Mzdy řidičů a strojvedoucích metra dosáhnou příští rok v Praze 63 tisíc. Překračují městský průměr
DPP testuje nové stejnokroje pro zaměstnance, řidič tramvaje. Autor: DPP/Petr Hejna

DPP podepsal s odboráři dodatek ke kolektivní smlouvě ohledně růstu tarifů.
Za tento rok na tram mám čistý průměr lehce přes 55 a ještě stravné, duchodak. Ale tak žádná nehoda a přes 300hod prescas
Rozhodně si ty prachy zasloužej víc než kdejakej trafikant např. ve zdr. pojišťovně
Uvádět průměrou mzdu se započítáním přesčasů je naprostý nesmysl.Vede to k obrovskému zkreslení
Uveďte průměrnou mzdu bez přesčasů a bez vikendových příplatků a najednou vam to klesne o 15 tisic jen fikne.
No, to můžete vyprávět lidem ve zdravotnictví, vždycky když se ozvou, že s platovým ohodnocením třeba úplně spokojeni nejsou, hned někdo vytáhne, kolik že berou třeba lékaři a jací jsou to nenažranci, ale aby se řeklo, kde se na takové „průměry“ přišlo a za kolik hodin měsíčně to je, to už se v těch médiích částo přehlíží…
Uvádění mzdy včetně přesčasů není vypovídající. Měla by se uvádět hrubá mzda bez přesčasů.
u řidičů se to dá těžko přesně spočítat
cca dvě třetiny mzdy je základ, pak jsou příplatky odpolední, noční, sobota, neděle, svátek,…prémie, odměny
délka směny je proměnlivá od 6 až ke 13 hodinám, takže jeden řidič může mít za víkend třeba jen 14 hodin a 35% hodinového průměru, jiný může mít třeba až 25 hodin s příplatkem. To dokáže udělat velký rozdíl Je to prostě průměr…. přesčas prostě nějak vyplyne z přidělených směn, od toho je plánovač. Někdy mu to vyjde za měsíc na pár minut, někdy třeba na 10 hodin
Víkendy a noční jsou proměnlivé, souhlasím. Ovšem prescas je práce navíc. Je to, jako kdybyste uvadel mzdu u úředníka, co dělá pondělí až pátek včetně toho, že 2 víkendy v měsíci je na někde na brigádě. Tak si vydělá o něco více, ale za cenu toho, že nemá žádný osobní život.
Přesčas je taky třeba i to, že je někde nehoda nebo jinak zhoršená průjezdnost a u řidičů se prostě počítá každá minuta. Takže když teoreticky dostanete za měsíc přidělené směny přesně na minutu (a pak stojíte hodinu kvůli neprůjezdnosti, tak prostě ten přesčas bude i na pásce a s příplatkem. A když to bude svátek o víkendu, tak je to příplatek 135% hodinového průměru. Když bude úředník v práci každý den o 6 minut déle, tak přesčas vykazovat nebude, řidič má 2 hodiny přesčasu. A ještě jeden rozdíl, v pravidelném provozu nemá zaměstnanec přestávku počítanou do pracovní doby, řidič ano.… Číst vice »
Jmenovče principiálně to uvádíš poměrně správně, ale přesto, že jsem matiku měl naposledy v druhákách SŠ, tak vidím, že tobě ty počty nějak nejdou ještě víc! Jak jen započítavanou přestávkou 0,5h při cca 22 směnách měsíčně může dojít k přesčasu (jen) 10h měsíčně? Běžné snad je, že profese se započítávanou přestávkou prostě mají průměrné délky směn plánovány tak, aby jim vyšla daná měsíční pracovní doba i spřestávkami – resp. průměrně, protože myslím DP hl.m. Praha (jako mnoho dalších zaměstnavatelů) používá tzv. čtvrtletní/tříměsíční vyrovnávací období, což znamená, že např. náhradní volno za odpracování neplánované směny či jinak vzniklého přesčasu nemusí být… Číst vice »
Tím jsem jen chtěl ukázat rozdíl, že když budu v práci od 7:00 do 15:30, tak jako řidič budu mít zaplacených 8 hodin (což je základní pracovní doba) a půl hodiny přesčas, kdežto úředník má zaplacený úvazek 8 hodin a půl hodiny na oběd, ale celkově to vyjde na stejno od začátku do konce. A pracovní měsíc má v průměru 21 dnů, někdy 20, občas 22. Takže ano, v průměru 10,,5 hodiny… A nějaké čerpání náhradního volna mě vůbec netíží, protože tolik přesčasových hodin opravdu nemám, to by mi sotva stačilo na jednu směnu za čtvrtletí…. leda když si sám… Číst vice »
V druhákách? Jste chodil na více středních škol?
