Na boj autobusů mohou doplatit České dráhy. Rozdíl v cenách jízdenek se zvětšil
InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy
České dráhy zatím nechystají upravit svůj ceník na trasách mezi Prahou a Brnem, Českými Budějovicemi a Plzní. Rozdíl v cenách
Koukam, ze ani tady si p. Sura neodpusti moznost nesmyslne si do Cd kopnout.
Stat zadnou prokazatelnou ztratu neuhradi. Vlaky si stat objednava a plati pevnou castku za km. Pokud se draham vlaky vyprazdni, nedostanou navic ani korunu.
Zkuste se nejprve podívat na objemy plateb, které z MD jdou a vyžádejte si podle 106 rozúčtování jednotlivých linek.
To jsem právě nikdy nepochopil, co vlastně motivuje ČD k udržování jakéhokoliv marketingu a reagování na ceny a strategie konkurence, když jim prakticky veškeré náklady (plus něco málo navíc) dorovná státní kasa..? To je někde ve smlouvě?
Když se jezdí v rámci IDS, tak cenotvorbu řeší kompletně koordinátor a dopravce jen jezdí objednané výkony, bez reklamy, bez individuálních slev.
Protože ministerstvo má možnost kontroly, jak jezdí ty vlaky obsazené. A když s nimi nebude nikdo cestovat, příště je neobjedná.
Smlouva mezi MD a +CD na dálkové vlaky je tzv. netto. Rizika tržeb jsou na straně dopravce a objednatel za každý ujetý kilometr vlaku platí stále stejně. Pokud je dopravce trubka a utečou mu cestující, tak prodělá. Pokud naopak je šikovný a přiláká, tak mu jdou vyšší tržby do kapsy. To je čistá teorie a praxe je složitější, ale ten princip v tom funguje. Na rozdíl od toho IDS mají typicky brutto smlouvy, kdy riziko tržeb jde za objednatelem. Dopravce jen vystaví účet s náklady a tržby se ho netýkají. Pokud je objednatel hloupý, tak jen platí za mizerné služby.… Číst vice »