MŽP schválilo nové pražské odstavné nádraží, stavět se začne za rok

Odstavné nádraží Malletova, vizualizace. Pramen: Správa železnicOdstavné nádraží Malletova, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Podle SŽ jde o jedinou vhodnou lokalitu pro odstavování vlaků severně od hlavního nádraží.

107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Celý špatně. Ani páteřní cyklo na Balebenku. Ani bytové domy nad tím alespoň 🙂

JF Kalimero

A jak tam tedy povede slíbená cyklostezka Krejcárek – Balabenka?

Tomáš 104

Nepovede, sliby chyby.

Marek

Ano, výborně. A ještě prosím, kdy se začnou budovat mnohokrát slibovaná odstavná parkoviště a parkovací domy pro auta?

Johnny

Snad nikdy. Soukromý majetek si odkládejte za soukromé peníze.

Slepý blázen

Za mne je to skvlěá zpráva, protože se uvolní kaapcita na halvním nádraží a vlaky od jihu, resp. Západu budou mít kde se obracet, což je hlavě u linek Ex6, Ex7, R16 a R17, resp. Budoucí R36 problém obracet, takže za mne je to skvělá zpráva. Stejně jako další obraty na Strašnicích a Trnkově.

Jenda

Kdo by měl, stejně jako já, problém představit si, jak se to tam vejde, tak tady jsou supr vizualizace https://www.youtube.com/watch?v=PAjjFhr6u4M Překvapivě se zabere jen kousíček toho nešťastného parčíku na Krejcárku a jinak se to napasuje do země nikoho mezi stávajícími kolejišti.

Slepý blázen

Taky jsem rád, že to nezabere nějaké další území a že to pomůže oběma tratím, jak trati na Libeň, tak na Vysočany.

Pavel Ambrož

Tak proč se kolejiště na jihu, na Smíchově,… omezovali? Doufám, že se to staví jen pro ČD! A kdy tedy konečně bude v ČR jen jedna elektr. soustava napájení?

qěcy

Protože ho potřebujem na severu.

Juraj

Když je investorem Správa železnic, proč by to proboha mělo být jen pro ČD?

Slepý blázen

To je hovadina, staví to Správa železnic a stane se součástí Zařízení služeb, takže to bude pro všechny dopravce a je to odbře. ČD si dělají svoje investice v SÚ Vršovice, resp. ONJ. A tyto odstavy nebudou pro trvalý odstav, ale jen pro odstavě v rámci obratů atd.

Jirka

Ještě je spousta jednosystémových vozidel, které nejsou po své provozní životnosti.

Radim

Zdá se mi, že devět souprav je poněkud málo. Vím, že jsou i jiné odstavné koleje, ale stejně

qěcy

Ale jak dlouhých souprav.

tarten

No ano, jak dlouhých souprav?

senior

Já si spíš ani nedovedu představit, jak se tam i toto nevelké odstavné nádraží vůbec vejde. Ale z pohledu provozu je to lokalita určitě docela vhodná – odstavné kolejiště bývalo ostatně na Vítkově u výhybny už v minulosti.

Mikitrabi

Jdete na MD a MHMP, podívejte se na katastrální mapy a máte jasno. Tohle prostě někdo tlačí z vlastních zájmů. Nechtělo by to už vážně změnu na SŽ, pane ministře? Zdravíme do Libeznic. MT

PS
Co ta VRT kolem okolí vaši obce? Ti vás nebudeme mít

MartinS.

A co v těch katastrálních mapách vidíte? Že většinu pozemků vlastní Česká republika a jsou ve správě Správy železnic? Nebo tam vidíte něco jiného?

Clovek

to je teda zvrácenost.. Na jiných místech se obří kolejiště po právu z Prahy odstraňují (Smíchov, Bubny..) a tady se zničí místo v širším centru Prahy, kde mohly stát domy nebo aspoň park. K tomu hlukova zátěž existujících domů a znemožnění přímé cyklostezky na Balabenku. Snad do toho ještě někdo hodí vidle, když i lanovka škodí životnímu prostředí, tak tohle určitě taky.