Řidič MHD nemá pevnou pracovní dobu, ale nepravidelnou – podle přidělení linky a tzv. pořadí (konkrétní spoje na lince a zejména vozidlo/a, se kterými je má vykonat – tzv. odjezdit) začíná a končí v různý čas a poteniálně i místě (v Praze asi neexistuje jediná zastávka, přes níž jedou všechny i jen tramvajové spoje, a na většině spojů je potřeba tzv. na trase vystřídat řidiče ranní a odpolení směny, ale je pravidlem, že až na mimořádné situace většinou řidiči vyjíždí a vrací se – tzv. zatahují s vozy do/ze své domovské vozovny) a délka reálných směn řidičů MHD je proměnná… Číst vice »
Jsou dopravní podniky které platí příplatky i za dělené směny, to je taky proměnlivé, prostě je to doprava, ta nemá s prací úředníka nic moc společného.
Oni prostě vezmou náklady a podělí je počtem zaměstnanců. Přitom odečíst položku přesčasy + z toho příplatky není problém.
Pak by lidé viděli kolik si reálně za jakou pozici můžou vydělat.
Náklady na všechny zaměstnance vydělené počtem zaměstnanců dají náklady zaměstnavatele na jedno zaměstnance, ale to přece ještě není hrubá mzda!
Přesčasy beru, příplatky moc ne. Kdo to jde dělat na HPP, nikoli na brigádu, s tím že bude jezdit po-pá 9-17 bez příplatků za kloub, za kasu(příměsto), za svátky či víkendy.
No jo, ale zas je asi nesmysl to uvádět bez přesčasů, když v realitě jsou přesčasy podle diskutujících výše povinné a placené. Prostě mzda bez přesčasů je v DPP a dopravě nemožná, neexistuje.
Nemůžete nechat tramvaj v půlce linky, když máte 20 minut zpoždění a konec směny měl být, když dojedete na konečnou podle jízdního řádu.
Já to mám v práci podobně. Dělám údržbu IT systému a když tam něco nefunguje, tak to taky musím spravit/dodělat mimo pracovní dobu a v přesčase. Mě ale přesčasy nikdo neplatí, protože jsem na „manažerské“ pozici.
Teoreticky může, přesčas je dobrovolný, stačí se včas ozvat o střídání, s tím, že to klidně nechá v půlce trasy, když to nějak neudělají.
Jenže to je asi podobné jak na dráze, samý zachraňovač podniku a o tom, jak nebude dělat přesčasy jen mele.
Meleš nesmysl – do 150h ročně je přesčas že zákona povinný! Souhlas a tedy dobrovolne přijetí přesčasů se vyjadřuje až s dalšími přesčasy nad tento limit.
I přestože je v podmínkách nereálná ?
Uvádění bez přesčasů zase přijde nevypovídající mě…
Jasný…63k to bude asi jen na ty lákavé reklamy pro zájemce … Chudáci ale netuší že to až po nějakém vyježdění se a v hrubém s x hodinami přesčasů…základ bude tak okolo 55 čistého a to možná pořád dávám hodně…
Kdybys uměl číst + měl nějaké povědomí o tom, v jakém formátu se obvykle zapisují mzdy, tak bys zjistil, že mluvčí mluvil o mzdě hrubé.
