Příjezdový podchod na brněnském hlavním nádraží je po téměř čtyřměsíčních opravách hotový. Pro veřejnost se otevře ve středu. Náklady na jeho opravu činily 11 milionů korun. Podchod má novou žulovou podlahu, obklady ze spišského travertinu a podhledy s LED svítidly. Novinářům to řekl šéf oblastního ředitelství Správy železnic Libor Tkáč.
Stavba začala na přelomu srpna a září. Dělníci odstranili původní obklady i konstrukční vrstvy v podlaze. „Podchod je v provozu od roku 1959 a od té doby tam nebyly žádné zásadní opravy. Rozhodli jsme se pro opravu také z důvodu zatékání a destrukce odvodňovacího systému. Pod novou dlažbou jsou tedy nové konstrukční vrstvy a nové odvodnění, na bočních stěnách nové obklady a nahoře nerezové podhledy s novým osvětlením. Je tady také rozšířený kamerový systém. Upravili jsme i schodiště a zábradlí,“ uvedl Tkáč.
U odjezdového podchodu do odbavovací haly hlavního nádraží žádné rozsáhlé opravy potřeba nejsou. „Udělali jsme tam drobnou úpravu, která zajistí snadné omytí případných graffiti výtvorů. Jinak tam bude jen drobná údržba,“ dodal Tkáč. Právě tento podchod lidé v době uzavření toho příjezdového využívali.
Dělníci na brněnském hlavním nádraží pracují již několik měsíců také v levé části výpravní budovy, kde dříve bylo ČD centrum či čekárna ČD Lounge. „Nyní tam vznikají nové konstrukce, nové rozvody sítě, technologické zařízení a upravené povrchy. Předpokládaný termín dokončení je do konce příštího roku. Přestávku v zimním období nepředpokládáme, protože práce mohou v případě zhoršených povětrnostních podmínek pokračovat v interiéru budovy,“ řekla Vanda Rajnochová, mluvčí Českých drah, které budovu vlastní.
Navazovat má rekonstrukce pravé části hlavního nádraží, na kterou ale České dráhy dosud nemají stavební povolení. „Pro jeho získání nyní společnost BNSD, která nádraží revitalizuje, podniká příslušné kroky a dochází k úpravě projektu tak, aby rekonstrukce pokračovala dle harmonogramu. Termín dokončení této etapy je také stanoven na konec roku 2021,“ dodala Rajnochová.
ČTK
A hlavní nádraží v Brně prokouklo. Osobně bych volil cestu nadrazi ponechat. Zbourat Tesco a přidat 1 nástupiště. Zmodernizovat Dolní nádraží pro dálkové, mezinárodní vlaky a propojit je diametrem kudy pojedou ty regionální a městské vlaky. Královopolské nádraží se již brzy stane moderní městskou stanicí.
A poklep na základní kámen nového ŽUB-u tedy proběhne kdy, že jsem tak smělý ? Já jen, že tady se utápí prachy v podchodu, tak bych tam chtěl mít aspoň nějakou novou cedulku v něm ve stylu..Vážení cestující, tento podchod vám bude dalších 50 let věrně sloužit nebo něco takového:-)))
K tomu je
potřebadobrým zvykem mít stavební povolení. A ke stavebnímu povolení je ještě daleká cesta, možná budou klepat až synové současných úředníků poté, co zdědí úřad. Ikdyž nějaká ta potěmkináda by se vymyslet dala. Například přeskládat dlažbu na zastávce Černovice. Kolejové spojky v Komárově neočekávám.Dle fota to vypadá hezky a čistě. Jsem zvědavý, jak dlouho to vydrží ….
Občas to kýbl s vodou, jarem a hadrem potřebovat bude…
Vzhledem k tomu, jak dlouho ta oprava podchodu trvala, doufám, že tam bude minimálně teleport 😀 …ale teď vážně. Jsou tam výtahy? Asi nejsou, že? Kam by se tam vlezly, žejo? Protože výtahy jsou v tom druhém podchodu…kam vedou schody ze všech stran 😀 Já vím, výtah vede i na 1. nástupiště. Proč ty výtahy při generálních opravách brněnského nádraží umísťovat snadno, tam kde je bezbarierový přístup z velkého podchodu, když to jde složitě 😀
Ani výtahy, ani eskalátory. Přitom ty eskalátory před rekonstrukcí nádraží slibovali, ale holt skutek utek, jak se říká.
