MŽP: Stromy u tratí mimo lesy nesmějí být bez povolení pokáceny
Náraz osobního vlaku mezi Holýšovem a Staňkovem do stromů. Foto: Drážní inspekce
Stromy u kolejí mimo lesy se podle ministerstva životního prostředí nesmějí bez povolení z preventivních důvodů kácet. Úřady mohou pokácení
On je taky nejlepší přítel člověka.
Z tohohle „konfliktu zájmů“ doslova čiší brutální odezdikezdismus. Samozřejmě že nemůžeme chránit každý akát, který vyroste málem v průjezdném průřezu, a samozřejmě že nemůžeme dát dráze bianco šek na vymýcení stometrového pruhu kolem každé lokálky. Představuju si to tak, že nějaká instituce, spadající pod působnost dopravy, vydá žádost o povolení pokácení nějaké skupiny dřevin s rozumným odůvodněním, a nějaká instituce, spadající pod působnost životního prostředí, to schválí, případně s připomínkami. Vůbec bych se nedivil, kdyby výše popsané bylo úplně normálně možné se stávající právní úpravou, jenomže to z důvodu nějakého šlendriánu nefunguje. A pak jsou z toho akorát tlaky na… Číst vice »
Ale Vy máte pravdu a ono to v podstatě i takto fungovalo. Pokud se jednalo o „nebezpečné stromy“, tak stačilo podat žádost a v podstatě nic nebránilo tomu je preventivně odstranit a tak je to samozřejmě správně. Ale skutečně nejsem zastánce „sekat za každou cenu“. Ono to takto ani nefunguje nikde jinde. U chodníku taky není ochranné pásmo „co kdyby náhodou spadl strom na chodce“ a vše, co se v pásmu vyskytne, tak nemilosrdně vysekat. Jde o nějaké rozumné nastavení a to podle mě tady dříve bylo…
Ten akát se v té těsné blízkosti kolejí samozřejmě nejprve neměl nechat vůbec vyrůst.
Jinak jste to pojmenoval velmi dobře, nedělá se co se dělat má (a dokonce i může), tedy vzhůru do Sněmovní … a pak to tady podle toho vypadá.
Tady koukám některým lidem slušně jebe … když se podívám třeba na skautskou&vodáckou legendu Stvořidla, a v duchu si představím jak se mezi Smrčnou a Vilémovicemi sundá všechno, co by při pádu mohlo spadnout do kolejí … no to raději vytrhat ty koleje, než takovouhle prasárnu. Beru to obecně, protože to je samozřejmě les a tedy MZe, ne MŽP. Kácet samozřejmě ano, ale jen ve skutečně nezbytných případech, které musí být posuzovány jednotlivě. Mantra některých zdejších magorů … co by mohlo spadnout na koleje musí dolů … je fakt tak na Chocholouška. Ještě čekám kdy někoho napadne pro jistotu sundat… Číst vice »
a možná rovnou vykácet i kolem silnic a hlavně bych vykácel kole řek, protože to je taky dopravní cesta! a nějaké stromy nemají co padat do vody. pak tam člověk pluje na lodi a musí často kličkovat…brrrr. 😀 😀
Až bude Pikovická jehla ohrožovat železniční provoz, tak to bude určitě někdo řešit. Na rozdíl od zeleně se však nerozrůstá, a až spadne, tak pravděpodobně někam dolů a jednorázově.
https://www.youtube.com/watch?v=F-tPkga3f2k
Já vám nevím, já bych to nepodceňoval. Tam by stačil na koleje jen kousek, že jo. A i kdyby to mělo zachránit jen jeden lidskej život. Navíc jsem si vzpomněl, že nad Davlí, přes Chlomek, Petrov a dál je ten svah nad tratí jednak prudkej a jednak na něm roste spousta stromů a i když jsou dál, tak by po tom svahu mohli na ty koleje sklouznout … Pane Bože ty to vidíš!!! A kolegovi dole díky, Wabi se nikdy nevoposlouchá.
Tak si to shrneme: kdyby SŽ chtěla, tak se stromy dají kácet.
Zatím nebyl případ najetí do stromu, o který se zrovna vedla právní/úřední bitva, měl být pokácen třeba den po vichřici. Ani nebyl případ kdy vlak najel do stromu, u kterého bylo kácení zakázáno.