František

Asi tak, SZ si nechala ujet vlak satelitní výstavbou a tak kolem Prahy nic moc nepostaví. Takže tlačí miliardovej projekt hezky v Praze. Krásný. Ještě že nebudou muset nikdy počítat na nic návratnost.

Kubrt

Které potenciální lokality kolem Prahy zhatila satelitní výstavba?

qěcy

Na okrajích Prahy jsou odstavy špatně. Protože jednak je tam mnohde mnohem tišší prostředí, více kvalitního s klidného bydlení a především je to z masaryčka a Hlaváku tak daleko, že místo zečtyřkolejnění dvojkolejek v Praze je budete muset zšestikolejnit. Na každé lince desetiminutový interval dle ROPIDu a na každé dvojkolejce jich má být tak 4 až 5. A do toho chcete tahat soupravy přes celou Prahu.

Lukáš

No tohle mohlo v klidu stát na poli vedle spalovny spolu s dvojkolejněním tunelu. A bylo by to obousměrně napojené…

Filip Jirsák

Ideální místo pro domy – ze všech stran koleje a čtyřproudá silnice jako bonus.

Clovek

Zničen bude i plácek na Krejcárku, kde domy mohly klidně být. Ve výseku kolem tratí pak mela byt cyklostezka a kolem té park

Martin

V Praze jsou lepší lokality na bydlení, než tady u,pak by si lidí stěžovali, že jim pod okny jezdí vlaky, to už tu taky bylo.

Juraj

Fakt se nejdřív koukněte na to umístění: https://www.youtube.com/watch?v=PAjjFhr6u4M

A pak nám napište, kde přesně byste tam ty domy chtěl stavět, protože v územním plánu tam zaručeně žádné stavební parcely nejsou a ani tam nejsou realistické. Bavíme se o prostoru mezi tratí a vlečkou, pod tramvajovou estakádou. Pak už je tam jen depo a hotel se sportovním centrem.

Clovek

Placek, ktery zminuji, je videt 0:47. Znam to tam velmi dobre, je hned u cyklostezkya uz dlouho lezi ladem, vystavbu si tam dokazu predstavit. Lidem imo nevadi bydlet u vlaku, na Krejcarku je i dalsi nova vystavba.
Ve vyseku mezi koleji to vystavbu skutecne neni, tam zas mela vest kdysi slibovana cyklostezka. Ta by se tam asi dala narvat i pres ON, ale SZ tomu brani.

Frantisek X

Jenže ty domy si také vyžádají nějakou obsluhu. Nelze mít všude jen bydlení, a roztahování jiných funkcí do krajiny, to je snad ještě větší zvěrstvo.

Milan

Napojení k depu za obloukem z tunelu bylo v plánu už při stavbě Nového spojení 2004-2008, akorát se to tenkrát neudělalo a zůstala jen kusá kolej pod tramvajovou estakádou a na trati větší osová vzdálenost pro vložení výhybek. Teď se to konečně využije a odstav bude cca 3-3,5 km z hlavního nádraží. Po stavbě VRT spojky Běchovice-Zahradní město to můžou využívat i vlaky od východu.

pony

Nejenom vzdalenost, ta vyhybka tam mela byt tak moc ze tam jsou i vybetonovane patky na sloupy pro trolejove vedeni.

qěcy

Cyklo lze vyřešit i tak. A bydleni tam skoro žádné není. Zato les je hned vedle a taky spousta rychlých frekventovaných kolejí i silnic, čili hluku je tam dost už teď a stání ešusů a panterů to moc nezhorší. Masaryčka má schválené asi tři nové čisticí koleje na Hrabovce. V bubnech to bylo nepraktické, protože Negrelliho viadukt je jen dvojkolejný a Hlaváku byly bubny úplně k ničemu. Hlavák potřebuje odstavy oběma směry. K jihu je ONJ a depo ČD. K severu nemá nic, jen rsnzir v Libni, Holešovice a Vysočany. Soukromníci pak jezdí ještě dál. Malletovka bude velmi užitečná a… Číst vice »

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Mě by jenom zajímalo, jestli už má Dobrá Správa studii ŽUPu. Aby se za pár let neukázalo, že uzel Balabenka NEJDE předělat, protože se s něčím takovým nepočítalo, takže se to předělá někdy VÝHLEDOVĚ.