Svým komentářem si jen potvrdil, že má pravdu 😀
Já vlastně ani nevím, co chtěl Filip svým textem, který nedává smysl, vlastně povědět 😉 Neboť tam motá jabka s hruškama.
To že jen lákají na naprosto nereálné hodnoty…realita je zcela jiná a proto plno lidí u té práce nevydrží protože jakmile to začnou dělat přijde kruté vystřízlivění a uvědomění že ta zodpovědnost za ty drobné nestojí 🥱🤨
Jako že ta mzda je nízká? A kolik by měla být? A odkud na ty mzdy vezmete?
Je tam jasně napsáno, že jde o hrubý průměr s přesčasy, takže i průměrně inteligentnímu jedinci by mělo dojít, že v čistém a bez přesčasů se na tu sumu nemá šanci dostat.
60 hrubého, z toho je 15k za přesčasy a když chce člověk žít a mít volno tak má 45 hrubého…a o tramvajích bez přesčasů radši nemluvím, 185/h , ale uvádí přes 55k plat 😀 tak si spočítejte kolik mají za normální pracovní dobu bez přesčasů…hned se cítím víc v bezpečí, když pojedu MHD
Vždyť je tam napsané, že přesčasy dělají rozdíl cca 600 Kč. Stačí si ten článek přečíst…
185 na hodinu bylo před cca 4 lety
Doporučuji si znova a lépe přečíst obsah článku „“…. U samotných řidičů tramvají uváděl za letošní první kvartál DPP průměrnou měsíční hrubou mzdu 56 500 korun včetně všech zákonných příplatků za přibližně 185 hodin/měsíc. …““ = NEPÍŠE SE TAM O MZDĚ HODINOVÉ – jak tvrdíš „“185Kč/1hod“, ale že UVÁDĚNÁ PRŮMĚRNÁ HRUBÁ MZDA JE ZA 185HODIN/MĚSÍČNĚ! 🙂 🙂 🙂
No základní hodinová mzda bude něco málo přes 250,- Kč za hodinu. Tak k tomu je ještě třeba připočítat příplatky za noční, víkendy ap. Potom už je mzda okolo 45 – 50 tisíc čistého měsíčně reálná. A těch přesčasů už ani není třeba.
vyšlo vám to docela dobře, základní hodinovka je 242,10, příplatky tvoří čtvrtinu až třetinu platu…. ale výplatní pásku zveřejňovat nebudu 😉
ten základ je veřejná informace
https://www.dpp.cz/chci-do-dpp
Tak to byl ode mne spíše nástřel hodinovky po 4% navýšení. A jen dodám, že v naprosté většině si každý řidič sáhne na nějaký příplatek – když už ne za noční, tak za odpolední, nebo za dělenou směnu. Samozřejmě ten kdo jezdí turnus ranní/odpolední + víkendy už má příplatků více. Když přihmouřím obě oči ono to potom vychází , že výše hodinové mzdy je po započtení příplatků skoro stejná, jako základní ale v čistém. Těch 50 tisíc čistého je tedy i za základní hodiny dosažitelná. Jestli je to za tu práci hodně, nebo málo musí posoudit každý sám. Každopádně kdo… Číst vice »
Hezkej blábol, přes 55 hrubého je to i bez přesčasů 😀
https://www.dpp.cz/chci-do-dpp
Škoda, že už DPP nenabízí ubytování mimopražským zájemcům 🤷
Nabízí
Nenabízí… Minulý měsíc jsem byl na setkání zájemcu o práci u DPP a personalistka mi říkala,ze reálně sehnat ubytování je téměř nemožné. Nejsou kapacity.
DP hl.m. Praha by se hlavně měl snažit udržet své dosavadní kvalifikované pracovníky v tzv. produktivním/nedúchodovém věku tím, že je nebude považovat tzv.za číslo či poslednější než posledni kolo u vozu – začne k nim přistupovat lidský.
A naučí je psát líp česky.
Pokud to Milan psal na konečné v mobilu, tak se chyba stane raz dva. Predikce je prevít. Trochu tolerance před Vánoci, Danieli, neuškodí nikomu.
