Mzdy řidičů v Ostravě poprvé přesáhnou 40 tisíc korun, budou závislé i na tržbách

Vozovna tramvají DPO Moravská Ostrava. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVozovna tramvají DPO Moravská Ostrava. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Každý zaměstnanec DPO dostane přidáno nejméně 10,13 procenta, dosáhnout však může i na více jak 20procentní navýšení.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dino

Člověk když to čte tak se mu chce zvracet přístav jistoty jedna velká rodina ano ale jen vedení řídíči jsou muklove jediného čeho lituji u dpo že jsem neodešel dřív těch podvodů smelinareni miliard co jsem vyhazovalo za neschopnost jako nákup špatných kolejí a pak jsem na tajnačku odvážely do železáren

Karl vB.

Ta revoluční částka v nadpise u třetího největšího města v Česku doopravdy překvapí.
Pro porovnání:
– ČSAD JH (Icom) nabízí řidiči MHD v Jindřichově Hradci (21 tis. obyvatel a 10 linek) 41–43 tis.Kč/ měs.
– GW BUS nabízí řidiči autobusu (meziměsto) 45–47 tis.Kč/ měs.
https://www.gwjihotrans.cz/kariera/ridic-ka-autobusove-dopravy

jal

Jaké překvapování?

„Průměrná mzda v hlavním městě činila podle ČSÚ v prvním čtvrtletí roku 2023 52 814 korun a nadále tak zůstává nejbohatším regionem. Na druhém místě se udržel ve čtvrtém čtvrtletí Středočeský kraj s 43 768 korunami.

Naopak Karlovarský kraj je regionem s nejnižší mzdovou úrovní (35 010 Kč), s odstupem si stojí Pardubický kraj, kde průměrná mzda činí 36 255 korun“

Moravskoslezský kraj 37 094
https://www.e15.cz/prumerna-mzda-cr-praha

Tudíž jsou na tom v DPO líp, než průměr v kraji.

Karl vB.

Já bych ta vaše „domácí čísla“ trošičku zpřehlednil.
https://www.czso.cz/csu/xc/mzdy-za-1-az-3-ctvrtleti-2022-vzrostly-v-jihoceskem-kraji-mezirocne-o-1-675-kc
Ze statistických tabulek vyplývá, že MSK a JČK si co do výše mzdy nemají co vyčítat, nicméně ve finančním ohodnocení práce řidiče autobusu DPO a ČSAD JH, nebo GW BUS rozdíl je.

jal

V článku je psáno: V prvním čtvrtletí roku !!2023!! podle ČSÚ vzrostla průměrná nominální mzda o 8,6 procent na 41 265 korun, … Vaše tabulky jsou minimálně rok staré. Ale to je víceméně jedno, oba kraje jsou pod průměrem ČR. To, že v nějakém podniku v některém z krajů, je vyšší mzda než v DPO a třeba i vyšší než průměr ČR, není nic nenormálního. Nemusí dělat řidiče. „Průměrná nabízená mzda v Liberty Ostrava je 53746 Kč.“ Jihočeský kraj je blízko Prahy, tudíž má řidič GWbusu vyšší plat. V případě Ostravy až tak odchod do Prahy nehrozí, natož denní dojíždění… Číst vice »

Karl vB.

To je dobře, že vás tam mají.
Nebýt takovách srdcařů, jako jste vy, musel by DPO na výplatách ještě trošku přitlačit.
Technická na závěr:
1. Trasa PH – CB po silnici měří 150 km a jede se 80 minut. Málokdo je tak zocelený, aby podle vašich představ denně zabil dojížděním do práce a domů 3 hodiny 20 min. a nebo i déle (v případě dopravních komplikací).
2. Inzeráty se týkaly firem z CB a JH, vaše argumetace Táborem je tedy zcela mimoběžná.

