kmax

Mýto bude plošné, na dálnice přispějí i elektromobily. Ministr Bednárik v prvním rozhovoru popisuje své plány

Ministr dopravy Ivan Bednárik. Foto: MD ČRMinistr dopravy Ivan Bednárik. Foto: MD ČR

Nový ministr v rozhovoru také popisuje, co jsou podle něj ideologické zásahy v dopravě.

Odebírat
Upozornit na
guest
154 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jméno

Ten odstavec

„Třeba u silničních staveb mě udivuje to řešení silnic 2+1 pruh. Je to vysvětlováno tím, že se mají ušetřit peníze. Když nejsou, tak to přeci raději posunu v čase a udělám to pořádně.“

nenápadně skrývá potenciální nebezpečí.

V praxi říká, že by se I/35 kolem českého ráje neměla začít stavět v 2029, ale jen tak třeba o další 2-3 roky později. (Nebo to dokonce přeprojektovat a začít v 2037 nejdřív?)

S tím tedy opravdu souhlasit nemohu a doufám, že to nebude zkoušet takto významně zdržet.

franta

Je vidět, že někteří voliči se neumí smířít. Ať si mluví Slovensky bezchybně. Mohli si vyhrát volby, mohli jít do koalice.. Spousta možností.
Střihači pásek minulých vlád v obleku jsou asi víc sexy. Sice spoustu projektů převedli na PPP, přestože na ně mohou být EU dotace..
S cenama na železnici by se mělo něco dělat. Přece není možné aby 2 kolejka nebo její oprava stála víc než široká dálnice. A nemyslím ani tak signalizaci.
Cena jízdného šla tak nahoru, že i zvýšení slevy to pouze trochu zarovná do původní výše. Ostatním bohužel ne.

Otakar

Železničáře jako ministra dopravy nám byl čert dlužen.

Karlík

Proč? Naopak, konečně někdo kdo o dopravě ví víc, než že vlaky musí mít ETCS a kamiony odvozí ten náklad.

Happy

Nepotřebujeme jednotný tarif, potřebujeme jednotnou Appku. Klidně rozšířit Vlak+ nebo FairTiq.

libor

# stopmigraci! Tomio, co to má znamenat?

SPŠŽ

Vánoční večírek?

libor

teprve bude. ale on je Babiš stejně postupně vymění 😉

Béďa Havránek

Znamená to, že máme fašouny ve vládě.

Jiný

V pasáži k „odmítneme ideologické zásahy, které by ohrožovaly dostupnost a svobodu mobility občanů“ jste mohli být na něj klidně tvrdší. Nejen že nový ministr neví, co má v programovém prohlášení, a jak by toho mohl dosáhnout, ale hlavně pokus o dosažení toho by byl zásah do práv měst a obcí disponovat svým majetkem.

Radovan

Méli by zavést krajové roční dálniční známky – jako v Madarsku. Hodně lidí by si je koupilo a nejezdili by po okresních cestách.

ffg333

Doufám, že plošné mýto bude, ale odstupňované. Dálnice nejlevnější, III. třída dražší.
Vjedeš do zákazu, pak tarif 100 000 Kč za každý započatý kilometr.
Tohle mohlo být už po zavedení satelitu místo bran a za brány měl jít někdo sedět.

MildaIV

A proč jako?

Ing. Vladimír Bílý

Přesně naopak. Na mýtě je třeba zkasírovat především mezinárodní tranzit a méně pak finančně zatěžovat lokální dopravu. A dálnice je i nejdražší komunikace na výstavbu i údržbu, nedávalo by smysl, aby byla na mýtě nejlevnější.

Jiný

Jenže zase je nejfrekventovanější, takže náklady na její údržbu se rozprostřou mezi více uživatelů. Pokud chcete omezit objiždění přes místní cesty, musí být dražší. Například o příplatek za průjezd intravilnánem, který by šel jako „odškodnění“ dané obci.

Béďa Havránek

To se nevylučuje. Krátké lokální cesty mohou mít slevu. Dálnice musí být nejlevnější, protože tam nejvíc chceme, aby kamiony jezdily. Ostatně kvůli nim ty dálnice nejvíc stavíme.

Adam Ř

Dálnice jsou snad v přepočtu na vozokilometr nejlevnější, ne? Díky mohutnějším stavebním vstávám se mnohem méně opotřebovávají a také mají v poměru k šířce velmi slušnou propustnost (díky absenci úrovňových křížení) a umožňují budovat jen jeden odvodňovací systém pro hodně aut, ne pro každou trošku zvlášť.

