Na Benešovsku se srazil autobus s vlakem, zraněných je dvanáct, provoz stojí
Srážka autobusu a vozu 810 u Struhařova. Foto: Správa železnic
(aktualizováno 16:00) Na železničním přejezdu u Struhařova na Benešovsku se dnes ráno srazil autobus s osobním motorovým vlakem, který po
Z pohledu toho, kam to koupil, nelze zcela vyloučit variantu, že to chtěl „stihnout“, ale z nějakého sekundárního důvodu (nedostal tam kvalt, prokluz…) se zdržel déle, než je zdrávo….
Jenom v rychlosti jsem „přeběhl“ část diskuze a při tom narazil na několik jízlivých komentářů, které prakticky zpochybňují úlohu regionálních tratí. Také se tyto komentáře snaží budit dojem, že dráha je ohromnou překážkou pro nějaký přijatelný provoz silniční dopravy. Nevím, zda je to náhoda, nebo to je podvědomé, či vědomé. Ale zrovna v případě nehody autobusu se možná zastánci silniční dopravy cítí více oprávněni napadat železnici, než kdyby tak činili v souvislosti s nehodou IAD. A kdybychom chtěli být hodně důslední v tom pohledu, co všechno (které druhy dopravy) překážejí silnicím, měli bychom možná požadovat převedení vodních toků pod zem,… Číst vice »
Závistiví šotoušci, které štve, že autobusy berou těch pár posledních cestujících motoráčkům a navrhují řidiče autobusů lynčovat, popravovat nebo jim doživotně brát řidičáky, co takhle vzít oprávnění i strojvedoucím za projetí stůj? Doživotně samozřejmě také. A že pak nebudou fírové? No tak to se holt pár lokálek zavře a hned jich zase bude dost. Vadit to bude leda tak šotouškům, kterým ale vůbec nejde o zajištění veřejné dopravy (jinak by nevymýšleli, jak ubrat ze systému autobusáky, co narozdíl od fírů skutečně makaj a nevyzývali k lynčování, což je mimochodem trestné) , ale jen o to, aby jel vlak. Aspoň jednou… Číst vice »
Tak jo, za projetí Stůj vzít papíry fírům. Ale i řidičům za projetí červené, ať je to spravedlivé.
Myslím, že na silnicích by bylo prázdno daleko dřív.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/srazka-vlaku-v-brne-soud-strojvudce-muze-ridit.A200527_092834_brno-zpravy_alh
????
Tak to opravdu musel být velmi dobrý řidič. Tam je to tak přehledné a signalizace nepřehlédnutelná, že to musí být zázrak tam vjet před vlak.
Typický nadrazacky alibismus. Odstraneni prejezdu neresi, lepsi viditelnost take ne,ale zato buzeruji lidi čekáním na prejezdech, aby mohl parkrat za den projet prázdný motoracek, protoze je prece jedno zda to vozi vzduch, protoze oni maji přednost, chapete, ne? Auta jim ten motoracek vsade predjizdi, nekde i duchodci na kole, tak aspon na prejezdech jsme velci pani! Rezimka a nadrazacke trvani na ni je mentalne stejny princip. Nadrazaci si potrebuji neco dokazovat, frustrace z toho, ze tim nikdo nejezdi a je to prezitek je moc velka. A pak čumí jak opatření , kdyz verejnost tleska moznosti se tech otravnych lokalek zbavit.
Ani ne tak lokálek, jako různých hlupáků.
Potrefená husa se pokouší o sebereflexi?
Spíš potrefený Soukromý kůň!
Tenhle prejezd je neprehledny? No teda…
Rušňovodič to pekne zjebal.
Nedal přednost zprava, že jo? 🙁
Je známo, kolik bylo ve vlaku cestujících celkem, když „z vlaku zachraňovali čtyři osoby“?
A pak že staré 810ky patří do šrotu. Kdepak, taková Tryskomyš ještě gumám natrhne výfuk.
Nedavno jsem jel autem, predemnou byly semafory, provoz na stridacku jednim pruhem, silnicari delali nova svodidla, kus predemnou jel kamion uz z dali videl kamion, ze mu skocila oranzova, kamionak mel vic, nez dostatek casu zastavit pred semaforem, ale suverene projel na cervenou.
Jo, takhle jsem se potkal s autem, suverene najizdeli v H. Pocernicich v Praze pres cervenou az jsme se malem vymenili cumaky… Nehlede na to, ze jsme zablokovali pak prujezd, nebot se tam nedalo vyhnout…
Jako vjezd na cervenou by melo jit o ridicak nadobro, nebo na dlouhou dobu, to neni normalni…
Jasné nedodržení pravidla pravé ruky..
Banda magoru. Hned odsoudite řidiče. A co vy vůbec o řízení autobusu víte? Plno těch debilů by tady nedokázalo ani nastartovat autobus,ale hned jsou chytří a odsoudí řidiče. Co když ho osilnilo slunce,mohl mít náhlou nevolnost, technická závada. Je mi z vás zle
I kdyby tady 99% uživatelů neumělo nastartovat auto, řidič má stejně povinnost se před přejezdem rozhlédnout.
Technická závada, nevolnost? Nebuďte naivní… Při obojím bych okamžitě zastavit vozidlo u krajnice a dál nepokračoval.
Technická závada se dá ještě pochopit, či nevolnost, to ukáže vyšetřování, ale oslnění sluncem je jen výmluva a nato defakto zákon myslí – nesmíte na přejezd vjíždět pokud se nepřesvědčíte, že ho můžete bezpečně přejet, což oslnění sluncem je, nejsem si jistý zda blikají blikače a z nějakého důvodu neslyším cinkání, tak zastavím rozhlédnu se a klidně i stáhnu okénko, zda neuslyším blížící se vlak.