Jen prosím neplést Milan a Milan.
Zdravím z konečné 😀
Predikce je prevít, proto se dá vypnout a všem to doporučuju, ačkoli slovo „nedúchodovém“ pravděpodobně nebude výsledek automatických oprav, že?
….. někdo je dost rád, že za necelý rok se dokázal jakštakš naučit využívat tzv. chytrý mobil s dotykáčem, na němž má a asi vždy bude mít problém se svými velkými prsty a netrefením se jimi na zamýšlené místo disleje!
Již cca 6 let nejsem zaměstnancem DP hl.m. Praha, psáno v mobilu za jízdy „kodrcajícím“ motorovým vlakem Regionova po cca 12ti hodinové směně, bez použití (byť slabých a čerstvě předepsaných) brýlí na blízko/čtení, v kombinaci s vlivem lehké dysgrafie – https://encyklopedie.vseved.cz/dysgrafik#:~:text=Dysgrafik%2C%20osoba%20trp%C3%ADc%C3%AD%20dysgrafi%C3%AD%2C%20poruchou,se%20zrakov%C3%BDm%20a%20sluchov%C3%BDm%20vn%C3%ADm%C3%A1n%C3%ADm.+ (již jiným zde zmíněnou) automatickou opravou/predikcí.
Ale podívat se (snad mimo pracovníky specifického/vyjimečného metra) na zjevně vyšší počty fluktuace pracovníků produktivního/nedůchodového věku u DP hl.m.Praha než je běžný průměr v ČR na to si Ty totálně línej! 🙂 🙂
….. jinak stačí se podívat, jak u DP hl.m.Praha se již přěd 6ti roky, ale dle mých informací stále aplikují pravidla o přesčasech „“………….. Rozsah práce přesčas Práci přesčas vám zaměstnavatel může nařídit pouze ve výjimečných případech, jako jsou např. vážné provozní důvody. Práce přesčas nařízená zaměstnavatelem nesmí přesahovat 8 hodin v 1 týdnu a celkem 150 hodin v kalendářním roce. Nad rámec těchto limitů je možné práci přesčas požadovat pouze se souhlasem zaměstnance. Ale ne více než 8 hodin týdně v období 26 týdnů (v případě, že tento limit není navýšen kolektivní smlouvou). Pozor, do tohoto limitu se nezapočítává… Číst vice »
Mě přijde naprosto logický, že pokud nepodepíšeš přesčasy, dáváš tím najevo, že je nechceš
Tobě ne ?
Uvažuješ fakt nesmyslně:
A) ZE ZÁKONA:
1.) KAŽDÝ ZAMĚSTNANEC MUSÍ PŘIJMOUT PŘÍKAZ ZAMĚSTNAVATELE K ODRACOVÁNÍ AŽ 150H ROČNĚ!
2.) ZAMĚSTNAVATEL POTŘEBUJE SOUHLAS ZAMĚSTNANCE AŽ K PŘIDĚLENÍ MU PŘESČASŮ NAD UVEDENÝ ROZSAH 150H/ROČNĚ!
B) NEVYUŽIJE-LI ZAMĚSTNAVATEL NESMYSLNĚ ZÁKONNÝ ROČNÍ ROZSAH 150H PŘESČASŮ U KAŽDÉHO ZAMĚSTNANCE, TAK JE BLÁZEN A NETRESTÁ TOLIKO DOTYČNÉ ZAMĚSTNANCE, ALE
1.) SÁM SEBE – zbytečně nemusí mít dostatečnou kapacitu sil na plnění potřebných/nasmlouvaných úkolů!
2.) ZAMĚSTNANCE SOUHLASÍCÍ S ODPRACOVÁNÍM VĚTŠÍHO ROZSAHU PŘESČASŮ protože ty nakonec nesmyslně až přetěžuje, protože musí odpracovat i hodiny přesčasů, které ze zákona byli povinni přijmout i jiní zaměstnanci!
