Na brněnské nádraží se na jeden den vrátí znělka Sedmikrásek, připomene výročí rozhlasu

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Naposledy se legendární znělka používala v roce 2020.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Achilles

Klidně bych ji tam vrátil natrvalo, vůbec nic špatného by se tím nestalo (ne, hlášení by opravdu nebylo méně přehledné, na to znělka fakt vliv nemá) a je fajn, když má každé významnější nádraží svoji typickou melodii.

Pavel Vavříček

Která verze zazní. Ta když to hlásil výpravčí, HIS nebo INISS?

MilanSima

Znělky byly super, příznačné pro každé město: Plzeň, Pardubice, Hradec Králové nebo Valmez. Ještě mám rád hlášení od Václava Knopa. To hlášení od té paní už není ono..

HLN

Souhlasím, mělo to něco do sebe

Vladco

Neví někdo náhodou, jestli je zrušena i v Martinicích v Krkonoších? Tam pro svou specifičnost stanice byla i po celostátním zrušení, ale již jsem tam x let nebyl, tak nevím, zda se to už taky nezměnilo.

Juraj

Celá ta problematika hlášení docela dobře vystihuje fungování SŽ.

Honíme se za ušetřenými vteřinami na znělkách, ale pak se obšírně hlásí úplné zbytečnosti:
– příjezdy a zpoždění vlaků, které ve stanici končí,
– čísla u osobních vlaků, kde by stačila linka,
– „vlak je opožděn z provozních důvodů dopravce“,
– „sledujte informace dopravce“…

Uznávám, už se aspoň u AE nehlásí „stanoviště autobusu je v ulici Wilsonova, ve směru Florenc, před nádražní budovou“, což bylo pro kohokoli přespolního naprosto k ničemu. (AE se teď pro jistotu nehlásí vůbec a jeho odjezdy se důkladně tají.)

Juraj

Pardon, hlášeni bylo „…před Fantovou budovou“. To aby to fakt nikdo nenašel.

Francimor

Mně teda přijde zbytecnejsi linka tu na nic nepotřebujete, ale mistenku si kupujete na vlak ne na linku.

gitare3

Na osobní vlaky si typicky místenku nekupujete.

Stráťa

Neznám nikoho kdo by se orientoval podle čísla vlaku. Většinou cestující ví kam jede a v kolik hodin, v IDS naopak že potřebuje linku xy ale číslo vlaku je zajímavé tak možná pro železničáře a šotouše.

Pezos

K tomu dodat poslední módu, že snad kvůli každé změně časové polohy se vlaky přečíslovávají, takže během roku jezdíte stejným vlakem klidně pod třemi různými čísly.

Joe

Vlak si hledám na IDOSu a vždy pak koukám na tabuli nebo poslouchám podle čísla vlaku. Šoto nejsem. Nějaké další postřehy typu „já neznám, já nedělám“?

Michal.S

Znělky byly fajn

Alibaba

Připomnělo mi to mládí. 🙂

MJ_mhd

S velkou nostalgií vzpomínám na nádražní znělky, které neodmyslitelně patřily k nádražím po celé ČR. Když si je občas pouštím na internetu, často se mi vybaví vzpomínky na konkrétní stanice a situace. Je to velká škoda, že Správa železnic toto zlikvidovala. Jak typické pro tuto organizaci, která si myslí, že nad ní není a že jen ona ví vše nejlépe.

Michal M

Postav si oválek, tam nádražíčka, a na nich si ty paskvily ze samohrajek můžeš hrát do aleluja…

Alibaba

Různé znělky byly zpestřením v uniformitě proudu hlášení. A to i když to byl paskvil z primitivního syntetizátoru.

Jsem taky pro obnovu.

Michal M

Ja bych s dovolenim misto podobnych hovadin uvital funkcni zasuvky, klimu a garantovane pripoje…

Grula

Co to tu melete?! Zpracování znělek je čistě záležitostí dodavatelů ISC.

Alibaba

Z vašeho výčtu má SŽ v popisu práce jen přípoje. A na ty se vydávají čekací doby, předpokládám, že je objednatel příslušných spojů minimálně připomínkuje.

petr.simek

Znělku jsem zažíval a byla v pohodě. Daleko víc by pomohlo, kdyby v hlášení byly jen užitečné informace.