Tam je ta signalizace vidět z dálky i slyšet. Znám z vlastní zkušenosti.
Východ slunce nejpíš ne. Slunce dnes vyšlo cca v 4:50hod. Takže v 6:40 už muselo být docela vysoko nad obzorem.
nikoho se nezastávám, pouze objektivně hlásím- slunce svítilo v 6:40 takto:
http://suncalc.net/#/49.7602,14.7552,17/2020.06.14/11:16
Navic směr cesty tam není na východ. A to ani celou dobu neviděl značky oznamující po 80m železniční přejezd? To byl celou dobu oslněn? Lepší výmluvy opravdu už asi nejsou.
kromě technické závady je vše jednoznačně na řidiči. Jednou se rozhodneš jezdit autobusem tak dobrovolně se stáváš plně odpovědným za cestující. Pokud někam nevidím, tak tam nejedu. Neviděl vlak, neviděl výstražný blíkání červený, neslyšel bimbání přejezdu. Už nějak moc náhod najednou.
Pokude me oslni slunko, pece nepojedu dal, kdyz nic nevidim. Jsi normalni???
Samozřejmě se to musí vyšetřit.
Zabezpečovačka nefungovala.
Autobus s poruchou tam už stál (to svědecky potvrdí ti co stihli z autobusu utéct, i strojvedoucí který viděl dopředu že bus stojí). A každý soudní znalec(automechanik) potvrdí, že to byla závada která nešla odhalit při běžné kontrole při přebírání vozidla na lince.
Řidič měl infarkt, a samozřejmě žádného doktora neuplatil.
A vy byste mel prestat urazet, hned za prvni vetu by vas na jine diskusi smazli… Jak vidite z reakci, v 99% je to vina ridice, protoze stale casteji jezdi na cervenou, ridic autobusu si to dovolit uz vubec nesmi,… oslneni je hloupa vymluva – 1. svetla jsou na to stavena, aby byla videt vzdy, je tam i zvukovy signal, 2. kdyz me oslni slunce, zastavim pred prejezdem, na nejz je stejne povolen vjezd jen v male rychlosti… Nevolnost a technicka zavada se pochopit da, v tom se nehodlam prit, jen to je sakra velka nahoda, ze zrovna na prejezdu… Číst vice »
Doufám že ten řidič dostane 10 let natvrdo.ohrozil lidí v autobuse a ve vlaku kvůli pár minutám.
Určitě to nebylo aby ušetřil minutu, spíš se zamyslel a jen otupěle držel volant a držel se na silnici, ale na přejezd prostě už nezareagoval. Pořád je to jen člověk a ten občas udělá chybu
A co ty tři předvěsti na přejezd po 80 metrech, koleje, signalizace, zvuk? To vše pominul. No to asi spal, jinak si to nelze vysvětlit.
ČD Bus vs. ICOM :/
Tvrdý konkurenční boj. Ring volný.
Je to nekonečný příběh. Pokud špatný řidič na silnici nedá přednost v jízdě tam, kde má, je ještě šance, že to zachrání ten, co jede po hlavní. Na železničním přejezdu tahle šance není, proto dokud budou přejezdy zabezpečeny tak, jak jsou, budou i nehody.
Vozidla o hmotnosti šukafonu, jako třeba Škoda 15T, mají docela velkou šanci brzdit 😀
Až na to, že brzdné zpomalení na hmotnosti vůbec nezáleží. Fyzika, 1. ročník střední školy.
(samozřejmě při dostatečné „výkonnosti“ brzd, aby bylo jasno)
Vypadá to , že vlaky (pokud tak lze nazvat něco , co skoro nevozí lidi a potuluje se to ) na lokálkách ohrožují lidi a to i na životech. Celý systém obrátit . Světla nechat svítit atd ale za nehodu přebírá zodpovědnost i drážní vozidlo . Tzn na takový to přejezd max 10 – 15 km/hod . Miluji lokálky , kde dvacet aut z každé strany deset minut stojí a čeká než přejede tato hromada šrotu se štiplístkem a strojvedoucím . Pravda , někdy i někoho asi omylem svezou . O víkendech lokálky zrušit a nahradit autobusy . Jsou levnější… Číst vice »
Lokálku do Vlašimi doprovází také jen jeden člověk.
A mimochodem, 10 minut stání u přejezdu je typických leda pro nějaký vícekolejný přejezd na hlavní trati. Ne pro lokálku – tam to je obvykle o jedné minutě, ne-li ještě méně.
10 minut stání u přejezdu je typických leda pro nějaký vícekolejný přejezd na hlavní trati
třeba v Řeporyjích že
Ani tam ne – závory zůstanou po průjezdu prvního vlaku dole jen v případě, že vzápětí potřebuje odjet protijedoucí vlak.
Pokud by vzápětí nepotřeboval odjet, půjdou závory nahoru.
O. K., v případě „podržení“ závor dole, může být přejezd uzavřen i 2 – 3 minuty. Ne však 10 minut.
Plus navíc trať přes Řeporyje je co do četnosti spojení a svého situování příměstskou tratí. Ne vyloženou lokálkou.