Jenže nařízený přesčas taktéž musí být nařízen v dostatečném předstihu, nemůže zaměstnavatel přijít s tím, tak zítra na přesčas.
V dopravě přesčas vznikne i zpožděním spoje před koncem směny řidiče, a tento prostě musí odjet do plánovaného místa, pokud tomu nebrání technické překážky či dosažení maximálního času řízení v dany den.
… už si konečně správně pochopil s čím zaměstnanci vyjadřují svůj (ne)souhlas ohledně tzv. (ne)podpsání přesčasů zaměstnavateli?
Já to pochopil dávno, ty s tím máš stále problém.
Podepisuješ souhlas s přesčasy. Tím že nepodepíšeš, dáváš najevo, že o přesčasy nestojíš.
Takhle jednoduché to je…
Ne, právě ze nepodepisujes souhlas s přidělením předvádí obecně, ale s přidělením předvádí nad zákonou povinnost odpracovat až 150h prscasu ročně, tak nepodepsanim daného souhlasu nemůžeš odmítnout svou zákonou povinnost odpracovat až těch 150h přesčasům ročně, tak není důvod, aby ti nebyla přidělena jediná hodina přesčasu!
Právě, že meleš totální blbost – každý zaměstnanec má zákonou povinnost odpracovat až 150h přesčasů ručně mu přidělených/přikázaných zaměstnavatelem! Zaměstnavatel od jednotlivého zaměstnance potřebuje souhlas až k přidělení mu přesčasů přesahujících za kalendářní rok těch 150h i o jedinou minutu, a nepodepsáním tohoto souhlasu se zaměstnanci nemohou zbavit své zákonné povinnosti odpracovat až 150h přesčasû za rok!
Pričemž když se souhlasem zaměstnance s
Právě, že meleš totální blbost – každý zaměstnanec má zákonou povinnost odpracovat až 150h přesčasů ručně mu přidělených/přikázaných zaměstnavatelem! Zaměstnavatel od jednotlivého zaměstnance potřebuje souhlas až k přidělení mu přesčasů přesahujících za kalendářní rok těch 150h i o jedinou minutu, a nepodepsáním tohoto souhlasu se zaměstnanci nemohou zbavit své zákonné povinnosti odpracovat až 150h přesčasû za rok! Pričemž když se souhlasem zaměstnance s přidělenim mu zaměstnavatelem PŘESČAŠŮ NAD 150/ROČNĚ muže zaměstnanec ročně odpracovat maximalně 300hofin ročně a zaměstnavatel nevyužije sve právo každemu zaměstnanci přikazat až 150h za rok, tak v případě nevyužiti ani jedné hodiny u 1/2 zaměstnanců, protože tím… Číst vice »
Pokud to stále nechápete z mého vysvětlení, tak snad ještě z tohoto: „“…………. Kdy může zaměstnanec odmítnout práci přesčas Částečně. Jsou dva druhy přesčasů – nařízený přesčas a domluvený přesčas. Nařízený přesčas zaměstnanec nemůže odmítnout, jedná se o přesčas, který zaměstnavatel může nařídit z vážných provozních důvodů a to v rozsahu až 150 hodin v kalendářním roce. Zákoník práce zaměstnavatelům nařizuje, že takový přesčas nesmí za období 26 týdnů po sobě jdoucích činit v průměru více než 8 hodin v jednotlivých týdnech. Pokud odmítnete tento přesčas, bude se jednat o neomluvenou absenci. Nad rámec nařízeného přesčasu se s vámi zaměstnavatel… Číst vice »
…. na závěr Ti prozradím „sladké“ tajemství – ze zákona každý dobrovolný souhlas může člověk (i v tzv. závislém zaměstnaneckém vztahu) kdykoliv opětovně odvolat = když se třeba v pololetí přepracovaní zaměstanci s překročenou povinnou zákonnou roční normou 150h přesčasů naserou a svůj původní souhlas odvolají, tak s tím zaměstnavatel nic nenadělá, a dotyčným nesmí dát do konce roku už ani minutu přesčasu! 🙂 🙂 🙂