Podle logiky Arniky a její spřízněných duší bychom mohli stromy nechat růst i kolem letištních drah. Letadlo přece přistává pár desítek metrů od konce dráhy a to doprostřed, nikoliv na kraj. K čemu ty holiny kolem?
U elektrizovaných tratí má úředníček z MŽP nebo právníček z Frank Bold částečně smolíka, protože pro vodiče vysokého napětí platí energetický zákon.
By mě zajímalo kolik % problému udělají ty strašné stromy? a kolik toho vznikne na přejezdech nebo potkání se vlaků na trati? hm?
ČEPS, ČEZ nebo EON si taky žádá povolení, když reže a kácí v ochranných pásmech vedení a nesmí tam kácet zdravé stromy? Vždyť jsou to taky stromy a nějaká ta chvíle bez dodávky el. energie přece nikoho nezabije(nemocnice mají zálohy), maximálně někomu vyteče mrazák.
Ti jmenování taky občas vydají oznámení typu „za 14 dnů kácíme, majitelé pozemků dejte si to do pořádku nebo vám tam vstoupíme a nauctujem to“
A nepokácí úplně všechno, klidně se dá vyfotit křoví pod drátem.
Ti mají ze zákona co se týče kácení zeleně větší pravomoci, protože el. sítě mají vyšší prioritu na fungování.
Ano, distributor musí požádat o povolení a uvědomit majitele pozemků.
Dle logiky kácejících diskutérů bychom měli zavřít všechny jaderné elektrárny. Můžou přece bouchnout.
Kdyby bouchaly stejně často, jako padají stromy na dráhu, tak už by zavřené dávno byly. 🙂
Je na světě tolik jaderných elektráren tak dlouho, aby to bylo statisticky porovnavatelné? Pár nehod bylo.
Hodně stromů stojí u trati a nepadá.
Já bych vyřezal všechny dřeviny v okruhu kilometru, vystřílel bych všechnu zvěř preventivně vzdyt dýchat se dá krásný ozón z 50 let starého motoraku a přírodu kolem vubec nepotřebujeme. Jen nevím kde budou šotouši dělat ty fotky mašinek jedoucí krajinou.
Celý spor není ani o ochraně přírody (v tomto případě o záchranu stromů kolem trati), ani o bezpečnosti a ochraně lidí při jízdě vlakem a ani o ochraně majetku. Celý ten řev proti přijaté legislativě je ze stejného důvodu, jako když se povolilo lidem svobodnější kácení stromů ve vlastních zahradách. Tehdejší zákonnou úpravou, ale i tou dnešní se omezuje práce ekologických „soudružek“ na odborech životního prostředí. Jakékoli odebrání práce pak může ukázat na jejich malou vytíženost a tudíž může vésti k úvahám o snižování počtu úředníků v těchto odborech. Pamatuji se, když jsem potřeboval povolení k pokácení stromu, který vysadil… Číst vice »
Nikoliv. Celý spor je o principu, do jaké míry se má člověk preventivně chránit před přírodou.
Tak to by něčemu tak nízkému a zbytečnému jako je člověk nemělo být povoleno vůbec.Stromy jsou podstatně důležitější než něž lidstvo,žejo. Takže odpověď na ten tvůj princip je,že má být chráněn maximálně.Tohle už fakt smrdí fašismem.
Proč sakra melete takové blbosti? S Vaší logickou bychom měli vysekat všechny stromy, protože například při procházce v lese mohou na někoho spadnout, no ne? Všechen hmyz včetně včel bychom mohli vymýtit, protože mohou někoho píchnout, no ne? A můžeme rovnou pokrýt celou planetu betonem, protože to bude pro člověka nejpohodlnější ne? Demagogie? Stejně jako Vaši „fašistická“ argumentace…
A co na to Váš psychiatr? Dostal jste tlumící léky?
Až přijde z venčení…..
Když byly budovány trati, bylo stanoveno ochranné pásmo, kde by nemělo růst nic jiného než tráva, popř. keře. Tenkrát to bylo hlavně kvůli požárům od parních lokomotiv. Pomalu přibývaly rychlejší vlaky a vzrůstala potřeba dobré dohlednosti (vzdálenosti na kterou strojvedoucí vidí kolej před sebou). Za minulého režimu se dodržovaly údržbové práce kolem kolejí, a stromů kolem trati bylo minimum. Pak přišla nová doba, na všem se začalo šetřit a trati do té doby udržované během pár let zarostly náletovými dřevinami. Teprve když ty stromy pořádně vyrostly a opřel se do nich vítr, začaly nám padat na koleje. Kdyby se měl… Číst vice »
To si ten minulý režim teda dost idealizujete. Nevím jak dřív, pamatuju až 80. léta, ale v té době byly tratě zarostlé až hrůza. Dostat „facku“ větví při otevřeném okně bylo tehdy naprosto běžné.