Rušňovodič Peter

Tu netvrdím že nie je dobré mať študiu ŽUP. Ale ešte dôlezitejšie sú reálne počiny a to začatie ale najmä uvedenie do prevádzky jednotlivých dielčích stavieb. Bratislava to má naopak. Študiu sice má, ale začatých a realizovaných stavieb za posledné roky nula. V Prahe: Nové spojení, 4koľaje medzi Hostivařem a Vrsovicami včetne, tri koľaje Vysocany-Skála, začatá Masaryčka a Smíchov, druhá koľaj na IQ moste. Zmodernizovaný Hlavák a to vratane Fantovej budovy a zastrešenia nástupíšť a predlzeného severneho podchodu, nivé zelezničné zastávky na uzemí Prahy…. A to som menoval len realizované a už isté stavby po zahájení, žiadné vzdušné zámky ako… Číst vice »

tarten

Naprosto chápu, že vám to připadá skvělé, ale z pražského pohledu to zas až tak skvělé není. Záměry vznikly v době stagnace železnice, teď se po předcovidovém rozvoji očekává další rozvoj, jenže zas až tolik není kam. Masaryčka, Smíchov a Bubny – modernizace je spojená se silnou redukcí a odprodejem pozemků developerům, teď by se aspoň pár kolejí navíc hodilo. Hlavák je kapitola sama o sobě. Sedm nástupišť místo komančských (nebo ze kdy?) pěti – dobré, ale ze slíbené rekonstrukce posledních tří jaksi sešlo. Projekt na prodloužení podchodů na opačnou stranu skončil prodloužením jednoho ze tří plus širší chodník u… Číst vice »

qěcy

Víte, že existují ještě více špičkově vytížené a kapacitnejší hlaváky, které mají polovinu počtu hran, než ten pražský? Nebo dokonce čtvrtinu, když budeme za hranu počítat každou S a J polovinu u toho pražského? Ony ty vlaky opravdu nemusejí stát u hrany víc, jak 7 minut, spací vlaky dejme tomu deset minut.

tarten

To je moc fajn, že to jde, pravděpodobně s modernějším staničním zabezpečením, ale musíme počítat se značným nárůstem vlaků v dohledných letech. Přinejmenším v období mezi zkapacitněním napojení Hlaváku díky VRT Polabí a VRT Praha a zprovozněním NS2. Mám za velmi potřebné prodloužení aspoň některých hran podstatně přes 400 m, aby pojaly 2× dvojité EMU400 i s potřebnou mezerou mezi nimi.

VTT

Jenže u končících vlaků je delší pobyt nutný – je potřeba počkat, až cestující vystoupí, pak projde průvodčí soupravou, každého spícího bude budit a počká, až se vyvalí z vlaku a pak až řekně, že se dá odjet.
Navíc ty vytíženější hlaváky mají i jinou konfiguraci kolejí v příjezdových tratích, jsou to spíš zastávky na více(mnoha)kolejných tratích.

Kolín n. R., Hannover Hbf, Bremen Hbf,…

qěcy

Nevím, co SŽ má, ale se zkapacitněním Balabenky se počítá.

Jaaa

Tohle že nemá vliv na životní prostředí? Hluková studie nic? To si z nás asi někdo na ministerstvu dělá dobrý den.

Bmz

Tak navrhněte, kde to postavit jinde? Pokud teda není konečným progresivním cílem po zákazu aut a i zákaz vlaků a návrat na stromy.