Tom

Asi cena mýta nemůže být,pro někoho výhodnější co se týče jen že,ma jino Rz.nežli CZ. Asi,jako Cz stát by to prohrál u arbitráže pane ing

Otakar

A víte, že jsou výjimky ze zákazu? Třeba kolikrát jede kamion na stavbu a nejde se tam dostat jiným způsobem, samozřejmě pak má výjimku. To na udělování výjimek zřídíme úřad a budeme řešit individuálně každou přepravu? Ach jo, zase plácalové bez zkušeností.

Co takhle pokutovat mašinfíry, co projetí na červenou, to 100 000 Kč za každý započatý metr? Po 3m automaticky sekat ruce? Tak se zase uklidníme, že jo?

SPŠŽ

Přesně tak to podle mě myslel. Navíc plovoucí mýto podle aktuální situace. To už je asi v říši snů… Nicméně, pokud dokážeme řídit komunitní energetiku, tak pro ne dopravu.

Tom

Super a ty jako,zákazník to zaplatíš? Asi,ne? Kdo si myslíš jako,že tu tvojí praktiku by zaplatil?Koncovej zákazník.Trochu bych asi být,tebou asi než napíšu takovou kravinu asi trošíčku přemýšlel.Pokud,se zvednou ceny mýta,nafty souladem ets2..Tak,si nikdo neuvědomuje že,se to někde projeví a odnese to každej kdo chodí nakupovat.Protože,se to promítne do všeho

tomash

Takže pan ministr má v plánu zavést Klimaticket? Nebo má jít jen o nějaké pokračování „úspěšného“ OneTicketu na 1 jízdu?

Náhodný Kolemjdoucí

Jaké má plány nevím, ale slovíčko „Klima“ tam skoro určitě nebude figurovat.

Juraj

„zabití prostoru v metropolích pro normální přesun autem nebo MHD ve prospěch cyklistiky. Tak, jako se to povedlo v Praze i v Bratislavě. To se mi fakt nelíbí“ Eh… co prosím?! Myslíme Vajanského nábrežie, kde většina místních nové cyklopruhy přivítala, zatímco předtím tam i s 2+2 byly zácpy? Ale pokud pod „normálním přesunem autem po městě“ rozumíme pomalé popojíždění, tak tento zážitek byl pro nadšence samozřejmě zachován. V Praze jsou cykoopatření tak bezzubá, že nikdo ani neměl odvahu nic podobného udělat. A opět, kvůli množství aut normální přesun po městě ve špičce PD byl naposledy někdy v 80. letech. Za… Číst vice »

Clovek

Samozřejmě, ale je potřeba vzpomenout na voliče SPD z venkova, kteří přijedou do Prahy jednou do roka na Vánoční trhy a jsou z cyklopruhu zděšeni.

TnM

A pritom budou mit vlak zadarmo.

SPŠŽ

V mé bublině ty pruhy kritizují spíše rezidenti. My, co bydlíme na vsi v našich novostavbách, tu Prahu strávíme párkrát do roka se vším všudy. Jsme přece hosté a ti by neměli vydírat domácí blbostmi. Zdraví volič SPD a přeje klidný adventní čas.

lojzik

v Praze jsou cykloopatření možná bezzubá, ale často taky naprosto stupidní, jako když na výpadovce udělaj cyklopruh hned vedle cyklostezky. Nepamatuju, že bych na tom cyklopruhu někdy viděl cyklistu, protože co by tam asitak dělal.

Juraj

Ono je to často tím, že ten cyklopruh najednou končí v křižovatce.

Je relativně málo případů, kdy jsou cyklopruhy a cyklostezky v těsném souběhu. Pokud jsou nejsou těsně vedle sebe, tak je to jako říkat: proč jedete zrovna touto ulicí, když kilometr vedle máte jinou? Problém Prahy je, že maluje krátké neúplné cyklopruhy, které nikdo rozumně využívat nemůže.

Druhá věc je, že žádný takový cyklopruh ještě smysluplně neomezil IAD. Pokud jsou někde kolony, byly tam už i dávno před cyklopruhem.

qěcy

Problém Prahy je, že ty cyklopruhy jsou k hovnu. Jednak končí v křižovatkách, jak píšete, jednak vedou odnikud nikam a v soutěžích. A dále mnoho nedodělaných a nenavázanych cyklostezek. Plus kopcovitý terén a máte pro polovinu cyklistů uživatelský nepříjemnou infrastrukturu.
A podle Vltavy ty dvě cyklodálnice – pravobřežní a levobřežní ani nikdo nezačal pořádně stavět. Přitom zrovna podle Vltavy je poptávka největší. Cyklozácpy s pešími a konzumenty u stánků. Prostě totálně chaotická výstavba cykloinfrastruktury.

pppqqq

Ovšem pokud se na té silniční komunikaci cyklista objeví, jelikož jede v cyklopruhu, tak ho automobilista normálně mine. Když tam ovšem cyklopruh nebude, tak to neznamená, že tam cyklista nemůže, ba naopak – bude ve větším bezpečí, protože automobilisté v takovém případě musí cyklistu předjíždět při dodržení bezpečné vzdálenosti, tudíž při hustém provozu v protisměru cyklistu ani legálně nepředjedou.