A při rekonstrukci 2 roky zpět ho nerekonstruovali?
To byl druhý podchod:-)
Navíc to jsou už 4 roky zpět, kdy ho rekonstruovali.
Jestli se nepletu, tak podchod je otevřen už od minulé středy.
Tak to se pletete. Minulý čtvrtek jsem byl v Brně a podchod byl pořád zavřený a pracovalo se v něm.
Dneska už byl normálně otevrenej.
Aha lol
Vypadá to že to nedělali inženýři že SUDOPU.
Ve středu? Dneska už byl ready…
Takhle to uvádí Správa železnic.
Co to je ready?
„Ready“ znamená „připravený“. V angličtině se tento termín rozhodně nepoužívá v situacích, kdy je něco hotovo v tom smyslu, že se to již používá. Nevím, proč ho Luke takto použil…
Asi proto, že není schopen se vyjadřovat ve své mateřštině. Jinak by to napsal česky.
Mělo to cenu, na tu chvilku, než se bude nádraží přesouvat?
V přesunuté poloze už bylo uvedeno do provozu před 5 lety („aby se to stihlo do konce roku 2015 kvůli čerpání OPD1“, proto se také zvolila odsunutá varianta, protože přisunutá by se nestihla tak rychle připravit k realizaci). 🙂 🙂 🙂
Takže ten podchod už nevede pod kolejištěm. 🙂
V zemi, kde zítra znamená včera. Vlastně předevčírem. Vloni. Popozítří. Výhledově. Nebo tak, nějak.
🙂
Prosím Vás, co je to za blábol? Kdy se bude přesouvat:?
Kde se vezmou ty miliardy, zvláště v současné době?
Rozhodně to nebude tam co vždycky. Německý koloniální úřad vzkazuje z Bruselu, že se bude snižovat spoluúčast z 85 na 55%…
Ano, kopněme si do EU, ať se nám duševně uleví.
Teď, když bude hlavní opravené prakticky celé, nevěřím, že se bude přesouvat ‚za chvilku‘. Ostatně, dolní nádraží je taky v cajku, tak jaký přesun 🤗…
Vzhledem k tomu, že chvilka bude trvat nejmíň dalších 50 let, tak jo.
Ono to nemělo cenu na tu chvilku už v roce 1960, v roce 1970, znova v roce 1987 a ani v roce 1997 se to nevyplatilo na tu chvilku byť jen vzít pořádně wapkou. Ta chvilka už trvá druhý furt.
Hele, pamětníci, vzpomínáte někdo na velkou výstavu v Technickém muzeu na Josefské s názvem „Brno v roce 2000“ nebo tak nějak? Muselo to být někdy v 80. letech a byl tam velký model Brna s novým jižním centrem a přesunutým nádražím za ÚAN Zvonařka. Tenkrát mi rok 2000 připadal hrozně vzdálený. 🙂
Povedlo se, konečně!
Tím podchodem se dalo bez problémů procházet na všechna nástupiště již dnes 22. prosince.
https://twitter.com/jirisvoboda_cz/status/1341329877203644417?s=20
od zítřka, tvrdí GŘ:-)
chápu, že za to nemůžete.. je to fakt komedie ..
A díra skrz na druhou stranu se nekoná?
Počkej, počkej.
Ze zadnice něco vede na druhou stranu?
🙂
Husákova galerie…
Díra skrz je ve vedlejším podchodu.
Takže kdo chce vystoupit k jihu, musí jít nesprávným podchodem, nebo to celé obejít. No jo, technokracie v praxi. V Uhříněvsi se také stavěl nadvakrát, vždy s částečným přerušením provozu… Třeba to ještě z nějakého důvodu nejde a dojde na to později.
Ten podchod dokonce vypadá docela hezky. To je na železnici malý zázrak, že někdo vyprojektuje něco jiného než beton a modré zábradlí.
Skoro privátní akce.
Ukradni si nádraží na lukrativní adrese. Najdi křena, co ti to zaplatí a budeš to mít taky pěkný.
🙂
Takhle na fotce a při porovnání s min. stavem pěkný.