Na 11 úsecích dálnic začne od zítřka platit pro kamiony zákaz předjíždění

Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČRKamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic instalovalo na celkem jedenáct úseků tuzemských dálnic nové značky, které zakazují předjíždění nákladním autům nad 3,5

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Chroust

Vítejte v roce 2020… Toto mělo platit na všech dálnicích, rychlostních silnicích a silnicích 1. a 2. třídy již dávno… Ale třeba se dočkám?

Andree

Jel jsem tento tyden z Brna. Cely usek D1 az do Iglau-levy pruh plny pomalu jedoucich osobaku. Pravy prazdny. Dalnice rozbita, rekonstruovane useky jiz taky skacou. Desny

Medvěd

Co tím dosáhnete? Jen to, že kamiony pojedou v pravém pruhu a „moudro“ (co to vymyslel) v levém pruhu. Když však bude chtít sjet z dálnice , bude pravý pruh plný kamionů a neodbočí…………. No a tak vymyslí další pitom….. A POLICIE bude jak pitomci lítat tam a sem…….místo toho můžou dělat svoji práci……….

Jan Chroust

Neodbočí? Neodbočí. Proč? Protože zahřívači sedaček v kamionu pojedou schválně na těsno za sebou, aby je nedejbože někdo nepředjel. Žádný bezpečný odestup, nic. Ovladač volantu v levém pruhu zjistí, že se tam nevejde, dupne na brzdy a stojí, čímž vznikne kolona. Viděno jen dneska 5x. A konšelé se tváří, že nic nevidí. Tak kde je chyba? Asi ne v tom, že kamion nesmí do levého pruhu, že?

Honza D.

Jestli bude rameno spravedlnosti hlídat a postihovat tento zákaz stejným způsobem jako bezdůvodnou jízdu osobních aut v prostředním pruhu na D1 do Mirošovic, tak se kaminoňáci nemají věru čeho obávat. 😃

Andree

Telefonoval jsem pro to na policii mirosovice a zadal zasah dopravni policie. Rekli ze jsem nfaoukaby

JarynJarin

Už vidím, jak to někdo kontroluje. Tipnul bych to na jednu reportáž na Nově, jak to monitorujou z policejního autobusu, daj dvě pokuty a zbytek roku se zase potáhne štrůdl kamionů ve 2 pruzích od Rudné až do Berouna.

Jiří Kocurek

“ potáhne štrůdl kamionů ve 2 pruzích od Rudné až do Berouna.“
Tak v tom případě je to už souběžná jízda a ne předjíždění, víme, Halík?

David

Pokud u té značky nebude stát policajt s dalekohledem, tak to tam bude jenom na okrasu. Mnohokrát jsem zažil, že Poláci, Bulhaři nebo Turci předjížděli s kamionem i v úseku, kde byla značka zákaz předjíždění. Žádný postih jim za to nehrozí.

Honza D.

Vážení, v roce 2020 řešit zákaz předjíždění kusem plechu naprosto neodpovídá dnešním možnostem a potřebám. Nevím jestli je pro ŘSD snadnější kašlat na potřeby provozu a dát k dálnici kus plechu místo proměnné značky v místech, kde je velký rozdíl ve směru a hustotě provozu ráno / večer. Co mě ale vysloveně zvedlo ze židle je D11 mezi H.Počernicemi a Jirnami. Loni skončila rekonstrukce tohoto úseku, který byl rozšířen na tři pruhy v každém směru, přičemž pro provoz zůstaly jen dva. Proč? A teď, místo toho aby se jezdilo v celé šířce třemi pruhy, tam dají zákaz předjíždění. Přitom od… Číst vice »

Petr Novák

ŘSD samozřejmě takové značky má a umí je používat a také je používá, konkrétně na Vysočině, jak psáno i v článku. Toto není rozhodnutí ŘSD, ale Ministerstva dopravy, ktere statické plechové značky, neodpovídající možnostem a schopnostem 21. století, prosadilo. ŘSD je jen vykonavatelem jeho vůle.

Frantisek

„Jirnami“? Tak nejezděte autem, a máte po zvracení. 😉 To chce klid…

Andree

Jo postbolsewickou radu to chce.. Jeste horsi nez bolsewickou

Andree

Cesi

Kik

Protože kvůli rozšíření se musela dělat EIA a tím pádem nejsou PHS, které by měly zabránit hluku v Klánovicích a Šestajovicích. Ty PHS mají být tak za 2-3 roky. Takže asi tak. Za tohle poděkujte zeleným mužíčkům. A mohlo být ještě hůře – byly pokusy o zablokování rozšíření….

Jozef chreno

Postavte raději dálnice řidičům kamionů co platí za každý ujetý km 5 Kč ,jako zákazníci,než zákazové diskriminační značky.

Frantisek

Vždyť už dálnice máte… Ano, ty značky jsou do jisté míry hloupé.

Dáda

zvedl bych to na 10Kč za Km a nebude s předjížděním takový problém.

Radovan Komínek

Pozitivní je, že se opatření nejprve vyzkouší a vyhodnotí a pak se teprve rozhodne o dlouhodobém řešení. Nelíbí se mi běžný český postup, kdy kdejaký trouba navrhuje úpravy dopravních předpisů, které jsou v rozporu se zkušenostmi v zahraničí nebo v rozporu s provedenými testy jenom proto, že někdy v ruce držel volant nebo je blízko rozhodovacího procesu.

666

Není se čeho bát. V Německu to funguje

Zrzek

To vidím dost často, hlavně A7 Kassel Gottingen. Někdy mi to přijde, že jsou to jen vyhozené peníze.

Jiří Kocurek

Bohužel to ale vypadá tak, že se doteď „tesotovalo“ na 29 kilometrech a výsledek neznámý. Tak se teď tesy rozšířily na větší vzorek. Nakonec se bude testovat plošně, aby se zjistilo, že nová spásná regulace nic moc nepřinesla. Což by byl úspěch, občas totiž nová spásná regulace přinese zhoršení. Například zpomalovací prahy. V jejich důsledku vzrostly emise přímo a také nepřímo tím, že lidi začali do měst nakupovat SUV.

Frantisek

To určitě bylo hromadně proto… Někdy zhoršení přinese regulace, jindy uvolnění. Ono všechno má své klady i zápory, většinou. Zvlášť, když je to šité na míru jen něčemu a nebere to v potaz širší rámec…