Takže moc nechápu averzi automobilistů vůči cyklopruhům, které jim zjevně umožňují plynulejší jízdu.

qěcy

Jako sutomobilistovi mi cyklopruhy na hlavních ulicích nevadí, naopak. Jako cyklista je využívám výjimečně, jezdím radši souběžnými klidnými ulicemi bez světelných křižovatek a přechodů Aspoň na Praze 12.

Lukáš Novák

Na výpadovce? (mimochodem strašný bolševický termín) A kde prosím?

Clovek

Smyslem takovych cyklopruhu je oddelit sportovce co na Strave honi segmenty rychlosti 35-50 km/h od beznych lidi, kteri se pohybuji po „cyklostezce“. Cyklostezka pisu v uvozovkach, protoze to co pravdepodobne povazujete za cyklostezku je ve skutecnosti legalizovany chodnik nebo smisena stezka, na ktere si hraji deti a coklari maji natazene voditko pres celou sirku. Jde treba o ulice Modranska, Chlumecka. Neverim, ze kdekoliv v Praze doslo k omezeni prostupnosti IAD kvuli takovym cyklopruhum.

lojzik

ve smíšených stezkách nevidim problém. Když se můžou motat cyklisti s autama, můžou se motat i cyklisti a chodcema. Tak holt cyklisti nebudou honit segmenty rychlosti 35-50km/h (kdy v téhle rychlosti na silnici sami často překáží a zdržují) a začnou se chovat vůči chodcům ohleduplně stejně jako to vyžadují od motoristů. A to píšu i jako cyklista. btw doteď jsem nepochopil, proč auta musí udržet odstup vůči cyklistum, ale stejnou povinnost nemají vůči chodcum.

superhero

To se dá interpretovat i tak, že řekl: „Prostor v metropolích byl zabit pro auta a MHD. Způsob, jak se politici snažili amatérsky vyřešit prostor pro cyklodopravu v Praze i Bratislavě se mi nelíbí. Lepší by bylo řešení jako v Paříží, Bruselu, Kodani nebo první vlaštovka a příklad dobré praxe na Vajanského nábřeží. Z pohledu ministra dopravy s tím ale nemám šanci nic udělat a rozhodně se nebudu chovat jako Ráž na Slovensku“.

Jirka P

Je vám doufám jasné, že řešení àla Kodaň a Vajanské nábřeží znamená *větší* zmenšení prostoru pro auta, zejména parkující (jehož zvětšení je mimochodem nejčastější primární cíl akcí, kde se malují cyklopruhy).

superhero

Věřte, že to samozřejmě vím.

Janči

Sranda, ako to v tom biznise a politike funguje. Raz sa tam dostaneš a už si tam celý život. Plávaš si medzi rôznymi funkciami kdekoľvek kto ťa naverbuje. Niekde skončíš, ideš inam a potom zase takto dookola. Zaujímalo by ma, ako po revolúcií vyzerala jeho kariéra. Či už ako 19-20 ročný v Australií po tom, čo nespravil školu vedel, že ho čaká nejaká funkcia doma a preto už ani nešiel nič iné študovať, alebo bol v takej depke z toho, ako to tam dopadlo, že sa úplne vykašľal na akúkoľvek školu a mal následne len šťastie. Ale potom aj nájsť… Číst vice »

Jirsa

Jo, jo… Daně se zvedat nebudou, ale všude kolem se popracuje s poplatky…
Dálniční známka se zdražovat nebude, ale „ztráta“ z (ne)valorizace se zaplatí tím, že platit budou i elektroauta (ale budou mít výraznou slevu). Tady matematika fakt nefunguje

Garry

Proč by elektromobily neměly platit za dálnice?Ono někde ty prach stát musí vzít na údržbu silnic.Až se všechny poplatky srovnají tak ten elektromobil už takový terno nebude…Dotace zkončí a pak se kupa lidí vrátí ke spalovákům.Pak se ukáže co je výhodnější.Né že bych nepřál elektromobilům.Ale čas ukáže

Jirsa

Já jen, že těch 1000 elektromobilů, které budou jezdit po dálnici, nezaplatí to, co nebude valorizace…. Jinak souhlas, ať platí všichni…

SYN

A nemá jich být každým okamžikem mnohem víc??

Hackl

Přechod bude pozvolnější, ale kdo má vlastní zásuvku u parkovacího místa nebo dokonce i fotovoltaiku, pro ně bude EV výhodnější i přes dálniční poplatek. Přímé dotace pro nepodnikající snad ani nebyly, i pro podnikatele jsou už dávno pryč.