Jaaa

Já nenavrhuju postavit to jinde…

Clovek

Co třeba nikde? Železniční doprava stagnuje a do teď fungovala bez toho, tak ať to tak zůstane. Případně ať si to postaví někde na poli za Prahou

X 1

Když to postaví za Prahou, tak to prodraží cenu závazkové dopravy. To znamená, že město, kraj potažmo stát, zaplatí v desetiletém kontraktu dopravní obslužnosti, o stamiliony navíc aby obratiště nebylo efektivně začleněno přímo do dopravního uzlu a blízko svému výchozím/koncovému bodu ale hooodně daleko. Nejlépe tak aby cesta z obratiště na hlavák nezabrala deset minut ale nejlépe celý den. Proto se nebude objednávat náhrada Elefantů v počtu cca 80 kusů ale rovnou 160.
A to se vyplatí 😄

Tonda Sehnal

Nemusí nutně prodražovat.
Příměstské vlaky lze čistit během odstavení na okrajích PID (Beroun, Kolín, Kralupy, Benešov…)
Dálková je možné udělat tangenciálně, skrze Prahu a čistit tamtéž.
Plus lokální efekt posílení zaměstnanosti mimo hlavní město.
Cesty jsou. Co není, je vůle. 🤷

Jiří Kocurek

„Beroun, Kolín, Kralupy, Benešov“

A tam to teda nebude zabírat místo pro domy a oběžovat okolí hlukem, což je důvodem vyhánění odstavného nádraží?

Jaroslav

Nevím jak jinde, ale v Benešově odstavná kolej pro údržbu a doplňování Elefantů je i se zázemím pro obsluhu ! A vedle ní ještě tři kusé pro prosté odstavení souprav. A pokaždé když jdu nebo jedu okolo tak je tam pusto-prázdno! Odstavené soupravy stojí na táborském zhlaví stanice.

qěcy

Jenže ranní špička končí v Praze. Nikoliv mimo. Depa jdou v Praze, ne v Berouně, Kolíně, Poříčanech, Nymburce, Lysé, Benešově, Kralupech a Kladně.

Ale i tak se tam ty suburbany čistí.

Co dálková? Budete provážet každý pátý dálkový vlak skrz prahu do „berounů“, aby ho tam vyčistili udržovali a mašinu poslali na údržbu, či opravu? Asi ne, co.

Lukáš F.

V Praze prakticky všechny dálkové vlaky končí a nejedou skrz, s výjimkou jednoho páru pendolina a EC Hungaria. Když to srovnáte třeba s Curychem, tam rozhodně víc vlaků jezdí skrz (např. od západu pokračují směrem na St. Gallen nebo Chur).

qěcy

A mají v Curychu půlená nástupiště? Víte ona ta kapacita se tou konfiguraci radikálně mění ve vztahu ve grafikonu.

Průjezdný vlak v Praze spotřebuje na 5 minut současně obě půlky hrany. Ano, můžete po téže kolejí valit vlaky po dvojicích za sebou, ale to musíte mít takový takt.
Obracák jen jednu půlku a to minimálně na 12 minut, s vatou dejme tomu na 15.

No a uvraťující vlak vám zase vyžere víc z kapacity zhlaví.

Granja

Vůle je jedna věc, ekonomika a provozní potřeby věc jiná.

bakiy

Nejezdí jen příměstské vlaky…

qěcy

Zábor území za Prahou, plus traťové koleje navíc přes celou prahu. No to ce vyplatí!! Včetně více hluku – více rychlých jízd prázdných vlaků po Praze. Díky, neci.

tarten

Možná někde stagnuje, ale v Praze ani náhodou. Jak byste jinak vysvětlil, že mezi 2002 a 2019 počet cestujících na Hlaváku vzrostl 2,7násobně?

tarten

V součtu ČR stagnoval nebo klesal výkon železnice do roku 2009, pak následuje desetiletí růstu do covidu. Takže v milionech přepravených osobokilometrech:
2009: 6,5
2014: 7,8
2017: 9,5
2019: 11
blíží se to zdvojnásobení.

Po silném covidovém propadu železnice postupně dotahuje na předcovidová čísla:
2020: 6,48
2022: 9,83

qěcy

Lžete. Po kovídku se vrací na stejnou úroveň a ROPID dere vlaky do každé mezery v jízdním řádu.

