Na Boží hod do exotiky. Z Prahy odstartovala charterová linka do Thajska.
Boeing 787 Dreamliner letecké společnosti LOT Polish Airlines v Praze. Zdroj: Letiště Praha
I tentokrát spolupracuje Čedok na charterovém spojení do exotiky s leteckou společností LOT.
Pani Katko a jak se Cedok na toto diva do budoucnosti? Budou i dalsi linky? Bude spoluprace pokracovat s LOT, Neos?
Jste tak bláhový, že si myslíte, že Vám někdo odpoví ? Proč by to dělal ? :
1) Proč by někdo vyzrazoval své plány konkurenci ?
2) Nikdo neví, jaká bude za rok situace. Kolik budou mít lidé peněz a kolik budou chtít utratit za cestování.
3) Jaká bude touha lidí po cestování.
Až skončí tato sezóna, ČEDOK si ji vyhodnotí a na základě dalších výše popsaných kritérií rozhodne jak dále.
Možná by bylo lepší nekomentovat vůbec, než nepřinést žádnou relevantní informaci.
Davide, díky za dotaz. Některé informace vám určitě prozradit nemůžu, ale zkoušíme vymýšlet pořád nějaké novinky, jak u těch dálkových, tak i u těch bližších destinací, ale záleží na hodně faktorech. Teď ladíme nabídku exotiky na další rok a soustředíme se hodně na léto 2023, kdy budeme létat ze všech šesti letišť v ČR. Spolupráce s Neosem pro tuhle sezónu teď finišuje, s LOTem pokračujeme do tří destinací.
Radši mezipřistání někde na půl cesty, když jsem letěl z Istanbulu na Phuket 9 hodin tak po 5ti už člověk nevěděl jak sedět a Turkish airlines podle mě má lepší jídlo a servis než LOT
Tak mne nevadí ani lety přes 40 hodin. Záleží, jaké si člověk vybere sedadlo a taky kolik váží.
No vida. Konec přískoků do Thajska je snad tady. Ikdyž, MAX už 2x 6 hodin dá taky, ale doufám že to už nikdy nikoho nenapadne realizovat.
Standardně pro člověka který se domluví zájezdy s cestovkou vůbec nepreferuji, při současných cenách letů do Thajska (běžně economy kolem 25-30 tis) je tahle varianta celkem zajímavá. Díval jsem se na čedok, za příplatek za premium economy mi vychází příplatek na 12tis a bussines +30 což mi s ohledem na současné možnosti dopravy z CZ do TH jako velmi fér nabídka. Sám jsem platil v prosinci za Emirates economy PRG-BKK 29 tis a to jsem dost hledal..
Jak je to u těchto charterů? Je možné zakoupit i pouze letenku bez zájezdu a cestovat na místě po vlastní ose?
Nelze, Čedok to prodává výhradně jako komplet.
Mínusy mi jsou ukradene, ale fakt ten jeden zde nechápu, když jsem napsal jen holý fakt 😁
To je skoda. Letenka by se hodila, dalsi sluzby opravdu ne. Ale je pochopitelne, ze Cedok ma zrejme svych zakazniku dost, takze by naplnil i vice letadel, nez ma k dispozici.
Hodila, také nejezdím s cestovkami. Ovšem chápu, že by se jim to nevyplatilo. Takhle když to prodají komplet je to finančně zajímavější. Očividně jsou schopni prodat celé letadlo, tak nemají důvod prodávat letenky extra.
Zdravím Ivane, jako cestovka prodáváme hlavně zájezdy, a jelikož si letadla pronajímáme pro naše chartery, nabízíme celé balíčky. Navíc exkluzivní destinace a přímé lety lákají i klienty nové. Ale zkuste se na nabídky podívat, třeba zjistíte, že vás to zaujme.
Nooo… Bude tu pár jedinců, jeden určitě, který bude tvrdit, že kdyby ty linky byly zajímavé, už by je někdo létal. Někdo musí být první. Čedok ukázal cestu. A doufám, že se objeví další.
Pražské letiště má 100% data o tom kolik lidí léta z Prahy do Miami, Los Angeles, Bogota, samozřejmě s přestupem. Jen nezachytí lidi, co začnou cestu ve Vídni nebo přistupují s low costem v Londýně apod.😉
A bude mít do jisté míry pravdu, i když přímá linka do jihovýchodní Asie tady chybí. Čedok léta a bude létat 1x týdně, což při průměru 300 cestujících na letu dělá nějakých 15 000 cestujících za rok. Aby měla pravidelná linka smysl, musela by létat alespoň 3x týdně a to by vyžadovalo poptávku minimálně 40 000 cestujících. To je na point-to-point jen do Thajska docela hodně a pro případné pokračovací lety dále do Asie/Austrálie je silná konkurence zavedených denních linek TK, QR, EK, což by musel nový dopravce brát v uvahu, pokud by nechtěl konkurovat jen cenou…
U Vas to je aspoň podloženo argumenty. 😉
Kdyz vezmu v uvahu vsechny rotace (LOT, Neos) v jednom tydnu, to je porad na jedno malo?
ty prelety z MXP, WAW take neco musi stat…
Letadlo se využívá pro celou skupinu Itaka, takže právě i třeba pro lety z Varšavy, z Prahy jsou to potom tři destinace. A když není bázované dálkové letadlo na domácím letišti, musíte s přelety při plánování rotací prostě počítat.
