixTrainu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Kraj s vlečkou nadále počítá, ale pouze pro nákladní dopravu.
Základní problém je velmi jednoduchý. Není třeba, aby tam zajížděl rychlík, úplně stačí, když tam pojede obyčejný přípoj. Co je ale podstatné, to je to, že tam musí jet tehdy, když tam někdo chce jet, tedy musí to navazovat na letadlo. Spoj tedy musí dorazit akorát pro odlétající a pak z letiště odjet akorát pro ty, co přilétli. A pak ještě to podstatné. Ti, co to z nějakého důvodu nestihnou, tak nesmí být v p…li, ale musí mít jistotu, že se taky dostanou! Organizátoři dopravy si stále pletou lidi s uhlím. Uhlí počká, klidně i pár měsíců, stačilo vždy, když… Číst vice »
Nebylo by ekonomicky výhodnější postavit před nádražím ranvej, namontovat na flotilu 810/814 křídla a vyměnit motory za GE 90 ?Dvě mouchy jednou ranou. To by na Heathrow čuměli, jak jim tam sedá šukafon z Budějovic.
#ŠukafonemDoSvěta
Nestačily by pro takovou lokální dopravu Pratt& Whitney Double Wasp?
To je holt o vytíženosti. Ostrava sice vlaky na letiště má (už dlouho), ale jejich vytížení je minimální – nejsou totiž pružné jízdní řády napojené na letní čártrové lety. Takže si stejně každý raději zajistí jiný odvoz.
Stavět železnici na Mošnov byla idiocie. Miliardy v prdeIi, a ty tři spoje denně zajistí nulovou dopravní obslužnost. Za zlomek prostředků by se při tom dala zajistit luxusní doprava autobusy.
Alespoň je tam kontejnerový terminál, terminál, ten tu návratnost investice zachraňuje.
Takových míst v republice je, kde by se dala dráha zavřít. Vlak na letiště má smysl snad je v Praze a s propojením na Kladno. Ono ani Praha nevygeneruje tolik cestujích, aby tam jezdil vlak co 15min…
Takže Prahu nepředběhli a Hongkong nedoběhli.
Ale Hosin urcite predbehli
Konečně toto letiště našlo nějaký smysl, chybí už jen otevřít rwy pro bruslaře s omezením uzavření několikrát týdně, kdy tu raritně přistane letadlo.
Asi by tam mohly jezdit i motokáry
Take dobry napad, cokoli co ma smysl, bohuzel, letadla to moc nejsou.
Nebo bleší trh jednou za měsíc 😁
Jako letiště v Hradci – ideální místo pro fesťáky, dronové show a další akce, co jinde akorát obtěžují lidi.
Někdo nedávno pronesl, že Kuba je takový lokální Babiš. Bohužel je to celkem trefné – naslibuje mraky nesmyslů (alá vlak na letiště), rozdá pár bezvýznamných, ale marketingově uchopitelných dárků (alá letiště), zadotuje/kryje pár kámošů (zejména na Hluboké), provede nějaký mikromanagement (nebo-li vyfotí se na nějaké akci, při povodních atd.), seřve pár lidí okolo a hraje to na kult „úspěšné“ osobnosti. Bohužel dlouhodobá koncepce/reformy chybí nebo se hrozně táhnou (např. integrace dopravy). Hlavní polehčující okolností je, že ty prkotiny a porcování medvěda jsou částečně skutečnou náplní práce hejtmana (narozdíl od premiéra) a nějaký mikromanagement se mu fakt povedl (za covidu byl… Číst vice »
Je to tak. Umí mluvit a, co je ještě důležitější, ví přesně, kdy mlčet. Ale lidi ho milují. Navzdory tomu, že už má docela dost pocit neomylnosti a je jen otázka času, kdy vymyslí tak velkou hovadinu, že se i některým jeho příznivcům rozsvítí (třeba nápad zmenšit stromovku a zastavět bytovkami byl velmi nosný). Kdyby šel do velké politiky, bude rychle vidět, co je zač, ale v kraji se hezky schová.
Až na to, že až do loňského roku Kuba nezastával v kraji, ani ve městě žádnou významnou funkci, která by mu umožňovala ve věci té vlečky cokoliv dělat. Stěžuje si tedy na předchozí vedení města a kraje.