Juraj

Sice počty cestujících i spojů každoročně rostou, ale železnice stagnuje, žejo.
Jo a od prosince se dál zahustí interval na S2 a S22, to je opět znak stagnace.
Pak samozřejmě ještě dokončení Čakovic a výhledové zkapacitnění S3, to je čistý rozvrat.

A samozřejmě není nic lepšího, než 20km soupravové jízdy někam za město.

Frantisek X

No tak roste veškerá doprava, bohužel, a podíl železnice pořád nic moc, ale to nemění nic na tom, že postupná likvidace kolejí a rozšiřování silnic není dobrou a efektivní cestou. 🙂

Mikitrabi

Jdete na MD a MHMP, podívejte se na katastrální mapy a máte jasno. Tohle prostě někdo tlačí z vlastních zájmů. Nechtělo by to už vážně změnu na SŽ, pane ministře? Zdravíme do Libeznic. MT
PS
Co ta VRT kolem okolí vaši obce? Ti vás nebudeme mít radi

B.W.B.

Tak z obou stran jsou další koleje, tak se ty vlaky snad navzájem nebudou rušit. A zajíci si na železniční dopravu celkem zvykli:-)

Jaaa

Že jsou koleje z obou stran nic neznamená, charakter hluku z odstavených vlaků je jiný…

Václav M.

Při devíti kolejích se hluk z odstavného nádraží v hluku z průjezdů vlaků rozplyne.

Navíc, v daném prostoru už je „železniční depo Libeň“, které už devět kolejí má.

Takže půjde asi o takovou přestavbu jako když zrušili (byť již delší dobu nepoužívané) seřaďovací nádraží Praha – Vršovice a nahradili jej koridorem, po němž jede vlak mezi Zahradním městem a Edenem.

Znalý

A to, že jsou ze tří stran vytížené komunikace Novovysočanská, Sokolovská a hlavně Spojovací asi nevadí… Úroveň hlukové zátěže je z těchto ulic násobně vetší, než z odstaveného vlaku, a to i v případě zapnuté klimatizace.

Jaaa

Padon, ale tohle jsou všechno typické spekulace. Přesně tohle řeší výpočtová hluková studie a ne odhady od stolu.

Grossák

To, že stavba nepotřebuje velké posouzení EIA, neznamená, že nebude mít hlukovou studii. A vyjádření hygieny potřebujete i na mnohem menší stavby.

Jaaa

Jenom aby.

Jiří Kocurek

Tak podejte protest, že se má provést velká EIA, že tu hlukovou studii požadujete.

O ničem jiném ten článek není. Pokud jste teda nechtěl zpoplatnit takové odvolání … všem ostatním, kromě sebe.

Jaaa

A můžete mi říct proč mám já jako soukromá osoba dělat cokoli podle toho, co vy mi nařídíte?

qěcy

Navíc ten vzduch z aut jako nic moc.

qěcy

Jaký hluk? Klimatizace ešusů? Hm, to snad jedině. Ostatní vozidla nehučí. A hluk z jízdy nulanulaprd protože rychlost nanejvýš 40.

Granja

Nikoliv. Jen vzali v úvahu dosavadní, stávající zatížení z jiných zdrojů – okolní silnice a železnice, načež usoudili, že pomalé dojetí a zejména samotné odstavení/stání souprav stávající hlukovou zátěž nepřevýší. Hluková studie v takto již zatížené lokalitě je tudíž zbytečná.

Škrpál

Když už jste začal, tak to také dokončete a vysvětlete nám, blbům, ve kterých obytných budovách hluk z toho nádraží uslyší. Podotýkám, že zajíci a lišky zatím chráněnými živočichy nejsou.

Milan

Čtyřkolejný souběh tratí z Libně na Masaryčku a hlavní, trať z hlavního do Vysočan s propojením na Masaryčku, vše s traťovou rychlostí 80-100 km/h, vedle na svahu frekventovaná silnice, nad kolejemi tramvajová estakáda a silniční most…. a vás pohoršuje možný hluk z odstavených souprav na pozemku, který je de facto stále kolejištěm? 😀

pilotWeb

Zajímalo by mě, jestli se v tom jakýmkoliv způsobem počítá s cyklostezkou od Krejcárku, kterou cyklokomise „řeší“ už dlouhá léta. Ta měla pokračovat na Balabenku přes původní železniční most. Jinak to bude znamenat ukončení luxusní stezky po staré trati navěky naslepo.