MildaIV

Pokud se EV vyplatí bez dotací, tak budou všichni spokojení.

Béďa Havránek

Ovšem za předpokladu, že to nebude kvůli umělému znevýhodnění jinak zcela provozuschopných starších aut.

Twix

Jaké dotace na elektromobily skončí? Nevím o tom že bych teď na nějaké měl nárok. A ke spalovákům se zatím moc lidí opravdu nevrací…

Klabavátor

Podle počtu mínusů dedukuji, že si fakt spousta lidí myslí, že na to dotace jsou. Jinak osobně souhlasím s parkovným i dálničními poplatky pro všechny, prostor a kapacitu silnic vyžírají všichni stejně. Jako nepřímá podpora elektro mobility by mi přišlo vhodné došlápnout si ze zákona na zlodějské „roamingové“ tarify různých energetických společností na veřejných nabíječkách.

superhero

Ve vaši teorii chybí srovnání s ETS. Elektromobily už ETS platí, spalovací motory jsou v tomto ohledu velmi výrazně dotované na provozu a implementaci ETS2 by došlo k tomu, o čem píšete, srovnání poplatků. Pak už ten spalovák takové terno nebude.

Martin Chovanec

Ve Švýcarsku (kde se SPD jistě inspiruje s přímou demokracií) to ale tak přesně funguje. V referendu se hlasuje o tom, jestli se
1) neudělá nic
2) něco se udělá / postaví / zafinancuje ALE zvýší se daně / zavede se poplatek pro nákladí auta / ….

Světe div se, takhle si dobrovolně zvýšili sazbu DPH, zavedli mýto a postavili za to nejdelší železniční tunel na světě.

Juraj

SPD se inspiruje pouze v tom názvu, ale jinak by ve švýcarském systému absolutně nedokázala existovat. A taky představa, že v Česku většinový volič upřednostní dlouhodobý cíl před krátkodobým populismem je naprosto mimo realitu.

Jan

Přesně tak. SPD a jim podobné strany tvrdí jaké je Švýcarsko úžasné, především proto, že mají referenda a nejsou v EU. Zároveň ale už nezmiňují, že Švýcarsko má milión předpisů na úplně všechno (a mnohy o dost přísnější než EU) a z výsledků těch refernd by většině voličům SPD praskla cévka.

xyz

Ostatně před volbami „trvali“ na konání jistých referend, ale po volbách to úplně zahodili a vstoupili do takové vlády, která s těmi referendy nepočítá.

(pozn. ne že by mi vadilo, že s nimi nepočítá; jen chci poukázat na tu „zásadovost“ SPD)

Padre

Nejvíc referend ,celkem 6 zorganizoval v letech 33-39 v předválečném Německu jistý Adolf.Zde se patrně SPD inspirovala.

Frantisek

Ja bych asi rusil i nejaky ty mistni vyjimky – nebo at si to dotuje kraj, kdyz to pro svoje lidi chteji. Nemuzu za to, ze nekde nemaji mestsky obchvaty a ze za posledni 1-2 dekady toho moc nepostavili

libor

cena známky je ok, to že dlouho bylo 1500,-, tak prostě pak byl skokový nárůst. S ohledem na stále přibývající km dálnic a růstem cen je to vlastně v pohodě. Elektro auta by měly normálně platit. U nich je časem na zvážení, zda by neměly platit od km daň (něco jak spotřební daň). Ale ono to nakonec dopadne, že zvednou ceny elektřiny a bude to pro všechny.

Kodl

Eventuelni zastaveni D1 1108, respektive promeskani lhuty pro podepsani zadavatelem (RSD) bude velmi spatne rozhodnuti, pokud to tak daleko dojde.

Jan Sůra

Pokud bude do konce února, tak se stíhá.

jaroslav.dohnalik

Já mám z toho dojem, že notičky od Andreje proletěl asi tak deset minut před rozhovorem. Na slevy na jízdné peníze jsou, ale na nic jiného ne.. Chybějící peníze z valorizace známek „By měl“ vykrýt příjem od elektroaut (zjednodušuji)…. Já měl za to, že ve volbách všichni tvrdili, jak mají vše spočítané…. A já blb se těšil na ten ráj na zemi.

PetrM

Jak maly Jarda 🙂 Fiala mel taky na vsechno recept a jak to dopadlo. Se divim, ze jim jeste verite 🙂 Jeden jak druhy

Twix

A jak to tedy dopadlo? Tak že zdražení u nás bylo nejnižší ze všech okolních zemí?

PetrM

Jiste, lokomotivy mame opravdu nejlevnejsi siroko daleko 😛 Strcte si ty svoje fanouskovske kecy za kloubok. Z Fialy se muzete posrat, Babis jeste ani nezacal, ale vy uz vite, jako to vsechno zmrvi.
Kecaji uplne vsichni, tak tu nedelejte, ze nas opustil spasitel.