Cože? 😀 Wiki: „V krajských volbách v roce 2016 byl za ODS zvolen zastupitelem Jihočeského kraje. V komunálních volbách v roce 2018 byl po čtyřleté pauze zvolen zastupitelem města České Budějovice“
Ale krajským zastupitelem v opozici A u Městského zastupitelstva nevím, jestli byl v opozici, či ne, ale město to stejně neřídilo. Ta Wikipedie vám nepoví všechno. Musíte jít ke zdroji.
Hejtmanem je od roku 2020. Nějak jste se přepočítal.
Takže ta vlečková akce je jistě jeho výhradní dílo. 🙃
Kdo si vzpomene, že pan Kuba byl ministrem průmyslu a obchodu v letech 2011 až 2013? V co v této funkci vykonal?
Prostě jihočeský Babiš.
kde chybí politici (natož státníci), tam hustě raší trpaslíci 🙁
Nechci se nikoho zastávat, ale ty řeči o vlacích, Praze a Hongkongu vedl Zimola. Obecně je letiště spíše projekt sociálních demokratů, Kuba ho zdědil.
Samozřejmě. Ale padouchem je pro všechny Kuba. 😉
Pokud takovy drahy nesmysl nezastavil, nemuze se divit. Odpovednost pada na nej.
Letiště zdědil i s vlečkou, ale jinak máte pravdu s tou charakteristikou Kuby, on si jede hlavně svou sebeprezentaci.
A jednou už ve vrcholné politice byl, byl ministrem i prvním místopředsedou ODS a shořel v obojím jako papír, ani ho pak ti jeho Jihočeši nezvolili do snemovny, přeskočil jej někdo jiný v preferenčních hlasech. Na kraji pak svou kariéru restartoval a poučen se nepouští nikam, kde by musel říkat nebo dělat něco nepopulárního.
Takový ten byznys, kde většina příjmů letiště plyne z pronájmu vlečky a prodeje suvenýrů, a to létání to spíš kazí.
Ale v Hong Kongu určitě mají spoustu bezesných nocí nad tím, jak získat regionovu.
Do muzea kuriozit a tortury.
Některé tyhle vozy jsem viděl stát i v Budějcích na ranžíru.
Objevily se 30. června
Tak kraj počítá s parciálními trolejbusy až bude postaven most mezi Papírenskou (točna trolejbusů) a Litvínovicemi
Každé mnohem menší německé město by trať natáhlo přes Lajtnovice a Čtyři Dvory do Českého Vrbného, přidalo druhou kolej a mělo by elegantní S-Bahn.
Protože jezdit z Českého Vrbného na Máj a do Litvínovic jezdí tolik lidí, že potřebujete dvoukolejku.
Nemyslím si, že by natěšené rekreantky s čerstvě udělanou trvalou a s dvacetikilovým kufrem chtěly začít svoji vytouženou dovolenou u móře zrovna ve dvounápravové poskakující regionově, jejíž původní historie sahá až půl století zpátky někam do 20. století. Takže se vůbec nedivím, že něco takového dneska neexistuje, navzdory (opravdu hloupým politickým) proklamacím, jež článek dobře připomíná.
Když jsou koleje svařené, nic neskáká. Záleží na kvalitě kolejového svršku.
To nepochybně. Ale taková dovolenková padesátnice, co jela naposledy vlakem na střední školu, nebude v rámci příprav na vytoužené dny volna zjišťovat, jestli je kolejový svršek na letiště svařený nebo ne. To už jsme zase ve sféře bláznivých šotoušů a ne ve světě reálného života průměrného člověka. 😁
Jako kdyby to bylo synchronizované s tím jedním letadlem co tam letá, tak by se asi jedna regionova denně naplnila tam i zpět… 😀
Možná by ty davy zvládla i nějaká ta šlapací drezína.
Drezína by nakonec mohla mít větší úspěch, než celé letiště 🙂
A narozdíl od letiště by to zvládala určitě bez dotací.
bez dotací? v ČR? v EU?
To by taky mohlo být odstíháno jako trestný čin „poškozování ekonomických zájmů EU“.