Misto toho, aby se naslo nejake vhodne reseni, tak se neco zakaze a domeni, ze to bude stacit..neco jako aby se vlek nazral a koza zustala cela. Uz se tesim, az opet pojedu vlakem a pak budu hodinu trcet nekde v lese, kvuli spadlemu stromu, aby nas nekdo odtahnul zpatky do stanice a mohli jsme prestoupit na bus. Dekuji Arnice. Kdyz uz jsme u te ekologie, zajimalo by me, kolik lidi z Arniky jezdi vlakem a kolik jich ma sluzebni auta 😀 Prece nemuze byt takovy problem povolit kaceni stromu v ochrannem pasmu z duvodu zajisteni bezpecnosti a pozadovat misto… Číst vice »
Liniový kryt v krajině vám asi nic neříká…
Ono bude potreba, aby do nejakeho stromu najel blbe v trochu vyssi rychlosti vlak, vykolejil, nejlepe aby se z nej vylilo do poli nekolik roztrzenych cisteren nejakeho vyzivneho chemickeho svinstva a budeme mit o ekologii postarano, ale uchranili jsme jeden strom. Minimalne podel koridoru nemaji stromy zkratka co pohledavat.
Jaký je rozdíl mezi spadlým stromem např. u Bezpráví a u Světlé nad Sázavou?
Ve velikosti případné škody na majetku a na osobách.
Vyskoé stromy v těsné blízkosti trati (hlavně na větrem ohrožovaných místech) by měly být z bezpečnostních důvodů preventivně odstraněny. Na tom by se měly příslušné organizace umět dohodnout. Platí zde známé heslo „Bezpečnost především“. Ekologové a ochránci přírody ať se exponují v místech, kde je příroda více ohrožena. To podél železničních tratí určitě neplatí.
A o tom, že to tak je, rozhodujete vy. 😀
Babiš.
Vy máte práva menší než pes či strom. No tak povídejte, v čem konkrétně?
Pisatele může každý pokácet bez povolení.
Gramatická připomínka – Ministerstvo životního prostředí nebo zemědělství se píše s velkým M, protože jde o název organizační složky státu.
Co dělala organizace Arnika,když před deseti lety byly vykáceny stromy podél Ohře v Žatci? Chápu,že to bylo před deseti lety,to bylo nejspíše vše jinak.Kupodivu po vykácení stromů ubylo hmyzu,ptactva,ryb a vodní ptactvo chodí často po silnic,kde je téměř bez šance na přežití.
Až spadne strom a vlak do něj napálí = naúčtovat škodu majiteli stromu = ať si to nechá tímto úředníkem proplatit ! On asi neví, že dráha má ochranné pásmo?
Jenže majitel stromu je právě často SŽ.
Evidentně je v téhle republice třeba chránit všechno kromě člověka.
Lidí je jako sr..ek, Kefalín…
A čem je chráněn strom více než Vy?
Fakt nikdo? Já už jsem se těšil na přednášku o tom, jak při záměrném pokácení stromu dostanete 20 let natvrdo. A ono nic… :/ Škoda…
Například tím, že strom vedle kolejí není možné pokácet, kdežto člověka před srážkou vlaku se stromem nic nechrání.
Co prosím?
1) Člověka by měl chránit především jako vlastní rozum.