Petr

A co by ty užitečné informace asi byly. Podle mě stanice, která má funkční a na všech místech dobře viditelný informační systém (obrazovky, tabule) taková ta běžná hlášení jako „vlak do prahy odjede ze třetí koleje“ (ani delší variantu vlak abc123 dopravce xyz linky fň52 ….) nepotřebuje. Mělo by se hlásit to, co stojí za pozornost. Tedy mimořádnosti, změny nástupišť, větší zpoždění (ne 5 minut), a podobně. Pak by možná ten rohlas plnil svojí funkci a nebyl by to jen takový ten šum na pozadí, který nikdo nevnímá.

silenysotous

Takhle funguje rozhlas třeba v Zelenči… Hlásí jen tehdy, děje-li se mimořádnost/zpoždění/změna koleje, jinak nic, o normálních odjezdech informuje VIS sestávající se z odjezdových tabulí při příchodu na nástupiště a individuálních tabulí na každém nástupišti, které ukazují nejbližší odjezd vlaku… Takže pořád lepší než dřív, kdy do rozhlasu od roku tak 2018 nikdo nic při mimořádnosti neřekl… (A hlášení o zpoždění nad 5 min taky není tak špatné, když zrovna člověk jede na časovou IDS jízdenku např. na 15min na 12min cestu, tak si to označí až o 5 min pozdějc a nemusí průvodčímu minutu před výstupem vysvětlovat neplatnou jízdenku…… Číst vice »

Patrik K

Kazda stanice mela svoji unikatni melodii, diletanti ze SZ nici vse co melo nejaky smysl a tradici

asdf

Unikátnu melódiu malo menej než 10% staníc.

Grula

Taky většina znělek je z doby, kdy ISC bylo vybaveno méně jak 20 % stanic oproti dnešku (zastávky neuvažuju). Minimálně systém Mikrovox má v databance mnoho dalších nepoužívaných znělek resp. používaných před náhradou konkurencí.

Luk

Zrušení znělek byla velká chyba. Měly by se vrátit natrvalo všude a ve stanicích, kde žádné nebyly, je vytvořit.

Michal M

A co pelargonie? A co pokladny s prsatou kasírkou? Nebo lampárny…

NeodrážetNespouštět

Pelargonie vrátit, pokladny netřeba, lampárna je elektronická zde.

ene bene

Krásná znělka, měl jsem ji rád. Většina nádražního hlášení je jen takový zvukový smog, tato znělka byla krátká a jistě by se (na úkor zbytečných pindů povinných dle systému „jakosti“ pro hlášení) vešla i dnes.

Movia

Já bych v rámci zkrácení hlášení místo znělek radši proškrtal všechny ty čísla vlaků, informace o integrovaných systémech a zdvořilostní fráze

V současnosti se ve špičce např. v Praze hlásí skoro nepřetržitě a není snadné to uposlouchat.

Luk

Integrované systémy se nehlásí, pokud vím. Hlásí se nástupiště nebo kolej (někdy obojí), typ vlaku, jeho číslo (případně i název), číslo linky, dopravce a nejvýznamnější stanice. Je toho fakt hodně, to je pravda. Ale problém je to jen na velkých nádražích, jinde toho moc nejezdí a tam by se vešlo v pohodě všechno + znělka, i tak by byly dlouhé pauzy. Obecně bych ale vynechal dopravce.

luke.pl

Jojo, nejvyznamnejsi stanice… V Olomouci se dozvite, ze osobni vlak jede do Cervenky, Bludova a Koutu nad Desnou…mimokrajovym to asi rekne mooooc…to ze na trati vlak zastavuje treba taky v Mohelnici, Zabrehu a Sumperku se jaksi nedozvi…Tohle hlaseni asi fakt vyznam nema, protoze si stejne kazdy musi zjistit jinde, kam ten vlak vlastne skutecne jede 🙄

Dartid

Proškrtal čísla vlaků?! Co je to za nesmysl?

Beny

Možná u EC a výš. U osobáku co jede každou (půl)hodinu je číslo fakt totálně k ničemu.

Juraj

Kdo z cestujících v S-bahnu vůbec tuší, zda jede Os 2555 nebo Os 9149? Navíc když to má označení linky v IDS.

Reálně to má cenu až od spojů, kde mohou být místenky, a i tam klidně až od expresu výš. Paradoxní je, že když se konečně sjednotily názvy vlaků podle linek, tak je SŽ přestala hlásit 🙂

Movia

V Německu se nehlásí a zvládají to.

Matěj Šedivý

Kéž by ty místní znělky vrátili. Je to sice něco, co je pro chod železnice úplně jedno, ale je to takový milý detail

Nose Peak

Mě by spíš potěšilo, kdyby ten tlampač v jednom kuse nemlel. Zejména ty informace že jde o vlak společnosti České Dráhy ze směru…, který dále pokračuje ve směru… Člověk závidí Rakušákům to “Achtung bitte, Bahnsteig 1, Gleis 2: S-Bahn Richtung Mistelbach fährt ein. Bitte Vorsicht!”

Martin II

Místo „Achtung bitte“ může být ta znělka a „Bitte Vorsicht“ je zcela zbytečné – co by tak asi jiného měl člověk dělat v okamžiku příjezdu vlaku, než se chovat opatrně…

asdf

S informáciou o dopravcovi je problém, že v tarifnom guláši dopravcov a objednávateľov sa Vám môže rýchlo stať, že informácia o tom, že, a kľudne osobák, veze Arriva alebo ČD je podstatná informácia pretože o použiteľnosti vlaku rozhoduje, koho lístok držíte v ruke.

Kupa

Pozor u 1. koleje, pozor u 1. koleje! Hop, už je pozdě! 😄