Řeporyjský přejezd je velmi bezpečný – má navíc kamerový dohled z kanceláře bdělého starosty,
Haha! Pojeďte vy jeden bláhový někdy k přejezdu do Studence! Sice hlavní tah, ale parametrově lokálka 🙂 Tam se stojí klidně 15 minut! Závory tam ovládá závorář. Když přijedeme akorát „včas“, tak sedm minut čekáme na vlak, který zrovííínka vyrazil z Náměště (co kdyby náhodou kopnul do vrtule), pak se čeká na vlak do protivky, co na tom, že má třeba pět minut sekeru, cesta je postavená, auta stojí vlaky jedou! Pak se čeká, až se vymění cestující a rozjezd mrštné hydry z předlouhé stanice no 15 minut úplně běžně. Zajímavé, že na druhé straně (automatický přejezd), nemají problém postavit… Číst vice »
Tak jeďte vlakem a neobtěžujte ostatní v autě a nebudete muset čekat. Je to snadné a pochopitelné, ne?
V tomto místě to je max minuta a před průjezdem vlaku je zde dost času se na to připravit. Pro řidiče zde není žádná omluva.
To by se Vám hodilo, házet nezodpovědnost řidičů na železnici.
Ale dobře, ať je po Vašem, ať si klidně svítí, ale vinna bude vždy na straně uživatele pozemní komunikace, pro nedodržení zákona.
zákon o provozu na poizemních komunikacích hovoří zcela jasně. Kolejové vozidlo má vždy přednost. (vyjma velmi specifických situací.)
na přejezdovým semaforu prej svítila červená. co to pro účastníky silničního provozu od chodců po autobusy a kamióny znamená? že mají ZASTAVIT před přejezdem. pořád nerozumím co je na tom tak složitýho, že to někdo nepochopí, případně přehlídne. pokud nechlastá a nefetuje, není slepej a hluchej, jen těžko se z toho bude vykrucovat.
10 minut jsem u přejezdu nestál nikdy a to jezdím denně v kuse už cca 15 let.
o efektivitě lokálka vs. autobus by se měla vést jiná diskuze. šotoklika říká, že vlak je páteřní doprava. na některých místech by se to možná mělo přehodnotit…
Když se stavěla jaderná elektrárna Temelín, tak když začli šíbovat, tak to bylo v Číčenicích na 15 minut minimálně. V Českých Budějovicích na trati do Horního Dvoriste jsem několikrát čekal 10 minut.
a peoc rovnou neudelat viniky s cestujicich? bylo by to asi stejne, jako to , co navrhujes
Už se takoví našli: Požadovali ponechat všechny účastníky nehody bez pomoci, aby nezabírali místo potřebným.
Jasně, vina je na straně vlaku, autobus jel zprava…
Budete se divit, ale právě víkendový provoz vlaku je mnohde jediným veřejným spojením se světem. A možná nebude od věci nastudovat si, co znamená tzv. samoobslužné odbavování cestujících.
Což, jak říká stokrát opakovaná floskule, není fyzická vlastnost vlaku/autobusu. Středočeský kraj má v organizaci místní dopravy značné rezervy.
Asi tak. O pár kilometrů vedle jedou o víkendu dva náhodné výstřely, pokud vůbec…
ty jseš chytrej vid
Ukažte mi případ, kde stojí auto na světlech přejezdu 10 minut. Přestaňte aspoň takto neskutečně lhát.
V Mělníku, když šibují, tak se dá stát klidně i 20 minut, ale i tam je to výjimka. Souhlasím, že komentář Pe.tra je úplně mimo.
Studenec, přejezd směr Náměšť nad Oslavou. 10 minut, když jede rychlík, minimálně 15 když se křižují osobáky. Každý den, celý den. Přijeďte se podívat sám 😉 Pravda, nejsou tam světla, jen závory.
Ty musíš mít vysoké IQ že si stvořil takový komentář..
A dotyčný nezodpovědný řidič udělá nehodu někde jinde. Váš nápad opravdu není řešení.
Všimli jste si, že vždycky, když dojde k takovému neštěstí, tak v těch jinak úplně plných vlacích na tratích s potenciálem vždycky sedí pár lidí? Tomu říkám klika!
jestli to nebude tím, že ČD v kritickou dobu se snaží vyhodit maximum cestujících aby je nevystavili nebezpečí. Tja vlak jede svému osudu vstříc skoroprázdnej. 🙂
😀
Elefant co srazil Srbský kamion na přejezdu nebyl prázdný, bylo tam několik raněných.
RegioJet co srazil nákladní auto uvázlé na přejezdu, vezl 120 lidí, nic se jim nestalo protože ve předu byla lokomotiva. 🙂
Na první pohled to tedy skoro vypadá, že smysl má dálková a příměstská železniční doprava. Ale chápu, na tom se tak nedá vydělat. Proto za větší podporu lokálek!
Takže Jančura opět posklatl vynikající službu cestujícím. Raději obětoval čenich žlutého vectrona, aby ochránil pasažéry…. Tvl, já mám dnes rejpavou, jak sviňa.
A kolik lidí byste chtěl mít na lokálce v neděli o půl sedmé ráno ?
o půl sedmý ráno vych chtěl nemít lokálku, páč v tu dobu je cestujících opravdu pomálo.
Vy nikam jet nepotřebujete, tak ať vlaky nejezdí ! Ale co ti kteří musí do práce ?
Myslíte ty v tom autobusu?
Rozebrat jízdní řády tě oblasti můžeš v jiném článku 🙂
Ten šukafon určitě jel ve špičkovém směru (proti špičce by tam bylo lidí míň). Určitě vlakokm stál víc než taxík*počet cestujících. Určitě v této oblasti rušení okrajových spojů nevede k cyklu(kdyby mi nejel ranní vlak z noční šichty, pojedu autem, takže vypadne cestující i z večerního. Když mi druhej den nepojede večer vlak z divadla, tak už odpoledne do divadla musím autem).
