Mýto: Za pololetí 135 tisíc přestupků. Relativně nejvíc šidí Španělé a Češi
Nová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechToll
Relativně nejvíce šidí na českých dálnicích nákladní dopravci ze Španělska, vzorní jsou Slováci.
Hlavní příčinu těch přestupků vidím v technice. Nyní, než vyjedete, musíte nejprve krabici zapojit do nějaké 12/24V zásuvky v autě. Pak nacvakáte počet náprav. A zatímco na starých krabičkách svítilo světélko 4+ pro nejčastějších 5 náprav, tady, zcela logicky, svítí 2 a k tomu zároveň 3. Když to nacvakáte, nemůžete ještě jet. Musíte čekat, až se jednotka chytne gps signálu. To může trvat několik minut, a pokud jste pod střechou třeba v hale, nedočkáte se. Slováci jsou na tenhle scheisse systém zvyklí, přišlo to od nich. Vtipné pak je, jak mají stejnou slovenskou a českou krabici vedle sebe přilepené na… Číst vice »
Jenom podotknu,že pokud jede vozidlo na které se vztahuje placení mýtného ze státu do jiného státu kde seplatí mýtné,má mít (když už na skle) pouze krabičku státu ve kterém je placené mýtné povinné a v elektrice tím pádem má zase jen jednu a to daného státu ve kterém se nachází.Krabička vůbec na skle být nemusí a to že jich tam mají řidiči kamionu více je jen díky toleranci policie,která za to běžně může udělit pokutu jako za přestupek.
Špatný počet náprav. Hmm některé tahače i návěsy umožňují při jízdě naprázdno zvednout některé nápravy. Co se má v tu chvíli zadávat? Počet náprav na silnici nebo počet náprav na vozidle?
to, co je na aute/navesu v technicaku. to ze ridic setri naftu a prazdne zvedne osu nema vliv na sazbu
Přesně. U starého mýta byla možnost nastavit 2/3/4+. Takže pokud má na návěsu 3. nápravu (5. celkově) zvedací, tak platí stejně.
Neměl by pro stejné hmotnosti a menším počtu náprav platit víc?
pekne cisla! rozsiril bych myto na celou sit silnic 1. tridy. Mohlo by to slouzit mj. k tomuan aby firmy zvazili zmenu logistickych modelu. Casto se „na kamonu“ resi nedostatecna kladova kapacita…
Tak se budou stavět další skladové haly. Výhra?
ano. je lepe mit kapacitni sklad u vyroby a zasobovat jej ve vlanch, nez nepretzite otacet x kamionu denne. V pripade dostatecne kapacitnich skladu lze vyuzit i „zelenejsich“ zpusobu dopravy komponent ve velkem. Just In Time je sice stale moderni, ale logisticky narocny a timpadem i neekologicky model zasobovani fabrik
A jak k tomu skladu natáhnete koleje? Ke všem skladům? Tak tu nebudou silnice, ale místo nich železnice.
toto je recepto pro velke fabriky, ne pro maly firmy. a naprosta vetsina velkych fabrik vlecky maji.
A sanitky neprojedou. Hasiči neprojedou. Chodci z cesty pryč. Veze se mléko z kravína do mlékárny. Je tyden staré, protože JUST IN TIME je špatně i v kravíně. Za dva dny pojede po kolejích posekané krmivo. Sice poněkud zapařené, ale po železnici.
Opracvdu nechápete co je prioritní přeprava a co může být převáženo v dávkách?
Motat čerstvý zboží rychle podléhající zkáze s materílálem typu odlitek, šroub, kabel? Mj. i to mnohé krmivo se seče tak cca 1 měsíc v roce a každý JZD si ho uskladňuje u sebe (siláž/seno).
Neděláte vy náhodou ty grafy pro Babiše?
Taky je v nich domotáno vše dohromady, aby to pěkně vypadalo.
Pro Babiše? Ne, pro něj bych nehnul prstem.
Nespecifikoval jste jaké zboží. Napsal jste sklad u výroby, nespecifikoval jste jakou výrobu. Uvědomujete si, že zboží nemá jedno místo určení, ale jede pokaždé jinam? Závislot na jediném dotavateli a jediném přepravci nikdo neche. A nikoho do toho nenuťte.
PS: Škodovka vlakem vozí a chtěla by vozit víc. Ovšem Škodovka je v ČR dost výjimečná velikostí.
Všude byly.Na každém maličkém vlakovém nádraží byly sklady odkud se zboží rozváželo do nejbližšího okolí.Továrny měli vlakové vlečky.Vše se zrušilo koleje vytrhaly do sběru a nahradilo kamionovou dopravou.
Takže sklad na měsíční kapacitu výroby, aby se to vůbec vlakem vyplatilo? A mlůhu se zeptat, jak ekologická je 742 proti Euro V kamionu?