Padre

No tak Babiš se odkopal už za Covidu,kdy dokázal jen všechno zmrvit. Takže jemu nevěřím ani pozdravení.

Caracas

Jak to dopadlo? Dopadlo to dobře….

Petr B

A proč mají mít dálniční známky pro elektromobily výraznou slevu, když elektromobily mnohem vyšší vahou a výkonem mnohem více poškozují vozovku?
Proč by mělo 99,2% majitelů klasických vozů doplácet bohatým na jejich elektrohračky?
Podvodná „klimatická krize“ už přece měla v ČR skončit, že?

Michal

S tou váhou by sa súhlasiť dalo, aj keď samozrejme na diaľnici, ktorá je projektovaná aj na nadrozmerné náklady vôbec nehrá rolu či má osobák 1 500 kg alebo 2 200 kg. A s tým výkonom, to si ako rpedstavujete? Lebo to je blbosť na entú.

Dejf

Při projektování takové pozemní komunikace se zatížení osobákama vůbec neuvažuje, je to asi jako počítat most na zatížení mouchama…

jenik

Pán toho moc neví.. to jsem přesně potřebovali, ministra dopravy, který se bude rok rozkoukávat. Jak na něj vůbec přišli? Hlavně, že bude na slevy pro důchodce a my, kdo tuhle srandu platíme, budeme jezdit po ucpaných okreskách.

Otakar

Ať jdou na kolenou prosit pana Ťoka, ať se vrátí. Lepšího min. dopravy jsme tu neměli.

Josef

Na Slovensku neudržíte vlaky na kolejích, dálnice stavíte 30 let. A tady nás budete učit, vy který neumíte česky. Ale zase máte maturitu. To joo, to je fakt….. Běžte si s Burešem zpátky do Horních Uher…

Karlík

Akorát pan Bednárik dělal většinu kariéry v Česku. Jo, abych nezapomněl, za Kupky kolony kamionů, zničené silnice, srážky vlaků, krize nákladní vlakové dopravy.

Juraj TT

Per capita mame viac dialnic ako vy.
My sme nemali v 93 dialnicu az po Prešov ako vy po Olomouc. U nas bola len po Piešťany.

Josef

Na Sloven

Jan M

Za mě klobouček za toto:
V úterý nemůžu, protože mám vládu. Domluvil jsem se s panem poslancem Kupkou, že by bylo fajn, aby se toho zúčastnil, protože víceméně je to taky jeho zásluha, že se ty stavby dokončují. Takže zítra posílám jednoho z vrchních ředitelů a v další dny se tam už pokusím být.

Ale i tak jsem zásadně proti, aby ve vládě a vůbec lidé ze zahraničí a alieni byli na politikcých postech od obcí po vládu. Dává to precedent pro araby, němce nebo japonce a jiné.

Clovek

Naopak na pozici ministra by mel byt najat odbornik pro danou pozici nejpovolanejsi, i kdyby byl z tramtarie. Na urovni reditelu korporatu je takovy pistup normalni. Ve zcela civilizovanem svete by se na ministra vypisovalo vyberove rizeni.

dantex

Ministr je politická funkce, ne odborná. Ministrem by měl být politik, který byl zvolen ve volbách. Na odbornost má mít úředníky.

kober

Proc? Kupka delal to stejne, Havlicek taky…

Štěpán Gabriel

Je to horší než jsem čekal. Tohle skončí tragicky.

55p

To víme, ale nevíme pro koho.

SPŠŽ

Pokud by rozhýbal konkurenci v zakázkách na Správě železnic a dynamické váhy by začaly vážit auta a ještě by to někdo řádně vybíral, tak v ten moment dokázal víc, než kdokoliv před ním. Moc držím palce, vosy se budou rojit :-).

Martin V.

Vím že je to fantasmagorie, ale je to kontrast že řešíme každou miliardu kde vzít na strategické investice jako jsou paterni dálnice, železnice, jaderné bloky.
A CNB sedí na hotovosti citajici kolem 3 bilionu korun (v eurech a dolarech).
Škoda že tyhle důležité věci prostě nezafinancuji ze svých aktiv a stát by jim to pak bezurocne splacel a nebo by to mohli pak bezplatně převést na stát.

Lukáš Novák

Takže byste roztočil inflační spirálu do nesmyslných výšin?

Ondra

To je jak kdybyste neomezeně jedl a myslel si, že z toho neztloustnete.. je xkrát historicky ověřené že toto není dobrý postup, a je to přímo proti zásadám a smyslu fungování centrální banky.