2) Strom také není na kolejích, ale vedle kolejí. Váš příměr je podobný, jako byste chtěl preventivně sekat lidi, kteří se pohybují ve vzdálenosti XX metrů od kolejí, aby tam náhodou nemohli „spadnout“ a způsobit zpoždění vlaku. Nebo snad ti lidi se nemohou vyskytovat u kolejí?
takže na každý šáší se bude dělat posudek, než se pokácí. Jak to dopadně? opět se bude na údržbu okolí tratí kašlat, protože toto papírování každýho jen otráví. Myslím, že zelená definitivně vyhrává nad selským rozumem. Zastavně dopravu, choďme jen pěšky, spát půjdem se setměním a vstávat budeme s rozbřeskem, Ukončíme diskuze na internetu, zrušíme internet, letectvo, vypneme elektrárny, zbouráme přehrady, armády vybavíme praky, kušemi a katapulty a emise čehokoliv klesnou na minimum. v r 1700 nebylo nuitno žádné stromy v okolí tratí kácet, doptrava měla emise ve formě prdů koní a kupky hnoje… ideální svět. Proto říkám zpátky na… Číst vice »
Nejen otráví, ale jeden dendrologický posudek stojí x tisíc, a kdo do toho půjde, kdyby mu třeba z 10 stromů povolili skácet jen jeden?
Vím, každej posudek holt něco stojí. Je to systém jak „vyexportovat“ další pěníze ze státní firmy. Tj nějaká kancelář na posudky si na tomto vybuduje slušnej kšeft.
A musí být součástí ceny posudku za jeden strom cesta dendrologa doprostřed pole(kde je sólo strom) nebo lesa a zpátky do kanceláře, druhý den totéž platit za strom o kus vedle?
Nebylo by pro SŽ výhodnější vzít dendrologa na muvku a nechat ho prohlédnout všechny stromy podél trati?
Tak si to tak neberte. Narodil jste se holt do blbý doby. Žádnej mor, žádný neštovice, kojenecká úmrtnost se limitně blíží nule a průměrný věk dožití u muže dávno překročil sedmdesátku. To je fakt pech. Zlatej rok 1700.
Myslím, že řešení je easy…kácet/čistit dříve, než z keře/stromku bude strom…
A to, co tam je teď? Počkáme až spadne sám?
Proč by měl padat? To pokácíme všechny stromy preventivně, aby náhodou nemohl nějaký spadnout? Co třeba vykácet preventivně všechno ve městě, kolem různých cestiček a preventivně raději všude a všechno. Co kdyby něco náhodou bránilo někomu v cestě?
Trochu jste mimo. Vzhledem k rychlosti (a zábrzdných vzdálenostech) a stylu dopravy (na silnici se jezdí na dohled) na železnici by u stromů měla být prevence. Ve městě, když je vítr, tak je třeba preventivně zákaz vstupu do parků. A nejde o bránění v cestě, jako pěšák jste zpravidla schopen spadlý strom obejít.
Aha tak to je novinka, že se musí dodržovat pokyn ministerstva a zákon vlastně neplatí.
Zákon může vykládat jen soud, pokacejte, organ ochrany přírody vám dá pokutu a vy ho můžete napadnout žalobou.
a případnou pokutu si stát zaplatí z jedné kapsy do druhé. fraška.
U dálnice kácení nevadí, tam jsou stromy mimo dopadovou vzdálenost.
Rozhodovat o nekácení bez odpovědnosti je snadné. Pokud někdo rozhodne nekácet, ať přijme i odpovědnost za škody (ročně stovky milionů Kč) a odškodnění za zranění nebo aby k tomuto nedošlo odpovědnost za zastavení veřejné dopravy, dle zkušenosti předchozího období, i několik dnů.
Jo, a když vaše plechová střecha sejme celou mateřskou školku i s učitelkou, tak platit budete taky vy…
To je fakt na hlavu.
„Stromy které by mohly pádem ohrozit…“
Vážně si myslíte, že se to týká i stromů, které nemají důvod padat? Jo tak to zkuste, třeba stejný názor bude mít i soudce.
stromů, které nemají důvod padat
…. třeba jako takovýchto?
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/padajici-strom-ve-zline-zabil-dva-chlapce-podle-soudu-za-to-nikdo-nemuze-122155
….příčinou pádu byla hniloba kořenového systému….Podle znalců byl strom v havarijním stavu více než deset let…..
což se ovšem zjistilo až když spadl
To víš, na Pánaboha jsme krátcí.
Mně se v tom případě nelíbí rozsudek. Podle obžaloby šlo zjistit dopředu, že strom je nebezpečný. (Podle mě taky hniloba nezačne za jeden den)
A jestli to náhodou nešlo, tak jsem pro odpovědnost majitele stromu.