Nechápu, proč se kvůli špičce/nešpičce hádate? Zaletťe si do některé mašrutkotatárie či dolmušárny a uvidíte, jak to končí, když se zhroutí veřejná a komunální přeprava! Zapomeňte pak na lidi s omezenou hybností, na kočárky, na rodiny s kolama, třídní výlety do muzea či divadla ap. Ve Švýcarsku i jinde už naopak dusí individuální dopravu tak, že zaměstnavatelé poskytují zaměstnancům lítačky na vše po celém Švýcarsku, aby zejm. kolejová doprava byla nejprioritnější.Hlupákům zde, co toužíte po vytrhaných kolejích, doporučuji zácpy v Paříži a okolí, i jinde. Nebo se tam zkusit někam přepravit během dopravních stávek. Raději zustanete doma na dovolené! Buďme… Číst vice »
0 spolu s 0 osobních vlaků.
A kolik tam čekáte v neděli ráno? To i ty silnice jsou prázdné. Ale veřejná doprava má smysl jen tehdy, když jezdí po celý den a týden. Jinak je k ničemu.
Jenom technická, nedává to logiku… Vždy dochází ke střetnutí vlaku se silničním vozidlem…
Vždy ne, už jsem viděl i náraz auta do vlaku projíždějícího přes přejezd. Je to vzácné, ovšem…
Ano i to se stává, poměrně casto, ze auto narazí do boku vlaku, ale pořád je to technicky střetnutí vlaku s autem….
A proč?
To už volá po nějakém systému pro autobusáky, aby v případě, že řidič je stále v pohybu k přejezdu, nehodlá zastavit a zároveň se blíží i vlak, aby musel autobusák potvrdit, že blížící vlak vzal na vědomí a přebírá za nezastavení (z nějakého jeho vlastního „vyššího“ rozhodnutí) plnou odpovědnost. V dnešní době by to stálo řádově jednotky tisíc korun: bus+vlak+přejezd. Přejezd by se ani nemusel ničím vybavovat, stačila by geolokace v rámci dispečerské sledovačky (GPS?) v busu. Česko je ráj úrovňových nezabezpečených přejezdů. Čím to je? Hustotou tratí? Idiocií dopravních stratégů? Připadá mně, že v jiných zemích si nikdy krk… Číst vice »
kde jste naposledy viděl nezabezpečený přejezd? tady bylo dokonce i výstražné světelné zařízení…. Prý v chodu, když tam autobus vjel. Blikáto cinká to, vše zbytečně.
Stavět cokoli „kritického“ na GPS? i vy vtipálku. no a ty náklady na přejezd … vynásobte. Tohle není hračka, co si poskládáš doma s arduinem.
Tak, GPS může navigovat balistický rakety, ne český šukafon. Mimochodem Radioblok je postavenej na čem?
Houby kritický, odpovědnost má pořád řidič že neprojede červenou a před přejezdem se rozhlédne (i s pozitivkou se aspoň ujistí že projede, nechcípne, za přejezdem není kolona,….)
Systémů, které nejsou spolehlivé a přesto zachraňují, je několik – generál stop/adresný stop přes nespolehlivé rádio(a že by se dala udělat spolehlivá verze která by každou vteřinu poslala paket „vlak 1234 můžeš jet dál“). Živák, který se fírové naučili mačkat v polospánku. ABS v autě mi nezabrání otáčení přes ruční brzdu.
Pokud trefí řidiče v neděli v létě po ránu mikrospánek nebo slabost, můžete mu tisíckrát mávat „odpovědností“ před očima.
Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody!
Česko je ráj přejezdů všeobecně, nehledě na typ zabezpečení.
Souhlas, nikde nemám tak vykroucenou hlavu na přejezdech, jako tady.
A už se mně párkrát stalo, že jsem si proti slunci všiml temněčervených blikajících terčů až na poslení chvíli. Navíc, každou chvíli vidím autobusáky se špuntama v uších, takže oni cinkání během DUC DUC nebo dechovek neslyší a asi ani, kdyby na ně někdo z cestujících zezadu zakřičel!
Tak jestliže Vám do očí svítilo sluníčko, tak jste tomu jistě přizpůsobil i jízdu, když jste se blížil k přejezdu a nebyl jste si tedy jistý zda můžete přejet.
Dominik, naopak! Copak jste barvoslepý?? Pokud nevidím přeblikávání červené, tak to podvědomě znamená, že SVĚTELNÝ přejezd není dotčen blížícím se vlakem.
Jsou země, kde mají obzvlášť dlouhé před vlivy slunce stínící „čumáky“ na semaforech právě z těchto důvodů.
Promiňte, ale pak byste asi neměl vlastnit ŘP, když dokážete bez rozmyslu vjet na přejezd aniž byste měl jistotu, že bezpečně můžete přejet. A jestli Vás ani slunce nedokáže probudit abyste se u přejezdu choval obezřetně, tak pak nevím. A cinkání přejezdu neslyšíte pro hlasitou hudbu v autě, že?
Nás učili v autoškole, že se na přejezdu mám vždy rozhlédnout. Je to jako vjet do křižovatky na zelenou a nesledovat provoz vedle. Může tam jet debil, nebo vozidlo s právem přednostní jízdy.