Miroslav

Tak zatím ČNB hradí ztráty z předchozích let. Do kumulovaného zisku se dostane až během několika let. Teprve poté by se dalo uvažovat o tom, že se zisk dostane do státního rozpočtu. Ale hlavním cílem centrální banky je cenová stabilita. Pokud by 3 bil. Kč „nalili“ do ekonomiky, tak výsledkem bude jen inflace.

MMXA

Když to na ekonomické fakultě VŠŽ nebrali.

Frantisek

Kdyby CNB neztahovala CZK, ktery se na trh dostanou diky statnim dluhopisum a nekupovala za ne cizi menu, tak ty cesky penize uz taky nemusite potrebovat – budou bezcene.

Tomáš Záruba

No to sice všechno platí, ale po té Singrove devalvaci… je to takové morálně zrelativizovane.

troglj

Nastuduje si, co to udělá. Když se do ekonomiky nalijí finance bez protihodnoty, bude výsledkem inflace. Známe to prakticky už od středověku.

Martin V.

Nemluvil sem o 3 bilionech ale desitkach miliard.
Ze by to spustilo inflaci? V čem je to jiné když národní banky vykupuji dluhopisy svých vlastních států, když norský fond národního bohatství pouští miliardy do různých investic.
Pokud projde to aby penzijní fondy mohli investovat do stavebních projektů tak to bude mít podobný dosah a tam o možné inflaci nikdo nemluví.

Alibaba

Prostě přibývají peníze do ekonomiky, za které nebylo nic vyrobeno.
A ten norský fond bych do toho neřadil, tam se dostávají peníze za plyn a ropu a má prý zakázáno cpát peníze do norské ekonomiky, takže investuje naopak ve světě.
A penzijní fondy nepoužívají „vytištěné“ peníze ale peníze střadatelů (s tím bych já problém neměl).

Martin V.

Jak sem psal je to jen nereálná úvaha..
Ale klidně si nechám vysvětlit jaký je rozdíl když ČNB investuje do finančních instrumentu typu akcií, dluhopisu nebo komodit jako jsou zlato nebo jiné kovy..
Ale investice třeba do realitnich nebo infrastrukturnich projektů je to hloupost která by spustila nekontrolovatelnou inflaci. A pokud to stát financuje na dluh tak to inflaci neovlivní..

Radek

Máme rok 2025, všechny tyhle vaše úvahy založené na neznalosti základů ekonomie vám vysvětlí libovolná AI nebo učebnice ekonomie. Pokud ČNB investuje dolary do US akcií, s inflací v ČR to neudělá nic. Pokud si nejdřív vytiskne koruny a za ně koupí zlato, inflace vzroste ať už přímo nebo nepřímo změnou směnného kurzu. Státní dluh může vytěsňovat soukromé investice, otázka je, jestli lepší výnos nebo příspěvek k bohatství populace má státní investice nebo soukromá. Atd. atp.

Swariner

Aha, no jo. No jo no. Tak nashledanou, pane majore….

peter

Stat ma dokonce tiskarnu cenin. Proc si nejaky ten bilionek nevytisknou? Ja myslel, ze tyhle pitomost lide chapou, ale tak proc ne. Turka uz mame v parlamentu, tak proc ne i Tureckou inflaci.

Otakar

Jak si myslíte, že se ten Turek do vlády dostal? Díky lidem, co nechápou jak funguje inflace.

Ondřej

Co se týče mýta tak bych byl i pro, aby se platilo i na 2 a 3 a šlo by to přímo krajům.

MildaIV

Včera bylo pozdě.

Bohouš

Co se kamionů týče, tak kamiony (náklaďáky nad 7.5 tuny) by defaultně měly mít zakázáno jezdit po silnicích II. třídy a nižších, mimo nejkratší cestu do místa nakládky/vykládky (dokládá se dokumenty k nákladu). Nějaké objíždění placených úseků po okreskách by mělo být zakázáno a postihováno.

Mystifying oracle

Ono to tak leckde je, a přesto se nevymáhá…

Pepa

Ten týpek je dovela chytrej.

zdenek

Působí to dojmem, že se ho zeptali, jestli by to nešel dělat, tak on teda svolil, ale zatím vlastně neví skoro vůbec nic. No tak to víme už přes dva měsíce, že nás nečeká nic dobrýho. Bohužel.

libor

a co chcete od SPD? tam je kvalita zaručena 😀

Alenkaf

Pořád lepší než aby tam dosadili politika, který o dopravě nic neví

Nose Peak

Lid si zvolil, lid má. Těším se na Macinku s Turkem, to bude mít grády…

Petr

Nj. jenže on dělá celý život v dopravě. I to ministerstvo zná. Možná by bylo dobré se mrknout na jeho profil.

zdenek

Profil je jedna věc, ale že odpovídá jak hotentot, je věc druhá. Nicméně Babišova vláda má tu výhodu, že může jen příjemně překvapit, pokud to tady nepovede směrem jak na Slovensku a neposere úplně všechno.