Velmi, utáhně moho kamionů a vyrobila se v r. 1960, zatímcvo kamionů za tu dobu se muiselo vyrobit a zlikvodovat x stovek, přepočítáno na ložnou kapacitu vlaku.
Nehledě k tomu, že máme i ekologičtější stroje v dnešní době, než 50 let starý brejle.
To že nejsou v ČR na kolejích moc vidět není chyba dopravy jsko systému, nýbrž ekonomiky se špatně nastavenými pravidly preferencí.
Takže ČD si nevydělají na to, aby za 50 roků obnovily vozový park, ale můžou za to chybné preference. Protože firma si vybere to, co je výhodné pro ni a pro zákazníka. Nikoliv to, co chtějí plánovači, kteří nenesou žádnou zodpovědnost za obchodní výsledky.
ano. Protoze firma to co ziskala „prozrala“ a nevenovala se investicim a budoucnosti. mela spatne nastavene ekonomicke preference.
A pak je tady ještě riziko, že odboráři pošlou na objednatele vlaku dopis, kde se budou rozčilovat nad nesprávnou volbou dopravce. To není můj výmysl, už to udělali.
A abych nezapomněl: Je tady ještě riziko, že si firma postaví vlečku, ale Babiš ji nechá zakleknout. To už se taky stalo, proto je to riziko reálné, nikoliv vymyšlené. Obzvlášť když mu z toho potečou případné daňové úlevy, protože pomocí nich je ekonomika nastavena správně.
To je pravda, příklad špatného nastavení.
Takže v místě výroby komponentů se vybuduje obří sklad, v místě konečné montáže se vybuduje další obří sklad, aby se dokázala vyrovnat nerovnoměrnost přepravy komponent po železnici. To se opravdu vyplatí. A to nepočítám jen s tím, že obecně se nákladní doprava na železnici nevejde, ale že jsou i okamžiky (mimořádnosti, výluky), kdy se prostě to zboží dovézt nedá, protože není kudy, a nebo se s ním pojede kolem půl republiky.
marginality. zcela identicky mohu argumentovat ucpanou dalnici diky naledi a 2 dna visici kamiiony u Humpolce.
Just in Time nevzniklo jako nějaká moderní vlna, ale šetří firmě velké peníze.
Nejsem z článku chytrý z toho, na jakém základě se statistika vyhotovovala. Zda podle země registrace vozidla, země registrace dopravce nebo národnosti řidiče. Vietnamec, Rus nebo Čech či Slezan mohou jet v autě slovenského nebo polského dopravce, který může mít vozidla registrována v různých zemích. Předpokládám, že to bylo asi podle registrační značky, protože zemi registrace dopravní firmy nebo národnost řidiče je složitější zjistit. Pak by se to ale nemělo psát páté přes deváté, protože je z toho informační maglajs.
A.neni to kur.a jedno? Tvoje starosti…
Není, když se z RZ dovozuje národnost řidiče.
je naprosto jedno kdo točí volantem.
Odpovědnost ver správním řízení má primárně vlastník/provozovatel.
Nejde ani tak o spvrání řízení, jako spíš o rozdmýchávání národních tentononc.
Není, každý národ má svoji povahu, zatímco někteří jsou odmala vedeni k dodržování pravidel hry, u jiných je king ten , kdo pravidla obchází. Kdybyste jezdil, odhadnete již ze stylu jízdy či chování na řidiče např. na parkovišti odkud řidič pochází.
to mate pravdu, ale odpovednost je dana jednoznacne. za prestupku na miste ridic, ve spravnim rizeni primarne majitel, muze nektere pripady „nabonzovat“ na ridice.
No já jezdím, ale kamionům se vyhýbám ….
99.5% jízd osobák, zbytek několikrát do roka 10tunka.
S tímto bych asi i souhlasil,pouze nechápu tu rapidní změnu chování českých řidičů v Německu.
Můj příspěvek mířil hlavně na to, že novinařina je plná nepřesných výrazů a většinou si člověk tak nějak domyslí, co tím básník myslel. Zkuste si ale zpětně přečíst například zprávu o to, že Praha zrušila svazky s jedním čínským městem. Při výrazu Peking vůbec nevíte, zda novinář myslí Peking nebo Čínu a při výrazu Praha nevíte, zda se myslí Česko nebo Praha. Byl bych rád, kdyby aspoň některá novinařina byla přesná.
Za volanty kamiónů se Španělskou RZ sedí nejvíce Rumuni, Bulhaři příp. Maročani, to autor článku zřejmě neví. Bylo by na místě se Španělům omluvit.
Data jsou samozřejmě podle země registrace vozidla (podle TP), nic jiného se při registraci neeviduje. Kdo kroutí volantem je prakticky jedno, nehledě na to, že se to může dost rychle měnit.
Při čtení podobných analýz stačí zapnout mozek a hned se to líp chápe.