Pospíšilík u soudu dříve uvedl, že příčinou pádu byla hniloba kořenového systému, kterou ale prý obžalovaní nemohli rozpoznat. Totéž řekl i krajinářský architekt Jiří Finger, podle něhož je obvinění absurdní.
no a odpovědnost majitele by měla vypadat jak? Zavřou starostu?
Neřekli kdyby to byly nějaké chráněné stromy..ale to co roste u kolejí jsou naletovky nebo normálně ..smrky ,břízy .na prvním místě je přeci bezpečnost dopravy.
100% bezpečnost dopravy, a to nadevše?
Hele,ekoteroristo, nedělej tu ze sebe pitomce.Nade vše jsou životy lidí a to i těch přepravovaných ve vlacích.Jestli s tímto nesouhlasíš,pak nepatříš do lidské společnosti.
Hele, mototeroristo, nade vše jsou životy lidí a to i těch, které se vlaky nepřepravují. Nebude biodiverzita, nebude příroda, nebude co žrát a co dýchat. Nebo tady mermo mocí chcete životní prostředí á la Most 1980?
Běžte s tím na Ministerstvo životního prostředí. Tam jsou ochránci jako rasi.
Nezbývá než doufat, že příští havárii za účasti stromu odnese nějaký vysoce postavený ekolog nebo jeho rodinný příslušník. Lépe prozřít pozdě, než nikdy.
Nebo nějaký Palaš.
Jedině v případě, že to bude strom, o který zrovna probíhá právní/úřední bitva, nebo strom který byl úřadem vyhodnocen jako „bezpečný“.
Jinak spíše ať v tom vlaku sedí majitel stromu a někdo ze SŽDC.
Podle pokynů MŽP nově platí,
… já myslel že v případě sporu vykládají zákony soudy?
Tady si ten zákon příliš mnoha způsoby ani vykládat nedá, nicméně problém je v tom, že s ním ekoteroristé nesouhlasí.
Spíš to, že si myslí, že ochrana přírody je nad zdraví a bezpečnost práce.
Tak to abychom z celé republiky udělali betonovou rovinu, ne?
Pokud podle vás není ochrana přírody veřejným zájmem, tak asi nevíte proč vůbec žijete.
Těch pár stromů kolem tratí to ale opravdu nezachrání. Také nezakazujete lidem, aby jezdili autem se spalovacím motorem. Kromě toho ochrana lidského života je nadřazena ochraně přírody.
Nikoli však ochrana za každou cenu. Nebo budeme kácet všechny stromy podél silnic, kde je to mnohem kritičtější, kolem chodníků, kde je to ještě kritičtější a kolem škol, školek, jeslí a dětských hřišť a koupališť, kde je to naprosto nejkritičtější?
Nebo je spíš třeba začít trochu přemýšlet a uvažovat nad přínosy a náklady každé takové huráakce?
Problém je, že kácení nelesních dřevin upravují min. 2 zákony odlišně.
To máte pravdu, ale někdo musí podat žalobu.
Protože do kolejí přeci zdravé stromy za větru nepadají.
A najel někdy vlak do stromu, který SŽDC chtěla pokácet, a úřad to zatrhnul?
Novela ZoDr (z. č. 367/2019 Sb.) řeší pouze soukromoprávní titul (horizontální vztah, vůči vlastníku pozemku), nikoliv veřejnoprávní rozměr věci (povolení k výkonu práva orgánem veřejné moci, popř. založení veřejného subjektivního práva ze zákona). Ilustračně rozdíl mezi stavbou na cizím pozemku bez práva stavbu zřídit od vlastníka (černá stavba) a nepovolenou stavbou (bez stavebního povolení). Dichotomie veřejného a soukromého práva je zachována.
Na MŽP makají, fakt.
Dělají to, co jim přikazuje zákon a poslání jejich úřadu. Doprava není nejsvatější hodnota na světě.
K ilustrační fotce – situace z pátku 21. 9. 2018, kdy i varování meterologů upozorňovalo, že fronta přicházející od západu přinese do západních Čech silný vítr. Žel, provoz vlaků i v těch hodinách byl mj. bez rychlostních omezení. Proto lokomotiva 754.057 (jedoucí na večerním vlaku do Domažlic jen v rámci výlukových oběhů; jinak by vlak byl veden Regiosharkem) dopadla tak jak je vidět i z fotky (a byla pak po 10 měsíců odstavena).