Nemusíte se omlouvat, ale také mně nesugerujte, že přejíždím nebezpečně na přejezdu. Ne, nepřejiždím! Pouze jsem psal, že v protislunci si všimnu blikání později a autobusáci dnes jezdí se sluchátky v uších. Že jsem tu dodnes živý a zdravý je důkazem, že zastavit před příjezdem umím. A mimoměstským autobusem téměř nejezdím, i když mám přepravu v několika krajích úplně zadarmo. Je mně ale líto dnešních utahaných řidičů, když porovnám jejich stresující dřinu s dobou Florenc 13.30 z roku 1957 režiséra Josefa Macha s Josefem Bekem v hlavní roli. Snímek vypráví příběh větší skupiny lidí, kteří cestují luxusním autobusem Škoda 706… Číst vice »
A vy na silnici nevidíte značky, že se blíží přejezd? Takže nezpomalíte a nedáte si pozor? Jen výmluvy. Opravdu pro takové je řidičský průkaz nebezpečná zbraň .
Vidím značky, vidím přejezd. Nikdy jsem neměl nehodu ani s jiným dokonce byť autem, co přijíždělo po hlavní, či dokonce po vedlejší. Přesto jsem už viděl i smrťáky aut i vlaků. Co máte vůči mně dál?
Nic.
mno. 2 hromadné dopravní prostředky s kapacitou několika desítek cestujících vezou dohromady celkem 12 lidí. Stále si myslíte, že to je ekonomicky výhodné?
smyslem hromadné dopravy není být „ekonomicky výhodné“ … ale nabízet službu lidem, co nemusí mít za každou cenu auto.
brzo ráno v něděli.
no a?
Neměla by náhodou veřejná doprava být organizována dle poptávky veřejnostzi, tj jezdit tehdy, kdy to veřejnost potřebuje a v kapacitě, kterou veřejnost v danou chvíli potřebuje? ráno je rozumný mít pár malejch busdů co svezou lidi na směnu/ze sněmy. (tj něco co dělal onen bus) a nevypravovat vlak kvůli 2-3 lidem! CVlaky jsou ze svého principu určeny k převozu VELKÉHO počtu cestujících , kdy jiné způsoby dopravy již nejsou výhodné.
Nezlobte se, ale vy v něčem jedete? Někdy je využity třeba jen jeden směr. To se mají do bodu přepravit ty autobusy a vlaky jak? Bohužel absolutně nevíte, o čem mluvíte.
jestli by ovšem nebyly levnější 4 taxíky
Nebyly!
MHD může být stejně ekonomicky výhodná. Nejde jen o přímý zisk jízdného, ale celkový přínos. Zaměstnanost v oblasti. Metro snižuje provoz, řeší přeplněné silnice a nedostatek parkovacích míst.
Ano váš příklad Metro snižuje provoz v „ucpané Praze“ zcela jednoznačně. Doprava bez metra by už v Praze de fakto nebyla realizovatelná. Nicméně Jaký by byl přínos metra řreba v obci Hošťálková? Opět vlak je pro efektivní „návoz velkého množstí lidí“ tj hlavně tam , ke autobus nestačí.
Ve vlaku 4 cestující, tj. podle některých sotousu slušná obsazenost ……
potenciál!
otázkou je, kolik z nich byli cestující… jestli tam nezapočítali i fíru a cviklístka.
Na té trati žádní „cviklístkové“ nejezdí.
že by fíra s rozšířenou pravomocí?
Tahle trať je na odpis už asi dvacet let, ale Středočeský kraj nad ní stále ochrannou ruku drží. Nicméně kvalita děsná – šukafon, zdržení prodejem jízdenek strojvedoucím, mezi Vlašimí a Benešovem trasováno prakticky všude mimo obce…
Koukněte aspoň do mapy, než začnete plácat něco o mimo obcích. Nechcete, aby to objelo ještě všechny návsi?
Ta parcela leží hned u trati. To je krásné. Na nádraží je to zkratkou přes les hodinku a půl.
Ok, takže dráha náhodou trefila osady Lísek, Znosím a Dobříčkov, zatímco minula větší obce Domašín, Chotýčany a Struhařov.‘
Tak to se vyplatí, dneska si lidi rádi kilometr, dva na šukafon dojdou!
Běžně chodím 2 kilometry pěšky na vlak, on člověk nesmí být líný.
To je ten správný přístup k organizaci veřejné dopravy.
A ne jen na vlak, když potřebuji jet busem, tak jednu zastávku mám před barákem (kam toho zajíždí méně) a druhou cca o kilometr a půl dál, kde jede spoj co půl hodinu a taky nebrečím, že musím jít kilometr, když potřebuji jet daným spojem. Holt pro některé VHD neexistuje, pokud zastávka není do 500 metrů od baráku a někteří jsou tak líní, že by nejraději jeli autem i na záchod.
tak hlavně abyste nebrečel třeba v sedmdesáti
No to se vam klidne muze stat, ze vam ridicak uz nedaji/neobnovi, ale to se pak nikam nedostanete…
A s artrózou nebo revmatem budete pochodovat 2 km na vlak?
Ano, čekal jsem reakci, že se někdo ozve s věkem, ale já nikde netvrdím, že by se měl bus rušit, chápu, někteří holt natom nejsou ve stáří tak dobře, aby mohli chodit 2 km na vlak pěšky, ale takoví byli vždy. Já znám i pár osmdesátníků, kteří jezdí běžně na kole a fyzičku mají pomalu lepší, jak někteří čtyřicátníci.