I ty autobusy jezdí prázdné a to jsou od nádraží na letišti 4x rychleji, než by jel vlak. Jsou tam zdarma 2 velká parkoviště. Autem je Buďějčák na letišti za 10 min. Cesta MHD na nádraží a pak vlakem přes Boršov (narozdíl od busu vlak nemůže zastavit ani v centru města) je minimálně na hodinu. S kuframa pak stovky metrů do kopečka k odletové hale, nebo zase přestup na bus. Prostě nesmysl.
Letos jsou dny, kdy v podstatě najednou přistávají a odlétají i dvě dopravní letadla 🙂
dvě nebo obě?
Dvě. Každé jiná letecká společnost.
Jak zvládnou takový provoz? Nemůžou se srazit?
Je třeba rychle postavit druhou ranvej😆
Ano a s nevyhnutelnými přestupy by se člověk domů dostal už za stejně dlouhou dobu jako letěl.
Takový velký plány, že v Českobudějovické nádraží bude stavět 5 nástupiště ohledně příměstské dopravy, takže v reálu se nic stavět nebudu, protože to nebude potřeba a kdyby jo tak to alespoň bude do budoucnosti. 😁
Bude se stavět spolu s prodloužením podchodu.
Letiště Vojáka Švejka České Budějovice. Nejvice z něho létaly miliardy.
Bohužel ty miliardy létaly do něj, ne z něj 🙁
tak to stojíte na špatné straně penězovodu 🙂
To musel být šílený šotouš, co vymyslel linku na ČB letiště.
Chyba bylo nechtit za tu trat na letiste aspon 110mld v ramci PPP
Přesně. To muselo být už od počátku snad každému uvažujícímu člověku jasné, že se jedná o 3,14čovinu. Realita je dnes taková, že odhadem 90 % klientů použivá k cestě na /z letiště svůj automobil, nebo se nechá na / z letiště přivést / odvézt. A ten zbytek využije, dá se říci, rychlý autobusový pendl místního DPMCB, který jezdí až před letištní halu. Na vlakovou dopravu na letiště by nachytali opravdu jen nějaké šílené šotouše, i kdyby se jí, jak bylo v úmyslu, povedlo zrychlit.
MHD jede z nádraží na letiště 9 minut, vlakem by to znamenalo 8 minut do Boršova nad Vltavou a potom posun po vlečce a potom 3,5 kilometrů po vlečce, kde je zřejmě rychlost 10 km/hod, takže reálně trojnásobný čas oproti MHD.
A k tomu je navíc konec vlečky asi kilometr od samotného terminálu. Takže by tam stejně musel jezdit nějaký pendl. Byly to velký plány, který nějak zapomněly na realitu 😀
Politik nepotřebuje realitu, ta často všechno zkazí. Potřebuje ostrý nůžky které podá sličná asistentka a řekne: Předběhl jsem Prahu!
se i
Autobus?
Jel jste někdy z letiště do centra ? za devět minut jste tak za prvním kruháčem….
Asi před čtrnácti dny odpoledne. Samozřejmě, že okolo osmé ráno to bývala na příjezdu do ČB od Boršova zácpa. Odpoledne to bylo průjezdné normálně (čas příletů letadel). A většinou využívám nedávno otevřenou dálnici.
Dálnicí na letiště?
Nájezd na dalnici D3 je cca 2 km.
Dálnice na letiště nevede, vždyť je na druhém břehu řeky.
Opatrně, aby se toho nějaký politik nechytl. Peníze za vlak už se utratily, tak na letiště dovedeme dálnici.
Proč to píšu
Jednak po otevření dálnice již je tato trasa průjezdná, jednak ta letadla létají hlavně večer, tedy v době, kdy provoz není. Navíc k tomu vlaku se člověk musí dostat zase busem, takže se zácpě, pokud bude nevyhne.
Linka 40 jede 13 minut z Nádraží a zastavuje pouze v zastávce Metropol. Linka 19 sice jede 9 minut, ale ani ne před samotné letiště a ten kus ze zastávky Planá, letiště až terminálu (cca. 2 km) jít pěšky s kufrem musí být dost vyčerpávající.
Od vlaku je to takhle: https://mapy.com/s/pefemunego
Poblíž zastávky MHD Planá letiště se nachází centrální parkoviště, odkud jezdí bus k letištní hale a zpět. Alespoň vloni tomu tak bylo. Toho by šlo využít.