V případě „foukacího rozkazu“ by vlak buď zvládl před překážkou zastavit, anebo sice ne, ale náraz by byl v nižší rychlosti a tím pádem s menším poškozením.
A v případě, že by tam ten strom nestál, by to dopadlo ještě lépe.
A v případě, že by žádný vlak nejel, by to dopadlo úplně nejlépe.
Nicméně dle šetření DI se jednalo o zdravý strom. Tedy strom, který by neměl být pokácen, není-li v lese…
To je tedy argument k tomu, kácet všechny.
Áno, je. V okamihu, keď je vidieť, že to má následky a nedá sa to zabezpečiť tak, aby to náklady nemalo. Kľudne miesto toho vysadiť nejakú menej vzrastlú zeleň, napr. kríky.
Nebo stromy zařezávat jako okolo drátů VN/VVN.
Nebo je to argument k tomu, prohlásit železniční dopravu jako nebezpečnou a zavřít. Příště vlak smete povodeň a zase za to bude moct ekolog, že se vše nevybetonovalo?
A přístě spadne meteorit. To jsou kraviny. Udržovat zeleň v okolí trati tak, aby případný padající strom nemohl zasáhnout trať není zas takový problém. A rozhodně to neznamená holá pásma okolo kolejí, jak kvičí ekologisti.
Strom ze svahu třeba? Ten zákon je paskvil.
A ovoce ze stromu života?
je to tak, prostě někdo se diví, že fouká a u toho padají stromy. Hlavně když se má kácet kolem silnic, tak řvou skoro všichni, jak se kácí ty krásné shnilé aleje…
Možná by se měla na železnici taky přizpůsobit rychlost nebo klidně zastavit provoz….když máme kalamitní vítr 😀
Přesně tak, v Německu při meteo výstraze zastavují provoz na železnici, nevím proč to nedělá SŽ u nás. Na co si hrají, zas vynalézají kolo?
A jak to řešit třeba při silné lokální bouřce, která přijde v létě během několika minut?
Aha, metereologové předpokládají, že by něco někde mohlo přijít, tak raději nebudmee preventivně vůbec jezdit.
A jak se to dělá na silnici? 😉
Tam se kácely z bezpečnostních důvodů celé aleje krásných vzrostlých stromů. Ale zaznamenal jsem i sadařskou prořezávku větví ovocných stromů kolem silnice.
Jo, dokud „se mohlo“. Pro motoristy nemá samozřejmě alej žádnou hodnotu.
V Německu mají větší větry.
Dam dva priklady.1. V lete jsme byli v kempu kde nam pri bource spadl strom vedle stanu.Kontroly se delaly,ale dle odbornika ktery tam byl „Do korenu nikdo nevidi“. 2. Kaci se tisice jehlicnanu i v NP a sazi se opet jehlicnany a ono jim vadi stromy podle par km trati… Fakt at na tu blbost zhyneme…
Jasně, protože stromy stačí mít na jednom místě a jinde být už nemusí.
Až dostanete haluzí z padajícícho stromu ve vlaku po tlamě, budete hovořit jináč.
Poručíme větru dešti, žádná haluz už nám přes tlamu nedá… Kde já jsem to slyšel. :/
A to je takový problém mít poblíž trati pouze malé stromy a keře? Stromy v krajině potřebujeme, ale s rozmyslem…on dobrou službu udělá i malý stromek či keř, který nic neohrožuje. A velký strom může klidně růst o kus dál… Spíš by bylo na místě neblokovat kácení, ale naopak kácet a místo pokácených sázet nové stromy jiných druhů, které tak moc nevyrostou. To by byl ideální kompromis mezi ekologií a bezpečností.
Problém je že přes malé stromy bude špatný výhled na návěstidla a kolem tratě což může vést k mimořádným událostem
No ono záleží jak blízko koleje. Když je vysázíte metr, je to samozřejmě špatně i tak. Ale pět – deset metrů od koleje nebude keř vadit nikomu a strom by tam měl dopadovou vzdálenost…
Tak teď aby si SŽ označovalo nějak stromy, které jim úřad zakázal pokácet, aby pak následně po tom úřadu mohli vymáhat škody v případě, že ten strom spadne do koleje.
Souhlasím. Stalo se to někdy?
Ekoteroristům jde o zviditelnění a ne ekologii a hlavně bezpečnost.
Zato vám jde o to zničit vše okolo sebe.
(Asi tak stejně validní připomínka.)