Tady jde hlavně o to, že zmizela dobrá organizace dopravy a že busy nesvážejí lidi z vesnic (kde třeba zastaví 5x) ke stanici vlaku. Tak tomu kdysi bývalo, ale zrušilo se to. Prý proto, že autobusy chtěly mít co nejvíc výhodných linek. To už bylo v minulosti za okresů, kdy si okresy dělaly autobusové linky podle svého, podle toho, jak jim to bylo finančně výhodné a jak jim to vyhovovalo. I přes ty IDS to hodně přetrvává a každý si hraje na svém písečku a lidé jsou v autech.
Já jen k Praze, kdy musím denně chodit na tramvaj skoro 1 km, protože trasy a zastávky se dnes dělají, třeba právě kvůli silniční dopravě, daleko a mimo potřeby lidí.
Je to Znosim a ne „Znosím“, Chotýšany a nikoliv „Chotýčany“, se aspoň na tu mapu podívejte pořádně…
Dojdou, lepší než chodit do fit – center. Ale hlavně scházejí autobusy, které budou vymetat obce a svážet lidi k vlakům namísto jízdy podél vlaků a míjení obcí tak, jak se to dnes běžně děje.
Zvlášť zastávka stuhařov – Křemíkový pole. to je fakt pro lidi akorát, přímo na ráně!!!
Tam ta zastávka obsluhuje jiné osídlení, ale název je podle vzdálenější obce. Tak tomu je v mnoha případech.
Proč by měla být odepsaná? Doprava do zaměstnání , do škol, rekreační. Už jste tam někdy jel a zažil, že jste si nesednul a stál na jedné noze? Také sem patří nákladní doprava, která ale díky dopravní politice ve státě skomírá, protože se musí dotovat silniční doprava. Jste pouhý teoretik, kterých máme v zemi na vývoz. Akorát že v zahraničí je nechtějí, protože tam nechtějí mít binec.
Umíte číst a chápat smysl textu? Zjevně ne.
A co byste navrhoval třeba v metru v neděli ráno, kdy v celé pětivozové soupravě jelo 15 lidí? Takže asi zrušit a začít jezdit od 10 hod dopoledne? Nevím, ale řada názorů je na řešení porady u lékaře.
V neděli rano bych to tak neprožíval. Jaka linka byl ten bus?
Na obrázku vidím číslo 594
Na ceduli mu svítí Poříčí- Vlasim
Bus je soukromá linka pro MARS.
994
V neděli v 6:40 ráno to nijak překvapivé není.
překvapivé je že nekdo v tu dobu vypraví osobní vlak…. Tak se v zaklínadle doperavní obslužnosti vyhazují peníze.
Vy byste poslal těch 12 lidí auty, kde je nehoda mnohem pravděpodobnější? Ideálně každého vlastním, aby se propálilo přeci jen o trochu více ropy?
ve vlaku jeli 4, zbytek jel na šichtu tím busem.
i v neděli ráno jezdí lidi do práce
lidi jedoucí do práce seděli v tom busu.
ptal jste se těch z vlaku?
Ne těch z busu
Jasně, ti v tom vlaku asi jeli jen na výlet, že…
Ano, vlak zajišťuje komplexní dopravní obsluhu v návaznosti na vlaky od Prahy a Tábora apod. A jen tak pro zajímavost, představte si, že mám kolegu, který jezdí třeba i v tu neděli ráno kolem 5. hodiny z Prahy právě do těchto míst.
V neděli v půl sedmé ráno?
Ekonomicky výhodné to opravdu být nemusí, což je samozřejmě dobře.
Jasně jsme neomezeně bohatá společnost co si může dovolit rozhazovat a plýtvat svými zdroji.
Svými zdroji plýtváme prakticky úplně všude a ve všech odvětvích, proč by tedy měla být veřejná doprava výjimkou? Veřejná doprava ekonomicky výhodná samozřejmě nebude nikdy. Pokud by uživatelé individuální dopravy měli platit všechny náklady, tak by se to také nikomu nevyplatilo.
a preto musíme to plytvanie umocniť tým, že objednáme pre 4 ľudí miesto autobusu draho vlak?
Chtěl jste jistě napsat drahý autobus, že? Jen jste se překlepl. Chápu.
Jistě, proto plýtváme na nikdy nekončící uspokojování potřeb IAD, zatímco nejsme schopni tuto trať ani nijak vylepšit. A látáme věčně děravé silnice po kamionech.
Proto máme silniční dopravu, která si neplatí náklady a škody a jde to z rozpočtu ročně v desítkách miliard. Asi žádoucí ekonomika podle vás a řady dopravních odborníků a ekonomů.
Nedá se posuzovat ekonomická výhodnost každého jednotlivého spoje. Lidem nenabízíme jednotlivé spoje, ale dopravní obslužnost jako celek. Pokud je dopravní obslužnost dostatečná, přesvědčí to část lidí, aby systematicky nejezdili auty, třeba si ani auto nepořizovali, protože ví, že se mohou spolehnout, že se vždycky dostanou, kam budou potřebovat. A díky tomu se pak lépe žije nám všem: s čistším vzduchem, klidnějšími ulicemi, i třeba snadnějším parkováním pro ty, co ho opravdu potřebují. Když začneme škrtat spoje v méně vytížených časech, dopravní obslužnost jako celek se rozbije. Člověku se nebude chtít jet do města vlakem, když se nebude moct spolehnout na… Číst vice »
Brzo ráno c veněli. s čistřím vzduchem z šukafonu. Na trati kde většina zastávek je dostupná por obyvatelstvo leda autem. Podívejte se kudy tahle trať jede a jak „dobře“ jsou umístěny zastávky….
