Na brněnské lince x12 jezdí raritní soupravy vozů T3, jsou spojené zadní částí
Spojení tramvají T3 kvůli výluce v Brně. Foto: Jiří Černý / DPMB

Nastupovat se může pouze do jednoho vozu.
Nastupovat se může pouze do jednoho vozu.
Takovéto soupravy s vozy T2 jezdily v Liberci při výlukách před více jak dvaceti lety.Nesly označení PX (Prdelí k době).Jeden vůz této soupravy najížděl jalové kilometry bez cestujících…
Nejezdí teď T3 i na 9? Mám pocit že sem to z dálky viděl..
Objevují se tam od jara, zejména o víkendu.
Kdyby tak nemuseli mít všichni všechny tramvajové provozy úplně jiné a mohli si prostě na pár měsíců půjčit tramvaj z Plzně nebo Ostravy, no.
Tohle jezdilo v Praze ještě před dodáním KT8. Sice jenom z Výstaviště k bývalému Rámusáku, ale jezdilo. Byly 3 dvojice.
Pokud by někdo hodnotil ty soupravy řekněme po estetické stránce, tak by z toho asi musel zešílet, protože jakkoliv je to pořád T3P/T3R.PV, tak těch 6 jednotlivých vozů je co do typů pantografů, dveří nebo oken upravených stylem „každej pes jiná ves“ 😁
Neříkalo se Brnu VÚT (výzkumný ústav tramvajový)? 😀
Měl bych jeden dotaz. Zvládly by jízdu v soupravě PX i T3R.EV nebo Varia? Ze stálých B-vozů naštěstí jenom 1576 a 1629 zůstanou v tuto chvíli nevyužity vzhledem k tomu, že zbylé dvě soupravy (1620+1589, 1658+1657) jezdí v tomto složení i běžně. Nicméně třeba ty T3R.EV by čistě teoreticky umožňovaly vyhnout se nucenému odstavení i u těchto vozů.
Varia ano, dokonce tak kdysi jednou jela na soutěži dovedností tramvajáků.
No jo, sestavení PKS, neboli prdelí k sobě.
Moje otázka zní, jestli je to podporováno a vůz jede aktivně, nebo se to vždycky stáhne a hnací vůz je vždy jen ten ve směru jízdy?
Myslím, že se to píše T3 PX
Já to teda znám pod označením T3.PX se stejným význam
Vozy jsou propojeny tak, že souprava je při jízdě z obou stanovišť plně trakční.
Díky
To už je vážný stav, když se musí nasazovat T3 s poloviční kapacitou než obousměrný vůz. Praha na tom byla nedávno taky špatně ohledně počtu obousměrných vozů, ale stačila úprava linkového vedení a dařilo se to pokrýt (linka 19 končící na Depu Hostivař a zrušení tramvají na Libeňský most, kde jezdí pouze bus). To v Brně nelze nebo jinak poskládat výluky?
Brno není Praha, v tom je ten rozdíl.
Málo vozů. Magistrát nemohl nakoupit 45T po 60 míčích, nebyly love. Muselo se počkat, dokud nezdrahly na 75, na to už se prachy sháněj líp…
A po Švehlově ulici nejezdí nic (NAD) ačkoli se dělá jen smyčka Nádraží Hostivař.
Co to kecáte? Je zavedena autobusová linka x22 Skalka-Zahradní město-nádraží Hostivař.
https://pid.cz/zmena/zahradni-mesto-nadrazi-hostivar-docasne-preruseni-provozu-tramvaji-2682-3/
Mám v závorce NAD jako Náhradní Autobusová Doprava.
Přičemž zavření Nádraží Hostivař v minulosti bylo řešeno i tramvajově. Třeba linka 26 v obousměrných vozech na Hostivařskou. Linka 22+nočky na Radošovickou, nonstop kolotoč Kubánské Náměstí – Hostivařská.
Ty výluky jsou současně schválně, aby to byl jen jeden šok, na který si cestující zvyknou. Jestli to je správná úvaha, ať posoudí každý sám 🙂
Ono to možná ale kapacitně opravdu stačí. Jedná se o koncovou větev k VUT, kde je už zkouškové, takže ve špičce je menší poptávka a část stálých cestujících např. ze Skácelovy rovnou odjede na Husitskou na 1/6/10, než x12 + trolejbus na Českou.
Jo, stačí to, jel jsem, dá se to
Minimálně by šlo zkrátit 3 na Komeňák, když už teda musí být přímé spojení VN-Česká.
Zkrátit 3 na Komenského nám a 2 na Ústřední hřbitov, čímž by se přestávky přesunuly z Komína ke hřbitovu by bylo efektivnější řešení.
2 ale do Modřic kvůli jiné výluce taky nejezdí, tudíž efekt by byl minimálně poloviční
To mě napadlo taky. Ušetřily by se obousměrné vozy. Ta x12 se mohla taky připadně jezdit v autobusech.