Michal

Že niekto celý život robil v oblasti dopravy ešte vôbec nemusí znamenať, že má na to riadiť min. dopravy. Aj keď bol na vysokých postoch, aj v ČR, tak to ešte nie je záruka, že to nedodrbe.

SaulGoodman

Přesně tak, tohle je taková česká představa, že nejlepší je jakási vláda „odborníků“. Jenže ministr je pozice odpovídající vrcholnému managementu, ministr musí umět efektivně řídit lidi, zadávat a kontrolovat úkoly, rozhodovat o věcech na nejvyšší úrovni a být ochotný za to přijmout odpovědnost. To, že je někdo např. špičkový lékař, neznamená, že bude špičkový ministr zdravotnictví. A generál s bojovou zkušeností nemusí být dobrý ministr obrany. Mnohdy spíš naopak – ta osobní zkušenost a schopnost v daném oboru je omezující pro nějaký nadhled a schopnost dohlédnout od zažitých pořádků. Na ty jednotlivé odbornosti má ministr lidí, a kdyby je neměl,… Číst vice »

Jarda Pytlík

Plošné mýto, důsledné kontroly rychlostního vážení kamionů. Začíná to moc pěkně.

SPŠŽ

Ty váhy sliboval i Kupka. Myšlenka skvělá. Počkám si na provedení.

Josef

Na Slovensku zvážili i odtahovku, která jim jela vyprošťovat havarovaný kamion na dálnici. Tam je to opravdu už Balkán.

Lukáš Novák

To je materiál….

Lukáš Novák

Aha, tak už je mi jasnější, proč zrovna on.. Roky pracoval ve firmách Alexeje Beljajeva, který je „potomkem carského důstojníka, přítelem Roberta Fica, zná se s Vladimirem Putinem, začínal s Andrejem Babišem a ovládl strojírenství na Slovensku. Alexej Beljajev je známý jako spojka střední Evropy s Ruskem. Spojují se s ním však i podezření z napojení na podsvětí.“

Daniel Jablonecký

Podezření se v takových případech téměř rovnají jistotě, nebuďme naivní.

MildaIV

A není smutné, že takoví lidé mají lepší plány, než svato svatá jediná demokratická koalice?

Lukáš Novák

Lepší plány? Nesmysly o cyklostezkách, plánované zabití rozvoje železnice a uplácení důchodců slevami atd.? Ale pokud máte potřebu napsat „demokratická koalice“, tak jste s fašisty a nevzdělanci ve vládě v pohodě, to zase chápu.

gerstjan

Doufam, ze to plosne myto, demotivujici setrit vymetanim silnic III. tridy se podari. Ja bych sel dal, mytne na III. tridach by melo byt vyssi, nez na dalnici.

55p

Čím horší silnice, tím vyšší mýto.

libor

tak jsem zvědavej, jak dlouho vydrží. Bude poslouchat šéfa nebo půjde vlastní cestou …

Daniel Jablonecký

Vlastní cesta neexistuje. Bude samozřejmě poslouchat šéfa, tady není vůbec o čem pochybovat.

watslaw

Šéfa asi poslouchat bude, ale tihle lidé také počítají s tím, že ve věcech, co jsou pod rozlišovací úrovní šéfa, mají volnou ruku.

Andrej

Ta věta o „zabití prostoru cyklistikou“ je co za nesmysl? Kolik % zpevněné plochy všech ulic třeba v Praze tvoří infrastruktura pro cyklisty? Pochybuji že je to vůbec 1%. Kolik (včetně parkování) je to pro auta? 80%? I víc?
Tak kdo co zabíjí?

55p

Jenom brm brm demagogie

Lukáš Novák

Vždyť ten pán je úplně mimo, starý nevzdělaný popleta ze sousedního státu, napojený na české veksláky a „vlastence“.

Lukáš

Před nějakou dobou byl problém, že ministr má jen bakalářské vzdělání. Tenhle nemá ani to.

Michal_80

Tenhle přístup k dopravě jde ale napříč skoro celým politickým spektrem. Do pražských voleb příští rok půjde shodně ANO, MOTO i SPOLU s „protipirátským“ programem, kde budou slibovat zrušení cyklopruhů, vjezd aut na Dvorecký most a vytrhání nových kolejí u Muzea.

Lukáš Novák

je to tak, bohužel, tupost a nevzdělanost vítězí

Swariner

Promiňte, neznám pražské reálie. On někdo seriózně navrhl auta na Dvorecký most a to trhání kolejí?

Michal_80

seriózně naštěstí snad zatím ne, ale psal jsem o kampani, že to budou slibovat. Každopádně kritiky Dvoreckého mostu, že na něj nemůžou auta, je na sítích plno od politiků všech zmiňovaných stran, totéž tramvaj u Muzea, o tom natočil video dokonce i přímo Babiš. Trhat koleje doufám nebudou, ale návrh, že tam nepustí tramvaje „dokud nebude okruh“ se určitě objeví.