Já se nevyjadřoval konkrétně k tomuto spoji (místní situaci neznám a nechci to hodnotit), jen zpochybňuji obecnou implikaci „ve spoji je málo cestujících => je k ničemu“. Pokud spoj neplní dobře svoji funkci (třeba protože jsou zastávky na nevhodných místech nebo jezdí spoje v nevhodných časech), to je potom jiná.
celou dobu mluvím o této konkrétní trati a tomto konkrétním, zcela zbytečným, vlaku.
Ano, podívejte se, co obsluhuje, projděte si to pěšky a pak pište.
mohou spolehnout, že se vždycky dostanou, kam budou potřebovat
možná leda tak až tady budou samořiditelná autonomní auta na zavolaní
Tak „vždycky“ je asi silné slovo, ale s dost velkou pravděpodobností na to, aby to v praxi stačilo (a okrajové případy párkrát do roka se dají vyřešit půjčením auta, zavoláním taxíka/Uberu/…, atp.). Byť já osobně myslím, že jsem za celý život nenarazil na to, že bych se někam, kam jsem potřeboval, veřejnou dopravou +/- rozumně dostat nemohl. A že to jsou občas obskurní místa… Když je to hodně obskurní místo, trvá to třeba o chvíli déle (což, vezmu si knížku), ale nikdy mě to na životě neomezovalo způsobem, který by stál za řeč. Podobně na tom asi bude spousta lidí.… Číst vice »
Prosim Vas, naplanujte mi verejnou dopravou napr. trasy Vrutky – Buchlovice. Aby som bol v Buchloviciach na 9 rano. Potom Buchlovice – Hodonin. Prichod do Hodonina najneskor o 11. A potom Hodonim – Vrutky. Odchod z Hodonina nie pred 5 vecer. A to vsetko v sobotu.
Alebo mozno lahsie zadanie.
Vrutky – Ostrava Zoo. Prichod tak do 9. Potom Ostrava Zoo Frydek – Mystek. Z zoo nevyrazat pred 12 a do Frydku prichod do 14. Potom Frydek-Vrutky – odchod z Frydku tak po 17.
Zase tak isto v sobotu.
Třeba jsem hledal pro mámu spojení o víkendu na dušičky ze sokolovska na podbořansko. Autem cca 60 km a 50 min. Nejrychlejší spojení veřejnou dopravou: Celkový čas 3 hod 19 min, vzdálenost 161 km (s odjezdem v pět ráno)
Ano, to je ta kvalitní a častá obslužnost v pojetí Ústeckého kraje, s redukcí vlaků, stanic a náhrada autobusy, které v jejich pojetí k ničemu nejsou a VHD pak nelze právě pro potřebné cesty použít. Jo od pana Šulce a France se toho ještě tolik k dobrému nezměnilo. Asi tam převažují DPP odborníci, Petrové, Spravedlnosti a podobní, kteří pak kritizují, jak s tak bezvadnou dopravou nikdo nejezdí, takže je lepší ji zrušit.
Tak zrovna takhle nejrychlejší cesta je kombinace bus (20 km, neboť ze startu vlak nevede) – vlak – vlak. To je ale smůla co.
Když tady byla řeč o té artroze, kloubech, páteři apod. Už jste se někdy cpal s tímto do auta a vystupoval z něj s těmito potížemi? Zlatý vlak i pěší chůze.
ano, osmdesátiletou babičku z těžkou atrózou jsme skutečně snáze naložili do rodinného MPV než do šukafonu na dva kilometry vzdáleném nádraží.
Přesně tak!!!!!
Autobus na obrázku je soukromá linka pro pracovníky v MARSu – Poříčí nad Sázavou, rozváží jim lidi na směny. Jedná se o jediný systém, který v této oblasti kraje má vymyšlené a garantované přestupy a dá se používat k ježdění do práce a počítám, že je placený přímo MARSem.
Kdo objednává a platí ten šukafon v neděli ráno nevím, ale je pravděpodobně zamýšlený jako spojení Vlašimi (10K obyvatel) s Benešovem a civilizací.
To je to stejné, jalobyste chtěl řešit, proč se objednává ZDO obecně (vlak či bus) v časných ranních hodinách, či naopak ve večerních, když v tom jede 10 lidí.
Protože pak by se v určitých místech nemusela objednávat ZDO vůbec, protože tam jezdí málo lidí.
Já s tím nijak nepolemizuju, naopak nabízím vysvětlení toho, proč vlak jede.
Nebo ještě lépe, ptejte se na kraji, proč objednává vlak i bus ve stejný čas (především o víkendech) místo na přeskáčku (v sudou vlak, v lichou bus např.), protože i to má následně vliv na obsazenost.
tenhle bus s krajem nemá vůbec nic společnýho jestli se nepletu
Dobře, tak tento konkrétní ne, jede v podobný čas bus stejnou trasu za podobný čas? Jestli ne, tak, nevím, proč by nemohl jet vlak.
Třeba proto, že je dražší??
Já se neptal, co je dražší, ale zda tam jede v podobný čas bus, samozřejmě až na nádraží v Benešově, abych stihl přestoupit na další vlak, on víkend je docela dobrý na výlety.
810 není dražší než autobus. Právě naopak.