Bmz

Je to projekt SŽ a správa železnic nějaká cyklostezka nemusí vůbec zajímat, to si má řešit organizace cyklistů.

mgr.pavel

Jak prosím může „organizace cyklistů“ řešit konkrétní trasu, projekt a realizaci cyklostezky ve městě?

Oni můžou rozhodovat co se kde ve městě postaví? Jééé to by se mi líbilo.. 🙂 (aby se konečně postavila rozumná cykloinfrastruktura)

Bmz

Třeba automat? A financovat to může z členských příspěvků.

adamgolias

řsd je financováno z příspěvků řidičů aut?

Herold

V podstatě ano ..

Jiří Kocurek

Přes spotřební daně, dph, DPFO, DPPO a dále prostřednictvím SFDI.

Jo onehdá tady byla fotka _silničního_ jeřábu, jak osazuje most pro cyklostezku. Taky napálit daně až zkrachují, aby bylo líp?

adamgolias

stejně je zvláštní jak do kdejaké silnice ve šmoulím městečku za městem mají připomínky kanalizace , dopravní policie , čtyři odbory z mě ú , životní prostředí , sousedi dotčené komunikce , plynovody , čez , zahradníci , a Bůh ví kdo ještě , ale na páteřní cyklostezku stačí čáranice v katastrální mapě od tlusťocha co nikdy nemusel udýchaný , kolo ve smradu aut rozjet po kluzkých barvičkách na silnici do kopce . a zadá se to firmě , jejíž kvalifikace pro stavbu těchto staveb je rovna nule . a přebere to stavební odbor obce , kterému je to úplně… Číst vice »

Jiří Kocurek

Protože ten kanál i ten plynovod je přímo pod tou silnicí, takže se jedná o dostčenou stavbu.

Ale jako jo, překopnout trubku k vám (nebyly vyjadřovačky), tak je řev, štuka hadra.

Filip Jirsák

Správu železnic to samozřejmě zajímat musí – je to státní organizace, takže musí jednat ve veřejném zájmu. To neznamená, že má tu cyklostezku stavět, ale minimálně s ní musí počítat a koordinovat stavbu s městem.

Bmz

Předně musí o svěření státní majetek pečovat s péčí řádného hospodáře, dodržovat rozpočtovou kázeň a finanční disciplínu, to se s výstavbou cyklostezkou tak nějak vylučuje. A v žádném zákoně jsem nečetl, že je cyklostezka ve veřejnem zájmu, narozdíl od železnice, ale rád se nechám poučit, pokud se pletu.

Filip Jirsák

S péčí řádného hospodáře naopak nejedná ten, kdo připustí, že jedna veřejná instituce něco dokončí do finální podoby, aby na to vzápětí vlétla jiná veřejná instituce a celé to znovu rozkopala. Onen „hospodář“ v tom tvrzení totiž nepečuje jen o majetek svěřené organizace, ale svěřená organizace pečuje o veřejný majetek.

pilotWeb

Organizace cyklistů (cyklokomise mhmp) je bohužel zjevně neschopná řešit tyhle větší věci, spíše od ní vidím různé podivné deklarace. Proto mě zajímá jestli tu něco řeší alespoň Praha. Je to jedno z míst kde má smysl cyklistiku podpořit.

Clovek

Má být kaskáda lávek do ulice Turnovská, je snad už i schválené. Lepší trasu SŽ s láskou k městu zamítla.

Juraj

Vzhledem ke konfiguraci kolejiště na Balabence tam lávky budou muset být tak jako tak. Jedinou alternativou by bylo tahat to do kopce paralelně s Novovysočanskou a pak na Spojovací, což je masakr.

tarten

To je hezké, devět kolejí pro devět konvenčních souprav. Nemá být ale nových EMU400 spíš 90?