Kevis

DPO nikdy neuvádí hodinovou mzdu, jelikož by se mohli zaměstnancům vysmát, že dělají za míň, než brigádník v supermarketech. Proto se vždy uvádí hodinová mzda. Ovšem má to jeden háček. Minimálně se obvykle navýší základní hodinová mzda a víc se navýší nenaroková mzda,jako jsou prémie a osobní hodnocení, což jsou částky, na které můžou zaměstnancům sahat za nějaké porušení pracovních povinností. A to, že přispívají zaměstnancům na škody způsobené zaměstnavateli,ano ale jen částečně. Prostě dělají v DPO pořád to samé,jako dělali v době,kdy jsem tam 0eacoval. Teď dělám ve firmě,kde sice taky jezdím s autobusem,ale částku 40 000 hrubého jsme… Číst vice »

Jura

No nechci tě nějak urazit,ale většina co utekla se zase s prosikem vrátila,včetně zahraničí.Pisu většina,ne všichni a z té kategorie ne všichni má ještě část u DPO brigádu …

Jura

Všude je chleba o dvou kurkach.Nerikam,že DPO je TOP,ale zas tak strašné jak uvadis to tu není.

Karl vB.

Tak on DPO zřejmě v této podivné praxi nebude jediný, zdá se, že dopravní podníky obecně, mají tuto praxi zažitou (a pak se diví). Jiný nejmenovaný DP (menší, než ten ostravský), který v sekci „Kariéra“ láká na profesi řidiče si u výplaty vypomáhá znejisťujícími slovními berličkami „v průměru“ a „zhruba“ a nakonec to ozdobí sumou zaokrouhlenou až na desetikoruny (39 150 Kč), u které není ani jasné, co všechno je v ní zahrnuto. To může v konečném efektu uvažujícího zájemce spíš odradit. Působí to podobně seriózně, jako formulace z prostředí SŽ: „…a může se tam jezdit AŽ 200 km/h“. Sarkastický… Číst vice »

ABC

čistýho?

Kevis

Vždy se uvádí hrubá mzda

qwertz

A podle ceho by tu vasi cistou mzdu mel zamestnavatel u neznameho uchazece dopredu urcit?

Pavel B.

Zase oblbování měsíční mzdou, když řidič má hodinovou. Takže prosím, kolik má nově v Ostravě řidič mhd na hodinu? Ať vím, jak hluboko už jsme se propadli v Brně…

deratizátor shotoushků

Jo Morys se má opravdu hodně rád. Nikdy neopomene prezentovat sám sebe 🫶

Jméno.m

Takže tramvaják dostane vyšší plat, když na Křižíkově začnou obohacovači nějakým zázrakem platit ?

David

Managment dostane své odměny téměř vždy, ale mzdy zaměstnanců, budou záviset na tržbách, na které mají nulový vliv?

Tenhle podnik umí vždy překvapit…. Ale jen negstivně

jal

Ono se to zdá jako blbost, řidič neovlivní plnost a tržby v tramvaji.

Ale pokud celé DPO zvýší tržby, je dobré, když se s tím počítá i ve mzdách pro řidiče.
Nebo, aby to bylo spravedlivé, by to mělo jít jen ekonomickému atd. náměstkovi a šéfovi?

Kevis

Jak zvýší DPO tržby? Tím, že zrušil 10-ti minutové jízdenky, tím vlastně zdražil jízdné a přesunul cestující do aut? Nebo tak, že zvýšil udělování pokut, které stejně většina nepřizpůsobivých nikdy nezaplatí? Či snad tím, že dělá takové úpravy spojů, že musí cestující vícekrát přestupovat, tudíž cestovat déle? Dělají vše pro to,aby cestujicich ubylo a přibylo víc aut. Tudíž spíš menší tržby a míň cestujících, kteří poctivě platili

Pavel B.

Žádný městský dopravní podnik nemůže své tržby ovlivnit tím nejdůležitějším, tedy správným a efektivním nastavením výšky jízdného. To dělají politikové daného města.

jal

Může zvýšit jedině tím, že kvalitou a čistotou neodradí cestující. Tzn. i řidiči třeba svým vystupováním na veřejnosti.
Zbytek je politika a plnost městského měšce.

Jura

Jaký vliv?Jízdné zvedne město….

Jura

Je třeba pořádně číst a hlavně si pročíst tu kolektivni smlouvu,abych věděl o čem psát…