Na boj autobusů mohou doplatit České dráhy. Rozdíl v cenách jízdenek se zvětšil

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhyInterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

České dráhy zatím nechystají upravit svůj ceník na trasách mezi Prahou a Brnem, Českými Budějovicemi a Plzní. Rozdíl v cenách

Zpět na článek
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ecreip

Koukam, ze ani tady si p. Sura neodpusti moznost nesmyslne si do Cd kopnout.

Stat zadnou prokazatelnou ztratu neuhradi. Vlaky si stat objednava a plati pevnou castku za km. Pokud se draham vlaky vyprazdni, nedostanou navic ani korunu.

Roman Srp

To jsem právě nikdy nepochopil, co vlastně motivuje ČD k udržování jakéhokoliv marketingu a reagování na ceny a strategie konkurence, když jim prakticky veškeré náklady (plus něco málo navíc) dorovná státní kasa..? To je někde ve smlouvě?

Když se jezdí v rámci IDS, tak cenotvorbu řeší kompletně koordinátor a dopravce jen jezdí objednané výkony, bez reklamy, bez individuálních slev.

Jiří

Protože ministerstvo má možnost kontroly, jak jezdí ty vlaky obsazené. A když s nimi nebude nikdo cestovat, příště je neobjedná.

VencaM

Smlouva mezi MD a +CD na dálkové vlaky je tzv. netto. Rizika tržeb jsou na straně dopravce a objednatel za každý ujetý kilometr vlaku platí stále stejně. Pokud je dopravce trubka a utečou mu cestující, tak prodělá. Pokud naopak je šikovný a přiláká, tak mu jdou vyšší tržby do kapsy. To je čistá teorie a praxe je složitější, ale ten princip v tom funguje. Na rozdíl od toho IDS mají typicky brutto smlouvy, kdy riziko tržeb jde za objednatelem. Dopravce jen vystaví účet s náklady a tržby se ho netýkají. Pokud je objednatel hloupý, tak jen platí za mizerné služby.… Číst vice »