V případě autobusu (linka mimo závazek veřejné dopravy, objednávaná zaměstnavatelem pro svoz pracovníků) zcela irelevantní otázka. V případě vlaku bych se možná zamyslel, jestli je nutné i v sobotu a v neděli ten první pár vlaků vypravovat…I když, pět cestujících, to je na danou linku, den v týdnu a čas slušný výsledek…:-)
Zase, je to nutný? Jede v podobný čas autobus, který to zvládne za podobný čas? Dobře ať nejezdí vlak, nejede nebo déle, tak ať jede vlak?
Zrušením těchto spojů (ráno, večer) bude mít za následek ještě větší vylidnění vesnic (proč tam bydlet, když si nemohu v pátek večer vyrazit za zábavou, do divadla, apod..
). A narůst automobilové dopravy, i když, už dnes se na mnoha místech bez auta neobejdete. Právě takovéto ranní spoje jsou o víkendech vhodné na výlety, když se chci někam podívat.
Vesnic? Vlašim je vesnice? 🙂
Vlašim je snad jediná stanice na trase?
Ano, tam přesně směřovala moje úvaha – ty „rotace“ v okrajových časech a dnech nahradit (mini)busy, s eventuální výhodou flexibilnějšího trasování (bus nemusí stavět kilometr za vesnicí na zastávce, ale přímo v centru). V zahraničí (D, I, PL) jsem se s tím setkal nejen o víkendu, ale i ve všední dny mimo špičku.
Kraje zatím k takovým úvahám nic nenutilo, vždycky si nějak „vyřvaly“ dost peněz na ZDO, ale s nadcházející krizí se toho třeba dočkáme…
No znám vesnice, kde je to blíž na vlak jak bus, jelikož jsou docela táhlé.
Jo a jak ten autobus zajistí zajíždění do všech stanic, kam jezdí vlak? Jste v pořádku? (Zkuste si to třeba u Dobříčkova, Městečka, Lhoty Veselky, Znosimi apod. – nejen že tam nezajede, ale jel by to možná i o hodinu déle). Ať autobus ve vhodných stanicích navazuje na vlak a rozveze to všude po okolí mimo železnici. Hned bude využití dost vysoké. Jen udělat tu dobrou nabídku a necpat lidi na silnice.
Takto brzo asi cestují lidi do práce. V době kdy by půlka národa považovala za genocidu, kdyby si nemohli v neděli nakoupit, to klidně můžou být prodavačky, co jedou na šichtu do Penny nebo Lidlu do Benešova. Nebo personál do nemocnice. Prodavačka nebo uklízečka auto třeba vůbec nemá.
Proč by prodavačka neměla mít auto?
Ona je nějaká povinnost vlastnit auto?
ne, ale nikdo to prodavačkám nekakazuje, že
Jistě, ale proč by ho mít měla? Jen proto, že pan ABC rozhodl, že VHD v neděli ráno se má zrušit, protože jede 5 lidí?
A proč by měla? Asi je zodpovědnější než vy.
Pořád lepší než 12 aut. Jenže to se do dnešní ekonomiky nehodí.
Samozřejmě, socialismus už skončil. Klíčema jste cinkal nebo ho jestě v prosinci 89 budoval?
Co má řešení životního prostředí, podpora výhodné železniční dopravy, ochrana zdraví a s tím vším související objektivní a odborná rozhodnutí společného se socialismem? Jo máte pravdu, tehdy se toto nepodporovalo, stejně jako dnes, protože stejný typ lidí „moudře“ rozhoduje za naše peníze a životy.
Popravit řidiče autobusu, střílet je fakt udělat z nich lovnou zvěř když se chovají jak zvířata. Cvičená opice a za tohle by měl dostat řidič pokutu a doživotí a ať si to odmaká, jestli žena zemře tak bych mu to dal jako obecné ohrožení na 10 let a zaplatit to. Idioti prostě. Dnešní lidi za chvíli budou muset zalézt zpátky do jeskyní. Kdyby se za tohle tvrdě trestalo tak by si to rozmysleli.
ty snad víš, co bylo příčinou toho, že autobus tam vjel? že bys už popracoval, zavíral a odsuzoval?
Ze svých zkušeností si dovolím tvrdit, že se řidiči nechtělo čekat a tak ignoroval zákaz vjezdu na přejezd. Dnes a denně se s takovými idioty setkávám.
Tak určitě. Na základě pozorování jiných popravíme řidiče, nějaké dokazování viny je přežitek. Ehm takhle právní stát nefunguje. Aby se vám pak nestalo, že půjdete k soudu za vyzývání k vraždě. I s Kirakem.
Klidně vsadím výplatu, že to nebyl zdravotní kolaps ani závada na brzdovém systemu. Co vy pane Kocourku, vsadíte svou proti mé ?
Je to tak mizerně placené, že u ČSAD Benešov jezdí prakticky kdokoliv. Pobočka ve Vlašimi, odkud by tento autobus mohl být, má taky chronický podstav. Všechno je to o šílených turnusech a o penězích…
Postupně ubývají zranění. Nejprve jich bylo 16, poté 10 a teď už jen 9.
tomu se říká rychloléčba!
Chinin a dvojitej klystýr?
Aspirin a Chinin!
Doktor Grünstein ani ten aspirin nepotřeboval 🙂
Das ganze tschechische Volk ist eine Simulantenbande
Povrchové zranění, na to stačí heřmánek. 😀
A nebo Tuzemák😉
byla to setra tu již nebudou opravovat😉
Když se dívám na rozsah poškození, tak odhaduju, že se opravovat opravdu nebude
Vypadá že je úplně zlomená. To nemá cenu spravovat.
Autobus byl Setra, ale to je celkem jedno.
Komentář od karla navazuje!