Robert Šalda

Tak není to snad jediná kapacita v Praze a jeho okolí a na provozní ošetření se asi všechny soupravy najednou nesejdou, ne…? Navíc si myslím, že těch devět kolejí je maximum, co se do té lokality vejde. Sám si neumím představit, jak to tam vmáčknou, ale asi to maji naprojektované.

tarten

Však ani EMU400 nebudou jediné vlaky, co budou v Praze a okolí jezdit. A pak ještě konvenční dálkovka a VR.

Lukas

Nez bude praha resit kam soupne VRT soupravy tak uz bude bezny teleport.Udivuje me ze si nekdo mysli ze se nekdy zacne neco stavet.Vzhledem k poctu stiznosti obci a nutnosti se s nima vyporadat to finalne na papire nebude ani za 30 let.

Václav M.

A vy si, koukám, mnyslíte, že je nutné všechny vlaky odstavit v jednom místě. Což je pitomost.

Už proto, že tolik vlaků (90) se vám v jednom místě najednou těžko sejde. Ani berlínské či frankfurtské hlavní nádraží (a že má hodně velkou kapacitu) není tak velké, aby se vám tam vešlo 90 vlaků najednou.

Mj. na jihovýchod od vršovického nádraží (v Michli) je velké odstavné nádraží. Další velké odstavné plochy jsou v Běchovicích.

X 1

Vysokorychlostní vlaky budou mít odstav někde místo starýho Vršovicko – Strašnickýho ranžíru. Nebo tam někde.

Václav M.

Když se podíváte na mapu a hlavně na letecké snímky daného místa, zjistíte, že těch kolejí tam je mnohem více.

Devět kolejí je jen kapacita haly v depu Libeň, které v daném místě je. A další koleje jsou okolo.

noerf

To může být využito Regiojetem pro linku R9, či jinými dopravci v Praze, pokud nebude stačit jejich stávající zázemí.
EMU400 je otázka v jaké podobě vyjedou. Protože se mezitím bude soutěžit dopravce pro tyto linky a bez smlouvy na deset nebo 15 let nemá význam nové jednotky pořizovat.

tarten

EMU400 vyjedou tak jako tak, bez ohledu se kterým dopravcem.

X 1

Jestli je nebude pořizovat Praha ani Středočeský kraj, tak bude záležet který dopravce bude vysoutěžen a pořídí si je.

Roman

Jenže Kraj si postaví VŘ na to, aby je měl…. Takže budou…

Filip Jirsák

Předpokládám, že ty soupravy se budou kupovat spíš proto, aby jezdily, než aby byly odstavené.

tarten

Bonmot stejně kvalitní jako ten o celovodičích.

Jiří Kocurek

Že by se přes poledne odstavily všecky soupravy jezdící v Praze a okolí, to se říct nedá ani dneska. A už vůbec ne na jednom místě.
PS: Požadovat po někom uymtí vlaků, ale neumožnit k tomu prostor je pitomost. Zvířátka si otevřela hospodu, že hospodským bude zajíc. Fronta v lese jak blázen, zajíc se žene dopředu. Mědvěd mu vyprášil kožich, aby nepředbíhal. … a tak zajíc hospodu neotevřel. Jupí! Teď ještě musí medvěd vymyslet, kdo může za tu zavřenou hospodu, ryby v rybníce?

tarten

Nikdo v celé diskusi nepožadoval odstavení na jednom místě. Stejně tak je bezvýznamné pátrat, co bude v poledne. Ale kam se to v noci všechno dá?

král j

Toto bude pro České dráhy jistě praktické.

Peppak

toto odstavné kolejiště je pod hlavičkou SŽ čili pro všechny dopravce a ČD má svoje odstavné kde provádí údržbu a očistu – fekál a doplňování vody a vzhledem k tomu, že tyto úkony budou placené, tak jistě pro ČD bude levnější jezdit do svého areálu…

král j

Nějakým soukromníkům jistě nebude nikdo bránit, aby v Praze jezdili. Ale základnu by si měli zařídit za své. Toto bude platit stát.