Lukáš Novák

Auta tam tlačí ANO, SPD a Motoristé (i někteří oldschool ODS a TOP09).

libor

tak jasně, že bychom tam raději viděli třeba Mátla (Radka, Ing.), jenže kdo by vedl ŘSD? nějaký matla? 😉

Lukáš Novák

Mátl není jediný na světě, kdo může vést ŘSD.

Michal

Pokaiľ je Mátl dobrý manažér (a o tom nás už pár rokov presviedča), určite tam už má vychovaného niekoho, kto by mohol byť jeho náhrada pre prípad, že pôjde z ŘSD preč.

Jmeno

A kolik % osob a tun nakladu se prepravi na tech vasich bicyklech?

Andrej

Co se týče osob, tak proporčně mnohem víc, než je podíl pro ně vyhrazené bezpečné infrastuktury.

Ta kauzalita je opačná: čím víc propojené bezpečné oddělené cyklistické infrastruktury, tím větší podíl lidí, kteří by kola využívali pro běžne denní potřeby. Horní hranice je někde na úrovni holandských měst (cca 30%).

Ondra L.

No nejdriv jsem si myslel, ze by v te vlade mohl docela v pozitivnim smyslu slova vycnivat. Ale po tomhle nesmyslu je jasne, ze nejspis nebude.

Mr Fish

Doufejme, ze jen sve odpovedi musel trochu zpoidioctit, aby to odpovidalo strane, kterou zastupuje.

MildaIV

Je to v programovém prohlášení vlády. V reálu bych nešekal nic jiného, než že k novým cyklostezkám nebudou tiskovky ani stříhání pásky.

Iluze

Přijde mi,ž e to co říká dává )překvapivě) smysl, snad až na tu pitomost o cyklistech. O vysokorychlostní železnici snad nebude zase diskutovat, a pokud se chce 75% slevou střelit do nohy, je to jeho volba.

Iluze

přijde mi, že na to jde celkem dobře, ačkoli to o těch cyklistech je vyloženě nesmysl. O vysokorychlostní železnici snad nebude zase znovu diskutovat, a pokud se chce slevou 75% střelit do nohy, je to jeho volba.

Lukáš F.

„zabití prostoru v metropolích pro normální přesun autem nebo MHD na úkor cyklistiky“ – tahle nesmyslná formulace je novinářský šotek, nebo opravdu vylezla z pana ministra?

johny

Přesně. Cyklisti jsou ideologie, ale motoristé nejsou ideologie – ti jsou ve vládě 😀

Šalina na Špilas

Hlavně pro motoristu by mělo platit čím víc cyklistů, tím míň jiných motoristů a budu mít volnou silnici. To ovšem asi ti, kteří přemýšlí volantem, neumějí pochopit.

55p

Každý má právo si dovézt zadek v autě a zadarmo zaparkovat přímo před místem, kam chce 🤪

Sizifon

Místo jednoho auta čtyři otravní cyklisti.To dává smysl 😀 Vietnam,Bangladéš,Tchai-Wan náš vzor.

Nose Peak

To 4 cyklisti statisticky nejsou místo jednoho auta, ale místo 3 aut. Takže místo 4 cyklistů vedle v pruhu máte 3 auta před sebou…

watslaw

No ale tyhlle cyklopruhy neznamenají více cyklistů, jsou po ně často i nebezpečné. To je spíš nástroj, jak průjezdný pruh zabrat pro parkující auta a hněv svést na cyklisty.

Lukáš

Mohli zveřejnit nahrávku rozhovoru, bylo by to alespoň zábavnější, takhle je to jen blbé.

Lukáš Novák

je to strašný…

Alenkaf

Tak ka nevím opravdu jste ten článek četl? Snad tam je jasně napsáno , že je to v programovém prohlášení a že si to tam dali Motoristi.

Jakub Drahorád

Ano – řekl, že si to tam dali motoristé a on neví, co tím mysleli, ale tohle je jeho názor, jak to vykládat („fakt se mi to nelíbí“ dvakrát v jedné odpovědi). Naštěstí v zápětí přiznává, že netuší, co by s tím mohl dělat, tak snad to nebude moc schopný/akční ministr a nebude si to zjišťovat

L. P.

Autoholik nikdy nepochopí, že ten jeden cyklista, ze kterého má osypky, pro něj znamená o jedno auto na silnici méně a o jedno volné parkovací místo více. Lidská hloupost nezná hranic.

Doufal jsem, že I. B. bude světlá vyjímka mezi tím vládním odpadem, ale zklamal.

bbb

„Nevím, netuším.“ 😀