Diky
Ty přelety na krátké trasy jsou mimo jiné ideální na výcvik a zkoušky pilotů.
Jak je to vůbec u charterů s business? Obsazuje se?
Dá se koupit.
O business i premium je zájem, v některých termínech bychom potřebovali těch sedadel i více.
O business i premium je zájem, v některých termínech bychom potřebovali těch sedadel i více.
Praha by krásně uživila i linku do Vietnamu.
Bamboo chteli rozjet PRG-HAN uz v breznu 2020 se 787, ale pak prisla cinska chripka..
I to Thajsko mělo být v roce 2020 s Air Asia, ale čínská chřipka…
Na druhou stranu, do Asie si to dám raději s přestupem napůl cesty, kde si dám cigáro, pivo, projdu se…
Dubaj je ideální.
Napřímo jsem letěl do BKK jednou a myslel jsem, že chcípnu.
Ale přímé spojení do Vietnamu by se určitě uživilo.
Chapu, ta prestavka v pulce cesty ma neco do sebe. Na druhou stranu tvrdnout 4 hodiny nad ranem v terminalu … ja radeji letam po jinak koncipovanych trasach do JV Asie. Jina vec je, ze ty momentalne stejne nejsou k dispozici (a ceny jsou absurdni).
Navic treba zpatky je pri letu z Bangkok – Dubai prestuv v Dubai cca 10 hodin na Prahu. To neni se projit a cigarko, to je proste otrava, radsi jsem kupoval prime letenky Mnichov – Bangkok.
Ano, resil jsem to podobne, ikdyz samozrejme s odletem z Prahy.
Hloupost, transfer při spojení EK377/EK139 je 3 hod 10 min…
Letěl bych z Prahy bez mezipřistání rád, ale ne na týden, to je hrozně málo…
Zdravím Tome, klidně to jde i na dva týdny, to je standardní prodloužená doba.
To už zní líp 🙂
Thajskou doporucuju na 3 tydny. Pak se da stihnout treba i vylet do Kambodze apod.
Tak polská cestovka (Čedok) a národní polský letecký dopravce jsou logická varianta.
Dobrý den Romane, na Madagaskar a část letů na Zanzibar jsme létali třeba s italským Neosem, na kratší tratě pak máme Smartwings, Corendon Airlines i jiné aerolinky. Je to o jednání s dopravci, kteří mají kapacity a typ letadla, který v rámci celé skupiny chceme.
No upřímně raději LOT než SmartWings…. S LOTem máte aspoň jistotu že se nepoletí přes celou Evropu s jedním motorem apod. fajn kousky…
Původně ani LOT létat neměl, ale Italové, Luke air nebo jak se to jmenovalo, krachli.
Myslím, že při cestující je to plus, přece jen B787.
A jaký je problém? Lepší polský LOT, než český SW nebo třeba německý Condor. Například poláci mají seat pitch v economy 32″ u dálkových letadel, to nemá ani „slavná“ německá Lufthansa.
Pěkné. Čedoku fandím. Jsem zvědav, zda přidají další zajímavou dálkovou destinaci.
Čedok je nejlepší cestovka, inovují vymýšlejí novinky. Exotiky bez mezipřistání jsou super a i cenově. Letos jsem se díky nim podival na Zanzibar, Dominikanu i 2xMadagaskar. Žádná jiná ck do toho nešla, je super jezdit na nová místa.. Thajsko s nimi taky chci:) Fandím jim!
Potom ti remcalove, ze trh na toto neexistuje, nebo ze je lepsi se trmacet Smartem.
trmácet smartem…to je výstižné, letět třeba pět hodin na Kanáry v té jejich sardinkárně:-(
Klasická konfigurace všech společností…..
To ovšem nic nemění na nepohodlnosti takového letadla klasické konfigurace všech společností a už vůbec to není žádný argument…
Děkujeme a budeme se na vás zase těšit. A z těch bližších destinací se podívejte třeba na Marsu Matrouh, taky stojí za to!
Inovativni by to bylo nekdy pred deseti lety. Mohli slusne vydelavat. Ale lepe pozde nez vubec. :o)